Oud 28-04-2004, 08:26
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Ik zag dat het topic 'Moskee-lectuur: vrouwen moeten besneden worden' veel reacties heeft opgeroepen...
Aangezien het over Moskee El Tawheed gaat, vind ik het wel zo eerlijk om hun reactie hierover te plaatsen...


Dus klik op de link en lees...

http://members.lycos.nl/sensable/Bri..._aboutaleb.htm


En dan wil ik graag jullie reactie hierop horen (lees: lezen)...
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸

Laatst gewijzigd op 28-04-2004 om 11:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 09:00
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Er staat: "Wij zijn tegen geweld, extremisme en terrorisme."

Verder staat er: "Wij distantiëren ons dan ook niet van dit boek."

Wat een klootzakken. De enige die van een hoog gebouw zouden moeten worden gegooid zijn zij. Er is discrepantie in hun brief, geweld veroordelen, maar geen afstand nemen van dat boek.

En als die rotzooi gewoon overal te koop is, verbied het dan. Mein Kampf van hitler zette ook aan tot jodenhaat, en dat is ook verboden.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 09:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 28-04-2004 @ 09:00 :

En als die rotzooi gewoon overal te koop is, verbied het dan. Mein Kampf van hitler zette ook aan tot jodenhaat, en dat is ook verboden.
Dan kun je heel veel boeken gaan verbieden.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:15
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Zolang de Bijbel nog te koop is moet iedereen z'n bek houden over zogenaamde moslim-haatboeken. Ik word ziek van dat gemeet met twee maten, vooral van Chrsiten-schijnheil himself Balkenende. Lees onderstaande, en ja het is lang


De Weg van de Christen


Homoseksualiteit

‘En wanneer een man bij een manspersoon ligt zoals men bij een vrouw ligt, hebben beiden iets verfoeilijks gedaan. Zij dienen zonder mankeren ter dood gebracht te worden. Hun bloed is op hen.’[1]

‘En gij moogt niet bij een manspersoon liggen zoals gij bij een vrouw ligt. Het is iets verfoeilijks.’[2]

‘Voordat zij zich konden neerleggen, omsingelden de mannen van de stad, de mannen van Sodom, het huis, van knaap tot grijsaard, het hele volk in één samenscholing. En zij riepen onophoudelijk tot Lot en zeiden tot hem: “Waar zijn de mannen die vanavond bij u gekomen zijn? Breng hen naar buiten bij ons, opdat wij gemeenschap met hen kunnen hebben. Ten slotte ging Lot naar buiten naar hen toe, tot aan de ingang, maar hij sloot de deur achter zich. Toen zei hij: “Alstublieft, mijn broeders, handelt niet slecht.’[3]

‘en hij de steden Sodom en Gomorra, door ze in de as te leggen heeft veroordeeld, waardoor hij ze voor goddeloze tot een voorbeeld gesteld heeft van komende dingen; en hij de rechtvaardige Lot heeft bevrijd, die zwaar gekweld werd door het losbandig gedrag van de mensen die de wet trotseerden - want die rechtvaardige man heeft door wat hij zag en hoorde toen hij onder hen woonde, dag aan dag zijn rechtvaardige ziel gefolterd wegens hun wetteloze daden…maar onrechtvaardigen te bewaren voor de dag van het oordeel om afgesneden te worden…maar deze [mensen] zullen, net als redeloze dieren, die van nature geboren zijn om gevangen en vernietigd te worden, in de dingen waarvan zij onwetend zijn en schimpend spreken, in hun eigen [loopbaan van] vernietiging ook de vernietiging ondergaan…Zij beschouwen een weelderig leven overdag als een lust. Vlekken en smetten zijn zij, die zich met onbeperkt genot aan hun bedrieglijke leringen overgeven…’[4]

‘Daarom heeft God hen, in overeenstemming met de begeerte van hun hart, aan onreinheid overgegeven, opdat zij onderling hun lichamen onteren, ja zij die de waarheid van God hebben verruild voor de leugen en de schepping hebben vereerd en er heilige dienst voor hebben verricht in plaats van dit te doen jegens Degene die schiep, die gezegend is in eeuwigheid. Amen. Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke[5] seksuele begeerten , want ook hun vrouwen hebben het natuurlijke gebruik van zichzelf verruild voor een tegennatuurlijk gebruik en evenzo hebben ook de mannen het natuurlijke gebruik van de vrouw laten varen en zijn zeer verhit geworden in hun wellust jegens elkaar, mannen met mannen, ontucht plegend en in zichzelf de volledige vergelding ontvangend die hun voor hun dwaling toekwam. En evenals zij het verwerpelijke hebben geacht aan een nauwkeurige kennis van God vast te houden, heeft God hen aan een verwerpelijke geestestoestand overgegeven om de dingen te doen die niet betamen…dat zij die zulke dingen beoefenen, de dood verdienen, blijven zij ze niet alleen doen, maar stemmen zij ook nog in met hen die ze beoefenen.’[6]

‘Nu weten wij dat de Wet voortreffelijk is, mits men haar op wettelijke wijze hanteert, in de wetenschap van het feit dat de wet niet voor een rechtvaardig mens wordt afgekondigd maar voor wettenlozen en weerspannigen, goddelozen en zondaars, voor hen die liefderijke goedheid missen en voor bespotters van al wat heilig is, voor vadermoorders en moedermoorders, doodslagers, hoereerders, mannen die bij personen van het mannelijke geslacht liggen, ontvoerders van personen…en al wat verder in strijd is met de gezonde leer…’[7]

‘Zo zijn ook Sodom en Gomorra en de omliggende steden, nadat ze op de zelfde wijze als de voornoemden buitensporig hoererij hadden bedreven en vlees waren achternagegaan voor tegennatuurlijk gebruik, [ons] tot [waarschuwend] voorbeeld gesteld doordat ze de gerechtelijke straf van eeuwig vuur ondergaan.’[8]

‘Maakt U door geen van deze dingen[9] onrein, want door al deze dingen hebben de natiën die ik van voor uw aangezicht wegzend, zich onrein gemaakt’[10]

‘Ingeval iemand een van al deze verfoeilijkheden[11] doet, dan moeten de zielen die ze doen, uit het midden van hun volk worden afgesneden.’[12]

‘Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven? Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.’[13]

‘Er zal geen hoer zijn onder de dochteren van Israel; en er zal geen schandjongen zijn onder de zonen van Israel. Gij zult geen hoerenloon noch hondenprijs in het huis des HEEREN, uws Gods, brengen, tot enige gelofte; want ook die beiden zijn den HEERE, uw God, een gruwel.’[14]

‘Maar weet dit, dat er in de laatste dagen kritieke tijden zullen aanbreken, die moeilijk zijn door te komen. Want de mensen zullen zichzelf liefhebben, het geld liefhebben, [zullen] aanmatigend [zijn], hoogmoedig, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar, deloyaal, zonder natuurlijke genegenheid, niet ontvankelijk voor enige overeenkomst, kwaadsprekers, zonder zelfbeheersing, heftig, zonder liefde voor het goede, verraders, onbezonnen, opgeblazen [van trots], met meer liefde voor genoegens dan liefde voor God…en keer u af van dezen. Want uit hun midden staan de mannen op die zich op sluwe wijze huisgezinnen indringen en zwakke vrouwen als hun gevangenen wegvoeren die beladen zijn met zonden en door velerlei begeerten gedreven worden, die altijd leren en toch nooit tot een nauwkeurige kennis van de waarheid kunnen komen…zo blijven zij de waarheid weerstaan, mensen die volkomen verdorven van geest zijn, afgekeurd wat het geloof betreft…Maar goddeloze mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger voortgaan, terwijl zij misleiden en worden misleid.’[15]


