Oud 23-08-2006, 16:56
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 23-08-2006 @ 15:57 :
coppergirl, naast het merk en het type is ook de maat van de band erg belangrijk.
Heb je grote, brede velgen dan kan de prijs zomaar verdubbelen of zelfs verdrievoudigen bij hetzelde merk/type band!
ja dat is ook zo... Ik was voor mijn pirreli banden 300 euro in totaal kwijt en mijn ouders waren minimaal 5 keer zoveel kwijt
ik heb idd ook een standaard auto (Opel Astra), dat heeft met onderdelen wel zo zo'n voordelen (omdat-ie zo standaard is).

Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen tweedehandsbanden op de auto doen, heeft dit ook nadelen? Het scheelt nl wel veel geld.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2006, 17:49
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Daar kun je weinig zinnigs over zeggen. Bij tweedehandsbanden ligt het helemaal aan de staat van de band of het verstandig is of niet. Je hebt hele goeie banden, maar ook banden die uitgehard of uitgedroogd zijn. Je kan de gok nemen, maar het is, zoals met alles wat tweedehands is, een gok.

Zelf koop ik altijd nieuwe Michelins, en heb altijd mijn banden op stikstof staan. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 09:59
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wat is het voordeel van stikstof?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 20:22
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
2e hands banden kun je overwegen als je krap zit en je hebt echt snel een band nodig (bv na een klapband oid).

Ik zou geen 2e handjes gaan gebruiken als permanente oplossing/vervanging voor versleten banden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 20:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
*ik ben erg blij dat mijn auto door de APK is gekomen* in totaal 77 euro kwijt

Niet geheel in de lijn van het topic, maar ik wilde mijn vreugde delen (a)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 22:12
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Volgende maand APK, weet alleen niet of ik het bij de Mazda Dealer laat doen of ergens anders. Kreeg een leuk foldertje met een leuk aanbod.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 23:32
Verwijderd
Volgende week of de week erna grote beurt.
Gaat pijn doen in den portemonnee...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 17:58
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-08-2006 @ 16:56 :
ja dat is ook zo... Ik was voor mijn pirreli banden 300 euro in totaal kwijt en mijn ouders waren minimaal 5 keer zoveel kwijt
ik heb idd ook een standaard auto (Opel Astra), dat heeft met onderdelen wel zo zo'n voordelen (omdat-ie zo standaard is).

Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen tweedehandsbanden op de auto doen, heeft dit ook nadelen? Het scheelt nl wel veel geld.
beetje late reactie, maar ik las dit, en jij beweert dat je ouders 5x300 = 1500 euro aan banden kwijt zouden zijn. Da's wel erg duur - daar kun je een set nieuwe velgen compleet met banden voor kopen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 18:48
Verwijderd
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze dat ook gedaan hebben, dus setje nieuwe banden + velgen om als winterset te gebruiken oid.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 23:15
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-10-2006 @ 17:58 :
beetje late reactie, maar ik las dit, en jij beweert dat je ouders 5x300 = 1500 euro aan banden kwijt zouden zijn. Da's wel erg duur - daar kun je een set nieuwe velgen compleet met banden voor kopen.
Mijn pa had er michellene banden of zo onder laten zetten. Er was ook nog 'iets' bijzonders mee.. Wat ben ik vergeten

@ Jolt: auto door de keuring gekomen?

