Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 15:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil graag een profielwerkstuk gaan maken over vaccineren en daar wil ik ook de ethische aspecten in behandelen, nu is mijn vraag aan jullie het volgende:

Hoe denken jullie over vaccineren???
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 17:36
Zieke Gnoe
Avatar van Zieke Gnoe
Zieke Gnoe is offline
als je er op vooruit gaat gewoon doen.
doe ik niet moeilijk over
__________________
achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Zieke Gnoe schreef op 24-04-2003 @ 18:36:
als je er op vooruit gaat gewoon doen.
doe ik niet moeilijk over
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:29
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik snap niet wat er onethisch zou kunnen zijn aan vaccineren! Je helpt er alleen maar mensen mee hoor...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sommige mensen zijn principieel tegen inenten omdat ze vinden dat je niet voor God mag spelen door ziekten te voorkomen. Ik wil graag weten of er veel jongeren zijn die er zo over denken of dat die ideeen aan het uitsterven zijn,

ik wacht af op meer reacties!!!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:09
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
God heeft het zo gewild dat het vaccin werd uitgevonden, anders had'ie het wel tegengehouden
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 24-04-2003 @ 20:09:
God heeft het zo gewild dat het vaccin werd uitgevonden, anders had'ie het wel tegengehouden
Ik ben zelf voor het vaccineren dus je hoeft mij niet te overtuigen hoor
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:30
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Citaat:
Zieke Gnoe schreef op 24-04-2003 @ 18:36:
als je er op vooruit gaat gewoon doen.
doe ik niet moeilijk over
__________________
"Een doel is slechts belangrijk als idee. Het gaat om het werk dat tot het doel leidt. Dat vervult het leven met zin."
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:14
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-04-2003 @ 20:04:
Sommige mensen zijn principieel tegen inenten omdat ze vinden dat je niet voor God mag spelen door ziekten te voorkomen. Ik wil graag weten of er veel jongeren zijn die er zo over denken of dat die ideeen aan het uitsterven zijn,

ik wacht af op meer reacties!!!
Dat zijn de Jehovah's, een heel klein groepje christelijke extremisten.

On-topic: vaccineren, duh.
Ik haal elk jaar de griepprik, omdat ik aan een eenvoudige Influenza zou kunnen overlijden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-04-2003 @ 21:14:
Dat zijn de Jehovah's, een heel klein groepje christelijke extremisten.

On-topic: vaccineren, duh.
Ik haal elk jaar de griepprik, omdat ik aan een eenvoudige Influenza zou kunnen overlijden.
Niet alleen Jehovah's, ook streng gereformeerden zijn tegen het vaccineren. Hier in Zeeland zijn er heel veel mensen niet ingeent uit religieuze overtuiging.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:18
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Niets mis mee.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 09:53
punkyfun
Avatar van punkyfun
punkyfun is offline
er zijn idd mensen die denken dat je niet moet inenten omdat je niet voor god mag spelen...Daar ben ik het niet meej eens,want als je je niet laat inenten spot je met je gezondheid...tog??
En als God wil dat je ziek word,word je het tog wel ookal ben je ingeent ....ik vind het maar lomp hoor om moelijk te doen over zo'n simpel prikje...
__________________
Black or White, Thin or Thick, Young or Old, Good or Bad...What Thoes It Mathers? We e All Gonna Die....
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 11:55
poesiefox
poesiefox is offline
Dit speelt op het spanningsveld van persoonlijk zelfbeschikkingsrecht, ouderlijke macht, kindermishandeling en de volksgezondheid.

In de jaren 60 is er een vreselijke polio-epidemie geweest, en er zijn toen ouders een dag uit de ouderlijke macht gezet om op last van de staat hun kinderen in te kunnen enten, om zo verdere verspreiding van het virus tegen te gaan.

Polio zorgt voor levenslange verlamming, en wie gaat dat betalen? De staat.

Wie worden de dupe? Onmondige kinderen, mogen de ouders bewust hen een optimale medische zorg onthouden? Nee, dat is kindermishandeling.

