Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 19:19
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Maryk schreef op 12-04-2005 @ 23:42 :
Ik ben benieuwd hoe de bovenkant er uitziet, dus zonder haarband. De onderkant vind ik al snel mooi, maar op je hoofd... Daar is het bij mij meestal een zooitje...
das bij mij ook, het is er verschrikkelijk.
Daarom doe ik t ook nooit los.
En ik ga t er lekker uithalen zo gauw ik tijd heb
Advertentie
Oud 14-04-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Urm schreef op 13-04-2005 @ 18:34 :
he, heb je het geverfd? het lijkt zo donker
Ja
Oud 14-04-2005, 16:55
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Citaat:
Maryk schreef op 12-04-2005 @ 14:19 :
Okee okee... rustig maar!
[afbeelding]
Niet zo duidelijk, niet zo charmant, maar ik heb ook niet beter.


ik vind dit de mooiste dreads (voorzover ikkan zien) van het hele topic
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Oud 14-04-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 14-04-2005 @ 17:55 :
ik vind dit de mooiste dreads (voorzover ikkan zien) van het hele topic
ik denk alleen wel dat dat juist komt omdat je ze niet zo goed ziet..
Oud 14-04-2005, 18:43
Verwijderd


alleen de puntjes mogen wel een stukje minder sprietig..
Oud 15-04-2005, 12:59
Caroo
Avatar van Caroo
Caroo is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 14-04-2005 @ 19:43 :
[afbeelding]

alleen de puntjes mogen wel een stukje minder sprietig..
Ziet er vet goed uit..
Ik vind je punjes wel meevallen, beter als flosjes..
__________________
[ Caroo.nl ]
Oud 15-04-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 14-04-2005 @ 19:43 :
[afbeelding]

alleen de puntjes mogen wel een stukje minder sprietig..
waarom knip je ze er niet af?
Oud 15-04-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Urm schreef op 15-04-2005 @ 17:08 :
waarom knip je ze er niet af?
heb ik geprobeerd bij een paar, maar dan gaan ze rafelen zeg maar.. dus waar ik ze afknip gaan ze los zitten.. het was niet zo'n goed idee

@Caroo: wat zijn flosjes?
Oud 16-04-2005, 09:26
Protect
Protect is offline
Heej!!
Ik ben al een poosje op zoek naar een adres waar ik mn dreads kan laten zetten. Maar het mag niet al te ver weg zijn.. ( ouders.. ) Dus weten jullie nog een adresje in de buurt van Varsseveld ( ligt dicht bij Doetinchem.. )

Alvast bedankt!

Ellis...
Oud 16-04-2005, 09:32
nickey
nickey is offline
kinki deventer
__________________
groetjes!!
Oud 16-04-2005, 09:33
nickey
nickey is offline
oei volgens mij is dat nog wel een eindje van elkaar is het niet? misschien kan je even bij de beginpost kijken naar anderen. succes!
__________________
groetjes!!
Oud 16-04-2005, 10:32
saturday
saturday is offline
Hey drezz, jij zet dreads in groningen toch? Voor hoeveel doe je dat en mag ik eens een paar foto's van mensen die je gedread hebt?
Oud 17-04-2005, 11:22
Caroo
Avatar van Caroo
Caroo is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 15-04-2005 @ 17:11 :
@Caroo: wat zijn flosjes?
Ja, dan die kwasten... euhm, hoe leg je dat uit..
Dat je puntjes onderaan zo kei dik zijn en uit elkaar staan.. dat bedoelde ik te zeggen.. Snap je?
__________________
[ Caroo.nl ]
Oud 17-04-2005, 12:40
Verwijderd
ben ook al veel te lang dreadloos, en ga ze nu echt weer zetten maar heb paar dilemma's:

zelf doen of niet?
niet zelf doen dan vrienden of kapper?

wie heeft zn dreads bij de kapper laten zetten? waar dan, hoe zetten ze t en ben je dr tevreden meej?
ik wil minstens 80 dreads, relatief dun dus...

enne.. hoe bevalt de knotty boy dreadwax, en moet je de donkere of lichte hebben voor roze haar?


kuz

p.s. ik vind sprietige puntjes leuk, krult zo liev



en waar hebben pebbles en mortisha dreads gehaald?

