Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2010, 12:00
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
hier in België is het nogal "in" om een ooievaar tegen je raam te plakken, zo ééntje:



Spoiler

kan zijn dat we zoiets wel doen we wonen op een appartement, dus we kunnen geen mooi aankondigingsbord in de tuin zetten... een spandoek aan het balkon kan wél, maar we zien wel
Advertentie
Oud 12-12-2010, 12:10
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
hier in België is het nogal "in" om een ooievaar tegen je raam te plakken, zo ééntje:

[afbeelding]


Spoiler

kan zijn dat we zoiets wel doen we wonen op een appartement, dus we kunnen geen mooi aankondigingsbord in de tuin zetten... een spandoek aan het balkon kan wél, maar we zien wel
Die heb je hier ook heel veel. Ik vind ze erg leuk.
Oud 12-12-2010, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Maar dat schijnt dus niet zo te zijn, althans, wat alcohol betreft bijvoorbeeld. Ik heb er even geen bron van, maar er is wel een onderzoek gedaan waaruit bleek dat kinderen met ouders die tegen hun kind zeiden: "Geen alcohol tot je 16 bent" minder alcohol dronken dan ouders die zeiden: "Verbieden werkt juist tegen, je mag best met oud en nieuw op je 14e champagne drinken. Dan doen ze het in elk geval niet stiekem." Het heeft natuurlijk ook te maken met het goede voorbeeld geven, als je zelf niet rookt en drinkt, gaan je kinderen dat ook minder snel doen.
Haha, ik zeg ook niet dat ik ze alcohol voor ga zetten voor hun 16e, hoor Maar ik weet ook niet of ik boos ga worden als ze wel eens wat drinken. Maar dit is geheel gebaseerd op mijn eigen ervaring. Die horrorfilms keken wij dus stiekem (dat 16+ logo was juist onweerstaanbaar), we klommen hoger in de boom dan mocht, en toen we uitgingen bijvoorbeeld - ik mocht altijd wel uit, maar ik mocht dan weer níet midden in de nacht met z'n tweeën de 8 km van de kroeg naar huis fietsen, tussen de weilanden door in het stikdonker. Maar dat deden we dus ook stiekem, gewoon zeggen dat we met een hele groep gingen Nou ja, misschien zit het in de genen Mijn moeder mocht vroeger heel veel niet, en die deed dat allemaal dus stiekem. Vandaar dat zij ons dus lang niet zo veel heeft verboden. En het heeft min of meer gewerkt, want ookal deed ik bovenstaande dingen stiekem, met de belangrijke dingen was ik nooit stiekem (alcoholgebruik, jongens (ze wisten wanneer ik voor het eerst gezoend had enzo), nou ja roken heb ik nooit gedaan, maar ik heb ze gewoon van tevoren verteld dat ik een keertje paddo's ging proberen, en wiet heb ik ze achteraf verteld), en ik ben er ook altijd verstandig mee omgegaan, precies zoals zij dat wilden dus...
Oud 12-12-2010, 14:49
Verwijderd
Citaat:
hier in België is het nogal "in" om een ooievaar tegen je raam te plakken, zo ééntje:

[afbeelding]


Spoiler

kan zijn dat we zoiets wel doen we wonen op een appartement, dus we kunnen geen mooi aankondigingsbord in de tuin zetten... een spandoek aan het balkon kan wél, maar we zien wel
die hadden mijn buren vorige maand ook toen hun zoon werd geboren. Erg leuk ja
Oud 12-12-2010, 15:20
Verwijderd
Ik vond de eerste grappig, maar nu zie ik ze overal en begint het een beetje flauw te worden
Oud 12-12-2010, 16:15
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Maar dat schijnt dus niet zo te zijn, althans, wat alcohol betreft bijvoorbeeld. Ik heb er even geen bron van, maar er is wel een onderzoek gedaan waaruit bleek dat kinderen met ouders die tegen hun kind zeiden: "Geen alcohol tot je 16 bent" minder alcohol dronken dan ouders die zeiden: "Verbieden werkt juist tegen, je mag best met oud en nieuw op je 14e champagne drinken. Dan doen ze het in elk geval niet stiekem." Het heeft natuurlijk ook te maken met het goede voorbeeld geven, als je zelf niet rookt en drinkt, gaan je kinderen dat ook minder snel doen.
Vanaf mijn 15e (misschien 14e) hebben mijn ouders wel af en toe gevraagd of ik bij het eten een glas wijn wilde. Maar ik wilde juist nooit, omdat ik het op die leeftijd niet bepaald lekker vond smaken, en met je ouders een glas wijn drinken is ook niet bepaald cool...
Mijn 2 nichten kregen volgens mij wel al vanaf jongere leeftijd wijn te drinken van hun ouders als ze in de zomer in Frankrijk op vakantie waren. Geen overdreven hoeveelheden natuurlijk, maar gewoon af en toe een glas (met wat water verdunt) bij het eten.