Ikzelf heb weer eens een klusje om uit te laten besteden: mijn koppakking is vandaag kapot (meeeeega witte rookpluimen, alle koelvloeistof verdampt/ en in de motor gelopen)... Kortom, een erg duur onderhouds-uitbesteed-ding Morgen sleept de ANWB 'm huiswaarts.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:22
Ivo
Ivo is offline
Erg duur? Mwa... kan best meevallen hoor, afhankelijk van hoe ingewikkeld de motor is opgebouwd.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 12:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ivo schreef op 09-11-2006 @ 10:22 :
Erg duur? Mwa... kan best meevallen hoor, afhankelijk van hoe ingewikkeld de motor is opgebouwd.
De eerste garage die ik belde sprak van een bedrag wat tussen de 1000 en 1300 euro zou uitkomen.. Voor mij ontzettend veel geld.. Nu heb ik een goedkopere manier gevonden dankzij lieve vriend van mijn vriendin en haar vader Maar voor de koelvloeistof, de olie, oliefilter, bougies(?), koppakking etc ben ik al met al ook nog 350 a 400 euro kwijt (schatting).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 13:09
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 09-11-2006 @ 12:30 :
De eerste garage die ik belde sprak van een bedrag wat tussen de 1000 en 1300 euro zou uitkomen.. Voor mij ontzettend veel geld.. Nu heb ik een goedkopere manier gevonden dankzij lieve vriend van mijn vriendin en haar vader Maar voor de koelvloeistof, de olie, oliefilter, bougies(?), koppakking etc ben ik al met al ook nog 350 a 400 euro kwijt (schatting).
Dat valt nog mee vind ik...dat ben je altijd wel aan onderdelen kwijt als je je koppakking gaat vervangen. Ik hoop alleen dat ze ook sowieso meteen de distributieriem en als het even kan ook de spanrol vervangen, want als de kop eraf is geweest, kun je de gebruikte riem niet meer gebruiken. Meerdere mensen die van mening waren dat dat wel makkelijk kon, heb ik niet veel later weggesleept met motorschade als gevolg van een gebroken distributieriem...
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 23:51
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
200E schreef op 09-11-2006 @ 13:09 :
Dat valt nog mee vind ik...dat ben je altijd wel aan onderdelen kwijt als je je koppakking gaat vervangen. Ik hoop alleen dat ze ook sowieso meteen de distributieriem en als het even kan ook de spanrol vervangen, want als de kop eraf is geweest, kun je de gebruikte riem niet meer gebruiken. Meerdere mensen die van mening waren dat dat wel makkelijk kon, heb ik niet veel later weggesleept met motorschade als gevolg van een gebroken distributieriem...
Ik ga er maar vanuit dat die vriend (die beroeps monteur is) dat goed zal inschatten, hoewel ik niet echt blij wordt bij het horen van 'multi-riem vervangen' Als in ka$$a.

De prijs valt mee omdat ik het uiteindelijk voor inkoopsprijs mag hebben, door mijn gesnik heb ik blijkbaar medelijden opgewekt

Morgenmiddag is ie klaar, tenzij er andere mankementen aan het licht komen..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 23:56
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Als hij beroepsmonteur is, zal hij dat wel weten

De riem zelf kost trouwens niet duur, iets van 18 euro voor een opeltje. En dat is een brutoprijs, dus als je hem voor inkoopsprijs krijgt, dan gaat er nog 30-40% vanaf. En die riem moet er toch af om de kop eraf te kunnen halen, dus dan kost vervangen geen extra tijd!
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 19:48
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 08-11-2006 @ 23:15 :
Mijn pa had er michellene banden of zo onder laten zetten. Er was ook nog 'iets' bijzonders mee.. Wat ben ik vergeten

@ Jolt: auto door de keuring gekomen?

Ikzelf heb weer eens een klusje om uit te laten besteden: mijn koppakking is vandaag kapot (meeeeega witte rookpluimen, alle koelvloeistof verdampt/ en in de motor gelopen)... Kortom, een erg duur onderhouds-uitbesteed-ding Morgen sleept de ANWB 'm huiswaarts.
Zeker, zo oud is hij ook weer niet, alleen mijn uitlaat en nummerbord verlichting hadden ze gemaakt voor nog geen 42 euries en apk.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 21:20
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
200E schreef op 10-11-2006 @ 23:56 :
Als hij beroepsmonteur is, zal hij dat wel weten

De riem zelf kost trouwens niet duur, iets van 18 euro voor een opeltje. En dat is een brutoprijs, dus als je hem voor inkoopsprijs krijgt, dan gaat er nog 30-40% vanaf. En die riem moet er toch af om de kop eraf te kunnen halen, dus dan kost vervangen geen extra tijd!
Auto is gefixt en rijdt weer geweldig! De riem was nog niet zo lang geleden vervangen, nog prima intact alle lettertjes zelfs onbeschadigd. Uiteindelijk was ik 200 euro kwijt aan de pakkingen. Het zag er bijzonder verrot uit.. 1 cillinder was helemaal volgelopen met koelvloeistof, dat verklaarde waarom de auto zo schokte (ipv 4 reed ie op 3 cilinders).

