Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2005, 10:03
wieny
wieny is offline
Ik heb eigenlijk maar 1 simpele vraag: kun je spacecake in de coffeshop kopen? Of is dat niet egt ergens te koop en moet je hem gewoon zelf maken?

( Miss ist een heel domme vraag, maar ik ben dus nog nooit in een coffeeshop geweest en ik weet het niet!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2005, 11:06
Augustus
Avatar van Augustus
Augustus is offline
Citaat:
wieny schreef op 15-05-2005 @ 11:03 :
Ik heb eigenlijk maar 1 simpele vraag: kun je spacecake in de coffeshop kopen? Of is dat niet egt ergens te koop en moet je hem gewoon zelf maken?

( Miss ist een heel domme vraag, maar ik ben dus nog nooit in een coffeeshop geweest en ik weet het niet!)
ennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn...... JA! is te koop in sommige shops.
__________________
pr0n parades and drug raids
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 11:20
Verwijderd
Hmmz.. zo;n domme vraag vind ik t niet eens.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 11:23
Type
Avatar van Type
Type is offline
ja, meestal wel, maar meestal is het dan niet al te geweldige.

Beetje hetzelfde principe met zelf draaien vs. voorgedraaide, zelf draaien is beter. Zo is het met cakes ook, van de shop werken ze, maar zelf bakken is beter...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 11:29
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
...op internet zijn genoeg goeie recepten en het is ook nog ns keileuk er zelf 1 te maken dus ik zou dat gewoon doen ... maar anders kan het dus in de meeste betere shops wel
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 11:54
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
koekjes en cake van de pink zijn wel ok,
niet echt super maar wel ok
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 11:57
wann
Avatar van wann
wann is offline
De meeste shops maken ze echt veel te zwak. Hier in Treech is er een waarbij 2x de aanbevolen dosis (bij hun sterkste muffin) slechts een licht stoned gevoel geeft, terwijl het natuurlijk de bedoeling is dat je zeer lang en hard naar de klote gaat. Zelf bakken is beter, ja.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 12:10
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
zelf ook al meerdere cakes mee gebakken;

http://www.gironet.nl/home/evildax/spacecake.html
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 16:07
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Waarom ga je zelf dan niet kijken? Dat was laatst ook zo'n topic door zo'n lief onschuldig meisje...
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 18:39
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik zou zeggen: Loop de dichtstbijzijnde coffeeshop binnen en ga het daar vragen. Over het algemeen verkopen ze het er wel maar is de kwaliteit een stuk minder dan dat je het zelf bakt. Verder is het zo dat niet alle shops het hebben en ik niet weet waar je woont en dus niet weet of ze het bij jou in de buurt hebben.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 20:39
Verwijderd
Zelf bakken, ja.

En maak geen spacecake maar spacebrownies, dat is lekkerder. (a)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 22:30
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Citaat:
wammus schreef op 15-05-2005 @ 19:39 :
Ik zou zeggen: Loop de dichtstbijzijnde coffeeshop binnen en ga het daar vragen. Over het algemeen verkopen ze het er wel maar is de kwaliteit een stuk minder dan dat je het zelf bakt. Verder is het zo dat niet alle shops het hebben en ik niet weet waar je woont en dus niet weet of ze het bij jou in de buurt hebben.
lees jij wel wat er al gepost wordt, of vind je het gewoon een goed idee om evt. te herhalen wat al gezegd is?
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 09:12
wieny
wieny is offline
Ik heb besloten er zelf 1 te bakken. Spacecake brownis klint ook errug lekker...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ja. In 't binnenhof (Zwolsche sjop) is het 2,50 euro per spacecake plak.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:11
saturday
saturday is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 15-05-2005 @ 21:39 :
Zelf bakken, ja.

En maak geen spacecake maar spacebrownies, dat is lekkerder. (a)
hoeveel wiet doe je daarin?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:38
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
saturday schreef op 16-05-2005 @ 16:11 :
hoeveel wiet doe je daarin?
Ik zou eens beginnen met rekenen op 1 gram wiet (widow of herrer kwaliteit ofzo) per persoon. Als dat niet genoeg is gewoon wat meer pakken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 20:20
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb ook 2x spacecake gebakken. De eerste keer met wiet en de 2e met hash.

Als je m met wiet maakt kan je het beste eerst wietboter maken. Voor een receptje moet je maar ff zoeken. Verder de cake gewoon bakken als op het pak staat alleen dan de gewone boter voor wietboter vervangen. Neem rond de 5 a 8 gram wiet voor een hele cake en dan moet het wel werken. Maar dat is afhankelijk van de hoeveelheid personen die er van eten.

Als je het met hash doet dan de hash zo klein mogelijk maken anders heb je allemaal stukjes in je cake en dat is niet lekker. Het beste kan je een grinder gebruiken dan word het bijna poeder. Dat gewoon door het beslag gooien en meebakken. Wel goed mixen anders krijg je dat er een hele hoop in een stuk zit. Ook met hash ongeveer 5 a 8 gram. Maar ook dat is afhankelijk van de hoeveelheid personen die er van eten.

Nog wat tips voor het gebruik zelf: Neem niet te veel in een keer. Het duurt ff voordat het inslaat en als je teveel neemt dan slaat het te hard in en word je helemaal gek. Begin met een plakje (mooi idee is mischien om het bij de koffie of thee ofzo te eten na het avondeten) en wacht dan een half uur tot een uur. Is het dan nog niet ingeslagen dan kan je rustig nog een plakje nemen. Eventueel kan je er ook nog joints bij roken maar als je m goed bakt is dat niet nodig.

Mocht je er niet uit komen of er niet helemaal zeker van zijn dan kan je het natuurlijk ook altijd in de shop vragen. Daar helpen ze je ook graag aan de juiste soort wiet of hash en kunnen ze je ook wel tips geven.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.