Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2012, 07:56
Duvelke_024
Avatar van Duvelke_024
Duvelke_024 is offline
Ik ben 16 (bijna 17) en wil graag op kamers i.v.m. met mijn studie in Utrecht. Ik wil op kamers/uit huis met un vriend van me (gewoon vrienden) hij is 18 (bijna 19) en kan in principe gaan huren..Ik zit dan met un probleem ik kan niet huren volgens mij…toch? En volgens mij kan hij mij toch ook niet bij zich zelf inschrijven? Ik wil uit huis omdat de thuis situatie niet zo goed is..tenminste voor mij. Kan ik anders misschien bij speciale instellingen een lening afsluiten? Of daar kunnen regelen dat ik uit huis kan voor m’n studie.
__________________
Hoe wil je je eitje? gekookt, gebakken of bevrucht?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2012, 11:19
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Dit hoort op wonen en werken. Het is dus verplaatst.

Je studeert nu al of ligt dat in de planning? Want studerenden kunnen gewoon op kamers gaan, alleen als je nog naar de middelbare school gaat kom je denk ik eerder in aanmerking voor een soort begeleid wonen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 16:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Voor een studentenkamer van de woningcorporatie SSH in Utrecht moet je minimaal 17 jaar oud zijn (en staan ingeschreven als student). Je kunt je inschrijven op www.sshxl.nl.

Daarnaast kun je in de particuliere verhuur een kamer (of woning twee personen) zoeken. Waarschijnlijk zal de verhuurder dan vragen of een van je ouders wil (mee)tekenen.

Zodra je studeert, kun je een lening afsluiten bij de DUO/IB-Groep. Kijk hier eerst eens voor meer informatie: http://www.ib-groep.nl/particulieren...nanciering.asp
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 12:48
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Zoek niet heel snel een oplossing in lenen. Het voelt, zeker na een tijdje, wel als je eigen geld, maar je krijgt een keer de rekening gepresenteerd. Twee jaar €300,- per maand lenen om je huur van te betalen bijvoorbeeld, is in totaal €7200,- (en rente).

Verder is het ook voor een 18-jarige nog steeds heel lastig om een appartement te huren. Meeste verhuurders vinden je ook dan nog te jong / je hebt meestal nog geen stabiel inkomen / te weinig inschrijftijd. Zeker in Utrecht is dat laatste problematisch, plus dat de huurprijzen er een stuk hoger liggen dan het landelijke gemiddelde.
Hij maakt iets (iets) meer kans op een kamer, maar daar mag jij je niet zomaar bij inschrijven.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 15:56
Verwijderd
Ik denk dat het 'un' slecht idee is voor jou om uit huis te gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 07:48
Duvelke_024
Avatar van Duvelke_024
Duvelke_024 is offline
Citaat:
Ik denk dat het 'un' slecht idee is voor jou om uit huis te gaan.
waarom?
__________________
Hoe wil je je eitje? gekookt, gebakken of bevrucht?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 11:15
Verwijderd
Je bent tamelijk jong, je kan geen nederlands, je motivatie om uit huis weg te gaan klinkt op z'n zachts gezegd impulsief en zomaar met iemand gaan samenwonen brengt nogal wat shit met zich mee waar je nu nog geen weet van hebt.

Waarom wil je zo graag uit huis weg?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht 4e bij een woning! maar er is altijd een maar, help?
Nhoa
7 13-04-2013 10:37
Werk, Geld & Recht Uit huis? Hoe te betalen..?
Lorelei
86 13-09-2007 00:13
Psychologie UIt huis door problemen thuis.
Verwijderd
12 08-06-2005 21:10
Liefde & Relatie vriend uit huis gezet
lovesista18
15 03-03-2003 21:12
Psychologie Hoe moet je iemand helpen met zijn / haar problemen?
Verwijderd
4 25-10-2002 17:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help!!ME!!PLZ!!!!!! gedichten Analyse
tupac
0 04-01-2002 13:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.