Geen van allen zijn we alcoholisten geworden . Mijn ouders zijn over het algemeen ook heel normaal met drinken. Ze drinken regelmatig (1 biertje of 1 glas wijn bij het avondeten, en mijn vader 's avonds 1 glas whisky) maar bijna nooit veel. En zo leef ik zelf ook. Regelmatig een glas wijn bij het eten, paar keer per week naar de pub, maar drink bijna nooit meer dan 2 drankjes op een avond. In tegenstelling tot alle andere Britten hier die het geen echte avond uit vinden als ze niet zo dronken zijn dat ze de volgende ochtend niks kunnen herinneren...
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 12-12-2010, 18:29
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
hier in België is het nogal "in" om een ooievaar tegen je raam te plakken, zo ééntje:

[afbeelding]


Spoiler

kan zijn dat we zoiets wel doen we wonen op een appartement, dus we kunnen geen mooi aankondigingsbord in de tuin zetten... een spandoek aan het balkon kan wél, maar we zien wel
Hej! Die hadden wij ook. Maar ook omdat alle andere ruitstickers enzo achterlijk duur waren (althans die ik kon vinden wel) en die plakooievaar voor 15 euro bij de xenos lag
__________________
*Signature*
Oud 12-12-2010, 20:50
Verwijderd
Ik vind die ooievaar wel heel grappig
Oud 12-12-2010, 21:12
Verwijderd
Wij hadden niks van zo iets. Maar wij zijn ook pas verhuisd toen ik in het ziekenhuis lag om te bevallen. We kennen hier niemand, dus ik vind het ook niet zo belangrijk.


Ik wilde dit ook nog even delen:
Oud 13-12-2010, 13:03
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Wat ik me afvroeg, hebben/ hadden jullie ook allerlei ooievaars of baby's uit eieren in jullie tuin of voor het raam gezet?
In mijn buurt is het normaal dat je familie, vrienden en/of de buren de tuin voor je gaan versieren, hier stond dus een grote ooievaar in de tuin, een ander groot bord, een kinderwandelwagen met een pop erin, een zooi vlaggetjes en er was een welkomsboodschap gestoepkrijt op de dag dat we thuis kwamen uit het ziekenhuis. Ik vind dat een hele leuke gewoonte, zo kun je als familie/buren laten zien dat je het kindje wilt opnemen in de buurt/familie.

En het lijstje heeft een update nodig!

Leonoor - Jinthe Alissa - 16 mei 2009
Snoopy - Sarah Helena - 11 juni 2009
drukknoopje - Meike - 3 oktober 2009
testout.com - Maud - 8 december 2009
Kaa - Donna-Mae - 10 februari 2010
Little Lady - Lise Joyce - 10 november 2010
Snoopy - Julia Naomi - 27 november 2010

Moz - uitgerekend 23 december 2010
blauw engeltje - uitgerekend 3 maart 2011
drukknoopje - uitgerekend 23 juni 2011
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 13-12-2010, 13:12
Verwijderd
aahw gefeliciteerd!
Oud 13-12-2010, 13:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Huh wat, drukknoopje, ben je weer zwanger, wisten we dat al? Gefeliciteerd


Ik vind het wel leuk, van die ooievaardingen, maar alleen als je in een buurt woont waar je de mensen kent, als je de behoefte voelt om aan je omgeving kenbaar te maken dat je een kindje hebt gekregen. En op een flat kun je natuurlijk sowieso niets in de tuin zetten, dan zijn vlaggetjes vaak al leuk zat (maar als je te hoog woont, zien mensen dat van buiten niet eens Maar het gaat om het idee).