Het is ook heel makelijk om principieel niet te enten als je het risico wel kunt nemen omdat de ziekte toch al bijna is uitgeroeid, juist door het entingsprogramma.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:06
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ik ben niet tegen inenten. Kan iemand me trouwens uitleggen waarom sommige gelovigen hier tegen zijn? Ik begrijp het niet helemaal.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:01
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-04-2003 @ 21:14:
Dat zijn de Jehovah's, een heel klein groepje christelijke extremisten.

On-topic: vaccineren, duh.
Ik haal elk jaar de griepprik, omdat ik aan een eenvoudige Influenza zou kunnen overlijden.
Vertrouwt liever op JHWH.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:15
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 25-04-2003 @ 16:01:
Vertrouwt liever op JHWH.

Je bent dus ook niet verzekerd? Als je wilt kun je als gewetensbezwaarde bij de belastingdienst regelen dat je geen premies volksverzekeringen hoeft te betalen.

Er is dan ook geen dekking natuurlijk.


Ik meen me trouwens herinneren gelezen te hebben dat ene meneer J.een keer alle eerstgeborenen in ieder huis gedood heeft. Op zo'n baas vertrouw ik liever niet.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:53
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik heb ook mijn profielwerkstuk over vaccineren gemaakt, en ondanks de nadelen die je op het eerste gezicht niet zou verwachten, ben ik toch bij mijn standpunt voor vaccineren gebleven. Volgens mij levert het meer op dan dat schadelijk is, al schijnen sommige mensen, ook geleerden, dat te denken. Maar er zijn verhalen van mensen die zijn overleden na vaccinatie; voor hun is het natuurlijk een nogal pijnlijke zaak dat iedereen, vaak niet goed geïnformeerd, gebruik maakt van vaccinatie. Wat dat betreft kunnen mensen ook wel wat beter voorgelicht worden. Zie www.kritischprikken.nl, en het boek 'Vaccinatie en immunisatie: gevaren, misvattingen en alternatieven' van Leon Chaitow.
Ik vind trouwens dat er ook wel iets te zeggen is voor het antroposofische standpunt: niet inenten als dat niet nodig is. Voor ziekten als rode hond worden tegenwoordig kinderen ingeënt, terwijl deze ziekte helemaal niet een dodelijke afloop heeft voor gezonde kinderen. Het immuunsysteem zou eerder worden aangetast, door een teveel aan (weliswaar verzwakte) ziektekiemen die al op jonge leeftijd het hoofd moeten worden geboden.
Streng christelijke mensen, die niet inenten omdat het tegen de wil van God zou zijn, begrijp ik echter helemaal niet. Als dat zou zijn, zou God er dan niet voor hebben kunnen zorgen dat vaccinatie helemaal niet is uitgevonden? Bovendien mogen ze naderhand wel behandeld worden door een arts, dus ik vind hun zienswijze nogal hypocriet.

Succes ermee
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 22:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 25-04-2003 @ 19:53:
Ik heb ook mijn profielwerkstuk over vaccineren gemaakt, en ondanks de nadelen die je op het eerste gezicht niet zou verwachten, ben ik toch bij mijn standpunt voor vaccineren gebleven. Volgens mij levert het meer op dan dat schadelijk is, al schijnen sommige mensen, ook geleerden, dat te denken. Maar er zijn verhalen van mensen die zijn overleden na vaccinatie; voor hun is het natuurlijk een nogal pijnlijke zaak dat iedereen, vaak niet goed geïnformeerd, gebruik maakt van vaccinatie. Wat dat betreft kunnen mensen ook wel wat beter voorgelicht worden. Zie www.kritischprikken.nl, en het boek 'Vaccinatie en immunisatie: gevaren, misvattingen en alternatieven' van Leon Chaitow.
Ik vind trouwens dat er ook wel iets te zeggen is voor het antroposofische standpunt: niet inenten als dat niet nodig is. Voor ziekten als rode hond worden tegenwoordig kinderen ingeënt, terwijl deze ziekte helemaal niet een dodelijke afloop heeft voor gezonde kinderen. Het immuunsysteem zou eerder worden aangetast, door een teveel aan (weliswaar verzwakte) ziektekiemen die al op jonge leeftijd het hoofd moeten worden geboden.
Streng christelijke mensen, die niet inenten omdat het tegen de wil van God zou zijn, begrijp ik echter helemaal niet. Als dat zou zijn, zou God er dan niet voor hebben kunnen zorgen dat vaccinatie helemaal niet is uitgevonden? Bovendien mogen ze naderhand wel behandeld worden door een arts, dus ik vind hun zienswijze nogal hypocriet.

