Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2005, 17:23
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
Is er een wet tegen de jacht op dieren? Zo ja: zijn er uitzonderingen? Ik denk er namelijk aan om iemand aan te geven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2005, 17:30
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Flora- en Faunawet

Waar wordt op gejaagd als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 17:31
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Natuurlijk is daar een wet voor. Ten eerste: voor het jagen op dieren heb je een vergunning nodig. Die krijg je alleen als je alle jachtregelementen kent en een schietcursus hebt gevolgd.
Op sommige dieren mag helemaal niet gejaagd worden
Op sommigen alleen uit soort beheer (als er teveel zijn van een diersoort mogen er een aantal afgeschoten worden, zieke dieren etc.)
En verder alleen binnen de aangegeven seizoenen.

Alle jacht daarbuiten valt onder stropen en is dus strafbaar.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 18:10
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Roadrunner schreef op 04-12-2005 @ 17:23 :
Is er een wet tegen de jacht op dieren? Zo ja: zijn er uitzonderingen? Ik denk er namelijk aan om iemand aan te geven
Wat doet deze persoon dan precies? Weet je of hij/zij een jachtvergunning e.d. heeft?
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 18:33
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
wizkid schreef op 04-12-2005 @ 17:30 :
Flora- en Faunawet

Waar wordt op gejaagd als ik vragen mag?
eenden
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 18:34
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 04-12-2005 @ 18:10 :
Wat doet deze persoon dan precies? Weet je of hij/zij een jachtvergunning e.d. heeft?
hij schiet eenden neer, en geen vergunning lijkt me, want hij wil niet dat iemand het weet.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 17:16
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Je kan het minstens even melden en dan zoekt de politie oid wel uit of hij een vergunning heeft of niet.

Ik heb sowieso een hekel aan die mensen. Maar dat is een ander verhaal.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 18:00
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Roadrunner schreef op 04-12-2005 @ 18:34 :
hij schiet eenden neer, en geen vergunning lijkt me, want hij wil niet dat iemand het weet.
Hoeft niet persé. Mijn pa doet ook jagen maar niet iedereen hoeft dat te weten aangezien er nog al veel mensen het zielig vinden, gaan zeuren enzo.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!

Laatst gewijzigd op 05-12-2005 om 19:06.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 18:21
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 05-12-2005 @ 18:00 :
Hoeft niet persé. Mijn pa doet ook jagen maar niet iedereen hoeft dat te weten aangezien er nog al veel mensen het zielig vinden.
hij is bang opgepakt te worden. dus geen vergunning
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 19:57
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Roadrunner schreef op 05-12-2005 @ 18:21 :
hij is bang opgepakt te worden. dus geen vergunning
Beetje kort om de bocht vind je ook niet

Als je de situatie even verduidelijkt kan ik je gelijk vertellen of het legitiem is wat die persoon doet. Denk bij verduidelijken aan bejaagde diersoort, jachtmethode, plaats, nabijheid bebouwde kom, tijdstip.

Verder vraag ik me eigenlijk af waarom jij wel weet dat diegene jaagt en dat hij niet opgepakt wil worden, terwijl de politie en WBE (wildbeheereenheid) dat niet weten...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 20:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Roadrunner schreef op 04-12-2005 @ 18:34 :
hij schiet eenden neer, en geen vergunning lijkt me, want hij wil niet dat iemand het weet.
Aangeven... nu ben jij wellicht strafbaar.

Alle jagers moeten gewoon eens goed aangepakt worden...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:09
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
TechXP schreef op 05-12-2005 @ 20:07 :
Alle jagers moeten gewoon eens goed aangepakt worden...
En waarom?
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 05-12-2005 @ 21:09 :
En waarom?
Omdat ze dieren dood schieten voor hun eigen vermaak...

En de redenen van 'natuurbeheer' is zo een slechte leugen om te kunnen jagen..
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:22
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
TechXP schreef op 05-12-2005 @ 21:17 :
Omdat ze dieren dood schieten voor hun eigen vermaak...