Hoe heet het onderdeel wat gehaltes van je brandstof meet en wanneer het defect is je auto in een benzine-slurper veranderd? Een vrij prijzig onderdeel..? Iemand ?

@ jolt, hoe heb jij een uitlaat en nummerbordverlichting voor 42 euro kunnen laten vervangen? Een uitlaat is onwijs duur, mede door de katalysator (hoe schrijf je 't?). Of, was het alleen het laatste stukje uitlaat? (Dan nog vind ik dat je het goedkoop hebt)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 01:22
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Was een vriend van mijn ouders, uitlaat was niet helemaal kapot, maar hing gewoon mega scheef
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 14:42
Verwijderd
Kan je rode- en blauwe koelvloeistof mengen?

Ik heb namelijk rode koelvloeistof in m'n auto zitten maar ik moet 't bijvullen, maar ik heb alleen blauwe koelvloeistof staan.. Moet ik per se rode vloeistof gaan kopen of kan het ook door elkaar?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 15:54
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-11-2006 @ 01:22 :
Was een vriend van mijn ouders, uitlaat was niet helemaal kapot, maar hing gewoon mega scheef
dat is niet 'vervangen' maar 'repareren'.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 15:54
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Sabje schreef op 29-11-2006 @ 14:42 :
Kan je rode- en blauwe koelvloeistof mengen?

Ik heb namelijk rode koelvloeistof in m'n auto zitten maar ik moet 't bijvullen, maar ik heb alleen blauwe koelvloeistof staan.. Moet ik per se rode vloeistof gaan kopen of kan het ook door elkaar?
ik geloof dat je dat gewoon kan mengen. (hangt er een beetje vanaf wat nou het verschil is, maar ik denk dat die 'rode' zonder antivries is en de blauwe met ?)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 19:14
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Sabje schreef op 29-11-2006 @ 14:42 :
Kan je rode- en blauwe koelvloeistof mengen?

Ik heb namelijk rode koelvloeistof in m'n auto zitten maar ik moet 't bijvullen, maar ik heb alleen blauwe koelvloeistof staan.. Moet ik per se rode vloeistof gaan kopen of kan het ook door elkaar?
Kan gewoon gemengd worden! Beter is het om de oude vloeistof even af te tappen maar als je niet zo handig bent kun je het beter laten zitten
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 29-11-2006 @ 19:14 :
Kan gewoon gemengd worden! Beter is het om de oude vloeistof even af te tappen maar als je niet zo handig bent kun je het beter laten zitten
Bedankt allebei.

Ik zal eens aan m'n pa vragen of hij dat kan (vast wel).
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 20:09
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Rode en blauwe koelvloeistof kun je in de meeste auto's mengen, maar NIET in alle wagens! Ligt er dus aan in wat voor auto je rijdt!

In veel auto's van na ca. 2000-2002 mag GEEN blauwe koelvloeistof, vraag voor specificaties na bij de dealer of kijk in je instructieboekje!!
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 13:47
Verwijderd
Citaat:
200E schreef op 02-12-2006 @ 20:09 :
Rode en blauwe koelvloeistof kun je in de meeste auto's mengen, maar NIET in alle wagens! Ligt er dus aan in wat voor auto je rijdt!

In veel auto's van na ca. 2000-2002 mag GEEN blauwe koelvloeistof, vraag voor specificaties na bij de dealer of kijk in je instructieboekje!!
Mijn auto is van '99 en ik heb de dealer idd gebeld. Hij zei dat het wel kon, maar liever niet. Hij wilde dat ik bij hem speciale Seat/VW vloeistof kwam kopen. Toen ik nogmaals vroeg of ik rood en blauw kon mengen, zei hij dus dat het wel kon. Geldklopperij.