Succes ermee
Vond jij het eeen geschikt onderwerp voor een profielwerkstuk?? Het lijkt mij heel erg interesant maar het probleem is dat we een practicum of praktisch werk erbij moeten doen en ik kan niets bedenken bij dit onderwerp, moest ji ook zoiets doen of heb je alleen een schriftelijk werk geschreven??? Heb je anders ideeen voor een practicum???
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-04-2003, 16:13
Verwijderd
Het is niet alleen kindermishandeling het is ook hypocriet. Als namelijk andere kinderen niet zouden worden ingeent word de kans groter dat er een epidemie uitbreekt. Oningeente kinderen hebben er dus wel voordeel van dat anderen zijn gevaccineerd.

En dan nog even over die 'ouders' zij nemen wel een paraplu mee, terwijl in dat geval God het alleen zou laten regenen als hij wilde dat zij natwerden
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 12:44
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 25-04-2003 @ 19:15:
Je bent dus ook niet verzekerd? Als je wilt kun je als gewetensbezwaarde bij de belastingdienst regelen dat je geen premies volksverzekeringen hoeft te betalen.

Er is dan ook geen dekking natuurlijk.


Ik meen me trouwens herinneren gelezen te hebben dat ene meneer J.een keer alle eerstgeborenen in ieder huis gedood heeft. Op zo'n baas vertrouw ik liever niet.
Moet je toch echt eens het HELE verhaal lezen, zodat dingen binnen hun context vallen (na een aantal plagen je nog steeds tegen de WIL van JHWH verzetten, tja je hebt het wel tegen God he).. Daarbij is het NT vooral hoop en redding en op zo'n baas vertrouw ik voor 100 %.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 15:13
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-04-2003 @ 23:21:
Vond jij het eeen geschikt onderwerp voor een profielwerkstuk?? Het lijkt mij heel erg interesant maar het probleem is dat we een practicum of praktisch werk erbij moeten doen en ik kan niets bedenken bij dit onderwerp, moest ji ook zoiets doen of heb je alleen een schriftelijk werk geschreven??? Heb je anders ideeen voor een practicum???
Het is een interessant en veelzijdig onderwerp, en ik vond het ook wel leuk om een profielwerkstuk over te maken. Ik hoefde inderdaad alleen maar een werkstuk te schrijven, dus geen practicum ofzo te doen. Ik geloof ook niet dat dat gemakkelijk kan met dit onderwerp - misschien een enquete ofzo, maar verder...
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 20:15
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik geloof niet in god en heb dan ook geen problemen met vaccineren.
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 20:21
Verwijderd
Ik vind het fout als mensen uit geloofsovertuiging hun kinderen niet laten vaccineren (al is iedereen daar natuurlijk vrij in!),
maar het rijksvaccinatie zoals het nu bestaat is ook gevaarlijk.
Vaccineren kan namelijk ook bijwerkingen hebben, varierend van flinke griep tot chroninsche ziektes (bv diabetes) en er zijn zelfs kinderen aan dood gegaan.
als ik zelf later kinderen krijg laat ik ze wel vaccineren, maar niet volgens het 'normale' schema, maar later en niet zo vaak.
meer info op www.nvkp.nl
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 20:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik snap echt niet waarom mensen wegens geloofsovertuigingen zich niet laten vaccineren. enkel alleen omdat een 1 of ander persoon in de bijbel ergens een zinnetje heeft gelezen en dat in verband met vaccineren heeft gebracht zodat zij zich nu niet mogen vaccineren. tsja, sorry hoor. snap t echt niet.
een tv is ook iets goddeloos, maar zodra de kinderen op bed liggen, doen die mensen direct de tv uit de kast en aan. dus die regeltjes volgen ze toch al niet helemaal precies. waarom je kind dan niet laten vaccineren als dat zijn of haar leven zou kunnen redden?? allemaal maar omdat zoiets gods wil is?