En de redenen van 'natuurbeheer' is zo een slechte leugen om te kunnen jagen..
Koeien worden toch ook gewoon geslacht voor eten? Alles wat mijn vader eten wij gewoon op.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:25
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 05-12-2005 @ 21:22 :
Koeien worden toch ook gewoon geslacht voor eten? Alles wat mijn vader eten wij gewoon op.
Koeien slachten keur ik dan ook niet goed.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:26
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
TechXP schreef op 05-12-2005 @ 21:25 :
Koeien slachten keur ik dan ook niet goed.
Ahh, u bent vegetariër?
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:41
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
TechXP schreef op 05-12-2005 @ 21:17 :
...
En de redenen van 'natuurbeheer' is zo een slechte leugen om te kunnen jagen..
Nou ben ik toch wel benieuwd waarom jagen met natuurbeheer als beweegreden een slechte leugen is...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 22:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 05-12-2005 @ 21:26 :
Ahh, u bent vegetariër?
nee, veganist.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2005, 22:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kapee schreef op 05-12-2005 @ 21:41 :
Nou ben ik toch wel benieuwd waarom jagen met natuurbeheer als beweegreden een slechte leugen is...
In de kenmerkerduinen/waterleidingduinen wil men weer jagen en de jagers zeggen dat het nodig is om de natuurlijke balans te bewaken. Echter zou er 5 jaar niet gejaagd mogen worden op reeen. Qua balans maken hoeft het ook niet want wat blijkt... reeen daar hebben een een balans gevonden. Hierdoor komen er niet te veel dieren.
Echter jagers blijven volhouden dat het moet om de balans te blijven houden. Dat zijn dus van hun leugens.

Zelfde met vossen. Men wil ze steeds bejagen en noemen dat ze gevaar zijn voor kippen en voor vogels. Echter helpt het niets door vossen af te schieten in het kader van beheer, want vossen zijn zelfregulerend. Als je afschiet worden er meer vossen gemiddeld geboren.

Jagers noemen het natuurbeheer zodat het voor de mens als 'ok' wordt gezien, maar mensen weten vaak niet dat dit laffe truukjes zijn om te kunnen jagen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 23:17
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
TechXP schreef op 05-12-2005 @ 22:31 :
In de kenmerkerduinen/waterleidingduinen wil men weer jagen en de jagers zeggen dat het nodig is om de natuurlijke balans te bewaken. Echter zou er 5 jaar niet gejaagd mogen worden op reeen. Qua balans maken hoeft het ook niet want wat blijkt... reeen daar hebben een een balans gevonden. Hierdoor komen er niet te veel dieren.
Echter jagers blijven volhouden dat het moet om de balans te blijven houden. Dat zijn dus van hun leugens.
Tegenovergestelde is waar voor de Alde Feanen in Friesland. Hier is lange tijd niet gejaagd omdat 'it Fryske Gea' fel anti is. Echter is het zo de spuigaten uitgelopen met de reeënstand, met veel ziektegevallen, dode dieren en een ongezonde populatie tot gevolg. Dit is op een gegeven moment zo erg geworden dat, op aandringen van toeristen in dat gebied en leden, er toch maar besloen is om beperkte jacht toe te staan. Sindsdien is er niets meer aan de hand...
Na 5 jaar is er echt geen 'balans' ontstaan. Dat kan tientallen jaren duren dus je trekt wel snel conclusies. Zeggen dat het leugens zijn is propaganda.

Verder moet je eens denken aan het wilde zwijnen-overschot op de Veluwe. Daar vindt beduidend minder afschot plaats en gelijk haalt de zwijnenstand daarzo het nieuws een paar keer.

Overigens doet men op Terschelling aan een dynamisch afschotbeleid. Men schiet enkele reeën per jaar af, bepaalt daar de conditie van en aan de hand daarvan wordt besloten hoeveel reeën er afgeschoten gaan worden. Dit systeem is zo succesvol dat dit beleid door het ministerie als voorbeeld voor de rest van Nederland moet dienen. De reeënstand op Terschelling is op deze manier in 10 jaar mooi gestabiliseerd en gemiddeld zeer gezond, zeker aangezien het een relatief voedselarm gebied is.

Citaat:
Zelfde met vossen. Men wil ze steeds bejagen en noemen dat ze gevaar zijn voor kippen en voor vogels. Echter helpt het niets door vossen af te schieten in het kader van beheer, want vossen zijn zelfregulerend. Als je afschiet worden er meer vossen gemiddeld geboren.


