Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2002, 11:20
Verwijderd
LONDEN - Het roken van een stickie is veel slechter voor de gezondheid dan tot nu toe werd aangenomen. Drie pure 'joints' zijn even slecht voor de longen als twintig gewone sigaretten. Als cannabis gerookt wordt samen met tabak, zijn de gevolgen nog veel slechter. Dit hebben Britse onderzoekers maandag bekendgemaakt.

BFL-voorzitter Britton zei tegen de BBC dat de nieuwe cijfers voor veel mensen als een verrassing zullen komen, vooral voor diegenen die zeggen cannabis te roken omdat dat "veiliger zou zijn" dan tabak.

Het is van het allergrootste belang dat mensen volledig op de hoogte zijn van de gevaren zodat ze een afgewogen oordeel kunnen vormen, aldus Britton. Onderzoeken die eerder dit jaar werden gedaan, wezen uit dat 79 procent van de Britse kinderen dacht dat cannabis 'veilig' is. Slechts 2 procent wist dat het gebruik ervan slecht is voor de gezondheid.

In het jongste rapport van Britse Long Stichting (BLF) wordt gesteld dat het teer in een cannabissigaret 50 procent meer kankerverwekkende stoffen bevat dan dat in tabakssigaretten. Ook is het gezondheidsrisico van cannabis de afgelopen tientallen jaren gestegen, omdat in die periode de hoeveelheid THC, het belangrijkste actieve chemisch bestanddeel erin, is toegenomen.

Actiegroepen die zich inspannen voor de legalisatie van cannabis betwisten de uitkomsten van het onderzoek. "Zeggen dat cannabis vandaag de dag sterker is dan vroeger is hetzelfde als zeggen dat sinaasappelsap tegenwoordig krachtiger is dan vroeger", aldus woordvoerder Buffry van de groep LCA. "Ik rookte het spul al in de jaren zestig en toen was het zeker sterker dan wat er nu te krijgen is. Bovendien als het krachtiger is, zullen mensen er minder van roken".


Bron: http://www.nu.nl -> http://www.nu.nl/news.jsp?n=76405&c=20

Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 11:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2002, 11:21
Verwijderd
kwee nie hoor... er komen steeds vaker tegensprekende berichten... naja... ik blijf gewoon nog blowen hoor... wel puur... maar dat deed ik altijd al...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:23
Locke
Locke is offline
Ik heb er schijt aan waar ga je tegenwoordig nou niet dood aan?
__________________
I haven't lost my mind , I know exactly where I left it.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Locke schreef:
Ik heb er schijt aan waar ga je tegenwoordig nou niet dood aan?
inderdaad... baby's kunnen zelfs dood gaan aan honing...

(Wat heeft dat er mee te maken? geen id...)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:31
Locke
Locke is offline
Citaat:
SecreT-JunkY schreef:
inderdaad... baby's kunnen zelfs dood gaan aan honing...

(Wat heeft dat er mee te maken? geen id...)
Ach joh ik maak me er helemaal niet meer druk om al dat gezeik ik blijf gewoon paffen
__________________
I haven't lost my mind , I know exactly where I left it.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Locke schreef:
Ach joh ik maak me er helemaal niet meer druk om al dat gezeik ik blijf gewoon paffen
that's the spirit
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:36
Nefratete
Nefratete is offline
Ik denk het niet!!! Onderzoeken kunnen altijd beinvloed worden door wat de onderzoekers als resultaten willen zien. Daarnaast is het een engels onderzoek.....niet te serieus nemen dus.

Als je over alles moet nadenken of je het wel of niet mag hebben vanwege je gezondheid kun je nix meer eten, drinken of roken......Inderdaad, lekker doorpaffen!!!
__________________
I am a loser, I am satan, I am Jesus-Christ, I'm ME.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:37
Locke
Locke is offline
Citaat:
Nefratete schreef:
Ik denk het niet!!! Onderzoeken kunnen altijd beinvloed worden door wat de onderzoekers als resultaten willen zien. Daarnaast is het een engels onderzoek.....niet te serieus nemen dus.

Als je over alles moet nadenken of je het wel of niet mag hebben vanwege je gezondheid kun je nix meer eten, drinken of roken......Inderdaad, lekker doorpaffen!!!
Juist jah alles word tegenwoordig veelste erg gemaakt als het over drugs gaat ..
__________________
I haven't lost my mind , I know exactly where I left it.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:48
DarkCat
DarkCat is offline
Mediwiedewiedewiet.. mediwiet..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Mafheid schreef:
Iets anders:

http://www.erowid.org/plants/cannabi..._health2.shtml
wow... read that story...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 12:58
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
SecreT-JunkY schreef:
wow... read that story...
Hou er wel rekening mee dat dit artikel van wat jaartjes geleden is.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 13:20
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Ook al is een joint slechter dan tabak is het volgens mij tog beter om te blowen

kijk je voor je rookt een paar joints per week. Das dan nog altijd minder slecht dan een pakje sigartetten per dag

Verder gaat het alleen over joints en volgens mij is puur met een waterpijp een stuk minder slecht voor je (en met een vaporiser "verdamper" is het al helemaal niet meer in verhouding want dan komen die slechte stoffen niet eens meer vrij)
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 13:27
Zappa
Zappa is offline
Feiten:

Doden aan tabak: 500.000 per jaar
Doden aan wiet: 0 per jaar, 0 in de hele geschiedenis.