Dus ik heb het gewoon gemengd en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 01:11
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Iemand enig idee hoeveel nieuwe remblokken kosten?
Die van mij zijn bijna nog, nog maar een paar milimeter.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 15:30
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Je moet wel oppassen met het mengen van koelvloeistof.
Volgens mij kun je ook echt niet zomaar blauwe/groen of rode met elkaar mengen.
Ik heb in mijn Alfa G12plus zitten zoals ze dat noemen, dat is rode koelvloeistof. Deze zou je (geloof ik dan) mogen mengen met de groene en de blauwe (niet dat ik dit zou doen).
Maar als je gewoon g12 hebt (ook rood), dan mag je deze absoluut weer niet mengen met blauwe of groene.
Ook moet je opletten met wat voor motor je hebt, aluminium of gewoon "ijzer". In een aluminium motorblok mag je ook niet zomaar wat goedkope koelvloeistof ingieten (tenminste dat raad ik niet aan), je hebt kans dat dit het een en ander aantast.

In sommige autoprogramma's zie ik wel eens dat ze er gewoon water met wat antivries er in gieten, maar dit lijkt me dus echt 10x niks.
Het is dan wel gedestileerd water (alhoewel ik daar mijn twijfels bij heb, als het er met een gieter in gaat), maar goed; er blijft altijd rotzooi inzitten wat nou niet echt bevordelijk is voor je motor.

In goede koelvloeistof zitten middelen tegen corrosie, smeermiddelen en vanalles en nog wat. Vind je waterpomp ook weer fijn, als ie wat gesmeerd word.

Je koelvloeistof verversen stelt eigenlijk echt weinig voor. Bij de meeste autos heb je gewoon een kraantje zitten (onder je radiateur), die kun je open draaien, dan stroomt gewoon alle koelvloeistof eruit. Eventueel kun je ook gewoon een slang loshalen (het liefste de allerdikste naar je radiateur toe, dan loopt alles er logischerwijs ook uit.
Stel dat er 6 liter in zou kunnen, dan heb je vaak dat er toch maar 4 uit komt, en er dus 2 liter achterblijft. Dit zit dan her en der verstopt. Hier kun je niet veel aan doen, tenzij je het systeem onder druk echt schoon wilt hebben.

Verder sluit je dan de slang weer aan, of het kraantje dicht, en vul je het systeem opnieuwe met koelvloeistof.
Dom van het reservoir er af, motor starten, kachel op zijn heetst en op de hoogste blaas stand, dan de auto warm laten draaien, net zo lang totdat de fan aanslaat.
Dan is je systeem als het goed is ontlucht (lucht komt er dan via de reservoir dop uit).
Vervolgens dop er op draaien en je kunt weer rijden.
Wel even opletten dat je het systeem tot de max hebt vol gedaan, zeer waarschijnlijk zal dit nog een eind zakken, neem dus in elk geval nog een beetje koelvloeistof extra mee.

Wel nooit met een warme motor de dop er af draaien, dit is zeer gevaarlijk, aangezien er hoge druk op staat en al je (hete) koelvloeistof er uit spuit (ja heb ik ervaring mee, gaf een mooie fontein ).

Banden kun je trouwens heel makkelijk hier bestellen: http://www.autobandenmarkt.nl en door een garage er op laten zetten.
Ik weet ook een adres in Reusel (de Hoef banden) waar ze voor ongveer dezelfde prijs banden hebben als op autobandenmarkt, en dan inclusief montage.

Vaak is Kwikfit (moet je ook echt nooit naar toe gaan) of een andere zaak echt mega duur.
Mijn band was daar 125 euro, bij die andere was het dus 80 euro inclusief montage, tel uit je winst.
__________________
I have a dream.

Laatst gewijzigd op 05-12-2006 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 17:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Een uitgebreide, heldere post Cryptic Winterstorm!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 05-12-2006 @ 15:30 :
Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 12:27
Verwijderd
Snel vraagje, weet iemand hoe moeilijk het is om het ventilatiedeel van een Micra te vervangen? (Wel 1 uit '89, Automaat.)
Sinds gisteravond maakt mijn ventilatiemeuk enorm veel irritante herrie en om nou 's winters met open ramen rond te rijden is niet mijn idee van relaxt

[edit] Het klinkt alsof de fan c.q. draaiende deel kapot is. Het geluid is namelijk identiek aan het geluid van een fan waarvan de bearings kapot zijn [/edit]

Laatst gewijzigd op 07-12-2006 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 02:50
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik heb ook een snel vraagje, ik hoor als ik soms weg rij en het is vochtig dat mijn auto begint te piepen, zijn dat de remmen, banden die nat zijn?of is het mijn v-snaar ding?