Leg jij me dan ens uit waarom er nou juist op de Waddeneilanden, waar geen vossen zijn maar wel dezelfde landbouw gepleegd wordt, zoveeeel meer weidevogels te vinden zijn en het broedsucces, ondanks de gigantische corvidenstand, toch veel groter is dan in de rest van Nederland... Zelfde geldt voor proeven met afgeschermde stukken landbouwgebied.

Sovon is een erkend onpartijdig onderzoeksbureau en die stellen dat predatieverlies gemiddeld tussen de 19 en 41% schommelt, maar kan oplopen tot 99%. (http://www.sovon.nl/pdf/nieuwsbrief_predatie_nr3.pdf) Vossen zijn wel minder schadelijk dan kraai-achtigen, maar er zijn veel minder vossen dus vossen afschieten is effectiever...

Waar haal je trouwens vandaan dat vossen zelfregulerend zijn? Als ik op internet zoek vind ik alleen maar publicaties van dierenbeschermingssites en posts van jou terug...

Citaat:
Jagers noemen het natuurbeheer zodat het voor de mens als 'ok' wordt gezien, maar mensen weten vaak niet dat dit laffe truukjes zijn om te kunnen jagen.
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 00:03
mar87
mar87 is offline
nouuu, ze zitten tegenwoordig te zaniken dat er te weinig kleine vogeltjes meer zijn, de mussen zijn inmiddels beschermd en de boeren krijgen de schuld omdat ze zgn. nie goed d'r op letten. Maar al die slimme heren vergeten dat het komt doordat die verrekte kraaien, eksters, buizerds en al die andere roofvogels al die kleine vogeltjes opvreten, maja een beetje roofvogels afschieten zodat de kleine vogeltjes ook weer kans krijgen om te groeien, dát mag niet, want dat is zielig of het zou zichzelf wel in stand houden.......nou mooi niet dus
idem voor de vossen.

De natuur kan zich in NL blijkbaar niet uit zichzelf handhaven dus dan moet de mens er maar aan te pas komen. Dat is jammer, het is niet leuk om dieren af te maken, maarja je moet ook praktisch blijven.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 15:06
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
mar87 schreef op 06-12-2005 @ 00:03 :
De natuur kan zich in NL blijkbaar niet uit zichzelf handhaven dus dan moet de mens er maar aan te pas komen. Dat is jammer, het is niet leuk om dieren af te maken, maarja je moet ook praktisch blijven.
Dat de natuur zich niet (meer) kan handhaven is ook de schuld van de mens geweest.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 15:41
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Dat de natuur zich niet (meer) kan handhaven is ook de schuld van de mens geweest.
Ja, nou daar veranderd de situatie van NU toch niet mee. En daar kun je wel over gaan zeuren, maar je moet kijken naar hoe het NU is, en niet wie daar 2000 jaar geleden voor gezorgd heeft dat het is zoals het nu is, daar schiet je niets mee op.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:10
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 06-12-2005 @ 15:06 :
Dat de natuur zich niet (meer) kan handhaven is ook de schuld van de mens geweest.
Inderdaad, dat is volledig onze schuld. Daarom vind ik ook dat we er iets aan moeten doen.

Vooral cultuurvolgende soorten zoals vossen en kraai-achtigen zijn een groot probleem omdat die bij gebrek aan prooidieren niet doodgaan, maar dichter naar de mens toegaan in hun zoektocht naar voedsel. Op die manier is er geen negatieve terugkoppeling meer in de populatie van die dieren en moeten jagers als kunstmatige predatoren optreden om te voorkomen dat de biodiversiteit zo ver afneemt dat we te maken krijgen met een (sub-)monocultuur.

@mar87: Buizerds en andere echte roofvogels zijn slechts voor een zeer klein deel verantwoordelijk voor de afname van de mussenpopulatie. Deze afname heeft voornamelijk te maken met een gebrek aan nestelplaatsen en een andere mentaliteit tov het weggooien van afval (brood in de container in plaats van aan de mussen voeren).
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:35
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 06-12-2005 @ 15:06 :
Dat de natuur zich niet (meer) kan handhaven is ook de schuld van de mens geweest.
Daar hebben we nu toch helemaal niets meer aan? Het gaat erom wat we nu doen en als het afschieten van die beestjes het beste is dan moet dat maar gebeuren.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2005, 16:53
mar87
mar87 is offline
@ Kapee: ja da snap ik wel dat buizerds enz. nie het grootste aandeel hebben in het afslachten van kleine vogeltjes maar kraaien en vossen hebben daar wél een groot aandeel in. Zo ontiegelijk veel buizerds enz. zijn er ook niet maar kraaien des te meer. Da's gewoon niet grappig meer. Je kunt niet eens meer brood e.d. buiten neerleggen voor de kleine vogeltjes want voor je het weet zitten er al weer 'n paar dikke kraaien.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 17:56
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
Kapee schreef op 05-12-2005 @ 19:57 :
Beetje kort om de bocht vind je ook niet

