Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2007, 16:26
Kryptonite
Avatar van Kryptonite
Kryptonite is offline
Hoi,
Op vakantie in Frankrijk werd mij door een Duits meisje een boek aangeraden (zij had het in het Duits gelezen, dus het was niet alleen in Frankrijk verkrijgbaar). Volgens mij was het boek uit het engels vertaald, maar dat weet ik niet meer zeker. Het was in elk geval door een man geschreven.
Oké, nu volgt een heeel vage omschrijving
In het boek kreeg iemand een ongeluk en daardoor belandde diegene in coma. Diegene werd dan opgezocht in het ziekenhuis door een persoon of meerdere en dan was daar wat mee aan de hand. Volgens mij iets met de liefde (wanneer niet...). De tijd speelde geloof ik ook een grote rol, of volgens mij had de titel in elk geval iets met tijd te maken.

Nu weet ik dat dit wel honderden boeken zouden kunnen zijn, maar misschien is het handig om te weten dat het boek ook verfilmd is. En er was ook nog een vervolg op.
Het was een dik boek. (lekker vaag) Ik heb het toen niet gekocht omdat ik het te duur vond en ik kan me nu wel voor mijn kop slaan dat ik niet tenminste even de titel heb genoteerd!
Alle hulp is welkom!
__________________
Als een rommelig bureau staat voor een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor? - Tutto il meglio è già qui, sotto le stelle del jazz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2007, 16:44
Anika
Bedoel je "De ontdekking van de hemel" van Harry Mulisch? Dat voldoet aan je beschrijving, maar het origineel is dus wel Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Anika schreef op 12-04-2007 @ 17:44 :
Bedoel je "De ontdekking van de hemel" van Harry Mulisch? Dat voldoet aan je beschrijving, maar het origineel is dus wel Nederlands.
Uit het Engels vertaald en heeft een vervolg? Iets met tijd in de titel? Lijkt me niet dan...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 18:11
Kryptonite
Avatar van Kryptonite
Kryptonite is offline
Nee, het is niet 'de ontdekking van de hemel'. Harry Mulisch zou ik wel onthouden hebben
__________________
Als een rommelig bureau staat voor een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor? - Tutto il meglio è già qui, sotto le stelle del jazz
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 18:21
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
O, volgens mij heb ik de film daarvan gezien! Alleen was dat een Spaanstalige film, dus misschien was het toch wat anders, hm.
*googelt*
Habla con Ella bedoel ik.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:51
Anika
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 12-04-2007 @ 18:28 :
Uit het Engels vertaald en heeft een vervolg? Iets met tijd in de titel? Lijkt me niet dan...
Oh dat vervolg had ik even overheen gelezen sorry. En dat van dat Engels was niet zeker toch? Maargoed, geen idee wat het dan wel voor boek is.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 07:45
Verwijderd
Ik heb geen flauw idee of dit de goede titel is, maar het is het enige dat ik met google kan vinden wat redelijk overeenkomt en aanwijzingen met de kernwoorden die je geeft, alleen is het origineel Frans: Et si c'était vrai van Marc Levy. De titel van de film is Just Like Heaven, de titel van de Engelse uitgave van het boek If Only It Were True, van de Duitse uitgave Solange du da bist en van de Nederlandse uitgave Was het maar waar. (En het vervolg is Vous revoir (de Nederlandse uitgave heet Net als toen).)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 10:20
Kryptonite
Avatar van Kryptonite
Kryptonite is offline
Ja dat is hem! Hahaha, ik had echt begrepen dat het een of ander literair meesterwerk had, is het een of ander chicklitverhaal!
In elk geval bedankt voor alle hulp.
__________________
Als een rommelig bureau staat voor een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor? - Tutto il meglio è già qui, sotto le stelle del jazz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ik zoek de titel van een boek
Heksjuh
1 04-04-2008 20:19
Verhalen & Gedichten Zoek de titel van een boek.
Mrasz
4 25-08-2006 15:51
Verhalen & Gedichten Weet iemand de titel van dit boek?
Verwijderd
7 25-11-2005 09:51
Verhalen & Gedichten Ik zoek de titel van het boek...
Muchacha
7 30-10-2005 13:06
Verhalen & Gedichten Op zoek naar een boek
Orpa
3 27-07-2003 23:20
Verhalen & Gedichten titel gezocht...
vosje16
8 13-04-2003 13:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.