Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2004, 16:47
Rhinus
Rhinus is offline
Ja, mijn vraag is waarom playbackt 'iedereen' 'tegenwoordig'?

Alles wat 'live' is op TV is voort band lijkt wel. Waarom is dat? Denken ze echt dat 't publiek dat niet door heeft? En je haalt de hele sfeer weg.

Waarom doen ze dat? WAAROM!!

Want je kan beter iets lelijkere muziek live maken dan gewoon een bandje opzetten..

Meningen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2004, 16:52
funest
Avatar van funest
funest is offline
tegenwoordig?
das onzin, kijk maar naar die jaren 60 poep, toen hadden ze nog niet eens een microfoon

én niet iedereen doet et, maar het gebeurd wel veel

waarom?
gemakszucht, gebrek aan talent, gebrek aan ervaring...ect
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 16:58
Beer Geweer
Beer Geweer is offline
Ik vind het ook extreem irritant als er een bandje wordt opgezet bij een zogenaamd 'live' optreden.
Er schijnen dus mensen te zijn die het niet horen.
Bijvoorbeeld de TMF awards, daar playbackte er best veel. 3 doors down en de sugababes niet, dat waren meteen de leukste optredens.
__________________
In den beginne was er niets, en toen ontplofte het nog ook.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 16:59
The Ox
The Ox is offline
Misschien omdat het teveel werk is om alle apparatuur, PA en de hele zooi goed af te stellen en op te bouwen voor slechts 1 nummer.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:23
Plo
Avatar van Plo
Plo is offline
Guns 'n Roses - November Rain; Dás pas goeie live
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:31
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Ik denk dat het bij de artiesten die wel playbacken vooral om de immense show er om heen gaat.. Neem nou mevrouw spears, je gaat me niet vertellen dat ze tussen al die wulpse houdingen en danspasjes ook nog eens mooi kan zingen.. Mensen betalen gewoon voor kwaliteit en dan willen ze geen valse zang horen.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk dat geplayback, het is alleen uit een puur commercieel oogpunt begrijpelijk..
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:31
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 03-05-2004 @ 17:47 :
Ja, mijn vraag is waarom playbackt 'iedereen' 'tegenwoordig'?
Hoezo tegenwoordig? Nooit oude afleveringen gezien van bijvoorbeeld "Toppop" of "Van Oekels Discohoek"?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:33
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
Beer Geweer schreef op 03-05-2004 @ 17:58 :
TMF awards, daar playbackte er best veel. 3 doors down en de sugababes niet, dat waren meteen de leukste optredens.
Je bedoelt omdat de "Babes" vocaal zo ontzettend door de mand vielen dat het hilarisch werd? Of bedoel je een ander soort leuk?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:33
Verwijderd
Omfg "van Oekels discohoek"
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:45
Verwijderd
bij toppop of weet ik veel hoe het heet of top of the pops ( 1 van de 2 ) werd in het jaar nul al geplaybackt..

ik vind het maar jammer
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:47
Muhfuk R.
Avatar van Muhfuk R.
Muhfuk R. is offline
live is veel beter, en 3t kan het nu weten
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:49
Verwijderd
liever playback dan een stem om te janken
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:53
Rhinus
Rhinus is offline
Yo, er staan 'iedereen' en 'tegenwoordig' he. Tussen van die => ' <=.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:56
Daevrem
Daevrem is offline
Bij top of the pops hebben ze niet eens vocale versterkers. Als je toch wil zingen moet je die zelf meenemen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 18:11
enema abortion
Avatar van enema abortion
enema abortion is offline
Eigenlijk zouden ze bij dingen zoals de TMF awards aan het einde nog met zijn allen samen een lied moeten zingen...

"hier stond je dan vanavond! Het was wel spannend, maar toch ook fijn..."
__________________
Born to Lose schreef: 'Maar goed helaas kunnen we niet allemaal zo geweldig zijn als kudel... wat zou het leven dan toch mooi zijn.'
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
enema abortion schreef op 03-05-2004 @ 19:11 :
Eigenlijk zouden ze bij dingen zoals de TMF awards aan het einde nog met zijn allen samen een lied moeten zingen...

"hier stond je dan vanavond! Het was wel spannend, maar toch ook fijn..."


en verder is playbacken natuurlijk voor mietjes en pedofielen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 03-05-2004 @ 18:31 :
Ik denk dat het bij de artiesten die wel playbacken vooral om de immense show er om heen gaat.. Neem nou mevrouw spears, je gaat me niet vertellen dat ze tussen al die wulpse houdingen en danspasjes ook nog eens mooi kan zingen.. Mensen betalen gewoon voor kwaliteit en dan willen ze geen valse zang horen.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk dat geplayback, het is alleen uit een puur commercieel oogpunt begrijpelijk..
Mja, maar madam spears is dan ook een apart geval. Zij is geen zangeres. Gewoon een 'glorified dancing girl'.