Als je de situatie even verduidelijkt kan ik je gelijk vertellen of het legitiem is wat die persoon doet. Denk bij verduidelijken aan bejaagde diersoort, jachtmethode, plaats, nabijheid bebouwde kom, tijdstip.

Verder vraag ik me eigenlijk af waarom jij wel weet dat diegene jaagt en dat hij niet opgepakt wil worden, terwijl de politie en WBE (wildbeheereenheid) dat niet weten...
hij jaagt op eenden, woont ergens op het platteland, schiet ze neer met een luchtbuksgeval, huis ligt niet bij andere huizen, tijdstip weet ik niet.

hij heeft het heel trots aan n paar mensen vertelt, ondera ndere aan mn broer. hij heeft ook aan hen verteld dat hij bang is om opgepakt te worden. het is gewoon een sukkel dus
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 18:11
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Roadrunner schreef op 06-12-2005 @ 17:56 :
hij jaagt op eenden, woont ergens op het platteland, schiet ze neer met een luchtbuksgeval, huis ligt niet bij andere huizen, tijdstip weet ik niet.

hij heeft het heel trots aan n paar mensen vertelt, ondera ndere aan mn broer. hij heeft ook aan hen verteld dat hij bang is om opgepakt te worden. het is gewoon een sukkel dus
Als ie met een luchtbuks op dieren schiet is ie sowieso strafbaar bezig. Je kan hem aangeven maar het is zeer onwaarschijnlijk dat het enig nut heeft. De politie/AID krijgt vaak aangiftes/klachten over dit soort gevallen maar omdat 95% van de mensen in Nederland weinig tot niets afweet van jacht, gaat men er toch niet serieus op in. Verder is het moeilijk te bewijzen dat hij daadwerkelijk op eenden schiet en kost het controleren van dit soort gevallen veel te veel tijd en geld. Hij hoeft dus niet eens bang te zijn om opgepakt te worden...

En voor het geval dat het een troost voor je is: 4 van de 5 eenden vliegen met weinig meer dan een blauw plekje weg als je op een afstand van meer dan 5 meter erop schiet met een luchtbuksje... Er zit totaal geen kracht achter en ze zijn totaal niet zuiver.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 18:22
Kapee
Kapee is offline
Nog even een toevoeginkje.

Uit je titel maak ik op dat je denkt dat het hier om jacht gaat. Dat is dus absoluut niet het geval!

Om een jager te worden moet je een pittige cursus volgen mbt de Nederlandse natuur en het jachtwezen, én deze succesvol hebben afgerond.
Het theoriegedeelte van de jachtcursus wordt beschouwd als de beste cursus op het gebied van Nederlandse fauna (ook veel niet-jagers volgen daarom deze cursus). Je leert niet alleen over jachtmethodes en bejaagbare dieren, maar ook over niet-bejaagbare diersoorten, veiligheid, hondenrassen enz.
Het praktijkgedeelte omvat omgang wapen, kleiduiven schieten en kogelschieten. Men moet 20 van de 25 kleiduiven raak schieten in verschillende situaties en op 25 meter afstand 4 van de 5 kogels in een gebiedje zo groot als een euro schieten. Omgang wapen houdt in dat je veilig met je wapen omgaat (daar zakken de meeste aspirant-jagers op).

De Nederlandse jacht-opleiding is samen met de Scandinavische de zwaarste ter wereld. Bedenk dat voortaan wel even voordat je gaat praten over jagers...

Verder omvat jacht zoveel meer dan het doden van dieren. Er zit ook een deel populatiebeheer aan vast. Denk bijvoorbeeld aan stroperijcontrole, wildtellingen in het kader van onderzoek, maar ook het redden van dieren in uiterwaarden tijdens een overstroming en dat soort dingen. En dat wordt niet gedaan om later meer te kunnen schieten. Dat is pure betrokkenheid bij de natuur. Ik weet zelfs vrij zeker dat menig jager meer voor de natuur doet dan een 'natuurbeschermer'.

