Oud 15-02-2016, 21:49
Karaktereigen
Karaktereigen is offline
Hallo,

Ik ben aan het studeren voor mijn theorie rijbewijs B.
Ik snap niet wat het verschil is tussen de volgende situaties (qua verkeersregels)
(zie afbeeldingen)

1: http://postimg.org/image/lxfdsqfxh/
2: http://postimg.org/image/hhytrx4pp/

Hulde aan degene die mij helpt,

Gr

Karaktereigen

Laatst gewijzigd op 15-02-2016 om 21:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2016, 21:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
In de tweede afbeelding is een verkeersbord zichtbaar. Weet je wat dat bord betekent?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-02-2016, 22:09
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
In de tweede afbeelding is een verkeersbord zichtbaar. Weet je wat dat bord betekent?
Is dit een strikvraag?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 00:10
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Het is in beide situaties een gelijkwaardig (dus geen voorrangs) kruispunt. Het verkeer van rechts gaat éérst: dus bij 1 eerst de rode auto, dan de fietser en dan de blauwe auto. Bij 2 éérst de bus, dan de blauwe en dan de rode auto. Het enige verschil is dat verkeersbord bij 2 dat waarschuwt voor een gevaarlijke kruising.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 00:24
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Bij 2 kruis je de weg niet van de weggebruiker die van rechts komt. Ergo, jij telt t.o.v. de bus niet mee. Wel voor de auto van links die voorrang heeft op de bus, maar jou voor moet laten.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 07:52
Karaktereigen
Karaktereigen is offline
Citaat:
Het is in beide situaties een gelijkwaardig (dus geen voorrangs) kruispunt. Het verkeer van rechts gaat éérst: dus bij 1 eerst de rode auto, dan de fietser en dan de blauwe auto. Bij 2 éérst de bus, dan de blauwe en dan de rode auto. Het enige verschil is dat verkeersbord bij 2 dat waarschuwt voor een gevaarlijke kruising.
Dit is als je goed kijkt niet het juiste antwoord
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 07:53
Karaktereigen
Karaktereigen is offline
Citaat:
Bij 2 kruis je de weg niet van de weggebruiker die van rechts komt. Ergo, jij telt t.o.v. de bus niet mee. Wel voor de auto van links die voorrang heeft op de bus, maar jou voor moet laten.
Hoe bedoel je precies, volgens mij heeft het ermee te maken dat rechtdoorgaand verkeerd op dezelfde weg boven afslaand verkeer gaat, ik kan het alleen niet toepassen...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 08:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Is dit een strikvraag?
Het plaatje was op mijn telefoon zo klein dat ik zelf niet kon bepalen welk bord er stond Het had ook nog een voorrangskruising kunnen zijn, maar niet dus

Op de tweede afbeelding, ziet de rode auto dat jij van rechts komt. Jij mag dus voor de rode auto. De rode auto gaat rechtdoor en rechtdoor heeft weer voorrang op afstaan. Daarom mag de rode auto voor de bus.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 09:29
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Bij 2 éérst de bus, dan de blauwe en dan de rode auto. Het enige verschil is dat verkeersbord bij 2 dat waarschuwt voor een gevaarlijke kruising.
De rode auto heeft voorrang op de bus
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 09:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoe bedoel je precies, volgens mij heeft het ermee te maken dat rechtdoorgaand verkeerd op dezelfde weg boven afslaand verkeer gaat, ik kan het alleen niet toepassen...
Jawel? De rode auto gaat rechtdoor en de bus slaat af?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 13:24
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
De rode auto heeft voorrang op de bus
Alleen als de blauwe auto er niet zou staan.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 13:27
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Bij 2 kruis je de weg niet van de weggebruiker die van rechts komt. Ergo, jij telt t.o.v. de bus niet mee. Wel voor de auto van links die voorrang heeft op de bus, maar jou voor moet laten.
Als het geen bus was maar een personenauto zouden ze allebei tegelijk kunnen maar in deze situatie zou de auto aardig in de knel komen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 14:37
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Alleen als de blauwe auto er niet zou staan.
Oké, de regels zijn niet sluitend, maar dat de blauwe auto hier in de praktijk voorgaat lijkt me het meest waarschijnlijk. Je lijkt te impliceren dat "verleen voorrang aan van rechts komende bestuurders" boven "verkeer dat rechtdoor gaat op dezelfde weg gaat voor op afslaand verkeer" gaat, maar dat is wettelijk niet zo.

De blauwe auto kan relatief snel de korte bocht naar rechts nemen, zolang de bus (terecht) wacht op de rode auto voordat de bus begint aan de lange bocht naar links.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 14:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Korte bocht gaat toch ook weer voor grote bocht?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 14:41
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Korte bocht gaat toch ook weer voor grote bocht?
Geldt alleen als ze dezelfde weg in willen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 14:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Geldt alleen als ze dezelfde weg in willen.
Die stomme one-liners met onvolledige situatiebeschrijvingen ook altijd
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 14:47
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Situatie/vraag 2 uit de openingspost is ook gewoon een slechte vraag en komt niet zo voor in CBR-examens volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 14:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Situatie/vraag 2 uit de openingspost is ook gewoon een slechte vraag en komt niet zo voor in CBR-examens volgens mij...
Bij de examens die ik geoefend heb was ook vaak wel een verklaring waarom een antwoord goed was
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Theorie Examen
Questioning
3 07-08-2016 16:26
Verkeer & Vervoer Hoeveel werk is auto-theorie?
name.no
27 06-06-2006 18:48
Verkeer & Vervoer Auto theorie op een brommer rijden, mag dat?
Tuinkabouter9
7 16-05-2006 20:01
Verkeer & Vervoer Vekabest betrouwbaar?!
babylove
24 10-04-2006 18:40
De Kantine auto theorie gehaald
SilverBlue
4 13-03-2006 20:09
De Kantine Voor hoeveel heb jij je theorie spullen door verkocht?
G.T.C.
15 08-12-2003 15:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.