@Bregje: Ja, uit de omgeving waar ik kom, is dat ook de heersende opinie: jongeren moeten uitgaan en dan mogen ze best dronken worden, want dat hoort erbij. En dat komt dan dus wel echt omdat de ouders dat toestaan, radicaal verbieden schijnt toch beter te helpen. Maar goed, ik vind het echt al wel schokkend als mensen elke dag alcohol drinken. Mijn ouders drinken eigenlijk nooit, ik ook niet. Maar het is ook wel wat Freyja zegt, afhankelijk per persoon, ik heb juist brave genen Maar juist daarom is het ook dat je denk ik per kind het beste kan bekijken wanneer je bepaalde dingen toestaat, qua films kijken en dergelijke.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-12-2010, 13:26
Verwijderd
Hee wat leuk drukknoopje, gefeliciteerd!
Oud 13-12-2010, 13:36
Verwijderd
Nou met alcohol vind ik het ook echt een ander verhaal hoor, omdat dat echt negatieve invloed heeft op de ontwikkeling van je hersenen. Daar was ik me als tiener niet bewust van, en mijn ouders ook niet. (Stel je voor hoe slim ik was geweest als ik helemaal niks had gedronken toen ). Maar nu weet ik dat zelf wel, en dus wil ik eigenlijk ook op de een of andere manier voorkomen dat mijn kinderen meer dan 'zo af en toe' wat drinken, iig tot hun achttiende en liefst nog langer... maar ik kan nog niet goed bedenken hoe, behalve door uit te leggen hoe slecht het kan zijn. Ik weet niet of het zin heeft om te zeggen 'je mag elke week één alcoholische versnapering gebruiken en niet meer', als ze mijn dwarse genen hebben Maar eigenlijk wil ik wel dat ze zich daaraan houden..

Op de een of andere manier moet je zien te zorgen dat het deel wordt van hun normen en waarden, maar juist met alcohol is dat heel lastig te doen denk ik, omdat ze meestal júist drinken waar je als ouders niet bij bent.
(Lijkt me ook waarschijnlijk dat mijn kinderen min of meer vegetarisch gaan opgroeien (misschien eens per week vlees, maar vast niet vaker), hoewel ik ze dat ook niet af wil gaan dwingen - maar die gewoonte nemen ze gemakkelijker over juist omdat ze natuurlijk vooral thuis eten).
Die vind ik wel interessant, trouwens: zijn er vegetariërs in dit topic en hoe zien die dit voor zich in de opvoeding van hun kinderen? Laat je het een keuze zijn en geef je ze tot de tijd dat ze die keuze kunnen maken juist wel vlees of juist niet?

Overigens: Wat mij betreft geen discussie over of mensen juist wel of juist niet vegetarisch zouden moeten zijn, daar heb ík iig geen zin in en het lijkt me ook niet in dit topic passen. Maar de opvoedkundige kant dus.
Oud 13-12-2010, 13:47
Verwijderd
Ik eet geen vlees, maar wel af en toe vis. Uiteraard mag mijn zoon die keuze voor zichzelf maken zodra hij dat kan. Je hoort wel eens dat als je bent opgegroeid zonder ooit vlees te eten, je darmen het op latere leeftijd niet kunnen verwerken. Dus als ik hem puur vegetarisch zou opvoeden heb ik feitelijk de keus al gemaakt. Mede daarom denk ik dat ik hem wel af en toe vlees zal geven, bijvoorbeeld één keer per week en alleen biologisch. (ik ga er nu even van uit dat ik degene ben die hem voorziet van voedsel, als de situatie/rollenverdeling tegen die tijd hier dusdanig is dat zijn vader dat doet zou ik het grotendeels aan hem overlaten)
Oud 13-12-2010, 13:52
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Op de een of andere manier moet je zien te zorgen dat het deel wordt van hun normen en waarden, maar juist met alcohol is dat heel lastig te doen denk ik, omdat ze meestal júist drinken waar je als ouders niet bij bent.
Mijn moeder heeft mij van jongs af aan (een jaar of 6 ofzo) al herhaaldelijk verteld over de negatieve gevolgen van alcohol. Dus tegen de tijd dat ik naar het middelbaar ging vond ik alle kinderen die dronken ontzettend dom. Daarbij kwam ook dat ik mijn moeder nooit dronken heb gezien en er ook nooit dronken gezelschap bij ons was. Het was voor mij dus niet meer dan normaal om nuchter te zijn en dat was ook het voorbeeld dat de omgeving mij gaf. Toen ik uiteindelijk wel ben gaan drinken heb ik het nooit gedaan om zat te worden aangezien dat altijd in mijn ogen een van de stomste dingen om te doen ooit is gebleven.