Laatst gewijzigd op 06-12-2005 om 18:24.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 18:27
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
mar87 schreef op 06-12-2005 @ 16:53 :
@ Kapee: ja da snap ik wel dat buizerds enz. nie het grootste aandeel hebben in het afslachten van kleine vogeltjes maar kraaien en vossen hebben daar wél een groot aandeel in. Zo ontiegelijk veel buizerds enz. zijn er ook niet maar kraaien des te meer. Da's gewoon niet grappig meer. Je kunt niet eens meer brood e.d. buiten neerleggen voor de kleine vogeltjes want voor je het weet zitten er al weer 'n paar dikke kraaien.
Kraai-achtigen zijn inderdaad rampzalig. Ze nemen ook verreweg het grootste deel van de predatie voor zich (50% meende ik), vooral van nesten. Als ik de kans krijg zal ik dan ook elke kraai/kauw schieten. Dooie kraaien kan je trouwens ophangen, dat schrikt ze echt af (denk bij 20 kippen aan 2 eieren per dag in het voorjaar).
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 19:01
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Kraai-achtigen zijn inderdaad rampzalig. Ze nemen ook verreweg het grootste deel van de predatie voor zich (50% meende ik), vooral van nesten. Als ik de kans krijg zal ik dan ook elke kraai/kauw schieten. Dooie kraaien kan je trouwens ophangen, dat schrikt ze echt af (denk bij 20 kippen aan 2 eieren per dag in het voorjaar).
Inderdaad ja, ze roven volgens mij alles wat los en vast zit en wat vreetbaar is. Het zijn er ook gewoon zo gigantisch veel. Het wordt de laatste jaren ook steeds erger....dus wat mij betreft mogen ze die beesten echt wel afschieten.....het evenwicht is nu bijzonder ver te zoeken. Maar ze moeten niet in zo'n stomme kooi gevangen worden waar ze mekaar moeten afmaken omdat ze anders nix te vreten hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 19:49
TechXP
TechXP is offline
Kampee = jager?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 20:17
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
TechXP schreef op 06-12-2005 @ 19:49 :
Kampee = jager?
Ja, hoezo? Ben ik in jouw ogen dan gelijk geen waardige gesprekspartner meer of zo?

Ik weet veel van hoe het er daadwerkelijk in de jacht aan toegaat, dus niet de verhalen die uit het kamp van de dierenbescherming e.d. komen. Verder weet ik ook dat veel mensen onterechte vooroordelen hebben tov jacht. Die wil ik graag rechtzetten...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 20:53
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Kapee schreef op 06-12-2005 @ 20:17 :
Ja, hoezo? Ben ik in jouw ogen dan gelijk geen waardige gesprekspartner meer of zo?

Ik weet veel van hoe het er daadwerkelijk in de jacht aan toegaat, dus niet de verhalen die uit het kamp van de dierenbescherming e.d. komen. Verder weet ik ook dat veel mensen onterechte vooroordelen hebben tov jacht. Die wil ik graag rechtzetten...
He cool. Waar doe je jagen?
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 21:20
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 06-12-2005 @ 20:53 :
He cool. Waar doe je jagen?
o.a. Terschelling. Voorheen ook veel in de buurt van Burgum, Friesland.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 21:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kapee schreef op 06-12-2005 @ 20:17 :
Ja, hoezo? Ben ik in jouw ogen dan gelijk geen waardige gesprekspartner meer of zo?
Nee heeft daar niets mee te maken. Ik discussieer altijd met de tegenpartij. Momenteel is dat veelal met circusmensen, omdat ik midden in een campagne tegen circussen zit.

En omdat ik geen tijd en zin heb in discussie met jager... er zijn in het subtopic Flora & Fauna nog genoeg discussies tussen mij en een andere jager te vinden die ik eerder gevoerd heb...

Sommige andere dingen hebben nu even mijn aandacht (en anders zitten we straks weer 10 pagina's verder.. het is namelijk erg verleidelijk om een jager uit te lullen )... discussies met jagers daar heb ik even genoeg van als je het niet erg vind.