Vrouwen

‘Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere; Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der Gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams. Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles.’[16]

‘Een prostituée of onteerde vrouw dienen zij niet te nemen; en een vrouw die van haar man gescheiden is, dienen zij niet te nemen, want hij is heilig voor zijn God.’[17]

‘Wij hebben een kleine zuster die geen borsten heeft. Wat zullen wij voor onze zuster doen op de dag dat zij zal worden gevraagd? Indien zij een muur is zullen wij zilveren kantelen op haar bouwen; maar indien zij een deur is, zullen wij haar afsluiten met een cederen plank. Ik ben een muur, en mijn borsten zijn als torens. In dit geval ben ik in zijn ogen geworden als zij die vrede vindt.’[18]

‘Dezen zijn het die zich niet met vrouwen hebben bevlekt; ja, zij zijn maagden. Deze zijn het die het Lam blijven volgen waarheen hij ook gaat.’[19]

‘Een vrouw lere in stilheid, met volledige onderdanigheid. Ik sta een vrouw niet toe te onderwijzen of autoriteit over een man te oefenen, maar zij moet in stilheid zijn. Want Adam werd het eerst gevormd, daarna Eva. Ook werd Adam niet bedrogen, maar de vrouw werd grondig bedrogen en geraakte in overtreding.’[20]

‘Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.’[21]

‘Spreek tot de kinderen Israels, zeggende: Wanneer een vrouw zaad gegeven, en een knechtje gebaard zal hebben, zo zal zij zeven dagen onrein zijn; volgens de dagen der afzondering harer krankheid zal zij onrein zijn…Maar indien zij een meisje gebaard zal hebben, zo zal zij twee weken onrein zijn, volgens haar afzondering; daarna zal zij zes en zestig dagen blijven in het bloed harer reiniging.’[22]

‘Ingeval mannen met elkaar vechten, en de vrouw van de een erbij gekomen is om haar man te bevrijden uit de hand van degene die hem slaat, en zij haar hand heeft uitgestoken en hem bij zijn schaamdelen heeft vastgegrepen, dan moet gij haar hand amputeren. Uw oog mag geen leed voelen.’[23]

‘En hij (Salomo) had zevenhonderd vrouwen, vorstinnen, en driehonderd bijwijven; en zijn vrouwen neigden zijn hart.’[24]

‘En Rehabeam had Maacha, Absaloms dochter, liever dan al zijn vrouwen en zijn bijwijven; want hij had achttien vrouwen genomen, en zestig bijwijven; en hij gewon acht en twintig zonen en zestig dochteren.’[25]

‘Want alzo versierden zichzelven eertijds ook de heilige vrouwen, die op God hoopten, en waren haar eigen mannen onderdanig;’[26]

‘Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.’[27]

‘Wanneer nu iemand zijn dochter zal verkocht hebben tot een dienstmaagd, zo zal zij niet uitgaan, gelijk de knechten uitgaan.’[28]

‘En ingeval een vrouw een vloeiing (menstruatie) heeft, en haar vloeiing in haar vlees bloed blijkt te zijn, dient zij zeven dagen in haar menstruale onreinheid te blijven, en een ieder die haar aanraakt, zal tot de avond onrein zijn. En alles waarop zij in haar menstruale onreinheid mocht gaan liggen, zal onrein zijn, en alles waarop zij mocht gaan zitten, zal onrein zijn. En een ieder die haar bed aanraakt, dient zijn kleren te wassen, en hij moet zich in water baden en tot de avond onrein zijn.’[29]

‘Als nu de dochter van enigen priester zal beginnen te hoereren, zij ontheiligt haar vader; met vuur zal zij verbrand worden.’[30]

‘Ingeval een man een vrouw neemt en hij werkelijk betrekking met haar heeft en haar is gaan haten, en hij haar van ruchtmakende daden heeft beschuldigd en een slechte naam over haar heeft gebracht en heeft gezegd: “Dit is de vrouw die ik heb genomen, en ik ben vervolgens tot haar genaderd en ik heb geen bewijs van maagdelijkheid aan haar gevonden”, dan moeten de vader van het meisje en haar moeder het bewijs van de maagdelijkheid van het meisje nemen en dat naar de oudere mannen van de stad bij de stadspoort brengen; en de vader van het meisje moet tot de oudere mannen zeggen: ‘Ik heb mijn dochter aan deze man tot vrouw gegeven en hij is haar gaan haten. En zie, nu beschuldigt hij haar van geruchtmakende daden, door te zeggen: “Ik heb bevonden dat uw dochter geen bewijs van maagdelijkheid heeft.” Welnu, hier is het bewijs van de maagdelijkheid van mijn dochter.’ En zij moet de mantel voor de oudere mannen van de stad uitspreiden. En de oudere mannen van die stad moeten de man nemen en hem streng onderrichten. En zij moeten hem een geldboete opleggen van honderd zilveren sikkelen en die aan de vader van het meisje geven,…Indien deze zaak echter waar is gebleken [en] het bewijs van maagdelijk niet aan het meisje werd gevonden, dan moeten zij het meisje naar de ingang van het huis van haar vader brengen, en de mannen van haar stad moeten haar met stenen werpen, en zij moet sterven…’[31]

‘Ingeval een man een vrouw neemt en haar werkelijk als echtgenote tot zijn bezit maakt, dan moet het geschieden dat indien zij geen gunst in zijn ogen zou vinden, omdat hij iets onwelvoeglijks van haar zijde heeft ontdekt, hij in dat geval voor haar een echtscheidingscertificaat moet uitschrijven en haar dat ter hand moet stellen en haar uit zijn huis moet wegzenden.’[32]

‘Wanneer een man een jonge dochter zal gevonden hebben, die een maagd is, dewelke niet ondertrouwd is, en haar zal gegrepen en bij haar gelegen hebben, en zij gevonden zullen zijn; Zo zal de man, die bij haar gelegen heeft, den vader van de jonge dochter vijftig zilverlingen geven, en zij zal hem ter vrouwe zijn, omdat hij haar vernederd heeft; hij zal ze niet mogen laten gaan al zijn dagen.’[33]

