Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2008, 16:28
Melanie16
Melanie16 is offline
Volgende week is het weer SE-week op school, teminste bij mij dan. En voor nederlands moeten wij discusseren voor een punt. Alleen ik kan echt moeilijk punten vinden voor deze stelling: Islamitische scholen zouden verboden moeten worden.

Wat ik al gevonden heb is een argument voor de tegenstanders:
- Op elf van 43 onderzochte islamitische basisscholen blijkt sprake van zwak, risicovol of zeer zwak onderwijs. En over negen andere moslimscholen heeft de inspectie twijfels.

En bij de voorstanders:
- ze moeten verboden worden omdat ze de integratie niet bevorderen of misschien zelfs frustreren

Maar we moeten 3 argumenten voor hebben én 3 tegen, en dan eigenlijk ook feiten, weten jullie misschien nog argumenten, want ik loop echt vast

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2008, 17:22
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Voor: godsdienstvrijheid, breed en divers onderwijsaanbod; tegen: concentratie van kinderen met taalachterstand, onrepresentatief
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 13:07
Verwijderd
Bij de argumenten voor het verbod op islamitische scholen kun je de argumenten gebruiken voor een verbod op bijzonder onderwijs in het algemeen, dus dat is niet zo moeilijk. Hier kun je een discussie over dit onderwerp vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 17:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Voor: godsdienstvrijheid
Dat vormt geen argument voor islamitische scholen. Er staat niet in de wet dat de overheid moet meewerken aan uitingen, en dat overheidstaken religie moeten bevorderen.


Tegen islamitische scholen specifiek is te gebruiken dat een aantal scholen schimmige financiering tot ronduit financiële malversaties (zie site ministerie van Onderwijs voor persberichten).
Daarnaast zijn een aantal grote misstanden in islamitische scholen geweest, waaronder het opdringen van geloof, mishandeling, intimidatie en haatzaaiing. Een goede bron daarvan is een boek dat een docente uit het islamitisch onderwijs schreef. Haram, van Fenny Brinkman:
http://www.nu.nl/news/625511/140/Fen...n_-_Haram.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 17:23
suzana
Je kan messchien gaan vergelijken.Dus informatie zoeken over hoe het op niet islamitische scholen aan toe gaat,je kan dan bijvoorbeeld kijken naar de uitslagen van de cito-toets.Trouwens ik zit ook op een islamitische school,ik kan wel vertellen hoe het daar gaat..........
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen vervolging Geert Wilders om cartoons
T_ID
57 20-08-2009 16:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout?
Verwijderd
173 06-03-2004 21:04
Levensbeschouwing & Filosofie Naar aanleiding van NOVA: Hirschi Ali vs Said Benayad
:P
55 12-12-2003 21:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder
Boosoog
2 20-10-2003 14:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Marokkanen moeten integreren? Hou op!
Vervreemd
500 26-06-2003 16:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.