Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2010, 21:54
Sandra.93
Sandra.93 is offline
Ik heb een vraagje.
Een jongen uit mijn vriendengroepje vroeg aan mij of we een keer misschien samen konden gaan blowen. Ik heb niet gelijk ingestemd en ik heb maar gezegt dat ik het nog niet wist.
Opzich zou ik het best wel willen proberen, ik sta er wel open voor. Ik wil er alleen geen gewoonte van maken.
Mijn broer heeft wietplanten in de tuin (nu even niet in de winter) en hij rookt wel is een joint maar hij rookte daarvoor altijd al gewone sigaretten.
Ik heb nog nooit sigaretten of wat dan ook gerookt.
Nu is mijn vraag, als je nog nooit wat dan ook hebt gerookt en je rookt ineens een joint, kan je dat dan wel aan ofzo? Ik heb echt geen idee.
Ik doe het overigens niet om stoer te doen maar ik ben gewoon oprecht nieuwschierig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2010, 22:23
Sandra.93
Sandra.93 is offline
Ik had zo snel nog geen antwoord verwacht. Bedankt!
Aan dit antwoord heb ik wel heel veel en bedankt voor de tip van het eerst binnen de mond houden.
Is het wel slim om eerst een gewone sigaret te proberen? Of maakt dat helemaal geen verschil?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 22:36
Verwijderd
Toevallig ben ik ook begonnen met blowen voor het roken. Eerste keer inhaleren is hetgeen wat het probleem zou zijn, het zal je wat moeite kosten maar het is het waard. Als het inhaleren niet lukt dan zal je ook minder/niet stoned worden. Even oefenen dus.

Probleem van blowen is dat er nog steeds nicotine in zit (ervanuitgaand dat je niet met een pure begint) en dat je dus de neiging zal krijgen meer te roken als je het te vaak doet. Dan is de overstap op sigaretten snel gemaakt. Pas daar dus voor op.

Voor mij is het al te laat dus, maar probeer er echt geen dagelijkse bezigheid van te maken.

Verder kan ik het alleen maar aanraden natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 11:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Wat ze hierboven zeggen dus.

Eerste keer inhaleren zal wel lastig zijn, maar mocht het niet lukken kun je het altijd later nog eens proberen. Probeer ook niet de eerste keer meteen knetter stoned te raken, kleine kans dat dat een prettige ervaring wordt.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 12:31
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
nog nooit gerookt zeg je, dat word geen feest in je keel dan. kan het zelf ook nog goed herrineren.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 14:14
Verwijderd
Zorg in ieder geval dat je een liter ijskoud appelsap bij je hebt. Dat scheelt
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 15:16
Tar Anárion
Avatar van Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Zorg in ieder geval dat je een liter ijskoud appelsap bij je hebt. Dat scheelt
Held
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 15:51
voussavez?
Avatar van voussavez?
voussavez? is offline
Als je nog nooit gerookt hebt zou ik gewoon beginnen met een paar hijsjes, met nadruk op -jes. Als je te veel in één keer doet kan je wellicht bad gaan.
__________________
ceci n'est pas une signature
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 16:50
Sandra.93
Sandra.93 is offline
Ik denk er nog maar even heel goed over na dan. Ik heb er ook geen haast bij. 't komt wel.
Dank jullie
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 18:36
Verwijderd
De eerste keer dat ik blowde had ik ook nog nooit gerookt verder. Geen problemen ofzo mee gehad, inderdaad ook gedaan wat wann zegt, de rook even in je mond houden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 03:13
Tar Anárion
Avatar van Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Vanwege mijn bronchitis doet normale (hete) rook behoorlijk pijn als ik die inhaleer, ik rook dan ook praktisch alleen waterpijp. Omdat de rook word afgekoeld is het een stuk milder voor de luchtpijp.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 18:38
d.maurice
d.maurice is offline
Ik ben zelf een astma patiënt,
en heb ook uit nieuwsgierigheid vorig jaar als eerst geblowd.
en ik heb nog nooit een sigaret in mijn mond gehad.
Nu blow ik af en toe, in mate. Speciale gelegenheden.
De eerste keer zal ik ook voorzichtig doen met niet te diepe
trekjes nemen. Gewoon rustig, neem er de tijd ook voor.
niet gehaast, of om stoer te doen nog een trek nemen.
Eigen tempo, en rustig aan doen!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 23:00
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Ik zou wel eerst over je longen leren roken voordat je gaat blowen. Anders komt die scherpe rook nog harder aan.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 08-01-2010, 14:19
Amy88
Avatar van Amy88
Amy88 is offline
Ik snap dat het een heel nieuw iets is voor je. En dat het je nieuwsgierig maakt. Misschien ook wel omdat mede leerlingen of vrienden/vriendinnen het ook doen.

Maar ik raad het je gewoon enorm af, heb zelf 2jaar geblowd vanaf mijn 18e tot mijn 20e jaar. En zeg je eerlijk in die tijd heb ik me school & vriendinnen etc. echt zwaar verwaarloosd. Want het begin dat je het doet is leuk en spannend.. maar hoe langer je dit blijft door doen, wordt het een soort eten, je neemt het omdat je vind dat het moet. Want het hoort gewoon bij je levensstijl die je hebt gemaakt.