(en je kannut gwoon afknippen, wel schuin dan)

Laatst gewijzigd op 17-04-2005 om 12:44.
Oud 17-04-2005, 13:27
Verwijderd
Citaat:
*pixie* schreef op 17-04-2005 @ 13:40 :
ben ook al veel te lang dreadloos, en ga ze nu echt weer zetten maar heb paar dilemma's:

zelf doen of niet?
niet zelf doen dan vrienden of kapper?

en waar hebben pebbles en mortisha dreads gehaald?

(en je kannut gwoon afknippen, wel schuin dan)
als je weet hoe het moet, en als je het kunt, kun je het best zelf doen denk ik.. anders zou ik het iemand laten doen, en niet de kapper. Bij de kapper krijg je vast mooie dreads, maar hier op het forum en op een ander forum hebben de meeste mensen ze door een vriend(in) ofzo laten zetten, en het zijn erg mooie dreads. Volgens mij zit het verschil echt in de prijs..

En Jules heeft mijn dreads gezet
Oud 17-04-2005, 13:34
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
@ Peb: misschien kan je ze idd schuin afknippen en dan het puntje insmeren met dread glue (of hoe het ook maar heette, zo'n klein flesje met smurrie erin.. die had je toch ook van me overgekocht?)
__________________
qkw <3
Oud 17-04-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 17-04-2005 @ 14:34 :
@ Peb: misschien kan je ze idd schuin afknippen en dan het puntje insmeren met dread glue (of hoe het ook maar heette, zo'n klein flesje met smurrie erin.. die had je toch ook van me overgekocht?)
schuin afknippen kan ik wel proberen ja
die gum heb ik er eens ingedaan toen ik er gewoon een stukje van af had geknipt, maar ik vond het niet zo'n geweldig spul. Het had niet echt effect toen. Maar ik had ook wel heel weinig gedaan, omdat ik gewaarschuwd was dat het heeeel plakkerig was
Oud 17-04-2005, 16:32
Verwijderd
je kan by the way bijna alles fixen met beugelelastiekjes of met kraaltjes

de uiteindes gewoon bijdreaden kan ook, door te knopen. je neemt een puntje dat je te sprieterig () vindt, pakt daarvan mini plukje, trekt die opzij, draait puntje, pakt nieuw miniplukje, weer opzij trekken... etc... zo kan je namelijk ook dreads zetten

maar bij mij wasset zo dat hoe minder shit ik erin smeerde, hoe mooier ze werden. Hoe minder was, hoe meer ze echt gaan dreaden, tog? Het enige wat wel fijn was was junior power styling wax, en hij ruikt ook nog best lekker
Oud 17-04-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
*pixie* schreef op 17-04-2005 @ 17:32 :
je kan by the way bijna alles fixen met beugelelastiekjes of met kraaltjes

de uiteindes gewoon bijdreaden kan ook, door te knopen. je neemt een puntje dat je te sprieterig () vindt, pakt daarvan mini plukje, trekt die opzij, draait puntje, pakt nieuw miniplukje, weer opzij trekken... etc... zo kan je namelijk ook dreads zetten

elastiekjes en kraaltjes zijn handig voor bobbels ja maar sprietjes verhelpen ze niet echt

en dat bijdreaden probeer ik ook maar dan blijven het toch hele dunne stukjes, het zijn dan meer strakke sprietjes. En het gaat weer heel snel los..
Oud 17-04-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 17-04-2005 @ 17:35 :
En het gaat weer heel snel los..
tsjah... dan is, als je t egt vvelend vin, knippen denk ik enige optie... heb ik ook gdaan, pas nu spijt van (2 jaar later als ik fotoos zie van 1e stadium dreads met lieve krullies dr aan)

maar hoe lang heb je ze nu dan?
Oud 17-04-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
*pixie* schreef op 17-04-2005 @ 17:37 :
tsjah... dan is, als je t egt vvelend vin, knippen denk ik enige optie... heb ik ook gdaan, pas nu spijt van (2 jaar later als ik fotoos zie van 1e stadium dreads met lieve krullies dr aan)

maar hoe lang heb je ze nu dan?
ik laat het denk ik gewoon nog even zo.. ik merk wel dat de puntjes al minder sprietig worden, dus gewoon geduld hebben nog even

ik heb ze nu iets meer dan 9 maanden..
Oud 17-04-2005, 19:12
lievelieze
Avatar van lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 17-04-2005 @ 17:48 :
ik laat het denk ik gewoon nog even zo.. ik merk wel dat de puntjes al minder sprietig worden, dus gewoon geduld hebben nog even

