Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2012, 21:00
rwpoc
rwpoc is offline
Ik kwam laatst een site tegen waarop je je leeftijd in Mars-jaren uit kon rekenen (aangezien een jaar de tijd is waarin de planeet een baan om de zon draait is dat daar anders), en ik vroeg me af of je strafbaar bent als je je leeftijd zo vertelt tegen een agent. In principe spreek je de waarheid, alleen niet de algemeen bekende. .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2012, 21:07
Verwijderd
Ik denk dat je dan alleen irritant bent. Wat de kans dat de agent je matst wel kleiner maakt.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 22:27
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Dat lijkt me een vorm van liegen. Je wéét dat de agent dat niet bedoelt, je weet dat hij je leeftijd in aardse jaren wilt hebben en dat als je niet erbij vertelt dat het marsjaren zijn, dat je 'm opzettelijk iets anders wilt doen laten geloven. En zelfs al zeg je het erbij, dan ben je nog zo'n beterweterig joch en bij de politie kun je beter 'ja en amen' zeggen en heel veel spijt betuigen en heel beleefd doen en alsof ie heel slim is en altijd gelijk heeft. Da's ook een vorm van liegen () maar je komt er wat verder mee met politieagenten. En met mensen in het algemeen die meer macht hebben dan jij en daardoor sowieso het laatste woord.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 09:09
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Weet je, ik zou het gewoon niet doen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 10:48
uoliM
Avatar van uoliM
uoliM is offline
LOL!!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 12:04
Verwijderd
Als je dan toch bijdehand gaat doen tegen oom agent doe het dan goed in plaats van kloten met jaartallen. Dat is nogal bitch namelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 19:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
je hebt toch identificatieplicht dus de agent zal niet naar je leeftijd vragen maar naar je id/paspoort.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 22:52
Verwijderd
Je hebt recht om te liegen

zolang jij niet voor de rechter staat mag jij gewoon liegen over jou leeftijd of wat dan ook.

Wat willen ze er tegen doen, ooit gehoord dat iemand een boete heeft gehad voor liegen?
Maar ze vragen toch je ID dus
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 12:46
mollerator
Avatar van mollerator
mollerator is offline
Je hoeft je leeftijd niet te vertellen en je mag er ook over liegen mits je leeftijd relevant is voor een mogelijke overtreding dan hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling.
__________________
Ik wil graag weten wie er op mijn kop heeft gepoept!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 14:43
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
waarom zou je dat uberhaupt op die manier willen aanpakken als ik vragen mag?
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 16:32
Verwijderd
Citaat:
waarom zou je dat uberhaupt op die manier willen aanpakken als ik vragen mag?
want fuck the police. duh.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 10:22
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
dat wel, maar je hoeft je leeftijd niet te vertellen als je niks verkeerd doet, en idd, ze vragen naar je id pas en niet naar je leeftijd, dus ik snap het niet, en wat de rest ook al zei, door zoiets te doen val je ze alleen maar meer lastig en gaan ze je echt niet meer matsen.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 07:47
Kim
Avatar van Kim
Kim is offline
Dit is misschien wel een grappige vraag voor 'onze' agent op het forum, Kristian. die in dit topic vragen over de politie beantwoordt. Mag ik 'm daar naartoe kopiëren?

Laatst gewijzigd op 28-03-2012 om 09:59.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 11:16
Verwijderd
Citaat:
dat wel, maar je hoeft je leeftijd niet te vertellen als je niks verkeerd doet, en idd, ze vragen naar je id pas en niet naar je leeftijd, dus ik snap het niet, en wat de rest ook al zei, door zoiets te doen val je ze alleen maar meer lastig en gaan ze je echt niet meer matsen.
TS is dan ook waarschijnlijk gewoon een provocerende irritante puber, maar dat was al vanaf zijn eerste post duidelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.