‘en de geest van jaloezie over hem is gekomen, en hij achterdochtig is geworden ten aanzien van de trouw van zijn vrouw, en zij zich werkelijk heeft verontreinigd, of de geest van jaloezie over hem is gekomen, en hij achterdochtig is geworden ten aanzien van de trouw van zijn vrouw, maar zij zich in werkelijkheid niet heeft verontreinigd, dan moet de man zijn vrouw naar de priester brengen en samen met haar offergave brengen, een tiende efa gerstemeel. Hij mag er geen olie op gieten en er ook geen geurige hars op leggen, want het is een graanoffer der jaloezie, een graanoffer ter gedachtenis, dat dwaling in herinnering brengt. En de priester moet haar naar voren doen komen en haar voor het aangezicht van Jehovah plaatsen. En de priester moet heilig water in een aardewerken vat nemen, en de priester zal wat van het stof nemen dat zich op de vloer van de tabernakel bevindt, en hij moet dat in het water doen. En de priester moet de vrouw voor het aangezicht van Jehovah plaatsen en het hoofdhaar van de vrouw losmaken en het graanoffer ter, gedachtenis, dat wil zeggen het graanoffer der jaloezie, op haar handpalmen leggen, en in de hand van de priester dient het bittere water te zijn, dat een vloek brengt. En de priester moet haar laten zweren, en hij moet tot de vrouw zeggen: “Indien geen man bij u heeft gelegen en indien gij, terwijl gij onder uw echtgenoot [stond], niet zijt afgeweken tot enige onreinheid, wees dan vrij van de uitwerking van dit bittere water, dat een vloek brengt. Maar gij-ingeval gij zijt afgeweken, terwijl gij onder uw echtgenoot [stond], en ingeval gij u hebt verontreinigd en de een of andere man zijn zaaduitstorting in u heeft gebracht, afgezien van uw echtgenoot-” Nu moet de priester de vrouw laten zweren met een eed waarbij vervloeking betrokken is, en de priester moet tot de vrouw zeggen: “Moge Jehovah u tot een vervloeking en een eed stellen te midden van uw volk, doordat Jehovah uw dij laat invallen en uw buik laat zwellen. En dit water, dat een vloek brengt moet in uw ingewanden komen om uw buik te doen zwellen en uw dij te doen invallen.” Hierop moet de vrouw zeggen: “Amen! Amen!” En de priester moet deze vervloekingen in het boek schrijven en ze in het bittere water uitwissen. En hij moet de vrouw het bittere water, dat een vloek brengt laten drinken, en het water, dat een vloek brengt, moet in haar komen als iets bitters…Wanneer hij haar het water heeft laten drinken, dan moet het geschieden dat indien zij zich heeft verontreinigd doordat zij een daad van ontrouw jegens haar echtgenoot heeft begaan, het water, dat een vloek brengt, dan in haar moet komen als iets bitters, en haar buik moet zwellen en haar dij moet invallen, en de vrouw moet een vervloeking worden in het midden van haar volk. Indien de vrouw zich echter niet heeft verontreinigd maar zij rein is, dan moet zij vrij zijn van een dergelijke straf; en zij moet zwanger worden gemaakt met zaad. Dit is de wet aangaande jaloezie, wanneer een vrouw mocht afwijken, terwijl zij onder haar echtgenoot [staat], en zij zich werkelijk verontreinigt, of in het geval van een man wanneer de geest der jaloezie over hem mocht komen en hij zijn vrouw werkelijk van ontrouw verdenkt…en de priester moet heel deze wet op haar toepassen.’ [34]

‘…en ik ontdekte:Bitterder dan de dood [vond ik] de vrouw die zelf vangnetten is en wier hart sleepnetten is [en] wier handen boeien zijn.Men is goed voor het aangezicht van de [ware] God indien men aan haar ontkomt, maar men zondigt indien men door haar wordt gevangen.’[35]


Hoofddoekje

‘Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.’[36]


Lijfstraffen

‘En het zal geschieden, indien de onrechtvaardige slagen verdiend heeft, dat de rechter hem zal doen nedervallen, en hem doen slaan in zijn tegenwoordigheid, naar dat het voor zijn onrechtvaardigheid genoeg zal zijn, in getal. Met veertig slagen zal hij hem doen slaan, hij zal er niet toedoen; opdat niet misschien, zo hij voortvoere hem daarboven met meer slagen te doen slaan, uw broeder dan voor uw ogen verachtelijk gehouden worde.’[37]


Slavernij

‘Dit nu zijn de rechten, die gij hun zult voorstellen. Als gij een Hebreeuwsen knecht kopen zult, die zal zes jaren dienen; maar in het zevende zal hij voor vrij uitgaan, om niet. Indien hij met zijn lijf ingekomen zal zijn, zo zal hij met zijn lijf uitgaan; indien hij een getrouwd man was, zo zal zijn vrouw met hem uitgaan. Indien hem zijn heer een vrouw gegeven, en zij hem zonen of dochteren gebaard zal hebben, zo zal de vrouw en haar kinderen haars heren zijn, en hij zal met zijn lijf uitgaan. Maar indien de knecht ronduit zeggen zal: Ik heb mijn heer, mijn vrouw en mijn kinderen lief, ik wil niet vrij uitgaan; Zo zal hem zijn heer tot de goden brengen, daarna zal hij hem aan de deur, of aan den post brengen; en zijn heer zal hem met een priem zijn oor doorboren, en hij zal hem eeuwiglijk dienen.’[38]

‘En ingeval een man zijn slaaf of zijn slavin met een stok slaat en hij of zij werkelijk onder zijn hand sterft, dient deze zonder mankeren gewroken te worden. Maar indien hij nog een dag of twee in leven blijft, dient hij niet gewroken te worden, want hij is zijn geld.’[39


Dierenrechten

‘En wanneer een os een man of een vrouw stoot, dat hij sterft, zal de os zekerlijk gestenigd worden, en zijn vlees zal niet gegeten worden; maar de heer van den os zal onschuldig zijn.’[40]

De heilige oorlog en de ongelovigen
‘Denkt niet dat ik gekomen ben om vrede op de aarde te brengen; ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar een zwaard.’[41]

‘Van de goden der volken, die rondom u zijn, nabij u, of verre van u, van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde; Zo zult gij hem niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen; Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks.’ [42]

‘want, hoewel zij God kenden, hebben zij hem niet als God verheerlijkt, noch hebben zij hem gedankt, maar zij zijn leeghoofdig geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart werd verduisterd. Hoewel zij beweerden wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, en zij hebben de heerlijkheid van de onvergankelijke God veranderd in iets wat gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens en van vogels en van viervoetige en kruipende dieren…dat zij die zulke dingen beoefenen, de dood verdienen…’[43]

‘Ingeval gij een stad nadert om ertegen te strijden, dan moet gij haar vredesvoorwaarden aankondigen. En het moet geschieden dat indien ze u een vredelievend antwoord geeft en zich voor u geopend heeft, ja, het moet geschieden dat de gehele bevolking die zich daarin bevindt, van u dient te worden voor [het verrichten van] dwangarbeid, en zij moeten u dienen. Maar indien ze geen vrede met u sluit, en ze werkelijk oorlog met u voert en gij haar moet belegeren, dan zal Jehovah, uw God, haar stellig in uw hand geven, en gij moet iedere manspersoon daarin met de scherpte van het zwaard slaan. Alleen de vrouwen en de kleine kinderen en de huisdieren en alles wat zich in de stad mocht bevinden, haar gehele buit,zult gij voor uzelf plunderen; en gij moet de buit eten van uw vijanden, die Jehovah, uw God, u gegeven heeft. Zo zult gij doen met alle steden die zeer ver van u verwijderd zijn [en] die niet tot de steden van deze natiën behoren. Alleen de steden van déze volken die Jehovah, uw God, u tot erfdeel geeft, moogt gij niets wat adem heeft in leven laten, want gij dient hen zonder mankeren aan de vernietiging prijs te geven…Ingeval gij gedurende vele dagen een stad belegert door ertegen te strijden om ze in te nemen, moogt gij haar bomen niet vernielen door er een bijl tegen te zwaaien; want gij dient ervan te eten…Alleen een boom waarvan gij weet dat het geen boom voor voedsel is, die dient gij te vernielen, en gij moet hem omhakken en belegeringswerktuigen bouwen tegen de stad die oorlog met u voert, totdat ze valt’[44]

‘En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan…’[45]