Nog een handige link:
http://members.home.nl/alberthidding/

Maar wees gerust hoor.

Citaat:
k weet veel van hoe het er daadwerkelijk in de jacht aan toegaat, dus niet de verhalen die uit het kamp van de dierenbescherming e.d. komen.
Ik ook. Kwestie van infiltreren binnen de jagersgroep. En het kennen van mensen die jagen. Het leukste moment vind ik altijd als jagers zich weer verspreken dat ze toch bijvoeren en ze daarna weer alles steevast gaan ontkennen. Maar goed... verleidelijk om daar over te discussieren, maar soms moet ik ook prioriteiten stellen. 1 of 2 reacties gaat wel, maar zo een discussie gaat weer ellenlange pagina's worden...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-12-2005, 22:15
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
TechXP schreef op 06-12-2005 @ 21:35 :
Nog een handige link:
http://members.home.nl/alberthidding/
Heb je site even doorgenomen en op één punt (en niet meer dan 1 punt)ben ik het roerend met je eens: "Steltloperjacht nekt Nederlandse weidevogels.
Nederlandse jagers moeten pleiten voor stopzetting Franse steltloperjacht". Zelfde geldt voor andere jachten daar en natuurlijk hun palingvangst (zij vangen paling als het nog glasaaltjes zijn, 1-hapsvisjes dus).
Ik betwijfel wel of jagers als zodanig iets kunnen beginnen. Het is nou eenmaal niet de meest politiek actieve groep binnen de samenleving. Beter zou zijn als de politiek, visserij, jagerij en natuurbeschermingsorganisaties er samen wat aan doen. En vergis je niet: ook ik, als jager, walg van de franse praktijken...

Maar een discussie over de jacht wordt inderdaad weer een langdurige geschiedenis. Heb dat in het verleden ook met D@mien gehad (en volgens mij ook al wel met jou) en je komt toch nooit nader tot mekaar. Daarvoor zijn onze denkwerelden zo fundamenteel verschillend...

Overigens ontken ik niet dat er bijgevoerd wordt door jagers. Dat gebeurt jammer genoeg af en toe. Ik ken serieus geen 1 jager die dat doet (en ik ken er toch wel enkele tientallen in verschillende regio's).
Wat ik echter wel jammer vindt is dat men alle jagers daarop veroordeelt. En ik blijf erbij dat er mijns inziens een haatcampagne gevoerd wordt door de dierenbescherming waardoor er een zeeeeeer eenzijdig beeld van de Nederlandse jacht en alles daaromheen wordt geschetst.

Maar probeer me er maar uit te lullen Ben benieuwd of het je lukt... Vooralsnog ben jij volgens mij aan zet want ik heb nog geen reactie van je op het stuk van Sovon...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 22:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kapee schreef op 06-12-2005 @ 22:15 :
Ik betwijfel wel of jagers als zodanig iets kunnen beginnen. Het is nou eenmaal niet de meest politiek actieve groep binnen de samenleving.

Nou, dan vergis jij je daar toch echt in. Ik ben 'redelijk' politiek actief en en ken wat mensen in de politiek. En die krijgen juist te maken met jagers in de politiek.

Citaat:
En ik blijf erbij dat er mijns inziens een haatcampagne gevoerd wordt door de dierenbescherming waardoor er een zeeeeeer eenzijdig beeld van de Nederlandse jacht en alles daaromheen wordt geschetst.
Ik ben voor alle twee de beelden laten zien, echter de dierenbeschermingswereld heeft een beetje genoeg gehad juist van dat eenzijdige, daarom kunnen jagers nu best het gevoel eens hebben dat ze 'bedreigd' worden door de dingen die naar buiten worden gebracht. Overigens las ik 'weer' dat er iemand opgepakt was voor het uitzetten van fazanten.

Citaat:
Maar probeer me er maar uit te lullen Ben benieuwd of het je lukt... Vooralsnog ben jij volgens mij aan zet want ik heb nog geen reactie van je op het stuk van Sovon...
Komt vast nog wel een keer. Nu jammer genoeg niet. Misschien dat ik wel eens aan het demonstreren ben tegen de jacht... Misschien kom je mij dan wel tegen als ik een kogel opvang voor een dier
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 15:45
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Jagers zijn klootzakken, wat is er nu leuk aan moorden voor je plezier ?