maar goed, respect voor de gelovigen, als zij dat willen... je krijgt dan alleen wel dat zo'n ziekte nooit helemaal weg zal gaan en altijd onder de mensen zal heersen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 20:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-04-2003 @ 23:21:
Vond jij het eeen geschikt onderwerp voor een profielwerkstuk?? Het lijkt mij heel erg interesant maar het probleem is dat we een practicum of praktisch werk erbij moeten doen en ik kan niets bedenken bij dit onderwerp, moest ji ook zoiets doen of heb je alleen een schriftelijk werk geschreven??? Heb je anders ideeen voor een practicum???
als je een enquete houdt onder de mensen, waarom niet? moet je natuurlijk wel een goede maken zodat je ze in statistieken kan zetten...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-04-2003 @ 20:04:
Sommige mensen zijn principieel tegen inenten omdat ze vinden dat je niet voor God mag spelen door ziekten te voorkomen.
Dat is idd waar, maar tis zo ongeveer het meest verwerpelijke iets op deze hele aardbol, zoiezo het hele geloof, maar jah laten we daar niet over beginnen. Maar jah ik ben dus gewoon voor vaccineren. Je gaat je kind toch niet inenten en gewoon ontkennen als dat kind met polio rond loopt
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:23
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
jellerd schreef op 06-05-2003 @ 18:15:
Dat is idd waar, maar tis zo ongeveer het meest verwerpelijke iets op deze hele aardbol, zoiezo het hele geloof, maar jah laten we daar niet over beginnen. Maar jah ik ben dus gewoon voor vaccineren. Je gaat je kind toch niet inenten en gewoon ontkennen als dat kind met polio rond loopt
Ja, maar met een niet levensbedreigende ziekte is dat een ander verhaal. Dan kan ik me best voorstellen dat ouders vinden dat hun kind baat heeft bij het doorstaan van de ziekte. Er valt ook wel iets voor te zeggen hoor. Doordat er, vooral in de eerste levensjaren, zo veel wordt gevaccineerd, wordt er veel van het immuunsysteem geëist. En het is maar de vraag of dat zo gezond is.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:52
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Ik heb mijn debat bij nederlands moeten houden (en betoog moeten schrijven) over wel of niet vaccineren. En er is bijna geen positieve info te vinden over vaccineren, want echt (bijna 99%) voordelen vallen te weerleggen met nadelen. Voor de lol is mijn leraar toen ook op zoek gegaan, en die kwam na overleg met colega en een geraadpleegde arts tot de conclusie dat vaccineren ten eerste onbewezen effectief is, en vaak zelfs schadelijk. En ten tweede dat er dus heel weinig info is te vinden wat betreft de voordelen, en dat die dus amper overeind blijven.
(ik had uiteindelijk wel een 8, dus ik was tevreden, maar ik zou nooit meer dit onderwerp nemen, als ik voorstander zou moeten zijn)
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 13:38
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-04-2003 @ 20:04:
Sommige mensen zijn principieel tegen inenten omdat ze vinden dat je niet voor God mag spelen door ziekten te voorkomen. Ik wil graag weten of er veel jongeren zijn die er zo over denken of dat die ideeen aan het uitsterven zijn,
Mensen die tegen inenten zijn hebben volgens mij een "verkeerde" interpretatie van de Bijbel. Het is gewoon verantwoordelijkheden ontlopen. Als je geeft om je naaste zorg je er wel voor dat deze niet ziek wordt. Als sommige prikken daaraantegen riskant zijn kan ik me voorstellen dat het soms beter is ze niet te nemen. Overigens sterft er nu niemand meer van de pokken dankzij vaccinatie en polio is ook bijna daardoor verdwenen.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:44
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
hajo schreef op 06-05-2003 @ 22:52:
Ik heb mijn debat bij nederlands moeten houden (en betoog moeten schrijven) over wel of niet vaccineren. En er is bijna geen positieve info te vinden over vaccineren, want echt (bijna 99%) voordelen vallen te weerleggen met nadelen. Voor de lol is mijn leraar toen ook op zoek gegaan, en die kwam na overleg met colega en een geraadpleegde arts tot de conclusie dat vaccineren ten eerste onbewezen effectief is, en vaak zelfs schadelijk. En ten tweede dat er dus heel weinig info is te vinden wat betreft de voordelen, en dat die dus amper overeind blijven.
(ik had uiteindelijk wel een 8, dus ik was tevreden, maar ik zou nooit meer dit onderwerp nemen, als ik voorstander zou moeten zijn)
Onbewezen effectief? De praktijk wijst toch uit dat gemeenschappen waar veel niet-gevaccineerde mensen wonen een hogere kans hebben om bijvoorbeeld polio of difterie. Ik zie hier in Utrecht niet zo snel een polio-epidemie ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 11:50
Verwijderd
Waarom kunnen niet alle gelovige mensen gewoon inzien dat, mocht God bestaan, alles wat door de mens wordt gedaan danwel uitgevonden (vaccineren, genetische manipulatie) er niet zou zijn als hun God dat niet had gewild???