Het enige wat ik zeg is doe het gewoon niet, zoek gewoon iets anders (dan de drugs/alcohol).
Met citaat reageren
Oud 08-01-2010, 22:11
Verwijderd
Ik heb keihard gesmoked in die tijd en ik heb geeneen vriendin verwaarloosd. Integendeel zelfs.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2010, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Ik snap dat het een heel nieuw iets is voor je. En dat het je nieuwsgierig maakt. Misschien ook wel omdat mede leerlingen of vrienden/vriendinnen het ook doen.

Maar ik raad het je gewoon enorm af, heb zelf 2jaar geblowd vanaf mijn 18e tot mijn 20e jaar. En zeg je eerlijk in die tijd heb ik me school & vriendinnen etc. echt zwaar verwaarloosd. Want het begin dat je het doet is leuk en spannend.. maar hoe langer je dit blijft door doen, wordt het een soort eten, je neemt het omdat je vind dat het moet. Want het hoort gewoon bij je levensstijl die je hebt gemaakt.

Het enige wat ik zeg is doe het gewoon niet, zoek gewoon iets anders (dan de drugs/alcohol).
Wat is dat voor flauwekul? Omdat je wiet rookt/drugs neemt/alcohol drinkt/... ga je je vrienden en school verwaarlozen? Ik heb genoeg ervaring met voorgaande dingen en ik heb nooit mijn vrienden verwaarloosd, of mijn school of whatever. Als je verslaafd wordt/bent dan kan het inderdaad een gevolg hebben voor je omgeving, maar niet iedereen die iets probeert/gebruikt is meteen een verslaafde die zijn omgeving in de steek laat. Ik heb overigens fantastische vrienden die al jaren bijna elke dag meerdere joints roken en die hebben mij nooit in de steek gelaten, integendeel! Dat ik ze nu niet meer zo vaak zie, komt omdat ik 100km verder ben gaan wonen, daar heeft de wiet niets mee te maken. Maar als ik bel, staan ze meteen voor me klaar!

Omdat jij het nu toevallig niet kon combineren met een normale levensstijl, wil niet zeggen dat iedereen die fout maakt!

Edit: TS, ikzelf heb wiet gerookt, nadat ik was begonnen met roken, dus echt tips daarover kan ik je niet geven. Alleen dat je voorzichtig moet beginnen, niet teveel ineens, ook als je niets voelt. Het kan er plots inhakken, daar loop ik nu soms ook nog tegenaan En laat je niet forceren, jij bent de baas over jezelf, als jij genoeg hebt, dan heb je genoeg.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2010, 14:47
Amy88
Avatar van Amy88
Amy88 is offline
Als jij dat flauwekul vind prima, maar als jou vrienden ook blowen dan snappen ze het beter dan als je geen vrienden hebt die dat soort dingen doen. En dat was bij mij dus het geval. Maar goed ieder zijn eigen mening en verhaal hier over. En lijkt me niet echt de bedoeling als we mekaar moeten gaan aanvallen, toch?



Citaat:
Wat is dat voor flauwekul? Omdat je wiet rookt/drugs neemt/alcohol drinkt/... ga je je vriendenen school verwaarlozen? Ik heb genoeg ervaring met voorgaande dingen en ik heb nooit mijn vrienden verwaarloosd, of mijn school of whatever. Als je verslaafd wordt/bent dan kan het inderdaad een gevolg hebben voor je omgeving, maar niet iedereen die iets probeert/gebruikt is meteen een verslaafde die zijn omgeving in de steek laat. Ik heb overigens fantastische vrienden die al jaren bijna elke dag meerdere joints roken en die hebben mij nooit in de steek gelaten, integendeel! Dat ik ze nu niet meer zo vaak zie, komt omdat ik 100km verder ben gaan wonen, daar heeft de wiet niets mee te maken. Maar als ik bel, staan ze meteen voor me klaar!

Omdat jij het nu toevallig niet kon combineren met een normale levensstijl, wil niet zeggen dat iedereen die fout maakt!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2010, 15:26
Verwijderd
Als je vrienden het niet respecteren dat je zo nu en dan een joint rookt vraag ik me toch af wat je precies onder vrienden verstaat. Daarnaast was mutant's reactie niet aanvallend.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-01-2010, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Als jij dat flauwekul vind prima, maar als jou vrienden ook blowen dan snappen ze het beter dan als je geen vrienden hebt die dat soort dingen doen. En dat was bij mij dus het geval. Maar goed ieder zijn eigen mening en verhaal hier over. En lijkt me niet echt de bedoeling als we mekaar moeten gaan aanvallen, toch?
Jij begint bij voorbaat te roepen dat ze het niet moet doen omdat jij er slechte ervaringen mee had. Dus moet je ook niet verwonderd staan kijken als er anderen een andere mening zijn toegedaan en dat weerleggen.