ik heb ze nu iets meer dan 9 maanden..
als je t wel anders zou willen kun je ze ook terug haken met een stopnaald ofzo. iig zon naald met een groot oog. niet een haaknaald, dan blijf je goeie haren meehaken.
Oud 17-04-2005, 19:24
lievelieze
Avatar van lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
*pixie* schreef op 17-04-2005 @ 13:40 :

wie heeft zn dreads bij de kapper laten zetten? waar dan, hoe zetten ze t en ben je dr tevreden meej?
ik wil minstens 80 dreads, relatief dun dus...

enne.. hoe bevalt de knotty boy dreadwax, en moet je de donkere of lichte hebben voor roze haar?
ik heb de mijne laten doen bij koppie koppie in groningen. heb er een stuk of 80, veel bijwerk werk, zeker voor zon laks persoon als mij.
hij heeft me haar verdeeld in vakjes, getoupeerd en gepermanentvloeistoft (zonder krullers trouwens) daarna onder de droogkap en nog wat gefohnd en gewaxt met murrays. was 120 euro.

ik heb t eens bij laten werken door kinki kappers, kosste me 90 euro. hij was aan t touperen en deed er touwtjes in, trouwens best klote want heb ze laten zitten en nu heb ik op sommige plekken rollade deuken (uhmm ja, dat je dreads ingekneld zijn door zon touwtje).

ben er best tevreden mee, door t aantal vind ik t soms wel een opgave om t bij te werken. ik heb ook niet echt mensen in de buurt die t even handig en snel bij kunnen werken voor me. ja me vriend maar die heeft er nooit zin in hehe.
als ik toen had geweten dat er hier mensen zijn die t goed en een stuk goedkoper doen, had ik hier iemand gevraagd trouwens.

ennn ik zou die witte doen voor rose haar. lijkt me transparante dan die donkere, voor zover t uitmaakt.
Oud 17-04-2005, 20:56
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik draai mn puntjes altijd rond in mn handpalm, zodat ze in elkaar gaan zitten en mooie puntjes worden. dit moet je wel vaker doen.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 18-04-2005, 09:31
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
@ PIXIE:

je kan beterde donkere knotty boy nemen, want die witte laat zo'n doffe waas achter op je haar. ik heb die donkere ook op rood en geblondeerd haar gehad en dat werkte veel beter
Oud 18-04-2005, 13:59
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
saturday schreef op 16-04-2005 @ 11:32 :
Hey drezz, jij zet dreads in groningen toch? Voor hoeveel doe je dat en mag ik eens een paar foto's van mensen die je gedread hebt?
Hee!
Ja klopt!
Als je me even pmt of mailt kan ik wel een paar foto´s sturen! Ik heb sowieso Angellena gedread, dus misschien kun je in haar fb kijken? Oh en ik doe het voor €50.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 18-04-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
lievelieze schreef op 17-04-2005 @ 20:24 :
ik heb de mijne laten doen bij koppie koppie in groningen. heb er een stuk of 80, veel bijwerk werk, zeker voor zon laks persoon als mij.
hij heeft me haar verdeeld in vakjes, getoupeerd en gepermanentvloeistoft (zonder krullers trouwens) daarna onder de droogkap en nog wat gefohnd en gewaxt met murrays. was 120 euro.
maar 120? valt best meej... is alleen in groningen hehe

kinki is so wie so heel duur, jammer, want in delft doen ze t heel mooi


Citaat:
Ik heb sowieso Angellena gedread
wow maar zij heeft mooie dreads, is da allemaal dr eigen haar? WOW

Laatst gewijzigd op 18-04-2005 om 15:13.
Oud 18-04-2005, 16:35
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
*pixie* schreef op 18-04-2005 @ 16:10 :