Wiet bevat geen teer, de hoofdoorzaak dat het veel minder slecht is om te roken dan tabak.

EN WAAR IK GEWOON EEN TERINGHEKEL AAN HEB: NEGATIEVE EN WETENSCHAPPELIJK ONVERANTWOORDE RAPPORTEN KOMEN ALTIJD IN HET NIEUWS, EN HET FEIT DAT HET 100000 KEER IS BEWEZEN DAT WIET NIET SLECHT VOOR JE IS HAALT 0 KEER HET NIEUWS.

Die schijthypocrisie van die kutamerikanen is zo groot dat de hele wereld er door vervuild word. Hennep kan zonder moeite het broeikaseffect omkeren en voor 25000 mileuvriendelijke producten zorgen, waaronder brandstof voeding verpakkingsmaterialen kleding, niet vruchtbare gebieden vruchtbaar maken, maar dat word gewoon door iedereen KEIHARD GENEGEERD!

WAAAAAAAKE UUUP!

www.jackherer.com
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 14:15
Verwijderd
Man, die wetenschappers onderzoeken OF het SCHADELIJK is, ze doen er alles om om erachter te komen dat het wel zo is.

Het is niet goed ofzo, maar zo slecht als 20 sigaretten lijkt me sterk.


laterz
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 15:02
Griller
Griller is offline
Er zit wel teer in wiet , maar dat zit in elke plant die je oprookt.... maar voor de rest dsenk ik dat dit onzin is..
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 16:29
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
Citaat:
SecreT-JunkY schreef:
LONDEN - Het roken van een stickie is veel slechter voor de gezondheid dan tot nu toe werd aangenomen. Drie pure 'joints' zijn even slecht voor de longen als twintig gewone sigaretten. Als cannabis gerookt wordt samen met tabak, zijn de gevolgen nog veel slechter. Dit hebben Britse onderzoekers maandag bekendgemaakt.
jongens jongens, in het begin loopt t al krom

hier staat:
tabak = slecht
wiet = (in verhouding) veel slechter
wiet in combinatie met tabak = is het slechtst

wiet en tabak hebben voor zover ik weet geen invloed op elkaar zodanig dat het slechter zou zijn (tlijkt me ook onwaarschijnlijk) (en wat een kromme zin zeg)

slecht + veel slechter / 2 (bij half om half joint?) = tussen slecht en slechter in!

nja, ik geloof er dus geen bal van idd, net als de rest zo te zien
keep blowin'!
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 16:58
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
ach bullshit allemaal.. tkan misschien wel waar zijn maar ktrek me er nix van aan..

tegenwoordig ga je overal aan dood dus waarom zou ik stoppen met blowen?!

tis lekker


smoke weed everyday
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-11-2002, 20:21
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
ik heb er nog niets last van gehad
ik zal zelfs zeggen
als ik een sigaret rook prikt dat meer aan men keel dan een pure joint
en voor de rest heb ik er nog niets nadelen van ondervonden
dus tjah
ik zou ook niet weten
wat kan er zo ongezond zijn aan weed?
puur natuur
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 22:35
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
als ik 5 peuken rook dan voel k me slechter dan 5 joints
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 11:50
*meissie*
Avatar van *meissie*
*meissie* is offline
FALSE! je word er alleen dom van
__________________
..Let The Gones Be & Be With The Gones..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 13:01
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Wiet is gezond en lekker.

Het wordt gebruikt bij eetstoornissen, bij aids en kanker patienten. Het werkt als antidepressiva. Het helpt tegen hoofdpijn. 80% van de asmapatienten zouden door het vervangen van hun huidige medicijnen door wiet 2 tot 4 jaar langer kunnen leven. Wiet zou 50% van alle huidige medicijnen kunnen vervangen. Wiet is het beste medicijn denkbaar. Niemand is ooit nog gestorven door het gebruik van wiet en het medicijn wordt al meer dan 5000 jaar in alle hevigheid getest.
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 14:07
Verwijderd
eej eej
eigenlijk is weed gezond....
als je het maar een keer in de maand rookt...
maar dat zullen de meeste hier niet halen
en ook al blow je regelmatig ik geloof echt niet dat het zo slecht is...
ongezond zal het best zijn, maar je gaat er echt niet dood aan ofzo....

dus wil je gezond leven, rook 1x in de maand een dikke joint
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:58
Angerfist
Angerfist is offline
vind da allemaal bullshit ,hangt er vanaf welke weed ,je hebt goedkoope rotzooi en de engelsen proberen gewoon weed af te zeiken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.