‘Zij dan voerden oorlog tegen Midian, juist zoals Jehovah Mozes geboden had, en zij gingen ertoe over allen die van het mannelijk geslacht waren, te doden…Maar de zonen van Israel voerden de vrouwen van Midian en hun kleinen gevankelijk weg; en al hun huisdieren en al hun vee en al hun middelen voor levensonderhoud plunderden zij. En al hun steden waarin zij zich gevestigd hadden, en al hun ommuurde kampementen verbrandden zij met vuur. Voorts namen zij heel de buit en al de roof aan mensen en huisdieren mee. Zij dan brachten de gevangenen en de roof en de buit naar Mozes en de priester Eleazar en naar de vergadering der zonen van Israel, naar de legerplaats, naar de woestijnvlakten van Moab, die aan de Jordaan bij Jericho liggen….Daarom zei Mozes tot hen: “Hebt gij iedere vrouwelijke persoon in leven gelaten? Ziet! Zij zijn het juist die, door het woord van Bileam, ertoe hebben gediend de zonen van Israel tot het plegen van ontrouw tegen Jehovah te bewegen in de zaak van Peor…Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kleinen, en doodt iedere vrouw die gemeenschap met een man heeft gehad door bij een persoon van het mannelijk geslacht te liggen. En laat alle kleinen onder de vrouwen, die de daad van het liggen bij een persoon van het mannelijk geslacht niet hebben gekend, voor u in leven…En gij moet de roof in tweeën verdelen tussen de deelnemers aan de strijd die te velde zijn uitgetrokken, en alle overige van de vergadering.’[46]

‘Na verloop van elke zeven jaar dient gij een kwijtschelding te doen. En de kwijtschelding zal op deze wijze geschieden: er zal van de zijde van iedere schuldeiser een kwijtschelding zijn van de schuld die hij zijn naaste mocht laten maken. Hij dient bij zijn naaste of zijn broeder niet op betaling aan te dringen, omdat men een kwijtschelding voor Jehovah moet afkondigen. Bij de buitenlander moogt gij op betaling aandringen; maar wat van het uwe bij uw broeder mocht blijken te zijn, late uw hand schieten.’[47]

‘Gij moogt uw broeder geen rente laten betalen, rente van geld, rente van voedsel, rente van iets waarvoor men rente kan vragen. Een buitenlander moogt gij rente laten betalen, maar uw broeder moogt gij geen rente laten betalen…’[48]

‘En de vreemden zullen uw muren bouwen, en hun koningen zullen u dienen; want in Mijn verbolgenheid heb Ik u geslagen, maar in Mijn welbehagen heb Ik Mij over u ontfermd. En uw poorten zullen steeds openstaan, zij zullen des daags of des nachts niet toegesloten worden; opdat men tot u inbrenge het heir der heidenen, en hun koningen tot u geleid worden. Want het volk en het koninkrijk, welke u niet zullen dienen, die zullen vergaan; en die volken zullen gans verwoest worden…. Ook zullen, zich buigende, tot u komen de kinderen dergenen, die u onderdrukt hebben, en allen, die u gelasterd hebben zullen zich nederbuigen aan de planten uwer voeten; en zij zullen u noemen de stad des HEEREN, het Sion van den Heilige Israels.’[49]

‘En gij zult de melk der heidenen zuigen, en gij zult de borsten der koningen zuigen; en gij zult weten, dat Ik de HEERE ben, uw Heiland, en uw Verlosser, de Machtige Jakobs.’[50]

‘En uitlanders zullen staan, en uw kudden weiden; en vreemden zullen uw akkerlieden en uw wijngaardeniers zijn. Doch gijlieden zult priesters des HEEREN heten, men zal u dienaren onzes Gods noemen; gij zult het vermogen der heidenen eten, en in hun heerlijkheid zult gij u roemen.’[51]


Kinderopvoeding

‘Ingeval een man een zoon blijkt te hebben die onhandelbaar en weerspannig is, die niet naar de stem van zijn vader of de stem van zijn moeder luistert, en zij hem hebben gecorrigeerd maar hij niet naar hen wil luisteren, dan moeten zijn vader en zijn moeder hem grijpen en hem naar de oudere mannen van zijn stad en naar de poort van zijn plaats brengen, en zij moeten tot de oudere mannen van zijn stad zeggen: “Deze zoon van ons is onhandelbaar en weerspannig; hij luistert niet naar onze stem, hij is een veelvraat en een dronkaard.” Dan moeten alle mannen van zijn stad hem met stenen stenigen, en hij moet sterven.’[52]



--------------------------------------------------------------------------------


[1] Leviticus 20:13

[2] Leviticus 18:22

[3] Genesis 19: 4 -7

[4] 2 Petrus 2: 6-13

[5] Dit is de vertaling van de Griekse term ‘atimia’ wat ook oneer betekent (www.foreignword.com)

[6] Romeinen 1: 24 -32

[7] 1Timótheüs 1:8 -10

[8] Judas 7

[9] onder anderen het onderwerp van Leviticus 18:22

[10] Leviticus 18:24

[11] onder anderen het onderwerp van Leviticus 18:22

[12] Leviticus 18:29

[13] 1 Korinthiërs 6: 9-10

[14] Deuteronomium 23:17-18

[15] 2 Timótheüs 3: 1-13

[16] Efeziërs 5:22-24

[17] Leviticus 21: 7

[18] Hooglied 8: 8-10

[19] Openbaring 14:4

[20] 1 Timótheüs 2:11-14

[21] 1 Korinthiërs 14:34

[22] Leviticus 12:2-5

[23] Deuteronomium 25:11-12

[24] 1Koningen 11:3

[25] 2Kronieken 11:21

[26] 1 Petrus 3-5

[27] Genesis 3:16

[28] Exodus 21:7

[29] Leviticus 15: 19-21

[30] Leviticus 21:9

[31] Deuteronomium 22: 13-21

[32] Deuteronomium 24:1

[33] Deuteronomium 22: 28-29

[34] Numeri 5: 14-30

[35] Prediker 7:26

[36] 1 Korinthiërs 11:6

[37] Deuteronomium 25:2-3

[38] Exodus 21:1-6

[39] Exodus 21:20-21

[40] Exodus 21:28

[41] Matthéüs 10:34

[42] Deuteronomium 13:7-9

[43] Romeinen 1:21-32

[44] Deuteronomium 20: 10-20

[45] Daniël 2:44

[46] Numeri 30:7-27

[47] Deuteronomium 15: 1-3

[48] Deuteronomium 23:19-20

[49] Jesaja 60:10-14

[50] Jesaja 60:16

[51] Jesaja 61: 5-6

[52] Deuteronomium 21:18-21
__________________
I got a way with words, I use words in ways...

Laatst gewijzigd op 28-04-2004 om 12:17.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:17
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 28-04-2004 @ 12:15 :
Héle lange tekst

__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:17
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Huppakee, verbieden die bijbel!

En ja, dat meen ik ECHT!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:19
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 28-04-2004 @ 12:17 :
Huppakee, verbieden die bijbel!

En ja, dat meen ik ECHT!
Van mij hoeft het niet, maar dan ook dat moslimboek niet. Het schijnt dat Donner opruiing wil verbieden, dan mag hij wel eens bij al die hitsige politici beginnen die hier zo'n ophef over maken.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:23
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Waarom wordt er trouwens niet van de bibliotheek, de uitgever en de boekhandel verwacht dat zij zich distantieren van dit boek? Waarom krijgt Tawheed een speciale behandeling en worden andere plekken waar dit boek te krijgen is niet met sluiting bedreigt? Mensen zijn momenteel gewoon misselijk bezig, lekker zoeken of je een moslim ergens op kan betrappen en dat meteen aan de grote klok hangen.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:27
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 28-04-2004 @ 12:23 :
Waarom wordt er trouwens niet van de bibliotheek, de uitgever en de boekhandel verwacht dat zij zich distantieren van dit boek? Waarom krijgt Tawheed een speciale behandeling en worden andere plekken waar dit boek te krijgen is niet met sluiting bedreigt? Mensen zijn momenteel gewoon misselijk bezig, lekker zoeken of je een moslim ergens op kan betrappen en dat meteen aan de grote klok hangen.
Ja, precies ik bedoel ze houden meteen een 'spoeddebat', mijn God..
Dit hielden ze bij wijze van spreken voor het laatst in WO II!!!
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-04-2004 @ 08:26 :
Ik zag dat het topic 'Moskee-lectuur: vrouwen moeten besneden worden' veel reacties heeft opgeroepen...
Aangezien het over Moskee El Tawheed gaat, vind ik het wel zo eerlijk om hun reactie hierover te plaatsen...