Over het vegetariër zijn; ik moet eerst nog mijn vriend ervan zien te overtuigen dat vlees niet iedere dag nodig is.
Oud 13-12-2010, 15:47
Verwijderd
Mijn ouders dronken juist vrij veel vroeger, er was ook geen verbod op alcohol ofzo, kan me het iig niet herinneren. Vanaf mijn vijftiende dronk ik af en toe wel wat, maar echt maar minimaal en nooit zo veel dat ik er dronken van kon worden. Maar daarna eigenlijk vrij snel gestopt met alcohol, hooguit af en toe iets met speciale gelegenheden. Mijn ouders bleven juist stevig doordrinken. Nu drink ik nog steeds heel weinig alcohol, dat is deels omdat ik het onnodig vind (ik wil geen alcohol nodig hebben om gezellig te zijn, en ik heb het ook niet nodig, ik vermaak me prima me cola) en deels omdat ik het niet vertrouw (het kan gewoon niet gezond zijn, welke leeftijd je ook hebt). Ik hoop dat ik mijn kinderen in hun ontwikkeling kan leren dat alcohol - zeker wanneer hun hersenen nog aan het ontwikkelen zijn - niet gezond is, maar ik ga ze niet verbieden een slokje te drinken als ze 14 zijn en het Oud & Nieuw is bijvoorbeeld, maar dus zeker wel met mate. En als ze zestien zijn en uitgaan... Mja, lastig, dan hoop ik dus dat ze beseffen wat alcohol is en dat ze dus zelf met mate kunnen drinken. Verbieden zal ik het dan zeker niet meer, want dat kan toch niet (en ik denk dat het op die leeftijd van 15 a 16 juist ook averechts kan werken).

Met vlees zijn wij ook vrij bewust; we eten wel vlees, maar zeker niet iedere dag en ook altijd biologisch. Bij vis letten we ook erg op hoe het gevangen is etc. Mijn kinderen zullen dus opgroeien met veel vegetarisch eten, maar ook zeker af en toe heel goed en lekker vlees. Vervolgens mogen ze als ze uit huis gaan zelf bepalen wat ze koken, ik zou het niet erg vinden als ze iedere dag vlees zouden eten, of juist volledig vegetarisch zouden worden, dat is dan hun eigen keuze
Oud 13-12-2010, 15:52
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
In mijn buurt is het normaal dat je familie, vrienden en/of de buren de tuin voor je gaan versieren, hier stond dus een grote ooievaar in de tuin, een ander groot bord, een kinderwandelwagen met een pop erin, een zooi vlaggetjes en er was een welkomsboodschap gestoepkrijt op de dag dat we thuis kwamen uit het ziekenhuis. Ik vind dat een hele leuke gewoonte, zo kun je als familie/buren laten zien dat je het kindje wilt opnemen in de buurt/familie.

En het lijstje heeft een update nodig!

