Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2002, 14:50
addict
addict is offline
Help ik zit in een behoorlijk rotte situatie....
Ik heb nu zo'n 4 maand een vriend hij heet jos.In het begin was het allemaal nog heel pril, hij woont toch anderhalf uur bij me vandaan.Later begon het allemaal wat serieuzer te worden tussen ons dat vond ik heel leuk maar het benauwde me ook wel een beetje.Hij is een jaar jonger dan mij.We zien elkaar niet zo heel erg vaak en bellen doen we ook niet elke week.Toch als we elkaar dan wel belden of zagen wist ik gewoon 100% zeker dat ie echt harstikke gek op me was/is en ik op hem.Maar mijn vertrouwen in hem is zo slecht (dankzij mijn ex die woonde ook zo'n anderhalf uur bij me vandaan in wolvega en die had in zijn eigen woonplaats ook nog leuk een vriendin, wat ik later via het internet van een ander moest horen.dit heeft mij toen veel verdriet gedaan)En nu komt het mijn vriend heeft een goede vriendin die hij al een hele tijd kent.Ik ken haar niet maar ik was heel erg bang opeens....ik dacht wat nou als hij me hetzelfde flikt als mijn ex dat die goede vriendin van m (die die veel vaker ziet dan mij )zijn "geheime"lover is.We hebben het wel meerdere keren over vreemdgaan gehad en hij had al heel vaak gezegd dat ie NIET vreemd ging en dat die vriendin van m alleen een GEWone vriendin was met wie hij het goed kon vinden.Toch was ik op een dag natuurlijk zo onnozel om via het internet aan een van zijn vrienden te vragen of ie ook vreemd ging en of die vriendin van m wel een gewone vriendin was.Deze vriend van Jos zei neej jos gaat niet vreemd dus was ik heel blij.Maar die vriend van jos vertelde uiteraard gelijk aan jos dat ik m had uitgehoord.Jos was heel erg boos op me ik heb m bijna letterlijk gesmeekt op mijn knieen om me te vergeven alles uitgelegd over mijn ex uit wolvega etc. en dat ik daarom zo bang was dat hij vreemd zou gaan maar hij had er geen boodschap aan was heel kil en gemeen.de volgend dag draaide die wat bij nadat ik m "dood"had gesmst (ja alles ging via email en sms ook al zo DOM en vreemd)hij zei dat ie rust wou nemen dat ie na dit voorval niet meer wist of ie wel aan een relatie toe was dat we wel contact moesten blijven houden en hij hoopte ook dat ik in deze rust geen ander tegen zou komen want hij hield nog wel van me enzovoorts enzovoorts.maar nu wacht ik dus al 3 week en smsen we soms (we hebben elkaar naar de ruzie nog niet gebeld)dat wil ik vanavond doen maar ik durf niet en de hele vraag achter dit verhaal is eigenlijk :Wat zouden jullie nu doen in deze situatie?Wat kan ik nog doen ?want ik wil m echt niet kwijt dat weet ik nu BETER dan ooit.MIschien hebben jullie nog Goed advies voor mij.Geef je mening over dit verhaal PLEASE!!!!ik kan t goed gebruiken ......
__________________
v.l.e.k
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2002, 15:02
lady short
lady short is offline
Jah wat een rotsituatie voor je....

Ik denk dat het ten eerste al fout was dat jullie deze dingen via email en msn hebben besproken. Echt dat moet je "face to face" doen. Bel hem ook niet op maar fiets/loop (of whatever) naar hem toe. Dan zie je pas werkelijk hoe hij reageert.

Leg hem anders het hele verhaal met je ex nog eens uit. Maar blijf niet doorzeuren (ik zeg nu niet dat je zeurt dus begrijp me niet verkeerd) als hij het niet begrijpt. Ik moet wel zeggen dat hij een beetje lang boos blijft. Ik vind het allemaal een beetje onnodig. Je hebt die situatie met je ex meegemaakt en dat kan ik ook best begrijpen.
MAAR op een gegeven moment moet je het verleden WEL achter je laten. En je huidige vriend vertrouwen!!!
Probeer dit eens en als het niet werkt, laat het dan toch rusten...Je hebt het dan tenminste geprobeert! Meer kan je niet doen (als een hondje erachter aanlopen heeft ook geen zin). En als hij ECHT gek op je is dan laat hij dat heus wel merken. Hij heeft blijkbaar alleen even tijd nodig om alles op een rijtje te zetten....

Veel succes ermee!!!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 15:09
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
zou je het in een schematisch overzicht willen zetten, want de boodschap komt niet zo over bij me.