Dus klik op de link en lees...

http://members.lycos.nl/sensable/Bri..._aboutaleb.htm


En dan wil ik graag jullie reactie hierop horen (lees: lezen)...
Hey sis!

Thanks voor die link!!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 28-04-2004 @ 12:23 :
Waarom wordt er trouwens niet van de bibliotheek, de uitgever en de boekhandel verwacht dat zij zich distantieren van dit boek? Waarom krijgt Tawheed een speciale behandeling en worden andere plekken waar dit boek te krijgen is niet met sluiting bedreigt? Mensen zijn momenteel gewoon misselijk bezig, lekker zoeken of je een moslim ergens op kan betrappen en dat meteen aan de grote klok hangen.
Die zullen zich ongetwijfeld distantiëren van de inhoud van al hun boeken. Dat deze Moskee zich uitspreekt tegen vrouwenverminking dmv besnijdenis en zich vervolgens niet distantiëert van een boek dat die predikt is ronduit dubieus.

Persoonlijk ben ik voor een onbeperkte vrijheid van meningsuiting, en mag men wat mij betreft best zulke boekjes lezen. Maar dit hypocriete gedrag van deze mannekes is mag men wat mij betreft best aan banden leggen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:06
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
S. schreef op 28-04-2004 @ 14:11 :
Hey sis!

Thanks voor die link!!

Your welcome, ugti....
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 28-04-2004 @ 14:44 :
Persoonlijk ben ik voor een onbeperkte vrijheid van meningsuiting, en mag men wat mij betreft best zulke boekjes lezen (...)
Ja, wat mij betreft ook, maar ik ben wel voor enige beperking. Op het moment dat dit boek blijkbaar écht ongewenste invloed heeft, kun je er eventueel wel paal en perk aan stellen. Bijvoorbeeld wanneer blijkt dat lezers het zo serieus nemen dat er echt een stijging te zien is in het aantal homo's dat van dakterrassen wordt afgegooid.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:03
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
"Het betreft, een vertaling, van een boek van de algemeen bekende en erkende schriftgeleerde Ibn Taymiyya, uit 1300 AD."

Voor de zoveelste keer, waar maken die gestoorden zich druk over?
Het gaat om een 700 jaar oud boek!
Er zijn ook christelijke boeken uit die tijd waarin precies wordt uitgelegd hoe een heksenverbranding moet.
En in de joodse wetboeken (die ik heb) staat soms ook behoorlijk pittige taal.
Eeuwen oud. Vandaag de dag schrijven we als beschaafde mensen dat soort dingen niet meer, moslims noch joden.
De regering moet eens ophouden met het gezeik over dat boek.
Wat is de volgende stap? De joodse wetboeken verbieden?

Laatst gewijzigd op 28-04-2004 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:10
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Iedereen ziet het een beetje kortzichtig. Eigenlijk lijken de Islam en het Christendom erg op elkaar (glad ijs denk ik). maaar goed.
In elk van hun boeken (bijbel en Koran) staat ongeveer dat Joden slecht zijn, homofielie verboden is en ga zo maar door. Ze verschillen maar in een aantal dingen, het hoofddoekje besnijdenis en blablabla. waarom doet iedereen dan zo moeilijk... Laat ze het lekker bij hun eigen gedachte houden. En al deze discussies hebben niet echt nut, want een moslim blijft zichzelf gelijk geven en een christenen ook zichzelf.

Laatst gewijzigd op 28-04-2004 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:14
Verwijderd
mijn vader is lid van eltawheed
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:14
De Dood
De Dood is offline
i keep the bible in a pool of blood, so that none of its lies can affect me!!!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-04-2004 @ 19:14 :
mijn vader is lid van eltawheed
wat is dat?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2004, 19:22
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-04-2004 @ 19:17 :
wat is dat?

Een moskee, in dit geval DE Moskee, die zich niet van het boek (de weg van de moslim) wilt distantiëren...
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:24
Go
Avatar van Go
Go is offline
Het gaat hier om een boek met citaten uit de Koran. Diegenen die zeggen dat dit boek verboden moet worden zeggen in feite dat de Koran verboden moet worden. Daarin verschilt de Koran niet met de Bijbel. Het enige verschil is, is de personen die de heilige boeken lezen. De meeste christenen zullen het hele verhaal wat meer nuanceren, bij de moslims hier in Nederland gaat dat tot nu aan toe wat moeilijker. Juist daarom is het zo belangrijk om met hen de dialoog aan te gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:54
Atje85
Atje85 is offline
Bijbel vaak erger als de Koran

De radicale El Tawheed-moskee is in opspraak geraakt door de verkoop van een boek waarin staat dat homo's moeten worden doodgegooid. ,,Walgelijk'', oordeelde premier Balkenende. Maar hoe homovriendelijk is de bijbel eigenlijk?

Het oude testament windt er geen doekjes om. ,,Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht'', staat geschreven in het boek Leviticus, hoofdstuk 20 vers 13. Maakt die krasse uitspraak van de bijbel ook een 'walgelijk' boek?

,,Ik zie het verschil niet'', zegt schrijver Maarten 't Hart, die worstelde met zijn gereformeerde achtergrond. ,,De bijbel is ontzaglijk streng voor homo's. Ik geloof dat de bijbel in veel opzichten veel erger is dan de koran. Zo moet een man ook worden gestenigd als hij gemeenschap heeft gehad met een menstruerende vrouw. Dat staat allemaal in de bijbel, die gewoon op alle kansels ligt en waaruit geciteerd wordt bij het huwelijk van Friso en Mabel.''

,,In de bijbel staan ook forse passages'', erkende premier Balkenende vrijdag volmondig. ,,Het verschil is de conclusies die eraan worden verbonden.'' Wat dat betreft ziet hij een duidelijk verschil tussen radicale islamieten die de koran interpreteren en christenen. Balkenende: ,,Als wordt aangezet tot haat is dat strijdig met de rechtsorde.''

Die opvatting delen de meeste fracties in de Tweede Kamer. ,,Er is geen christen die dit citaat op zijn politieke of religieuze agenda heeft staan en zegt: we gaan het uitvoeren'', zegt VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Ook D66-fractieleider Dittrich, zelf openlijk homoseksueel, heeft 'nog nooit een pastoor of dominee gehoord die de bijbelpassage openlijk aanprijst'. ,,En ik heb de indruk dat dit in de moskee met het omstreden boek wel gebeurt.''

Gereformeerden is het niet ontgaan dat er vergelijkingen worden getrokken tussen uitspraken van radicale islamieten en de bijbel. Ze voelen zich in de beklaagdenbank geduwd. ,,We zullen duidelijk moeten maken dat de bijbel toch heel wat anders inhoudt dan de koran'', schreef de commentator van het Reformatorisch Dagblad maandag. ,,De islam is naar zijn aard een militante godsdienst. Het mag dan zijn dat de opvattingen en levensgewoonten in streng gereformeerde kring op een aantal punten ver afstaan van de moderne maatschappij, maar een oproep om mensen die zich daar niet aan houden van de kerktoren af te gooien, zul je daar niet tegenkomen.''