Leonoor - Jinthe Alissa - 16 mei 2009
Snoopy - Sarah Helena - 11 juni 2009
drukknoopje - Meike - 3 oktober 2009
testout.com - Maud - 8 december 2009
Kaa - Donna-Mae - 10 februari 2010
Little Lady - Lise Joyce - 10 november 2010
Snoopy - Julia Naomi - 27 november 2010

Moz - uitgerekend 23 december 2010
blauw engeltje - uitgerekend 3 maart 2011
drukknoopje - uitgerekend 23 juni 2011
aww, dat is inderdaad een erg leuke traditie!

en gefeliciteerd zeg!! wat leuk! dat had ik nooit zien aankomen
Oud 13-12-2010, 16:04
Verwijderd
Drukknoopje, feliciteerd Wat spannend, een broertje of zusje voor Meike
Oud 13-12-2010, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder heeft mij van jongs af aan (een jaar of 6 ofzo) al herhaaldelijk verteld over de negatieve gevolgen van alcohol. Dus tegen de tijd dat ik naar het middelbaar ging vond ik alle kinderen die dronken ontzettend dom. Daarbij kwam ook dat ik mijn moeder nooit dronken heb gezien en er ook nooit dronken gezelschap bij ons was. Het was voor mij dus niet meer dan normaal om nuchter te zijn en dat was ook het voorbeeld dat de omgeving mij gaf. Toen ik uiteindelijk wel ben gaan drinken heb ik het nooit gedaan om zat te worden aangezien dat altijd in mijn ogen een van de stomste dingen om te doen ooit is gebleven.

Over het vegetariër zijn; ik moet eerst nog mijn vriend ervan zien te overtuigen dat vlees niet iedere dag nodig is.
Mja, mijn vriendje is dus fulltime vegetariër, en euh... ik eet zelf eigenlijk altijd vegetarisch, maar bijvoorbeeld als ik bij mijn ouders ben ook wel eens vlees, vooropgesteld dat het biologisch is. Ik heb moreel gezien dan ook niets tegen vleeseten (vriendlief trouwens ook niet), maar hij en ik eten dus áltijd vegetarisch samen, omdat er geen reden is om vlees te gaan eten... daarom lijkt het me zo raar dat we, als er een kindje bij zou komen, opeens wél vlees zouden gaan eten. Of om het alleen het kind voor te zetten maar het zelf niet te eten?
Oud 13-12-2010, 16:26
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Over de discussie over al dan niet alcohol drinken voordat je zestien bent: ik heb met mijn broertje een weddenschap afgesloten toen hij twaalf of dertien was. Als hij voor z'n zestiende nog nooit alcohol zou hebben gedronken, zou hij een kilo chocola en concertkaartjes voor een concert (bijna) naar keuze van me krijgen, onder voorwaarde dat ik een ander drankje voor hem zou regelen als hem alcohol werd aangeboden waar ik bij in de buurt was. Ik heb dat gedaan omdat hij een beetje een rouwdouwer is en ik was bang dat hij gauw veel te ver zou gaan met alcohol, zonder dat hij controle had over zijn eigen acties. Hij wordt volgende week vijftien en is nog steeds "clean", zoals hij het zelf zo mooi zegt.
Het is volgens mij niet iets wat je als ouders met je kinderen kunt doen, maar omdat mijn broertje me tof vindt werkt het wel. Ik heb dezelfde weddenschap daarna trouwens ook met mijn andere broertje (inmiddels zestien en hij heeft zich gedragen) en m'n twee zusjes (nu tien en twaalf) afgesloten, anders was het wel een beetje oneerlijk.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 13-12-2010, 16:32
Verwijderd
Gefeliciteerd Drukknoopje, spannend!
Oud 13-12-2010, 16:45
Verwijderd
Gefeliciteerd drukknoopje!
Oud 13-12-2010, 17:00
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Huh wat, drukknoopje, ben je weer zwanger, wisten we dat al? Gefeliciteerd
Nee, dat wisten jullie nog niet .

Citaat:
aww, dat is inderdaad een erg leuke traditie!
Dat vind ik ook!