wow maar zij heeft mooie dreads, is da allemaal dr eigen haar? WOW
Jah. Duurde ook erg lang
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 18-04-2005, 20:39
tjsa...ikke
Avatar van tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
heej mensjuhs ik zit te denken of ik mss ook dreads wil laten zetten.. maar ik ben niet zo'n rijk persoontje en ik weet er nog nie zoveel vanaf.. weet iemand mss een aantal goede sites ofzo? zodat ik wat meer te weten kan komen da zou wel lief zijn
__________________
denk vrolijk :) altijd fijn :)
Oud 18-04-2005, 20:44
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
tjsa...ikke schreef op 18-04-2005 @ 21:39 :
heej mensjuhs ik zit te denken of ik mss ook dreads wil laten zetten.. maar ik ben niet zo'n rijk persoontje en ik weet er nog nie zoveel vanaf.. weet iemand mss een aantal goede sites ofzo? zodat ik wat meer te weten kan komen da zou wel lief zijn
wat dacht je van het begin van dit topic? een paar bladzijdes terug en je vind een hoop.
Oud 19-04-2005, 17:25
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Wat te bestellen? Knottyboy of Dreadhead? En wat dan allemaal?

Help
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 19-04-2005, 17:49
Verwijderd
de verzendkosten van dreadhead zijn wel veel dacht iets
van 25 dollar.( als je daar besteld wil ik wel meebestellen) Maar als ik jou was zou ik wax bestellen en shampoo als je dat fijn vind.
en dingen voor pluis kun je tightning gel gebruik van knottyboy en locking accelaretor( spelling?) van dreadhead heeft denk ik ongeveer hetzelfde effect.
Oud 19-04-2005, 17:57
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 19-04-2005 @ 18:49 :
de verzendkosten van dreadhead zijn wel veel dacht iets
van 25 dollar.( als je daar besteld wil ik wel meebestellen)
Ik weet het Maar als je het doet, doe je het goed, right?

Citaat:
Maar als ik jou was zou ik wax bestellen en shampoo als je dat fijn vind.
en dingen voor pluis kun je tightning gel gebruik van knottyboy en locking accelaretor( spelling?) van dreadhead heeft denk ik ongeveer hetzelfde effect.
Shampoo was ik zeker van plan. Wax twijfel ik nog over en dat andere ook.

Thanks voor de reactie
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 19-04-2005, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 19-04-2005 @ 18:57 :
Ik weet het Maar als je het doet, doe je het goed, right?
[/B]
wtf, $25 bestel je dan voor 3 jaren ofzo om die kosten er een beetje normaal uit te krijgen
Oud 19-04-2005, 19:31
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Urm schreef op 19-04-2005 @ 19:18 :
wtf, $25 bestel je dan voor 3 jaren ofzo om die kosten er een beetje normaal uit te krijgen
Euhm Wist ook niet dat het zó duur was. Weet het nog steeds niet zeker, want ik zie namelijk niets staan erover op de site. Moet nog een beetje inzinken..

Maar misschien ga ik dan maar een bestelling delen ofzo Ligt eraan hoe geweldig gaaf, goed en te gek, fantastisch het is.

[edit] JOW!! Global Express Mail (EMS)® - $40.00

Komt het in bladgoud ofzo?[/edit]
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!

Laatst gewijzigd op 19-04-2005 om 19:36.
Oud 20-04-2005, 14:52
DearPrudence
Avatar van DearPrudence
DearPrudence is offline
Hmm.. ik heb nog een vraagje.
Als je dreads hebt, en je gaat uit, hoe krijg/houd je vervolgens die rooklucht uit je dreads?
Oud 20-04-2005, 14:55
Verwijderd
Ik fiets altijd met mn haar los naar huis, lekker de wind erdoor. Veel meer valt er niet aan te doen...
Of heeft iemand hier nog een gouden tip ?? (graag!)
Oud 20-04-2005, 15:08
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Gewoon wassen!
En het stinkt sowieso al minder na 1/2 dagen maar wassen is toch echt de enige optie om de stank er echt uit te krijgen.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 20-04-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 19-04-2005 @ 20:31 :
Euhm Wist ook niet dat het zó duur was. Weet het nog steeds niet zeker, want ik zie namelijk niets staan erover op de site. Moet nog een beetje inzinken..

Maar misschien ga ik dan maar een bestelling delen ofzo Ligt eraan hoe geweldig gaaf, goed en te gek, fantastisch het is.