Maarten 't Hart, cynisch: ,,Geen SGP'er zal openlijk toegeven dat hij vindt dat de bijbelvoorschriften allemaal moeten worden uitgevoerd, maar er zijn er vast die het stiekem zouden willen.'' SGP-Kamerlid Cees van der Staaij behoort in ieder geval niet tot die laatste groep. ,,In dit deel van de bijbel worden wel meer 'gruwelen' opgesomd. Behalve homoseksualiteit, seks met beesten en incest. Je moet dat in de context van die tijd zien. In onze tijd geldt dit niet.'' Niet dat Van der Staaij veel op heeft met de herenliefde, maar: ,,Het kan niet zo zijn dat mensen anderen oproepen homoseksuelen van gebouwen af te gooien. Daar moet de overheid tegen optreden.''

Halim El Madkouri, religiedeskundige bij Forum, Centrum voor multiculturele ontwikkeling, vindt dat alle ophef aangeeft hoe selectief mensen omgaan met religieuze teksten. ,,We weten allemaal dat homoseksualiteit en religie slecht verenigbaar zijn, dat geldt voor alle religies. Als het gaat om oproepen tot het doden van homoseksuelen, is er tussen bijbel en koran geen onderscheid. Moslims krijgen het gevoel dat hun geloof eruit wordt gepikt. Om radicalisme onder moslims een halt toe te roepen, heb je ook moslims nodig. Als je selectief de ene tekst verbiedt en de andere niet, verlies je deze noodzakelijke steun van moslims.''
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:02
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 28-04-2004 @ 19:54 :
Bijbel vaak erger als de Koran


erger dan
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-04-2004 @ 19:14 :
mijn vader is lid van eltawheed
Mijne is voorzitter.

Van de volksdansvereniging.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 28-04-2004 @ 12:15 :
--iets zeer langs--
Je hebt inderdaad gelijk. Het is gewoon zwaar hypocriet.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-04-2004 @ 20:05 :
Mijne is voorzitter.

Van de volksdansvereniging.
plant die ook aanslagen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 20:12
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 28-04-2004 @ 19:54 :
Bijbel vaak erger als de Koran

Die opvatting delen de meeste fracties in de Tweede Kamer. ,,Er is geen christen die dit citaat op zijn politieke of religieuze agenda heeft staan en zegt: we gaan het uitvoeren'', zegt VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Ook D66-fractieleider Dittrich, zelf openlijk homoseksueel, heeft 'nog nooit een pastoor of dominee gehoord die de bijbelpassage openlijk aanprijst'. ,,En ik heb de indruk dat dit in de moskee met het omstreden boek wel gebeurt.''

[/B]
Ahum, ahum, ahum...Bij iedere lezing die bijv. over het Islamitisch rechtsysteem wordt gehouden wordt 100en malen benadrukt dat misschien wel in een Islamitisch land met de Sharia, het rechtssysteem zo werkt, maar dat het uiterst Haraam (verboden) is om het heft in eigen handen te nemen. En aangezien we hier in een democratie leven en er dus geen Shari'ah geldt je het heft wel in eigen handen neemt.
Ten 2de Ik heb dat boek toevallig als 1 van de eerste boeken gelezen toen ik begon te praktiseren. En ik herinner me nog goed dat er ook in dit boek stond (voetnoot) dat het haraam is om het heft in eigen handen te nemen, zowel in een islamitische rechtsstaat of democratie...
In dit boek wordt misschien wel geschreven dat je homo's van een gebouw moet afgooien, maar vergeet niet dat er eerst een proces zal moeten zkomen met getuigen etc....
En die domme Ditrich heeft alleen maar de indruk . Nou sorry hoor, maar ik weet wat er in die moskee wordt gepreekt en ik weet dat ze heus niet het doden van een homo aanprijzen. Ze zullen weliswaar vertellen dat het praktiseren van je homosexualiteit een zonde is en dat dat gestraft moet worden, maar ze vermelden er ook bij dat dat zo in een ISLAMITISCHE rechtsstaat hoort. En niet in een democratie...
En heb je wel eens gehoord dat een praktiserende moslim of moslima een homo in elkaar heeft geslagen? Nee het zijn vaak niet-praktiserende Marokkaantjes, die weinig, tot niks van Islaam af weten.
Conclusie: Zo'n boek zet dus helemaal niet op tot haat..

@ Atje 85
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸

Laatst gewijzigd op 28-04-2004 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:16
Verwijderd
Kweet btw of het niet eerder ofzo gezegd is in een van de topics. Maar met die homos van het dak afgooien, geldt dus alleen als de sharia in het land is. Moslims mogen nooit het recht in eigen handen nemen. Ten tweede moeten er een aantal getuigen zijn, die de mannen gemeenschap had moeten zien bedrijven. Maar getuigen die de mannen dat in hun eigen slaapkamer zag doen, gelden niet. Want Islam vind privacy heel belangrijk. Dus met andere woorden, homos zouden het in het openbaar moeten doen, zodat ze in een Islamitisch land de doodstraf zouden krijgen.


edit: oww shit tis dus al verteld

Laatst gewijzigd op 28-04-2004 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:44
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-04-2004 @ 20:05 :
Mijne is voorzitter.

Van de volksdansvereniging.
cool hoor
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-04-2004 @ 20:12 :
En heb je wel eens gehoord dat een praktiserende moslim of moslima ene homo in elkaar heeft geslagen? Nee het zijn vaak van die domme onwetende marokkaantjes (ben zelf ook marokkaan), die totaal niks van silaam afweten. Zo'n boek zet dus helemaal niet op tot haat..
Dat is dus een onmogelijke discussie, want je hebt bij elk geloof verschillende stromingen die allemaal claimen de 'juiste' uitleg van hun geloofsboek aan te hangen. Net als bij een wetboek bestaat er voor een Koran- of Bijbeltekst geen vaste interpretatie, dat is het probleem. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat 'dat geen goede moslims zijn' want ze hangen gewoon een interpretatie aan, net als jij de jouwe aanhangt, waarvan ook niet bevestigd is dat het 'de juiste' is.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:09
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2004 @ 21:00 :
Dat is dus een onmogelijke discussie, want je hebt bij elk geloof verschillende stromingen die allemaal claimen de 'juiste' uitleg van hun geloofsboek aan te hangen. Net als bij een wetboek bestaat er voor een Koran- of Bijbeltekst geen vaste interpretatie, dat is het probleem. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat 'dat geen goede moslims zijn' want ze hangen gewoon een interpretatie aan, net als jij de jouwe aanhangt, waarvan ook niet bevestigd is dat het 'de juiste' is.

Hmm, ik heb wel een fout gemaakt door te zeggen 'domme onwetende marokkaantjes', mijn excuses daarvoor, solly ..
De Quraan valt wel op een goede manier te interpreteren, d.m.v. de Sunnah van de Profeet (Allahs vrede en zegeningen zij met hem). Hij heeft (bijna) elk vers wel aan de hand van een hadieth uitgelegd!
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:10
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-04-2004 @ 20:16 :
Kweet btw of het niet eerder ofzo gezegd is in een van de topics. Maar met die homos van het dak afgooien, geldt dus alleen als de sharia in het land is. Moslims mogen nooit het recht in eigen handen nemen. Ten tweede moeten er een aantal getuigen zijn, die de mannen gemeenschap had moeten zien bedrijven. Maar getuigen die de mannen dat in hun eigen slaapkamer zag doen, gelden niet. Want Islam vind privacy heel belangrijk. Dus met andere woorden, homos zouden het in het openbaar moeten doen, zodat ze in een Islamitisch land de doodstraf zouden krijgen.