En bedankt allemaal.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 13-12-2010, 20:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Over de discussie over al dan niet alcohol drinken voordat je zestien bent: ik heb met mijn broertje een weddenschap afgesloten toen hij twaalf of dertien was. Als hij voor z'n zestiende nog nooit alcohol zou hebben gedronken, zou hij een kilo chocola en concertkaartjes voor een concert (bijna) naar keuze van me krijgen, onder voorwaarde dat ik een ander drankje voor hem zou regelen als hem alcohol werd aangeboden waar ik bij in de buurt was. Ik heb dat gedaan omdat hij een beetje een rouwdouwer is en ik was bang dat hij gauw veel te ver zou gaan met alcohol, zonder dat hij controle had over zijn eigen acties. Hij wordt volgende week vijftien en is nog steeds "clean", zoals hij het zelf zo mooi zegt.
Het is volgens mij niet iets wat je als ouders met je kinderen kunt doen, maar omdat mijn broertje me tof vindt werkt het wel. Ik heb dezelfde weddenschap daarna trouwens ook met mijn andere broertje (inmiddels zestien en hij heeft zich gedragen) en m'n twee zusjes (nu tien en twaalf) afgesloten, anders was het wel een beetje oneerlijk.
Aww, jij bent echt heel zorgzaam. <3

Feli drukknoopje!
__________________
I like my new bunny suit
Oud 13-12-2010, 20:56
Verwijderd
Wauw, gefeliciteerd Drukknoopje!
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een partner met een chromosoomafwijking?
Oud 13-12-2010, 20:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gefeliciteerd drukknoopje! Spannend hoor

Collega van me is zondag bevallen en heeft haar zoontje precies zo genoemd zoals het kindje van een collega. Mijn eerste reactie was dat ik dat niet zo snel zou doen maar al mijn collega's hadden dat niet zo echt. Vond het maar een beetje raar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-12-2010, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd drukknoopje! Spannend hoor

Collega van me is zondag bevallen en heeft haar zoontje precies zo genoemd zoals het kindje van een collega. Mijn eerste reactie was dat ik dat niet zo snel zou doen maar al mijn collega's hadden dat niet zo echt. Vond het maar een beetje raar.
Gefeliciteerd drukknoopje!!

Ik vind dat dat een beetje aan de naam ligt, als het een hele unieke naam is, dan zou ik het ook vreemd vinden. Maar verder niet, rekening houden met de namen van kinderen van collega's vind ik een beetje ver gaan. En als het om een unieke naam gaat, vreemd, maar ik zou het er ook echt niet om laten. (Een collega van mijn man verwacht nu bijvoorbeeld een kindje, als zij dat kindje dezelfde naam geven als die ik al jaren in gedachten heb, ja, jammer dan, maar die naam ga ik dan ook gebruiken )
Oud 13-12-2010, 21:51
Verwijderd
Ik vind het ook een beetje aan de naam liggen, en aan hoe close collega's zijn. En ook wat het leeftijdsverschil is misschien.

Ik vind het wat anders als je je kind dezelfde naam geeft als zijn/haar neefje/nichtje. Wordt ook lastig voor oma's, opa's, ooms en tantes. Dat je met achternamen moet gaan werken als je het over je kleinkind hebt.
Oud 14-12-2010, 07:26
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik vind het ook een beetje aan de naam liggen, en aan hoe close collega's zijn. En ook wat het leeftijdsverschil is misschien.