1/2 van het verhaal verlies ik de aandacht

ps: nog een tip: alinea's
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 17:06
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Heeeyy,
is wel een klote-situatie... Maar euhm, als het serieuzer werd, dat zei je, kan je hem toch bellen? Het lijkt me niet gezond als je in een relatie alles over msn,mail, sms of whatever bespreekt.
Dan hou je een bepaalde afstand tussen elkaar. Je moet hem gewoon bellen en duidelijk maken hoe de gevoelens van jou zijn en vragen hoe hij over het geheel denkt.
Het best kan je natuurlijk langsgaan maar ik weet niet of je dat wil..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 12:03
Verwijderd
*herkenning*

Nee dit is hartstikke fout
Sorry maar het slaat echt nergens op dat hij ineens zo "koud" ging doen etc. Ik weet precies hoe dat gaat, zodra een jongen zo "koud" gaat doen, gaat zeggen dat ie "ineens" niet meer zo zeker weet of hij ermee door wil gaan...

En jou dan 3 weken laat wachten.....nee.

Het is logisch dat jij onzeker wordt van de situatie en je mag je best afvragen of hij je wel trouw is. Zeker na wat er met je ex gebeurd is. Daar heb je het recht toe.
Dat hij daar geen begrip voor kan opbrengen en zo flauw is om dat als excuus te gebruiken om het uit te maken, zegt wat over hem is is dus zijn fout.
Jij hebt in principe nix verkeerd gedaan.

Al was het dus wel dom om zoiets aan zijn vriend te vragen want ookal zou Jos vreemdgaan, denk je dan echt dat die vriend dat tegen jou zou zeggen...?

Wat je kunt doen is hem inderdaad bellen...misschien heb je dat al gedaan?
Zoja, post ff hoe het er nu voor staat...
suc6
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:14
addict
addict is offline
uhm nou ik heb m gister gprobeerd te bellen naar zijn mobiel maar hij nam niet op 2 keer ofso heb ik gebeld.en daarna een sms gestuurd dak t nie leuk vond dat ie nie opnam maar met toch weer een lief einde (kben egt gek he!)en nu wil ik vanaaf naar ze huis bellen maar ik durf nie kben bang eerlijk gezegd voor het antwoord..............................
__________________
v.l.e.k
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:32
Verwijderd
ja kan ik me voorstellen

gewoon van het ergste uitgaan en toch bellen...dan heb je duidelijkheid

sterkte
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 17:29
schatjekar
Avatar van schatjekar
schatjekar is offline
Citaat:
Optima schreef:
zou je het in een schematisch overzicht willen zetten, want de boodschap komt niet zo over bij me.

1/2 van het verhaal verlies ik de aandacht

ps: nog een tip: alinea's
sorry hoor... k moet in eens ergens aan denken... k heb in een kas gewerkt.. een gerbrakas.... waarom heet jij naar een gerbra?
sorry voor de opmerking maar k ben vaag...
__________________
Remember, there will always be someone to guide you on the right way
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 11:20
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ik denk dat hij heel erg teleurgesteld is in je. Omdat jullie het er al over hadden gehad en dat hij zelf heeft gezegd dat hij NIET vreemd zou gaan. Hier had je eigenlijk moeten stoppen met het doorvragen. Maar aan de andere kant kan ik me het wel een beetje voorstellen, aangezien je zo'n loser van een ex hebt.

Ik denk in ieder geval dat je maar gewoon helemaal niets moet doen, hij weet heus wel dta je hem niet kwijt bent en misschien ziet hij later wel in dta dit geen rede is om het uit te maken. Maar dan moet je denk ik wel stoppen met het doorvragen over vreemd gaan, ik denk dat het dan stukken beter zal gaan.

Succes
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 11:41
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Liefde moet van twee kanten komen, je kunt het niet afdwingen van hem.

Mijn advies:
Wacht gewoon eens een tijdje af en laat het op z'n beloop. Als hij geen contact met jou opneemt, geeft hij kennelijk niet echt om je. Afschrijven in dat geval.
Daarnaast kan ik mij goed voorstellen dat hij zich beklemd voelt door jouw controlerende taak in de relatie.

Denk ook nog eens goed na of je zelf wel toe bent aan een relatie. Misschien is het beter om het hebben van een vriendje een paar jaar uit te stellen, omdat je dan jezelf (en je zelfvertrouwen) wat beter op een rijtje hebt.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Hoe leer ik haar te vertrouwen?
DanielPieters
16 19-02-2009 21:17
Liefde & Relatie Vertrouwen zoek
Zonnemeisje
18 22-03-2007 21:41
Liefde & Relatie Compleet vertrouwen
Thee Muts
42 10-01-2007 16:33
Psychologie Nooit vertrouwen lijken te krijgen
Hayden
1 11-05-2006 12:57
Psychologie Vertrouwen.
~~dolce~~
29 28-03-2004 18:44
Verhalen & Gedichten Vertrouwen
Yoda
1 08-02-2002 22:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.