edit: oww shit tis dus al verteld
Vertelde je vader dat niet in de les van afgelopen vrijdag? Dat over privacy?
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-04-2004 @ 21:09 :
Hmm, ik heb wel een fout gemaakt door te zeggen 'domme onwetende marokkaantjes', mijn excuses daarvoor, solly ..
De Quraan valt wel op een goede manier te interpreteren, d.m.v. de Sunnah van de Profeet (Allahs vrede en zegeningen zij met hem). Hij heeft (bijna) elk vers wel aan de hand van een hadieth uitgelegd!
Dus, populair gezegd, er is een handleiding voor de manier waarop je Koranverzen moet uitleggen. Wordt die ook algemeen (dus door het merendeel van de moslims) als gezaghebbend geaccepteerd?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-04-2004 @ 21:10 :
Vertelde je vader dat niet in de les van afgelopen vrijdag? Dat over privacy?
kwil hierbij zeggen, dat bv getuigenissen van iemand die jou iets heeft zien doen in je slaapkamer of in je huis niet geldig zijn. Mijn vader geeft zaterdag lezingen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:20
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2004 @ 21:12 :
Dus, populair gezegd, er is een handleiding voor de manier waarop je Koranverzen moet uitleggen. Wordt die ook algemeen (dus door het merendeel van de moslims) als gezaghebbend geaccepteerd?
Ja, maar niet door de Quraanieten..Maja, dan baseren ze hun gebed ook op 'niks'want er staan wel een aantal dingen van het gebed beschreven in de Quraan, maar het uitgebreide vind je toch wel in de Sunnah van de profeet (overleveringen van de profete, dus wat hij gedaan en of gezegd heeft)....
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2004 @ 21:12 :
Dus, populair gezegd, er is een handleiding voor de manier waarop je Koranverzen moet uitleggen. Wordt die ook algemeen (dus door het merendeel van de moslims) als gezaghebbend geaccepteerd?
voor 1 vers kunnen er wel tientallen boeken over geschreven worden. Dus er is niet zomaar 1 handleiding voor zon heilig boek.


Hadieths zijn meer over de leefwijze van onze profeet en over zijn opvattingen over allerlei zaken.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-04-2004 @ 21:20 :
Ja, maar niet door de Quraanieten..Maja, dan baseren ze hun gebed ook op 'niks'want er staan wel een aantal dingen van het gebed beschreven in de Quraan, maar het uitgebreide vind je toch wel in de Sunnah van de profeet (overleveringen van de profete, dus wat hij gedaan en of gezegd heeft)....
van Quraanieten heb ik nog nooit gehoord . Iig is de sunnah ook een heel belangrijk deel wat we nodig hebben om onze geloof te kunnen beleiden En er zijn helaas wel mensen die de sunnah niet accepteren (die heten dus Quraanieten? )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2004, 21:23
Verwijderd
Of er nu éen handleiding of meerdere zij, jullie snappen wat ik bedoel. Het gaat mij erom dat er meerdere manieren zijn om een tekst te interpreteren. Dat geldt niet alleen voor de oorspronkelijke boeken, maar ook voor de 'toelichting' erop, die jullie nu noemen. Ook die kun je weer op je eigen manier interpreteren. Er staat neem ik aan niet bij dat hij op deze of gene manier gelezen moet worden, dat is nou juist het probleem. Als er een mechanisme was om objectief te bepalen wie een goede moslim is en wie niet, dan zouden we uit de problemen zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:25
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2004 @ 21:23 :
Of er nu éen handleiding of meerdere zij, jullie snappen wat ik bedoel. Het gaat mij erom dat er meerdere manieren zijn om een tekst te interpreteren. Dat geldt niet alleen voor de oorspronkelijke boeken, maar ook voor de 'toelichting' erop, die jullie nu noemen. Ook die kun je weer op je eigen manier interpreteren. Er staat neem ik aan niet bij dat hij op deze of gene manier gelezen moet worden, dat is nou juist het probleem. Als er een mechanisme was om objectief te bepalen wie een goede moslim is en wie niet, dan zouden we uit de problemen zijn.
Nee, ik snap je niet , wees eens wat duidelijker
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2004 @ 21:23 :
Of er nu éen handleiding of meerdere zij, jullie snappen wat ik bedoel. Het gaat mij erom dat er meerdere manieren zijn om een tekst te interpreteren. Dat geldt niet alleen voor de oorspronkelijke boeken, maar ook voor de 'toelichting' erop, die jullie nu noemen. Ook die kun je weer op je eigen manier interpreteren. Er staat neem ik aan niet bij dat hij op deze of gene manier gelezen moet worden, dat is nou juist het probleem. Als er een mechanisme was om objectief te bepalen wie een goede moslim is en wie niet, dan zouden we uit de problemen zijn.
Er zijn uiteraard wel honderden boeken geschreven over hoe je de koran juist moet interpreteren. De boeken van zegmaar de bekende/grote geleerden, zijn als juist te beschouwen, Je kan niet zomaar als individu zeggen van, ja deze vers interpreteer ik als dit en dit. Je moet uiteraard enig kennis van Islam hebben. Een mechanisme die objectief bepaalt wie goede moslim is of niet, is totaal onmogelijk. Hoe kun je immers in de harten van mensen kijken?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:28
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-04-2004 @ 21:23 :
van Quraanieten heb ik nog nooit gehoord . Iig is de sunnah ook een heel belangrijk deel wat we nodig hebben om onze geloof te kunnen beleiden En er zijn helaas wel mensen die de sunnah niet accepteren (die heten dus Quraanieten? )
I.i.g. zo worden ze onderling genoemd ...Je hebt mensen die de Sunnah verwerpen en alleen van de Quraan uitgaan...
Nu ben ik even door de war, want volgens mij waren de Quranieten gewoon Sjie'ieten...Gayr insha'Allah je begrijpt wel wa'k bedoel, toch
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-04-2004 @ 21:28 :
I.i.g. zo worden ze onderling genoemd ...Je hebt mensen die de Sunnah verwerpen en alleen van de Quraan uitgaan...
Nu ben ik even door de war, want volgens mij waren de Quranieten gewoon Sjie'ieten...Gayr insha'Allah je begrijpt wel wa'k bedoel, toch
ja ksnap het al Laten we niet daar over gissen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-04-2004 @ 21:25 :
Nee, ik snap je niet , wees eens wat duidelijker
Tsja, hoe moet ik dat nou duidelijker uitleggen...ik zal het proberen.

Elke tekst die je leest, lees je op je eigen manier. Elk mens heeft andere dingen meegemaakt, een andere opvoeding gehad, leeft ergens anders. Elk mens haalt dus andere dingen uit een tekst. Kijk maar eens hoe de meningen uitéenlopen tussen mensen die dezelfde roman hebben gelezen: allemaal denken ze dat de schrijver iets anders bedoelt.

Niet alleen romans, maar ook wetteksten en geloofsboeken hebben met dat verschijnsel te maken. Omdat mensen verschillend zijn halen ze verschillende dingen uit hun bijbel of koran. Er bestaat dus verschil van mening over wat 'juist' is.