Overigens spreek je jezelf nu tegen, je hebt het over dat jij je vrienden verwaarloost en nu over dat je vrienden niet snapten dat je blowde? Mijn vrienden zijn ook mijn vrienden gebleven toen ik niet blowde, dus ik denk niet dat dat veel verschil maakt, dan ligt het gewoon aan de vrienden die je hebt, of het soort vriend dat je zelf bent.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 03:32
Verwijderd
Trouwens, een leuk alternatief voor blowen is hasjmelk of spacecake. Granted, 't duurt langer voor je het effect merkt en de dosering is trickier, maar je hoeft in ieder geval niet te róken en met wat ervaren gezelschap is de dosering ook niet zo'n probleem. Want wat Reverend zegt snijdt hout.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 22:21
Tar Anárion
Avatar van Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Trouwens, een leuk alternatief voor blowen is hasjmelk of spacecake. Granted, 't duurt langer voor je het effect merkt en de dosering is trickier, maar je hoeft in ieder geval niet te róken en met wat ervaren gezelschap is de dosering ook niet zo'n probleem. Want wat Reverend zegt snijdt hout.
Word, de eerste keer dat ik wiet gebruikte was ook in een cake. En het langer aanhoudende effect is in mijn ogen een voordeel
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 22:04
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Een spacecake is lekker, maar een joint is nu eenmaal sneller gemaakt en kun je meer zien als een soort snelle hap.

En over de eerste keer blowen, toen ik het voor het eerst deed, had ik een paar jaar niet gerookt. gewoon beginnen met kleine hijsjes.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 00:48
Verwijderd
Citaat:
Word, de eerste keer dat ik wiet gebruikte was ook in een cake. En het langer aanhoudende effect is in mijn ogen een voordeel
Ik vind 't eten/drinken van THC sowieso veel fijner dan roken. Alleen ja, 't duurt allemaal wat langer
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 03:11
Tar Anárion
Avatar van Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Ik vind 't eten/drinken van THC sowieso veel fijner dan roken. Alleen ja, 't duurt allemaal wat langer
Ik vind het wachten op de kick altijd leuk, zit je daar met z'n 2e (of meer); "voel jij al iets?" "Nee, jij?" "*giecheldegiechel*"
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 20:52
Pimoes
Avatar van Pimoes
Pimoes is offline
kben zelf ook begonnen met blowen, kheb nog steeds niks met sigaretten.
en blowen doe ik af en toe.
eerste keer is miss een beetje vaag met inhaleren maar daarna is het gwn puur genieten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2010, 11:37
Azerty1994
Azerty1994 is offline
zorg gewoon zoals Reverend als zei dat je genoeg drinken bij je hebt want je krijgt ongelooflijk veel dorst en wat eten is mss ook een goed idee want op je fiets naar het frietkot rijden is geen goed idee(spreek uit ervaring ^^) en voor de rest niet te veel over stressen en gewoon relaxen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 11:55
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
genoeg drinken en eten...
en dan gewoon blowen je merkt het wel als het je niet bevalt...
__________________
You're everything I thought you never where and nothing like I thought you could have been.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 13:42
Verwijderd
Citaat:
op je fiets naar het frietkot rijden is geen goed idee(spreek uit ervaring ^^)
kwam je een draak tegen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 21:20
silentbob
silentbob is offline
ik kan je garandere dat je je zowieso kapot gaat hoesten..
had ik ook bij m'n eerste joint, rook ook geen tabak
inhaleren moet je even leren, maar is uiteindelijk niet zo moeilijk, belangrijkste is dat je na een teug van de joint eerst inademt en niet eerst uitademt, dan komt het inhaleren(en hoesten) vanzelf
ook is er een aardige kans dat je de eetste keren niet stoned word, hangt van je gevoeligheid af, ik werd pas de 4e keer ofzo wat stoned, was trouwens ook de 1e keer dat ik puur rookte

maar ik heb ook wel van anderen gehoord die gelijk de 1e keer knetterstoned waren

zelf vind ik puur roken veel prettiger als met tabak, puur voel ik amper meer aan m'n keel, terwijl ik bij tabak en wiet al bij 1 kleine trek bijna moet kuchen, en bij puur kan ik rustig 1 joint achter elkaar oppaffen zonder te moeten kuchen

en voor de rest is het handig drinken bij de hand te hebben, mischien ook wat te eten(veel mensen krijgen vreetkicks, zelf heb ik dat nooit zo)
en verder go with the flow, als je je tegen het effect gaat verzetten en gaat stressen word het onprettig, terwijl datzelfde effect heel chil kan zijn als je het gewoon laat gebeuren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Kant en klare joint.
Ferlouse
7 26-09-2010 20:23
Drugs & Alcohol Hoe ben je met drugs in aanraking gekomen?
stout!
74 20-07-2005 19:15
Drugs & Alcohol blow enquete...zou je willen invullen please?
evanescence
73 09-07-2005 22:50
Drugs & Alcohol Eerste ker blowen
Verwijderd
128 08-08-2004 15:26
Drugs & Alcohol eerder roken/blowen door...
Sterretje*
73 08-08-2004 09:49
Drugs & Alcohol eerste keer blowen
xXxEvaxXx
19 22-09-2003 21:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.