BTW: Ik ben NIET gelovig

ff on-topic: vaccineren is dus niets mis mee
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:48
Dominique24!
Avatar van Dominique24!
Dominique24! is offline
Misschien hebben die mensen wel gelijk dat het van god niet mag.
Misschien gaan we uiteindelijk toch dood, aan iets wat we niet kunnen vaccineren.

Mensen ontwikkelen zich constant, waar we vroeger niks voor hadden is nu een vaccin tegen.
Maar er komen ook iedere keer nieuwe ziektes bij waar nog geen vaccin voor is of misschien nooit komt.
Is dit een test voor de mensheid of een tijdbom?
__________________
Love is a drug (Brian Ferry)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:48
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
ik denk niet dat je hier veel mensen tegenkomt die tegen vaccineren zijn. dat komt omdat jehovagetuigen ook niet op internet komen vanwege alle porno en godlastering.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 19:39
Ogthala
Avatar van Ogthala
Ogthala is offline
Ik vind het moeilijk ..

Uiteraard moet je mensen niet van vaccinatie onthouden, dat zou hedentendage niet echt 'menselijk' meer zijn .. Maar dat beeld hebben we zelf door de jaren heeft gecreeërd.

De mens is door de jaren, decennia en eeuwen heen steeds meer afhankelijk geworden van medicatie e.d. En alhoewel de mens hedentendage uiteraard langer leeft e.d., is de puurheid weg, en is men om dergelijke leeftijden te behalen ook afhankelijk van medicijnen and the lot.

Dat vind ik dus ietwat stuitend, dat het allemaal tegennatuurlijk is. Maar om daar nog iets aan te doen, is het te laat voor.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 10:16
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
hajo schreef op 06-05-2003 @ 22:52:
Ik heb mijn debat bij nederlands moeten houden (en betoog moeten schrijven) over wel of niet vaccineren. En er is bijna geen positieve info te vinden over vaccineren, want echt (bijna 99%) voordelen vallen te weerleggen met nadelen. Voor de lol is mijn leraar toen ook op zoek gegaan, en die kwam na overleg met colega en een geraadpleegde arts tot de conclusie dat vaccineren ten eerste onbewezen effectief is, en vaak zelfs schadelijk. En ten tweede dat er dus heel weinig info is te vinden wat betreft de voordelen, en dat die dus amper overeind blijven.
(ik had uiteindelijk wel een 8, dus ik was tevreden, maar ik zou nooit meer dit onderwerp nemen, als ik voorstander zou moeten zijn)
En de nadelen zijn weer te weerleggen met andere voordelen. Het is wel degelijk effectief, maar minder dan vaak wordt gedacht. Ook verbeterde hygiene heeft een rol gespeeld bij het treugdringen van ziekten, waartegen vaccins zijn ontwikkeld.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hepatites A (geelzucht)
ironflower
4 30-05-2004 06:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.