Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2012, 13:58
evelienveldman
evelienveldman is offline
Ik heb een vraagje,
volgend jaar ga ik naar een nieuwe school in het voortgezet inderwijsen ik ben 16 jaar. Ik moet dan met de bus omdat het ongeveer 30 km is. Maar kan ik dan ook een ov chipkaart nemen? Of kom ik daarvoor niet in aanmerking? Ik kan niet echt goede info vinden over de ov namelijk wat voor mij van toepassing is... Of kan ik dan beter een abonnement nemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2012, 17:43
Verwijderd
Iedereen kan een ov chipkaart nemen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2012, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Iedereen kan een ov chipkaart nemen.
En het klopt ook nog eens!

Wat je waarschijnlijk bedoelt is een ov-studentenkaart waarmee je gratis kan reizen. De vraag is: krijg je stufi? Zo ja, dan kun je er één krijgen, zo nee, dan niet. Volgende vraag: ga je stufi krijgen? Ik denk het niet. Je bent namelijk nog geen 18 jaar oud. Ik zou daarom kijken of een busabonnement (op je OV-chipkaart) goedkoper is dan met de scooter. Als je echt topfit bent, kun je natuurlijk ook fietsen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 21:14
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Wat je waarschijnlijk bedoelt is een ov-studentenkaart waarmee je gratis kan reizen. De vraag is: krijg je stufi? Zo ja, dan kun je er één krijgen, zo nee, dan niet. Volgende vraag: ga je stufi krijgen? Ik denk het niet. Je bent namelijk nog geen 18 jaar oud.
TS schrijft toch duidelijk dat het gaat om een nieuwe school in het voortgezet onderwijs, dus recht op een Studenten-OV heeft TS sowieso niet.

Een OV-Chipkaart kan iedereen nemen, vanzelfsprekend. En inderdaad is het praktisch als je je ook oriënteert op de abonnementen die je busvervoerder aanbiedt. Of zoals bovenstaande zegt, met de scooter/fiets gaan. Alhoewel ik me kan voorstellen dat je 30 kilometer ietwat ver vind, en dat je wellicht geen scooter hebt.

In ieder geval: ook wanneer je geen abonnement neemt, is het gebruik van een gewone OV-Chipkaart soms al gunstiger dan iedere keer weer een kaartje bij de buschauffeur kopen. Hier in de regio betalen passagiers zonder OV-chipkaart bij de chauffeur een kaartje voor € 3,- waarmee ze dan mogen reizen totdat ze de bus uitstappen (geen overstap toegestaan), terwijl je met een gewone OV-chipkaart hooguit de helft daarvan kwijt bent.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 21:57
Verwijderd
Citaat:
TS schrijft toch duidelijk dat het gaat om een nieuwe school in het voortgezet onderwijs, dus recht op een Studenten-OV heeft TS sowieso niet.
Ook voor voortgezet onderwijs kun je stufi krijgen, lijkt me als ik DUO lees. True, je krijgt er geen OV-reisbewijs voor, maar compensatie zou er best in kunnen zitten als je 18+ bent. Daar kun je dan weer je vervoer van betalen

Het ligt er een beetje aan hoe vaak je op en neer moet, maar als dat vaak is, zou ik voor een sterabbo (of vergelijkbaar) gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 18:18
Verwijderd
Ja, je kunt inderdaad een 'scholierenvergoeding' krijgen op het voortgezet onderwijs als je 18+ bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Mbo ov onbetaalbaar
Krume
10 14-04-2014 19:46
Algemene schoolzaken Kosten van mijn nieuwe school
Kingunit
7 10-01-2012 18:12
Werk, Geld & Recht mijn geld?
readingmanx
51 10-12-2006 16:47
Algemene schoolzaken Studiefinanciering als je onder de 18 jaar bent?
summer1986
7 19-03-2003 18:26
Psychologie Mijn dag... (lang verhaal)
Rabbi Daniel
19 14-02-2003 18:04
Algemene schoolzaken leeftijdsdiscriminatie: 17 jarige zonder OV en studiebeurs
Optima
55 20-09-2002 08:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.