Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2004, 21:56
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Pedosite moet quote Van Gogh weghalen
Bron: FOK!

Column producties, de productie-maatschappij van Theo van Gogh, heeft pedofielensite Martijn onder dreiging van juridische acties opdracht gegegeven om een quote uit een interview met Theo van Gogh en Prem Radhakishun van hun site te verwijderen. Volgens Natasja Mohrs van Column producties, die nu de belangen van Van Gogh behartigt, wordt de quote door 'Martijn' volledig uit zijn verband getrokken en wekt mogelijk een suggestie zoals die niet is bedoeld.

Op de site van de pedofielenvereniging stond de volgende quote van Van Gogh: ''Toen wij opgroeiden waren er nog serieuze discussies op televisie of seks met minderjarigen kón. Kortom, het onderwerp was niet taboe. Nu is er een roekeloze heksenjacht op pedoseksuelen. En zijn we bereid daar met z'n allen onze eigen burgerrechten voor in te leveren. Tijden veranderen.''

De pedofielensite is verbolgen dat ze de quote moet weghalen. ''Men probeert nu zelfs Theo, die zo voor het vrije woord was, na zijn dood nog de mond te snoeren'', menen de pleitbezorgers van de pedofilie.

SUM
De quote komt uit het interview dat onder de kop 'In een anarchistische maatschappij worden wij als eerste opgeknoopt' in augustus 2004 werd gepubliceerd in studentenblad SUM. In dat interview hakken Prem en Van Gogh er hier en daar lustig op los. Studenten krijgen het te verduren '''Studenten van nu werken enkel om te kunnen vreten en zuipen op skivakanties'', maar ook de hypocrisie van de maatschappij: '''Seks met kleine kinderen is goed. We roepen alle studenten op seks met dertienjarigen te hebben''.
Natuurlijk zijn de heren geen pleitbezorgers van de pedofilie, maar, zegt Radhakishun, het is wel goed 'om het volk op de hypocriete dubbele moraal te wijzen. ''Ga maar eens naar Mexico, Suriname, de Filipijnen, Thailand. Dan zie je daar allemaal grote, dikke, vadsige West-Europeanen die dertienjarigen kapót neuken! Maar dat is ver van ons bed.'' En zo zit achter alle provocaties van Radhakishun en Van Gogh één boodschap: álles moet bespreekbaar zijn, want hoe minder taboes, hoe gezonder de democratie.

Deze laatste quotes werden niet door Martijn op de website geplaatst. Wel linkte men naar het interview.

Waar is de vrijheid van meningsuiting? (Hoewel ik van mening ben dat pedo's op de brandstapel moeten)
Advertentie
Oud 25-11-2004, 21:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Gadver die van Gogh is echt smerig! Ze mogen het er op laten staan wat mij betreft. Maar hier blijkt alweer wat voor hond ze vermoord hebben.
Oud 25-11-2004, 22:02
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Prem en Theo hebben wel een punt, als iets niet bespreekbaar is, wordt het probleem wel groter en groter.
Oud 25-11-2004, 22:03
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Waarom is er überhaupt een pedofielensite op het Internet? Ik dacht dat dat strafbaar was in Nederland.
Oud 25-11-2004, 22:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hij keurt sex met kinderen goed???? Dat kan toch niet. Het is niet goed, einde verhaal.
Oud 25-11-2004, 22:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-11-2004 @ 23:03 :
Waarom is er überhaupt een pedofielensite op het Internet? Ik dacht dat dat strafbaar was in Nederland.
Er zijn zoveel illegale dingen op het internet.
Oud 25-11-2004, 22:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 23:05 :
Er zijn zoveel illegale dingen op het internet.
No shit, Sherlock.
Oud 25-11-2004, 22:07
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Prem en Theo van Gogh waren een geweldig duo. Ideologisch zo'n beetje elkaars tegenpolen, maar wel allebei voor de totale vrijheid van meningsuiting
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 25-11-2004, 22:07
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Hij keurt sex met kinderen goed???? Dat kan toch niet. Het is niet goed, einde verhaal.
Dat weet iedereen, theo en prem inbegrepen. Ze praten expres zo om aandacht te krijgen. Als ze zulke zinnen niet zouden gebruiken, zou niemand het opgemerkt hebben.
Oud 25-11-2004, 22:10
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
het feit dat er "van Gogh" in de topictitel staat, maakt dat ik al totaal geen zin meer heb om het artikel te lezen
__________________
i'm not even supposed to be here today
Oud 25-11-2004, 22:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Dus ze komen gewoon aandacht tekort. En gaan ze onzin uitkramen. Denk toch eens aan de concequenties.
Oud 25-11-2004, 22:11
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 23:04 :
Hij keurt sex met kinderen goed???? Dat kan toch niet. Het is niet goed, einde verhaal.
Jezus. Nuance, mens. Humor is aan jou blijkbaar echt niet besteed.
Oud 25-11-2004, 22:11
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 25-11-2004 @ 23:02 :
Prem en Theo hebben wel een punt.
Oud 25-11-2004, 22:12
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Een pedo-site is niet strafbaar. Kennelijk ben je in Nederland vrij om de kinderliefde te promoten. Wat mij betreft gooien we alle pedo's in de hoogovens.
Oud 25-11-2004, 22:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2004 @ 23:11 :
Jezus. Nuance, mens. Humor is aan jou blijkbaar echt niet besteed.
Zo dat was grappig. Nederlandse humor zeker.
Oud 25-11-2004, 22:13
Verwijderd
Ik begin me af te vragen of je echt autistisch bent of gewoon heel erg dom. Ik ben er nog niet uit. Wel weet ik dat ik vanaf nu geen seconde meer ga verspillen door op jouw ondoordachte nonsens antwoord te geven.
Oud 25-11-2004, 22:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Madfet schreef op 25-11-2004 @ 23:12 :
Een pedo-site is niet strafbaar. Kennelijk ben je in Nederland vrij om de kinderliefde te promoten. Wat mij betreft gooien we alle pedo's in de hoogovens.
Kek plan.
Oud 25-11-2004, 22:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 23:12 :
Zo dat was grappig. Nederlandse humor zeker.
ga eerst eens in het woordenboek de betekenis van het woord "sarcasme" en eventueel van "ironie" opzoeken, lees daarna de TS post nog een keer.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Ads door Google
Oud 25-11-2004, 22:41
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Deze thread krijgt een enkeltje hoogovens.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.