Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2012, 14:59
Zekerzeker
Zekerzeker is offline
Hallo iedereen,

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik wil volgend jaar studeren in een andere stad dan waar ik woon, maar ik kan i.v.m. geldnood niet op kamers. Ik wil heel graag op kamers, omdat de relatie tussen mij en m'n ouders behoorlijk verstoord is (licht uitgedrukt, maar dat is voor m'n vraag verder niet zo van belang). Echter, mijn ouders willen mijn studie alleen financieren zolang ik bij hen thuis blijf wonen: volgens hen is het op kamers gaan een eigen keuze, en moet je dan ook zelf maar voor alles gaan betalen.

Het probleem is nu dat ik dus geen geld heb, en ik financieel totaal afhankelijk ben van m'n ouders. Ik heb ook een aantal psychische klachten waardoor ik niet kan werken (maar ik kan pas over een jaar ofzo Wajong krijgen), en heb dus geen mogelijkheden om geld te verdienen. Ik heb dus letterlijk geen rode cent.

Theoretisch gezien is het natuurlijk mogelijk om met studiefinanciering en lening een kamer te betalen, alleen dit geld kun je pas krijgen op het moment dat de studie al begonnen is, en dan is het dus al te laat om een kamer te krijgen! (Constant vanaf waar ik nu woon naar de stad waar ik wil studeren gaan met het OV is niet te doen.) Heeft een van jullie misschien een oplossing voor dit probleem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2012, 15:13
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Weet je zeker dat je met psychische klachten niet kunt werken, maar wel een full time studie kan volgen? En daarbij ook nog op jezelf wonen? Is het niet mogelijk om aangepast werk te doen?
Is het mogelijk om de studie die je wilt doen, eerst een jaar te volgen in een stad die wel met het ov te doen is? En dat je dan in het 2e jaar overstapt naar de stad waar je graag wilt?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 16:12
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Weet je zeker dat je met psychische klachten niet kunt werken, maar wel een full time studie kan volgen? En daarbij ook nog op jezelf wonen? Is het niet mogelijk om aangepast werk te doen?
Is het mogelijk om de studie die je wilt doen, eerst een jaar te volgen in een stad die wel met het ov te doen is? En dat je dan in het 2e jaar overstapt naar de stad waar je graag wilt?
dit vraag ik me idd ook af,
is begeleid kamerwonen of iets in die richting niet verstandiger?
dat kost ook veel geld maar ws is het wel beter voor jouzelf.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 22:28
Zekerzeker
Zekerzeker is offline
Het is een beetje lastig uit te leggen. Er zijn bepaalde soorten werk die ik eventueel zou kunnen doen, maar a. sowieso niet nu, en b. het type werk dat je met een middelbare school-diploma kunt doen valt hier zelden onder. Sorry als dit ook wat vaag is, maar verder is dit iets waar ik liever niet veel over praat. Wat ik me dus afvraag is wat de mogelijkheden zijn om op kamers te gaan, zonder dat je van tevoren een bepaalde 'geldbuffer' hebt. Zijn deze mogelijkheden er? En zo ja, hebben jullie enig idee welke?

Overigens krijg ik van de IB-groep een jaar extra studiefinanciering i.v.m. mijn problemen, en ik ben dus ook van plan langer over m'n studie te doen dan 'hoort'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 19:34
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie 'Veeleisende' ouders...
duivelaartje
55 31-10-2004 18:44
Liefde & Relatie Relatie met ouders heel slecht
Fluff-Ball
13 24-10-2004 09:07
Verhalen & Gedichten [ verhaal ]
-Melody-
290 15-08-2004 14:54
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.