Daarnaast winterbanden heb je dat echt nodig, merk je ook echt het verschil?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 13:39
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Dat is bijna zeker je v-snaar.

Winterbanden zijn wel beter als zomerbanden ja. Ik denk dat je nu gewoon all-season banden hebt.
Winterbanden zijn al nuttig bij temperaturen van 10 graden. Ook bij veel regen heb je er wat aan.
Winterbanden zijn altijd beter als het koud is en het regent, dat sowieso.
Het is wel een extra investering, maar je rijd nog steeds even lang met je zomerbanden aangezien je die niet in de winter gebruikt, dus wat dat betreft ben je weer niet duurder uit.
Je moet je zomerbanden wel ergens droog op slaan, en ze het liefst ophangen. Als je ze laat staan dan krijg je daar een plat vlak op.

Je moet natuurlijk wel een set extra velgen hebben (meestal word gewoon de standaard stalen velgen gebruikt, heb je ook minder last van corrosie door het zout). Banden steeds omleggen is zeker niet goed.

Als je op Marktplaats kijkt zie je dat er genoeg 2ehands winterbanden te koop zijn. Let wel op dat de velg ook past (de steek, de as etc).
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 18:37
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Jolt schreef op 10-12-2006 @ 02:50 :
Ik heb ook een snel vraagje, ik hoor als ik soms weg rij en het is vochtig dat mijn auto begint te piepen, zijn dat de remmen, banden die nat zijn?of is het mijn v-snaar ding?

Daarnaast winterbanden heb je dat echt nodig, merk je ook echt het verschil?
V-snaar maakt zo'n tjielp geluid...

Ik heb em tijdje geleden laten vervangen: de V-snaar kostte me 10€
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 19:22
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Je kunt hem ook nog verstellen (misschien dat ie te slap hangt).
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 19:23
Verwijderd
Het aparte geluid is net zo hard weer verdwenen. Erg apart.
Sinds ik met een volle auto heb gereden (4 man + bagage), maakt ie het geluid niet meer...
Wél zijn de voorremmen aan vervanging toe gok ik zo.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 19:50
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Waarom denk je dat?
Beste om het zeker te weten is gewoon even te kijken. Het makkelijkste is om je wielen er dan vanaf te halen, anders zul je het bijna niet zien.
Je moet dan gewoon op de achterkant van de remblokken kijken, dan kun je zien hoe dik ze nog zijn.
Monteer de wielen het liefst wel op dezelfde manier terug. Je hebt kans dat als je ze anders monteert de zaak meer begint te trillen.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 19:58
Verwijderd
Omdat de auto behoorlijk naar links trekt tijdens het remmen en er tijdens het remmen ook 'metaal op metaal' geluiden van de remmen komen.
Verder moet ik het pedaal verder dan gewoonlijk naar beneden drukken wil er iets van vertraging plaatsvinden, dus het lijkt me dat die dingen wel eens vervangen mogen worden.
Kan natuurlijk ook de remolie ofzo zijn, dat heb ik nog niet gecontroleerd namelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 21:47
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-08-2006 @ 22:04 :
Welk merk is eigenlijk heb beste? Pirreli's?
Hangt ervan af welke pirelli's je neemt. Pirelli heeft goede banden, maar ook echte rukbanden.

Op mijn vorige civic reed ik op Dunlop SP Sport01 banden, op mijn huidige Civic rijd ik nu op 4 Dunlop Winterbanden, komend voorjaar komen de zomervelgen en banden er weer onder.