Ik vind het wat anders als je je kind dezelfde naam geeft als zijn/haar neefje/nichtje. Wordt ook lastig voor oma's, opa's, ooms en tantes. Dat je met achternamen moet gaan werken als je het over je kleinkind hebt.
eens! hier op het werk is het ook babyboom geweest juist, en als 'onze' naam nu al gekozen was geweest voor één van de andere babies had dat toch ook gewoon pech geweest hoor, naar collega's ga ik echt niet kijken!
m'n tante is uitgerekend voor ongeveer dezelfde dag als ik, en ik weet hun namen wel, zodat we niet dezelfde kiezen. gelukkig heeft zij een naam gekozen die hier niet op het lijstje stond
Oud 14-12-2010, 07:56
Verwijderd
Zal ik hier ook maar even de huishoudelijke mededeling plaatsen dat ik één dezer dagen met babynieuws kom De uitgerekende datum ga ik niet halen. Ben gisteren opgenomen met hypertensie, en ik word nu driemaal daags geprimed tot ik ingeleid kan worden. Al 1 cm ontsluiting in the pocket...
Oud 14-12-2010, 07:58
Verwijderd
Ik hoorde laatst dat de zus van m'n vriendje (die weer zwanger is) dezelfde naam als wij hoog in haar lijstje heeft staan En gezien het feit dat wij nog lang geen kindjes gaan maken, wordt dat wel een beetje vervelend. Ik zei al dat hij die naam maar moest claimen - zij wil volgens mij zo graag neefjes en nichtjes (en dan ook van ons) dat ze misschien nog een andere naam zou kiezen, ook
Oud 14-12-2010, 08:09
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Zal ik hier ook maar even de huishoudelijke mededeling plaatsen dat ik één dezer dagen met babynieuws kom De uitgerekende datum ga ik niet halen. Ben gisteren opgenomen met hypertensie, en ik word nu driemaal daags geprimed tot ik ingeleid kan worden. Al 1 cm ontsluiting in the pocket...
Wauw, spannend. Maar ook wel heel vervelend zeg... Was dat zomaar ineens of had je er al langer last van?
__________________
Tsja
Oud 14-12-2010, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Wauw, spannend. Maar ook wel heel vervelend zeg... Was dat zomaar ineens of had je er al langer last van?
Ik had altijd een onderdruk tussen de 50 en de 60, dus heel netjes. Toen een controle dat ik 75 had, dat mocht nog, maar een week later was het al 85. Dat was afgelopen donderdag. Diezelfde middag nog naar het ziekenhuis gestuurd voor bloedtestjes, die prima waren. Nog wel even maandag terugkomen voor nog een meting. En gisteren had ik een onderdruk van 100 en toen mocht ik niet meer weg. Verder weinig klachten en nog steeds 'schoon' bloed, en ik krijg nu betablokkers maar die doen nog niet veel. En deze bloeddruk is gewoon te hoog om mee door te lopen dus hebben ze besloten in te gaan leiden.
Oud 14-12-2010, 08:27
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

Ik vind het wat anders als je je kind dezelfde naam geeft als zijn/haar neefje/nichtje. Wordt ook lastig voor oma's, opa's, ooms en tantes. Dat je met achternamen moet gaan werken als je het over je kleinkind hebt.
Dat hadden mijn opa en oma, die wilden hun zoon Peter noemen, maar toen noemden een maand voor mijn vaders geboorte een ander familielid al hun kindje Peter, dus toen ging dat niet meer (denk dat ze dan zelfs dezelfde achternaam zouden hebben, maar weet niet precies hoe het zit, alleen dat het een neef van mijn vader is) Dus toen hebben mijn opa en oma hun kind een dubbele naam gegeven, met als tweede naam Peter. Zoiets zou ik ook in zo'n geval doen, denk ik. Maar collega's kunnen zo snel alweer wisselen dat je daar moeilijk rekening mee kunt houden, die kinderen gaan elkaar toch ook niet zien?

@Moz: Veel succes!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-12-2010, 08:32
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Zal ik hier ook maar even de huishoudelijke mededeling plaatsen dat ik één dezer dagen met babynieuws kom De uitgerekende datum ga ik niet halen. Ben gisteren opgenomen met hypertensie, en ik word nu driemaal daags geprimed tot ik ingeleid kan worden. Al 1 cm ontsluiting in the pocket...
Succes Moz! Ik ben benieuwd.

Ik zou trouwens ook geen naam laten voor een collega, straks krijgt zij of jij volgende maand een andere baan, hoe erg zal je dan wel niet balen... Bovendien hebben die kindjes weinig met elkaar van doen, dus ik zie het punt niet zo. In de familie zou ik het wel veranderen, dat is veel lastiger.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 14-12-2010, 08:36
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik had altijd een onderdruk tussen de 50 en de 60, dus heel netjes. Toen een controle dat ik 75 had, dat mocht nog, maar een week later was het al 85. Dat was afgelopen donderdag. Diezelfde middag nog naar het ziekenhuis gestuurd voor bloedtestjes, die prima waren. Nog wel even maandag terugkomen voor nog een meting. En gisteren had ik een onderdruk van 100 en toen mocht ik niet meer weg. Verder weinig klachten en nog steeds 'schoon' bloed, en ik krijg nu betablokkers maar die doen nog niet veel. En deze bloeddruk is gewoon te hoog om mee door te lopen dus hebben ze besloten in te gaan leiden.
Wel netjes dat je zo in de gaten gehouden wordt. Op welke termijn zit je nu precies?

