Oud 23-02-2010, 20:30
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik heb een studenten ov-chipkaart die ik niet heb geactiveerd/ga activeren omdat ik ben gestopt mijn mijn opleiding. Als het goed is zou ik mijn chipkaart nu als normale persoonlijke ov chipkaart kunnen gebruiken, maar dit wil maar niet lukken. Ik heb al een aantal keer informatie gevraagd aan NS medewerkers, maar eigenlijk wist mij duidelijk te vertellen wat ik nu moet doen (iedereen gaf mij compleet verschillende en vooral onbruikbare informatie). Ik heb via internet geprobeerd om reizen op saldo aan te vragen, maar er werd aangegeven dat de kaartnummer niet wordt herkend.

Wat nu? Weet iemand wat ik moet doen om mijn ov-chipkaart normaal te kunnen gebruiken?

Uit wanhoop heb ik geprobeerd om een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart aan te vragen, maar ook dit wil niet lukken omdat de website mijn digitale foto's niet wil accepteren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2010, 13:38
ganralph
ganralph is offline
heb je dit probleem alleen bij de ns of ook bij andere vervoerders? de samenwerking tussen ns-kaarten en niet-ns-kaarten loopt nog niet altijd soepel, dus wellicht dat het daar aan ligt? probeer hem eens in bus of tram.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 22:45
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
heb je dit probleem alleen bij de ns of ook bij andere vervoerders? de samenwerking tussen ns-kaarten en niet-ns-kaarten loopt nog niet altijd soepel, dus wellicht dat het daar aan ligt? probeer hem eens in bus of tram.
Dat wist een NS-medewerker mij ook te vertellen, de kans is groot dat het probleem daar aan ligt, maar ik ga er wel van uit dat dit probleem op te lossen moet zijn. Ik moet wel eerst een sado op mijn chipkaart kunnen zetten voordat ik met de bus of tram kan reizen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 22:52
ganralph
ganralph is offline
heb je het al in een gewone automaat geprobeerd? (bij de sigarenboer of supermarkt of zo) bij NS moet je idd "reizen op saldo" inschakelen, maar voor tram en bus niet.

het probleem tussen ns en andere vervoerders kun jij als klant helaas niet oplossen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 23:13
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik dacht dat je reizen op saldo via de computer moet regelen en daarna moet activeren, of heb ik dat verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 12:25
ganralph
ganralph is offline
een ov-chipkaart kun je als het goed is meteen gebruiken bij een automaat en vervolgens in tram of bus.

alleen om op saldo in de trein te kunnen reizen, moet je iets laten activeren door de NS. (kan ook bij een loket)


als je een ov-studentenkaart hebt maar je stopt met je studie, dan ben je er overigens zelf verantwoordelijk voor dat er geen studentenreisproducten meer geactiveerd zijn. (log in bij IBG/DUO om te kijken of dat klopt.)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Waarnaartoe OV-chipkaart?
E2001
3 26-10-2016 19:35
Verkeer & Vervoer OV-Chipkaart en Studenten OV vragentopic
Verwijderd
156 03-07-2015 17:10
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 16:44
Werk, Geld & Recht busabonnementen en ov-chipkaart
DagmarG
24 08-01-2010 15:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.