__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 15:55
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 07-12-2005 @ 15:45 :
Jagers zijn klootzakken, wat is er nu leuk aan moorden voor je plezier?


Plezierjachten vind je in de jachthaven...

Met dit soort reacties geef je behoorlijk duidelijk aan dat je totaal geen verstand van zaken hebt. Ga even ergens anders onnozel doen!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 16:01
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 06-12-2005 @ 21:35 :


Sommige andere dingen hebben nu even mijn aandacht (en anders zitten we straks weer 10 pagina's verder.. het is namelijk erg verleidelijk om een jager uit te lullen )... discussies met jagers daar heb ik even genoeg van als je het niet erg vind.


ik neem het wel even van je over
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 21:33
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 07-12-2005 @ 15:45 :
Jagers zijn klootzakken, wat is er nu leuk aan moorden voor je plezier ?


Ik moest even lachen om je post. Onderbouw eens.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 23:12
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Natuurlijk zijn daar wetten voor.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 10:55
Verwijderd
Ik heb alles even gelezen en er zijn een aantal punten waar ik ook op wil reageren.
Ben het trouwens op heel veel punten met Kapee eens (en ben helemaal geen jager)

Woon zelf op een boerderij en zie dus ook genoeg op het gebied van wild ed.
Ook hier is het zo dat kraai-achtigen nesten leeghalen waarvoor wij juist ons best doen om ze te behouden.
Verder moet er wel aan wildbeheer gedaan worden.
Heb zelf een maand geleden een damhert aangereden (in de haarlemmermeer, dus heel apart) Er lopen er nu meerdere hier in de buurt rond. Deze komen allemaal uit de duinen waar op dit moment een overschot aan herten is en een tekort aan voedsel. Dit terwijl de haarlemmermeer echt geen geschikt leefgebied is voor herten. Het is hier enorm verstedelijkt en er liggen overal wegen.

Verder klopt het idd dat er ook jagers zijn die zich niet aan de regels houden. Wij zelf hebben de jagers die bij ons thuis jagen verplicht om met maar een paar mensen te lopen en al voordat het verboden was wilden wij ook al niet meer dat er bijv. op patrijzen gejaagd werd.
Jammer genoeg houden ze er bij ons aan de overkant geen rekening mee (daar heeft een andere jager de jacht) en lopen ze daar altijd met een hele grote groep. Ik snap dat dit soort praktijken de jagers in het algemeen in diskrediet kan brengen, ook al zijn er maar een paar die het verpesten.
We hebben zelf ook nog 2 ha land waar wij bloemen kweken. Hier zit het helemaal vol met hazen (niet vreemd opkijken als je aan komt lopen en er zitten er 20). Deze zijn alleen allemaal opgejaagd doordat ze eromheen een recreatiegebied aan het aanleggen zijn. We willen dan ook absoluut niet dat er gejaagd wordt daar (zou nog wel mogen omdat er ook nog een klein beetje land omheen ligt)

Wat betreft wildbeheer is de overheid zelf ook enorm hypocriet want toen ze dat recreatiegebied waar ik het net over had aan gingen leggen had het land eerst een aantal jaren braak gelegen. Er stond dus overal gras en er zaten enorm veel weidevogels als kieviten, scholekster ed te broeden. maar juist in de broedtijd gingen ze alles overhoop gooien om te beginnen met aanleggen. We hebben toen zelfs de politie nog gebeld die beloofde er wat aan te doen, maar die deed er niets aan.
Gewoon omdat ze bij de gemeente anders een subsidie mis zouden lopen.

Ok, tot zover mijn verhaal...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 11:31
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 07-12-2005 @ 21:33 :
Ik moest even lachen om je post. Onderbouw eens.
Kijk die verhaaltje over "natuurbeheer" zijn natuurlijk hartstikke leuk om je achter te verschuilen. Maar heel vaak klopt er nix van.
Bij ons achter waren ze laatst op vossen aan het jagen omdat er vanwege een konijnenziekte nog maar 40% van de konijnenpopulatie over zou zijn. Leuk bedacht maar ik heb hier nog nooit zoveel konijnen gezien als nu.

3× raden waar ze volgend jaar mee komen "er zijn hier zoveel konijnen die moeten we nodig eens afschieten". Ja zo krijg je natuurlijk nooit een evenwicht.