En vind je het heel vervelend om ingeleid te moeten worden/in het ziekenhuis te bevallen of vind je het wel best?
__________________
Tsja
Oud 14-12-2010, 09:24
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Wel netjes dat je zo in de gaten gehouden wordt. Op welke termijn zit je nu precies?

En vind je het heel vervelend om ingeleid te moeten worden/in het ziekenhuis te bevallen of vind je het wel best?
38 weken en vijf dagen

en idd, fijn dat je zo goed wordt opgevolgd! veel succes Moz! met Kerst ben je mama <3
Oud 14-12-2010, 09:28
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik hoorde laatst dat de zus van m'n vriendje (die weer zwanger is) dezelfde naam als wij hoog in haar lijstje heeft staan En gezien het feit dat wij nog lang geen kindjes gaan maken, wordt dat wel een beetje vervelend. Ik zei al dat hij die naam maar moest claimen - zij wil volgens mij zo graag neefjes en nichtjes (en dan ook van ons) dat ze misschien nog een andere naam zou kiezen, ook
je kan die naam wel claimen, maar voor hetzelfde geld hebben jullie over twee (één, drie, zes, whatever ) jaar een hele andere naam als eerste keuze, en dan wordt ze waarschijnlijk niet gelukkig als jullie niet die naam nemen als zij hem speciaal 'laat vallen' ...
moeilijk!
Oud 14-12-2010, 10:36
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
stampstampstamp <3
Oud 14-12-2010, 10:46
Verwijderd
Veel succes moz, spannend!!!
Oud 14-12-2010, 12:05
Verwijderd
Succes moz! Ik hoop dat alles goed gaat enzo!
Oud 14-12-2010, 12:08
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Succes Moz
Oud 14-12-2010, 12:51
Verwijderd
Citaat:
je kan die naam wel claimen, maar voor hetzelfde geld hebben jullie over twee (één, drie, zes, whatever ) jaar een hele andere naam als eerste keuze, en dan wordt ze waarschijnlijk niet gelukkig als jullie niet die naam nemen als zij hem speciaal 'laat vallen' ...
moeilijk!
Ja nou zeg, dan moet ze maar niet voor de vierde keer zwanger zijn hoor, uiteindelijk is er geen enkele naam meer vrij zo
Oud 14-12-2010, 12:52
Verwijderd
Oh en succes Moz! Ben benieuwd naar de foto's en de naam en het verhaal, uiteindelijk
Oud 14-12-2010, 13:28
Verwijderd
thanks mensen

Citaat:
Wel netjes dat je zo in de gaten gehouden wordt. Op welke termijn zit je nu precies?

En vind je het heel vervelend om ingeleid te moeten worden/in het ziekenhuis te bevallen of vind je het wel best?
zie hieronder idd en ik vind het wel best. een ingeleide bevalling schijnt wel iets heftiger te kunnen zijn (hallo weeënstorm), maar het gaat zoals het gaat en zo
Citaat:
38 weken en vijf dagen

en idd, fijn dat je zo goed wordt opgevolgd! veel succes Moz! met Kerst ben je mama <3
de geboortedatum is iig wel een stuk geschikter nu
Oud 14-12-2010, 15:21
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Succes Moz! Ingeleid worden lijkt me geen pretje.
En drukknoopje gefeli! Fijne datum zo vlak voor de zomer en hitte goed getimed hihi
__________________
*Signature*
Oud 14-12-2010, 15:23
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Mijn inleiding viel heel erg mee hoor!

En wat betreft de timing: wedden dat ik straks lig te bevallen in een hittegolf?
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 14-12-2010, 15:50
Verwijderd
Ah, ik lees het nu pas Moz, jammer dat het niet helemaal zo gaat als gepland.

Maar goed, je bent helemaal klaar voor de bebe, dus succes!
Oud 14-12-2010, 15:50
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Wauw, gefeliciteerd Drukknoopje!
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een partner met een chromosoomafwijking?
Bedoel je iemand met een erfelijke afwijking of een speciefieke afwijking?

Geen ervaring met partner, heb het wel zelf.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.