Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2012, 17:52
missmarple
Avatar van missmarple
missmarple is offline
Vandaag kwam de andere zoon uit school en liet krassen op zijn armen zien die gemaakt zijn door de juffrouw, zij pakte zijn arm strak vast en hij probeerde en vandoor te gaan, met als gevolg flinke krassen.
Ik wil hier aangifte van doen bij een schoolraad maar ik weet niet waar, heb al op Google enzo gekeken maar ik kom geen stap verder, dit is niet de 1e x er handgemeen gebruikt wordt op die school.
Het is een B.S.O, hij zit daar voor zijn leerachterstand, en eerder hebben ze hem hardhandig aangepakt, maar dit keer is het zichtbaar, waar kan ik terecht voor dit want ik laat het er niet bij zitten.
Het feit blijft, ze hebben de handen van kinderen af te houden, zeker andermans kinderen, ook dat als ze hem niet zo strak vastgehouden had, dat dit niet gebeurd/zichtbaar was.
De foto :

__________________
Met vriendelijke groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2012, 20:42
mollerator
Avatar van mollerator
mollerator is offline
Ik zou eerst eens met de school hierover praten en wellicht met andere ouders of die hetzelfde ervaren. De krassen zien er nu niet echt uit alsof ze het gevolg zijn van vasthouden, dan zouden het meer striemen zijn.
Stap eens op de leraar af en vraag aan haar hoe je kind aan die krassen komt.
__________________
Ik wil graag weten wie er op mijn kop heeft gepoept!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 20:43
missmarple
Avatar van missmarple
missmarple is offline
Ze had hem vast en hij nam de benen, dus dit is het gevolg, als zij hem normaal vast had was dit niet gebeurd
__________________
Met vriendelijke groeten
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 22:36
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Die krassen zijn 't gevolg van 't feit dat hij zich los probeerde te rukken. De lerares heeft 'm niet opzettelijk lopen bekrassen, toch?

Of je aangifte kunt doen van 't beetpakken op zich: das nu de vraag, denk ik.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 08:50
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Helemaal afblijven van kinderen is onmogelijk in het onderwijs, dus dat idee gaat er niet komen vrees ik. Dan zou ieder kind weg kunnen rennen zonder dat een docent iets kan. Als ik me misdroeg werd ik ook aan mijn arm gepakt of bij mijn kraag gegrepen en zo hadden mijn ouders het me ook uitgelegd: als je je op school niet gedraagt dan zijn dat de gevolgen.

Die krassen zullen een oorzaak hebben en die moet je natuurlijk bespreekbaar maken. Benader de juf hierover, als dat niet lukt / geen afdoende oplossing brengt, bespreek het dan met een leidinggevende. Probeer het eerst onderling aan te kaarten en op te lossen, toon je bezorgdheid, wellicht levert dit al een oplossing en hoef je het niet eens hard te spelen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 14:42
missmarple
Avatar van missmarple
missmarple is offline
Heb vandaag contact met directie gehad en hij had al met de juf gesproken en hij was van mening dit nooit had mogen gebeuren, de desbetreffende juf zou mij vandaag nog bellen, ook heb ik de directeur de foto gemaild zodat hij zelf zien kan hoe het eruit ziet.

Nu nog afwachten wanneer de juf bellen zal.
__________________
Met vriendelijke groeten
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 14:58
Verwijderd
Waarom pakte ze je kind vast?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 14:59
missmarple
Avatar van missmarple
missmarple is offline
Omdat ze zichzelf niet in de hand had, ze heeft inmiddels haar excuses aangeboden, tja wat heb je eraan maar wat valt er meer te verwachten, mn boosheid is iig gezakt.
__________________
Met vriendelijke groeten
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 17:47
Verwijderd
Gewoon even persoonlijk naar de school toegaan en blaffen tegen die docente?

Wat zei die juf?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 17:49
missmarple
Avatar van missmarple
missmarple is offline
Zoiets is dan het 1e dat in me opkomt, en erger zelfs maar daar bereik ik helaas niets mee, heb haar op een nette manier de waarheid gezegd en zij van mijn kind af hoort te blijven, hier was ze het mee eens, ook dat als ze niet zo hard gegrepen had deze krassen tijdens het losrukken nooit gekomen waren.
__________________
Met vriendelijke groeten
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 19:03
Ivo
Ivo is offline
Waarom pakte de juf het kind vast?
Waarom probeerde het kind zich uit alle macht los te rukken.

Ik ben geen docent op school, maar ook zo nu en dan verantwoordelijk voor grotere groepen kinderen (vrijwilligerswerk). Als er dan tussen 2 of meer kinderen ruzie ontstaat dan moet je ingrijpen. Als een kind heel bewust continu zit te klieren, dan moet je ingrijpen. En vaak helpt het dan echt niet om er naast te gaan staan en vriendelijk aan het kind/de kinderen te vragen of ze willen ophouden met hun geruzie en geklier.

Het enige wat je dan als verantwoordelijke volwassene kunt doen is om één van de kinderen weg te halen bij de bron, liefst het kind wat de hele commotie heeft veroorzaakt (voor zover je dat op dat moment kunt beoordelen). Mijn ervaring in de paar keer dat iets dergelijks mij is overkomen, is dat kinderen nogal tegenstrubbelen en er alles aan doen om zich van de begeleider los te rukken om door te gaan me ruzie/klieren óf om zo ver mogelijk weg te lopen.

Wat als je niet ingrijpt als juf/meester/begeleider? Dan krijg je weer ouders op je dak omdat kinderen elkaar dus pijn doen.

Het spijt me zeer, maar je komt hier over als een typische "Mijn kind is altijd lief" en "Mijn kind zou nooit zoiets doen" ouder. Helaas, ik geloof niet dat er ook maar één kind op deze wereld bestaat wat ALTIJD lief is.

Begrijp me niet verkeerd: een juf die een kind bewust pijn doet is natuurlijk nooit goed. Je geeft zelf al aan, je kind wilde weglopen. Wat moet de juf dan? Je kind laten gaan, waarna jij compleet uit je dak gaat omdat de juf niet weet waar je kind is als jij je kind komt ophalen? Dat lijkt mij persoonlijk een nog veel slechter plan dan die paar schrammetjes die weinig voorstellen. Mijn armen en benen zagen er vroeger een stuk gehavender uit na een middagje hutten bouwen o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 20:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Beetje overtrokken. Iemand vasthouden is nooit mishandeling, tenzij je het hebt over een verwurging o.i.d. En je zegt zelf al dat hij zelf de veroorzaker was door er daarna vandoor te gaan. Dan ligt de verantwoordelijkheid toch echt primair bij het kind.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 15:53
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik hoop dat de juf haar nagel niet gebroken heeft, anders kun je nog een claim verwachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [boek] Onmisbare nachten (titel is nog veranderbaar)
Verwijderd
10 26-08-2008 16:56
Werk, Geld & Recht Wat is jouw recht?!
sanne7
7 27-12-2007 20:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders: "Verbied koran"
Donald Duck
478 25-08-2007 20:57
Werk, Geld & Recht Wat is je recht bij mishandeling?
Miracle
13 30-03-2004 20:14
Levensbeschouwing & Filosofie ,,Nederland is de perfecte islamstaat''
Yousra
85 19-01-2004 10:29
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.