[edit] JOW!! Global Express Mail (EMS)® - $40.00

Komt het in bladgoud ofzo?[/edit]
tis te hopen maar is wel erg duur
Oud 20-04-2005, 22:32
Verwijderd
Citaat:
DearPrudence schreef op 20-04-2005 @ 15:52 :
Hmm.. ik heb nog een vraagje.
Als je dreads hebt, en je gaat uit, hoe krijg/houd je vervolgens die rooklucht uit je dreads?
febreze!!!

of gwoon droogshampoo
Oud 20-04-2005, 23:02
Verwijderd
Citaat:
*pixie* schreef op 20-04-2005 @ 23:32 :
febreze!!!

of gwoon droogshampoo
Neeeeee GEEN febreze!!! Ten eerste stinkt dat ook en ten tweede wordt het er maar vies plakkerig van. Yuk!
Oud 21-04-2005, 10:47
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
waar kan je het beste kraaltjes voor in je dreads halen? ik ben nu allemaal bezig om ringetjes van pennen af te halen en die erin te frotten, maar had graag wat mooie kraaltjes. van hout, glas of iets, met tekening, whatever. zijn ze online te koop? en nog wat goede winkels misschien in omg eindhoven?
__________________
ChIcHiNg!
Oud 21-04-2005, 10:52
Verwijderd
Berkenwater of klitwortel.. Die tweede is een stuk goedkoper.

Of citroensap, schijnt ook verder goed te zijn voor je dreads.
Oud 21-04-2005, 11:09
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 21-04-2005 @ 11:52 :
Berkenwater of klitwortel.. Die tweede is een stuk goedkoper.

Of citroensap, schijnt ook verder goed te zijn voor je dreads.
berkenwater? klitwortel? tegen luchtjes dus? maar wat is het en waar koop je het/hoe maak je het?
__________________
ChIcHiNg!
Oud 21-04-2005, 12:11
Verwijderd
Citaat:
leucomelas schreef op 21-04-2005 @ 12:09 :
berkenwater? klitwortel? tegen luchtjes dus? maar wat is het en waar koop je het/hoe maak je het?
het is alletwee vloeibaar, zoals water zeg maar, en berkenwater is sowieso goed voor je haar (en helpt ook tegen roos) en klitwortel is ook anti-roos spul.. maar gewoon er in sprayen helpt tegen luchtjes

berkenwater kost rond de 10 euro geloof ik, en klitwortel 2 of 3 (weet het niet helemaal zeker hoor), en is allebei te koop bij Kruidvat.
Oud 21-04-2005, 12:50
DearPrudence
Avatar van DearPrudence
DearPrudence is offline
dankje.
Oud 22-04-2005, 10:55
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
and again:

waar kan je het beste kraaltjes voor in je dreads halen? ik ben nu allemaal bezig om ringetjes van pennen af te halen en die erin te frotten, maar had graag wat mooie kraaltjes. van hout, glas of iets, met tekening, whatever. zijn ze online te koop? en nog wat goede winkels misschien in omg eindhoven?
__________________
ChIcHiNg!
Oud 22-04-2005, 11:30
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 22-04-2005 @ 11:55 :
and again:

waar kan je het beste kraaltjes voor in je dreads halen? ik ben nu allemaal bezig om ringetjes van pennen af te halen en die erin te frotten, maar had graag wat mooie kraaltjes. van hout, glas of iets, met tekening, whatever. zijn ze online te koop? en nog wat goede winkels misschien in omg eindhoven?
Ik had hele mooie houten kralen in mijn dreads, kocht ze altijd bij afroshops. Daar heb je heel veel keus uit allerlei verschillende kraaltjes. Ik denk ook wel dat er dat soort winkels bij Eindhoven zitten,
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 22-04-2005, 11:52
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 21-04-2005 @ 11:47 :
waar kan je het beste kraaltjes voor in je dreads halen? ik ben nu allemaal bezig om ringetjes van pennen af te halen en die erin te frotten, maar had graag wat mooie kraaltjes. van hout, glas of iets, met tekening, whatever. zijn ze online te koop? en nog wat goede winkels misschien in omg eindhoven?
ook gewoon op www.dreadlocks.nl
__________________
eat your animal crackers
Oud 22-04-2005, 13:15
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
het liefst dus ook winkeltjes, zodat ik de kraaltjes zelf kan zien en voelen. dr staan op die site volgens mij nieteens doornsee mm in... maar rastashops dus.. weet iemand er een goede in eindhoven?
__________________
ChIcHiNg!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Dreadtopic, deel 18!
Qamra
500 29-10-2006 19:40
Lifestyle Algemeen dreadstopic deel.......
the exploding boy
500 17-03-2006 21:13
Lifestyle Algemeen Dreadstopic deel 16
snuggles
500 05-10-2005 19:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.