Dat wordt nog versterkt doordat er in geloofsboeken vaak begrippen worden gebruikt die voor verschillende mensen verschillende betekenissen of bijklanken hebben. Een wetboek is geschreven om zo duidelijk mogelijk te zijn - en daar alléen al heb je zes verschillende manieren om het te lezen, en dus zes verschillende uitkomsten.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:31
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-04-2004 @ 21:19 :
kwil hierbij zeggen, dat bv getuigenissen van iemand die jou iets heeft zien doen in je slaapkamer of in je huis niet geldig zijn. Mijn vader geeft zaterdag lezingen
Hahaha, ik bedoelde ook zaterdag, SubhanAllah ik d8 nog, laat ik maar geen vrijdag opschrijven ....
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-04-2004 @ 21:31 :
Hahaha, ik bedoelde ook zaterdag, SubhanAllah ik d8 nog, laat ik maar geen vrijdag opschrijven ....
ja toen had ie het erook over
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-04-2004 @ 21:27 :
Er zijn uiteraard wel honderden boeken geschreven over hoe je de koran juist moet interpreteren. De boeken van zegmaar de bekende/grote geleerden, zijn als juist te beschouwen, Je kan niet zomaar als individu zeggen van, ja deze vers interpreteer ik als dit en dit. Je moet uiteraard enig kennis van Islam hebben. Een mechanisme die objectief bepaalt wie goede moslim is of niet, is totaal onmogelijk. Hoe kun je immers in de harten van mensen kijken?
Dat kan niet, en dat probleem heb je ook bij wetten. In de rechtspraak heb je echter aangewezen personen die het laatste woord hebben over die uitleg. Zo wordt ervoor gezorgd dat er geen verschillende opvattingen over wetten bestaan. Heb je dat bij geloof ook? Er is niet zoiets als een onafhankelijke korancommissie, die bepaalt hoe je de koran moet lezen. Er zullen genoeg mensen zijn die lijnrecht tegen de mening van korandeskundigen ingaan maar toch menen dat zij het bij het juiste eind hebben. Dat is nou juist het rottige: er is gewoon geen uniforme uitleg van geloof.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:37
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2004 @ 21:30 :
Tsja, hoe moet ik dat nou duidelijker uitleggen...ik zal het proberen.

Elke tekst die je leest, lees je op je eigen manier. Elk mens heeft andere dingen meegemaakt, een andere opvoeding gehad, leeft ergens anders. Elk mens haalt dus andere dingen uit een tekst. Kijk maar eens hoe de meningen uitéenlopen tussen mensen die dezelfde roman hebben gelezen: allemaal denken ze dat de schrijver iets anders bedoelt.

Niet alleen romans, maar ook wetteksten en geloofsboeken hebben met dat verschijnsel te maken. Omdat mensen verschillend zijn halen ze verschillende dingen uit hun bijbel of koran. Er bestaat dus verschil van mening over wat 'juist' is.

Dat wordt nog versterkt doordat er in geloofsboeken vaak begrippen worden gebruikt die voor verschillende mensen verschillende betekenissen of bijklanken hebben. Een wetboek is geschreven om zo duidelijk mogelijk te zijn - en daar alléen al heb je zes verschillende manieren om het te lezen, en dus zes verschillende uitkomsten.
Ow, op die fiets. .
Nou netzoals Kenjirro al zei: De profeet (Allahs vrede & zegeningen zij met hem) heeft echt alles duidelijk uitgelegd, daarvoor was hij ook een profeet ...
Het is ook zo dat als iemand de Quraan, zonder uitleg leest, er een andere interpretatie aan geeft, maar daarom is het van belang om de tafsier (uitleg) van de Quraan er bij houdt, om mis interpretaties tegen te gaan ...
En zoals Kenjirro al zei, je kan in niemands hart kijken, iemand kan misschien wel een verkeerde stroming volgen, maar dat wil niet zeggen dat hij NIET oprecht in Allah (Verheven is hij boven alles wat ze Hem toeschrijven) gelooft.
Ik denk dat je dus wel een verschil kunt maken tussen onwetende marokkaantjes en praktiserende moslims...
Want als ik al om mij heen kijk zie ik er 10tallen van zulke en zij weten echt bar weinig van Islaam af en pikken er alleen dingen uit die ze willen horen, anyway...
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:40
Verwijderd
Ja, ik geloof wel dat er veel jongeren zijn die claimen dat ze moslim zijn, maar gewoon die dingen uit de koran pikken die hen aanstaan. Bijvoorbeeld wel de omgang met vrouwen en bepaalde opvattingen over de maatschappij, maar ondertussen wel roken en drinken (en dus schade aan hun eigen lichaam toebrengen). Dat is natuurlijk hypocriet.

Maar goed, met de constatering dat dat niet de juiste uitleg is schiet je niet zoveel op. We hadden het over de vraag of zo'n boek verboden moet worden en dat vind ik niet, het is censuur. Ook al zijn mensen (moslims of niet) nu nog van mening dat je homo's moet doodmaken door ze van gebouwen af te gooien, dan helpt het niets op dat boek te verbieden. Je hebt met gedachten te maken, die kun je niet bestrijden.

Je kunt iemand niet verbieden iets te vinden. Je kunt iemand wel verbieden die gedachten in de praktijk te brengen. Als ineens homo's naar beneden worden geflikkerd kun je die mensen aanpakken, maar als ze hun gedachten op papier zetten niet.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2004 @ 21:32 :
Dat kan niet, en dat probleem heb je ook bij wetten. In de rechtspraak heb je echter aangewezen personen die het laatste woord hebben over die uitleg. Zo wordt ervoor gezorgd dat er geen verschillende opvattingen over wetten bestaan. Heb je dat bij geloof ook? Er is niet zoiets als een onafhankelijke korancommissie, die bepaalt hoe je de koran moet lezen. Er zullen genoeg mensen zijn die lijnrecht tegen de mening van korandeskundigen ingaan maar toch menen dat zij het bij het juiste eind hebben. Dat is nou juist het rottige: er is gewoon geen uniforme uitleg van geloof.
Er zijn nu ook gewoon geleerden die fatwas over zaken geven. Kijk de meningsverschillen van de grote geleerden, zijn niet zo heel erg groot. En het volledig begrijpen van de koran zal hedendaags niet mogelijk zijn. Wat een moslim gewoont behoort te doen is, de dingen die hij moet doen en punt uit. Wrom zou je nou je dochter willen besnijden, als geen een geleerde zegt dat als je het niet doet, dat het verkeerd is? Tis ook allemaal een beetje zelf logisch nadenken. Wat wij moeten doen is gewoon de Koran en Sunnah volgen, enne niet met zaken bezig houden vanne, oww wat moet ik met een homo doen als we in een islamitisch rechstaat leven?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-04-2004 @ 21:40 :
Wat wij moeten doen is gewoon de Koran en Sunnah volgen, enne niet met zaken bezig houden vanne, oww wat moet ik met een homo doen als we in een islamitisch rechstaat leven?
Ik ga zelfs nog verder (maar dat ben ik dan, natuurlijk) - ik vind dat je sowieso 'begrijpend lezen' moet toepassen op geloofsboeken, dat wil zeggen het zien in zijn historische context, vanuit welke drijfveren het destijds geschreven werd. Als mensen nou eens zouden leven naar de geest van het geloof in plaats van naar de letter, dan zou de wereld er een stuk(je) beter uitzien.,
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:43
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2004 @ 21:40 :
Ja, ik geloof wel dat er veel jongeren zijn die claimen dat ze moslim zijn, maar gewoon die dingen uit de koran pikken die hen aanstaan. Bijvoorbeeld wel de omgang met vrouwen en bepaalde opvattingen over de maatschappij, maar ondertussen wel roken en drinken (en dus schade aan hun eigen lichaam toebrengen). Dat is natuurlijk hypocriet.

Maar goed, met de constatering dat dat niet de juiste uitleg is schiet je niet zoveel op. We hadden het over de vraag of zo'n boek verboden moet worden en dat vind ik niet, het is censuur. Ook al zijn mensen (moslims of niet) nu nog van mening dat je homo's moet doodmaken door ze van gebouwen af te gooien, dan helpt het niets op dat boek te verbieden. Je hebt met gedachten te maken, die kun je niet bestrijden.

Je kunt iemand niet verbieden iets te vinden. Je kunt iemand wel verbieden die gedachten in de praktijk te brengen. Als ineens homo's naar beneden worden geflikkerd kun je die mensen aanpakken, maar als ze hun gedachten op papier zetten niet.
Ben het met je eens
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie bekeerd naar de islam
merels
199 04-10-2005 22:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.