Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2008, 11:29
Morri
Morri is offline
Ik ben mijn mondeling letterkunde (Nederlands) aan het voorbereiden. Als invalshoek heb ik gekozen voor fantasie en werkelijkheid. Een hele interessante, maar ook heel brede invalshoek. Nu vroeg ik me af of jullie misschien nog leuke feitjes/theorieen etc. wisten om te gebruiken voor mijn mondeling. Het mag gaan over de boeken die ik ga bespreken (zie onder), maar ook over andere boeken/literatuur in het algemeen.

Gekozen boeken
- De donkere kamer van Damocles - Willem Frederik Hermans
- Terug tot Ina Damman - Simon Vestdijk
- De vriendschap - Connie Palmen
- Hersenschimmen - J. Bernlef
- Een vlucht regenwulpen - Maarten 't Hart

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2008, 11:35
Verwijderd
'Een vlucht regenwulpen' van 't Hart heb ik ook gelezen. Dit is een autobiografisch boek, dus deels 'werkelijkheid'. De schrijver heet ook Maarten, is ook bioloog en is ook opgegroeid in een streng-gereformeerd milieu.
Maar helemaal werkelijkheidsgetrouw is dit boek natuurlijk ook weer niet. De meeste gebeurtenissen (Congres, ongelukken??) zullen wel verzonnen zijn. Maar zeker weet ik dit ook niet.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:22
Tim_Riswick
Avatar van Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
'Een vlucht regenwulpen' is idd zoals lampje2 zegt deels autobiografisch en vooral de manier van omgaan met vrouwen zal deels waarheidsgetrouw zijn. Maarten 't Hart heeft in verschillende intervieuws bekent erg geobsedeerd te zijn als het gaat om het "vrouw zijn". Hij geeft als reden hiervoor zijn jaloezie op vrouwen. Volgens hem hebben vrouwen het veel beter/gemakkelijker dan mannen. En dat speelt ook wel een belangrijke rol in het verhaal.

De rest van de boeken heb ik nooit gelezen en kan ik je niet mee helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verlichting door de voeten van Anja
Moscow
0 03-01-2008 19:26
Verhalen & Gedichten [Schrijfadviezen]
Verwijderd
0 22-03-2006 15:04
Levensbeschouwing & Filosofie Nietzsche
hans01
29 19-01-2006 16:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.