En mijn civic kwam de vorige APK (oktober dit jaar) zonder 1 enkele op of aanmerking door, enkel de keuringskosten. En dit toch voor een auto die 40.000+ per jaar rijd

Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 21:51.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 22:02
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Word voor mij dus binnenkort, nieuwe remblokjes en vsnaar vervangen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 22:11
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 12-11-2006 @ 21:20 :
Auto is gefixt en rijdt weer geweldig! De riem was nog niet zo lang geleden vervangen, nog prima intact alle lettertjes zelfs onbeschadigd. Uiteindelijk was ik 200 euro kwijt aan de pakkingen. Het zag er bijzonder verrot uit.. 1 cillinder was helemaal volgelopen met koelvloeistof, dat verklaarde waarom de auto zo schokte (ipv 4 reed ie op 3 cilinders).
Jij hebt geluk gehad, met zoveel koelvloeistof in een of meer cylinders had ook je hele blok aan gort kunnen zijn dwz drijfstangen ed krom door waterslag -> water laat zich niet zo best comprimeren wat een beetje een probleem kan geven aangezien je blok dat wel probeert. Meeste motoren die ik ken waar echt een aanzienlijke hoeveelheid vloeistof in de cylinders kwam waaren daarna dood. (gelukkig geen blokken van mezelf).
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 05:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Wat kan een reden zijn waardoor ik in m'n auto benzine ruik?? M'n moeder attendeerde me er gisteren ook nog op (het zit dus niet tussen mijn oren (neus) Dit is al zeker een maand aan de orde en heeft niet te maken met net getankt hebben. Of, kunnen dit duizend-en-één oorzaken zijn?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 19:57
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-12-2006 @ 05:30 :
Wat kan een reden zijn waardoor ik in m'n auto benzine ruik?? M'n moeder attendeerde me er gisteren ook nog op (het zit dus niet tussen mijn oren (neus) Dit is al zeker een maand aan de orde en heeft niet te maken met net getankt hebben. Of, kunnen dit duizend-en-één oorzaken zijn?
Tjah kan verschillende oorzaken hebben.
Je tankontluchting die niet helemaal doet wat ie moet doen, een benzineslangetje ergens wat niet goed is, een verstuiver die niet helemaal goed is, je benzinepomp, misschien zelfs wel een roestgat in de kofferbak, waar de uitlaatgassen door heen komen, het kan allemaal.

Het beste wat je kunt doen is de auto laten lopen (de motor ja), en dan gewoon ruiken waar het vanaf komt...
Trek de kofferbak eens open en ruik eens of het daar het sterkst is.

Is het ook als de motor uit staat, of alleen als ie loopt?

Hoogstwaarschijnlijk is het gewoon een bezineslangetje (brandstofslangetje) bij je motor. De benzinedamp komt dan via de blower je interieur binnen.

Het kan ook een lekke in of uitlaat pakking zijn.

Vanalles dus. Gewoon even ruiken. snifffff
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 15:03
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
w00t mijn pa gaat me helpen met mijn remblokjes vervangen en mijn vsnaar aanspannen, scheelt weer in de kosten
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 19:38
Ivo
Ivo is offline
Ik ben er achter dat ik wel een echt Mini-blok onder mijn motorkapje heb liggen. Na vandaag een stukje gereden te hebben over nat wegdek en vervolgens parkeren boven een plas, ontstonds er in die plas een mooie olievlek.
Mja, het grote voordeel van olielekkage is dat het roest tegengaat. Niet geheel onbelangrijk bij een Mini, ik dreigde in de unieke situatie te komen van een roestend voorsubframe .

Nu maar hopen dat de olielekkage bij een beetje zweten blijft de komende paar jaar. Eerst moet het plaatwerk gerestaureerd worden, daarna kan ik gaan sparen voor een motorrevisie.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 02:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 19-12-2006 @ 19:57 :
Tjah kan verschillende oorzaken hebben.
Je tankontluchting die niet helemaal doet wat ie moet doen, een benzineslangetje ergens wat niet goed is, een verstuiver die niet helemaal goed is, je benzinepomp, misschien zelfs wel een roestgat in de kofferbak, waar de uitlaatgassen door heen komen, het kan allemaal.

Het beste wat je kunt doen is de auto laten lopen (de motor ja), en dan gewoon ruiken waar het vanaf komt...
Trek de kofferbak eens open en ruik eens of het daar het sterkst is.

Is het ook als de motor uit staat, of alleen als ie loopt?