Verder vond ik The Rasmus wel heel erg met playbacken. Als je het doet, laat dan niet de mic een paar seconden ver van je bek af staan terwijl je zang al hoorbaar is
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 18:58
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
Het is pas erg als je mensen ziet met een microfoon, en dan ook met een microfoontje aan hun shirt of pak...En als ze dan willen praten praten ze in dat microfoontje...

Hoe diep kun je door de mand vallen.
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-05-2004, 19:24
Gary X
Avatar van Gary X
Gary X is offline
het is pas erg als je de zang goed hoortterwijl die niet eens een microfoon heeft om in te zingen
__________________
"I can get more women than a passenger train can hold." - Jimmie Rodgers
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:04
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
Artiesten die pleebekken zijn de naam artiest niet waardig.

Ar'tiest (Fr) (de (m); -en): Kunstenaar, beoefenaar van kunstvorm.

Oftwel, iemand die niet zijn eigen muziek zingt is geen artiest, maar een 'performer', alsof dat een excuus is.
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:08
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
®obin schreef op 03-05-2004 @ 21:04 :
Artiesten die pleebekken zijn de naam artiest niet waardig.

Ar'tiest (Fr) (de (m); -en): Kunstenaar, beoefenaar van kunstvorm.

Oftwel, iemand die niet zijn eigen muziek zingt is geen artiest, maar een 'performer', alsof dat een excuus is.
van Gogh schilderde zijn schilderijen ook niet live hoor...
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:10
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
Dat deed hij wel. Op het moment dat hij zijn kunst beoefende, deed hij dat zelf (en dus niet een computer die t voor hem schilderde, bij wijze van spreken).
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:13
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
®obin schreef op 03-05-2004 @ 21:10 :
Dat deed hij wel. Op het moment dat hij zijn kunst beoefende, deed hij dat zelf (en dus niet een computer die t voor hem schilderde, bij wijze van spreken).
Op het moment dat de zanger zingt, doet hij het ook zelf. Ik heb nog nooit een computer horen zingen, bij wijze van spreken. Dat diezelfde zang pas later op het podium beland is zijn probleem niet.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:16
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
Laat maar zitten, je snapt mijn punt niet. Ik bedoel dat een zanger zijn kunst oorspronkelijk live beoefend, dus voor publiek. Een schilder doet dit van oorsprong niet.
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:17
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
®obin schreef op 03-05-2004 @ 21:16 :
Laat maar zitten, je snapt mijn punt niet. Ik bedoel dat een zanger zijn kunst oorspronkelijk live beoefend, dus voor publiek. Een schilder doet dit van oorsprong niet.
Dus een zanger die nooit optreed is geen zanger?
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2004, 20:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 03-05-2004 @ 21:17 :
Dus een zanger die nooit optreed is geen zanger?
Je hebt livezangers en cd-zangers... Ik vind CD-zangers geen artiesten op het zangvlak, wel als ze het nummer zelf hebben geschreven.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:50
fucking hero
fucking hero is offline
Jaja, in de tijd van de troebadoer, toen die nog populair waren was PA en boobjobs nog niet zo de shit. Maar nu wel, dus fuck goeie teksten en matige zang, en geef me boobs en muziek dat nog ergens naar klinkt.

"Want je kan beter iets lelijkere muziek live maken dan gewoon een bandje opzetten.. " ?? waarom dat.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
poop schreef op 03-05-2004 @ 21:50 :
"Want je kan beter iets lelijkere muziek live maken dan gewoon een bandje opzetten.. " ?? waarom dat.
Omdat dit echt is. Het geeft mensen het gevoel dat ze niet genept worden. En een echte goede band kan show maken en spelen tegelijk (lees: Iron Maiden)!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 21:05
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
jesus Tsasil, je snapt m best...
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 21:09
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Oh Rhinusje wat ben je toch een sufkut
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 21:24
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-05-2004 @ 21:57 :
Omdat dit echt is. Het geeft mensen het gevoel dat ze niet genept worden. En een echte goede band kan show maken en spelen tegelijk (lees: Iron Maiden)!
Hoezo het geeft de mensen het gevoel niet dat ze genept worden? ze hebben toch niet door dat ze neppen? De meesten hebben ook wel door dat ze playbacken, maar daar komt het publiek niet voor.

Ik snap de hele discussie niet zo, wat wilje nou zeggen? Dat je playbacken niet zo leuk vind? Waar gaat die discussie heen? wat wil je bereiken.
Ja ik rook al van een heel eind dat je alto was, en ik wist allang dat je playbacken nep enzo vond. En then..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 00:49
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-05-2004 @ 21:42 :
Je hebt livezangers en cd-zangers... Ik vind CD-zangers geen artiesten op het zangvlak, wel als ze het nummer zelf hebben geschreven.
En als ze dan toch playbacken? Zie de Beatles;
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 02:06
enema abortion
Avatar van enema abortion
enema abortion is offline
Ik vind playbacken ook nep. Zeg dan 'sorry ik wil niet live optreden want dat kan ik niet'.