Misschien is het ook wel echt nodig dat er af en toe een paar dieren moeten worden geschoten in sommige omdat er anders problemen ontstaan. Ik zal de laatste zijn die dat ontkent als er goede redenen voor zijn.

Maar de meeste jagers is het daar echt niet om te doen (ja ik ken er persoonlijk een aantal helaas)
Deze mensen vinden het gewoon leuk om op dieren te knallen, die maakt het echt niet uit of het nu wel of niet is om de soort in stand te houden. Het gaat hun om de "SPORT" in het raken van de ONSCHULDIGE dieren.

Veel plezier
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 13:06
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
Kapee schreef op 06-12-2005 @ 18:11 :
Als ie met een luchtbuks op dieren schiet is ie sowieso strafbaar bezig. Je kan hem aangeven maar het is zeer onwaarschijnlijk dat het enig nut heeft. De politie/AID krijgt vaak aangiftes/klachten over dit soort gevallen maar omdat 95% van de mensen in Nederland weinig tot niets afweet van jacht, gaat men er toch niet serieus op in. Verder is het moeilijk te bewijzen dat hij daadwerkelijk op eenden schiet en kost het controleren van dit soort gevallen veel te veel tijd en geld. Hij hoeft dus niet eens bang te zijn om opgepakt te worden...

En voor het geval dat het een troost voor je is: 4 van de 5 eenden vliegen met weinig meer dan een blauw plekje weg als je op een afstand van meer dan 5 meter erop schiet met een luchtbuksje... Er zit totaal geen kracht achter en ze zijn totaal niet zuiver.
ja ik vraag me ook af of er wel wat mee gedaan wordt als ik hem aangeef. En ik dacht ook al dat een luchtbuks niet echt krachtig was, maar hij heeft toch al n paar eenden er mee vermoord
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 13:08
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
ik moet nmiddag de tijd nemen omm dit helemaal te lezen joh
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:18
Verwijderd
Weet je wat nu gewoon het sneue is van jagen om de boel in stand te houden? 't Is nergens voor nodig. Mensen blijven wanhopig een poging doen een milieu in Nederland in stand te houden dat hier niet meer pást, dat niet meer natuurlijk is. Als we ophouden met onze eeuwige bemoeizucht, komt de natuur vanzelf wel weer in balans. Goed, dan sterven er wat diersoorten uit. Nou en? Er sterven al miljoenen jaren diersoorten uit. Er komen ook al miljoenen jaren diersoorten bij. Die godsgruwelijke arrogantie van de mensheid, dáár maar het wel eens mee afgelopen zijn. En vegetariërs zijn even bemoeizuchtig en vervelend als jagers, laat dat wel wezen
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:31
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Morgan schreef op 08-12-2005 @ 17:18 :
Weet je wat nu gewoon het sneue is van jagen om de boel in stand te houden? 't Is nergens voor nodig. Mensen blijven wanhopig een poging doen een milieu in Nederland in stand te houden dat hier niet meer pást, dat niet meer natuurlijk is. Als we ophouden met onze eeuwige bemoeizucht, komt de natuur vanzelf wel weer in balans. Goed, dan sterven er wat diersoorten uit. Nou en? Er sterven al miljoenen jaren diersoorten uit. Er komen ook al miljoenen jaren diersoorten bij. Die godsgruwelijke arrogantie van de mensheid, dáár maar het wel eens mee afgelopen zijn.
Zoiets stond ook al in het begin van het topic of ergens in het midden. Lees dat maar eens.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 20:06
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 08-12-2005 @ 18:31 :
Zoiets stond ook al in het begin van het topic of ergens in het midden. Lees dat maar eens.
krijg ik geen antwoord?
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna De jacht: Pro of contra?
Nielzzz_
11 21-12-2012 15:56
Flora & Fauna Poema weer gesignaleerd op de Veluwe
0oFZo0
62 14-07-2005 20:30
Flora & Fauna STOP de bio-industrie
Lottiej
499 22-06-2005 19:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap GroenLinks wil rechten van dieren in de Grondwet
Verwijderd
86 22-02-2005 18:10
Flora & Fauna voor of tegen jacht?
DKBD
75 24-07-2003 20:43
Flora & Fauna Ik zag laatst toen ik op weg ging naar mijn tante..
*~*DutchGirl*~*
22 03-04-2002 10:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.