Hoogstwaarschijnlijk is het gewoon een bezineslangetje (brandstofslangetje) bij je motor. De benzinedamp komt dan via de blower je interieur binnen.

Het kan ook een lekke in of uitlaat pakking zijn.

Vanalles dus. Gewoon even ruiken. snifffff
oorzaak heeft te maken met mijn koppakkingen oid.. was iets niet goed bevestigd/ vastgezet oid... Vader gaat nu onderzoeken wat Dsank voor het meedenken!!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 13:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 12-11-2006 @ 21:20 :
Hoe heet het onderdeel wat gehaltes van je brandstof meet en wanneer het defect is je auto in een benzine-slurper veranderd? Een vrij prijzig onderdeel..? Iemand ?
luchtmassameter / airflowmeter ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 14:27
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Of Lambda sonde.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 14:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 30-12-2006 @ 14:27 :
Of Lambda sonde.
mwa, zou kunnen, maar dan heeft de vraagsteller wel iets niet helemaal goed begrepen. Lambda gaat immers over de uitstoot, niet over de brandstof. (maar met een kaduke lambda zuipt je auto wel behoorlijk idd. 'gewoon loshalen' is dan tot de apk een goedkope oplossing...)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 13:22
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-12-2006 @ 14:33 :
mwa, zou kunnen, maar dan heeft de vraagsteller wel iets niet helemaal goed begrepen. Lambda gaat immers over de uitstoot, niet over de brandstof. (maar met een kaduke lambda zuipt je auto wel behoorlijk idd. 'gewoon loshalen' is dan tot de apk een goedkope oplossing...)
Euh hangt ervan af wat voor merk/type auto je hebt. Een Honda bv heeft geen luchtmassa meter (dingen gaan toch maar stuk).

Lambda meet uitstoot idd, maar dat is weer direct gekoppeld aan de lucht/brandstof verhouding die het blok ingaat Als er teveel lucht in het mengsel zit loopt de motor te arm en is dit direct te meten aan de uitstoot dmv lambda, hetzelfde als er teveel brandstof in het mengsel zit alleen zal de motor dan te rijk lopen wat ook weer direct meetbaar is. Waarom denk je dat serieuze tuningszaken een auto afstellen mbv een wideband lambda en niet met een luchtmassa meter?

En een kapotte lambda bij een Honda loshalen tot de APK is een heel erg slecht idee. De ECU zal geen "lambda" meer zien en zal in noodloop gaan en dus niet zuinig meer lopen maar op hele veilige waardes en dus vrij tot redelijk rijk. In de meeste gevallen zal de ECU reeds bij een kapotte lambda een foutcode geven en in noodloop gaan waarmee je in exact dezelfde situatie terecht komt als bij lambda geheel losgekoppelt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 13:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
KleinSpookje schreef op 01-02-2007 @ 13:22 :
Euh hangt ervan af wat voor merk/type auto je hebt. Een Honda bv heeft geen luchtmassa meter (dingen gaan toch maar stuk).

Lambda meet uitstoot idd, maar dat is weer direct gekoppeld aan de lucht/brandstof verhouding die het blok ingaat Als er teveel lucht in het mengsel zit loopt de motor te arm en is dit direct te meten aan de uitstoot dmv lambda, hetzelfde als er teveel brandstof in het mengsel zit alleen zal de motor dan te rijk lopen wat ook weer direct meetbaar is. Waarom denk je dat serieuze tuningszaken een auto afstellen mbv een wideband lambda en niet met een luchtmassa meter?

En een kapotte lambda bij een Honda loshalen tot de APK is een heel erg slecht idee. De ECU zal geen "lambda" meer zien en zal in noodloop gaan en dus niet zuinig meer lopen maar op hele veilige waardes en dus vrij tot redelijk rijk. In de meeste gevallen zal de ECU reeds bij een kapotte lambda een foutcode geven en in noodloop gaan waarmee je in exact dezelfde situatie terecht komt als bij lambda geheel losgekoppelt.
aha. doen ze t bij alfa handiger hoor, daarbij kun je t stekkertje rustig loshalen, loopt-ie alleen maar beter van...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.