Leuk en aardig als je in een studio een cd in kunt zingen maar als je het live niet waar kan maken ben je eigenlijk geen knip voor de neus waard. In een studio valt zoveel op te leuken, daar zouden ze zelfs van Jim nog een goeie zanger kunnen maken.
__________________
Born to Lose schreef: 'Maar goed helaas kunnen we niet allemaal zo geweldig zijn als kudel... wat zou het leven dan toch mooi zijn.'
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 02:23
Verwijderd
ik vind het vooral erg cool als er geplaybackt wordt en dan erg stoer wordt gedaan met zo'n headset microfoontje
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 06:48
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Mensen als bijv. Britney Spears kunnen niet zingen en dansen tegelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 06:50
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
En ik moet voortaan eerst topics lezen voordat ik reply.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-05-2004, 09:50
Gary X
Avatar van Gary X
Gary X is offline
Citaat:
®obin schreef op 03-05-2004 @ 21:04 :
Artiesten die pleebekken zijn de naam artiest niet waardig.

Ar'tiest (Fr) (de (m); -en): Kunstenaar, beoefenaar van kunstvorm.

Oftwel, iemand die niet zijn eigen muziek zingt is geen artiest, maar een 'performer', alsof dat een excuus is.
playbacken is een kunst opzich.
__________________
"I can get more women than a passenger train can hold." - Jimmie Rodgers
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 03-05-2004 @ 19:48 :
Mja, maar madam spears is dan ook een apart geval. Zij is geen zangeres. Gewoon een 'glorified dancing girl'.

Verder vond ik The Rasmus wel heel erg met playbacken. Als je het doet, laat dan niet de mic een paar seconden ver van je bek af staan terwijl je zang al hoorbaar is
Ik vind sowieso dat je als band het echt niet kan maken te playbacken En idd, als je wel zo gaar bent, weet dan wel wanneer je eigen stem op de band instart.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 12:03
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
NERD schreef op 03-05-2004 @ 18:31 :
Hoezo tegenwoordig? Nooit oude afleveringen gezien van bijvoorbeeld "Toppop" of "Van Oekels Discohoek"?
hoe fucking geniaal is van oekel. Ken je die kerstaflevering? waar hij zin fietsmand compleet ondernekt? Hilarisch.

Later is er nog een film gemaakt, met Barend Servet, Capitein Hasje, Van Oekel etc.: Ondergang van de Onan. Die is best lachen.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 04-05-2004 @ 11:11 :
Ik vind sowieso dat je als band het echt niet kan maken te playbacken En idd, als je wel zo gaar bent, weet dan wel wanneer je eigen stem op de band instart.
Bij een band is het ook vrij simpel om te zien of ze playbacken. Als het nummer spontaan begint zonder dat de drummer 'aftikt' is er iets vreemds aan de hand
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 14:01
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
is gewoon goedkoper als je playbackt ipv al die apparatuur lekker thuis laat en een tape meeneemt voor bijvoorbeeld een optreden bij de TMF Awards. die 1 of 2 nummers is het niet waard.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 14:20
Plo
Avatar van Plo
Plo is offline
Pff, gemakzucht dient de mens, maar waarom zou je optreden als je dan toch alleen je kop wilt laten zien, stuur ze dan gewoon de videoclip
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 14:27
Q
Avatar van Q
Q is offline
Sommige bands hebben daar niet eens wat aan op te merken, als de grote "baas" zegt dat ze dat moeten doen dan doen ze dat, of ze nu willen of niet Het draait allemaal om het geld. Als het niets zou opleveren, zouden ze het ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 04-05-2004 @ 13:05 :
Bij een band is het ook vrij simpel om te zien of ze playbacken. Als het nummer spontaan begint zonder dat de drummer 'aftikt' is er iets vreemds aan de hand
Ik heb het begin niet eens gezien, ik zapte langs en meneer vergat zijn microfoon bij zijn mond te houden.. vond ik toch wel een lekkere afgang.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 16:45
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 03-05-2004 @ 22:09 :
Oh Rhinusje wat ben je toch een sufkut
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 17:45
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Citaat:
Aarzpluim schreef op 04-05-2004 @ 15:20 :
Pff, gemakzucht dient de mens, maar waarom zou je optreden als je dan toch alleen je kop wilt laten zien, stuur ze dan gewoon de videoclip
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 19:37
The Ox
The Ox is offline
Daar is de video-clip ook door ontstaan. Bands hadden geen zin meer om voor 1 nummertje naar de studio te komen, dus maakten ze zélf maar een promotiefilmpje (lees: videoclip)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:49
Rhinus
Rhinus is offline
Ik hoorde net op TV (I Love The 60's)dat ze bij Top of the Pops ALTIJD live speelde. Dat is toch niet of wel?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 08:15
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 04-05-2004 @ 22:49 :
Ik hoorde net op TV (I Love The 60's)dat ze bij Top of the Pops ALTIJD live speelde. Dat is toch niet of wel?
nee, jimmy hendrix moest playbacken van ralf imbar, en dat vertikte hij, las ik in de aloha een keertje. Dat was dus in de 60's
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:30
Verwijderd
Iron Maiden was de eerste band die sinds jaren live optrad in Top of the Pops

Up the Irons!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.