Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2010, 19:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Waar zit jij Commendatore? In Brazilië ofzo?
__________________
you're not my demographic
Advertentie
Oud 02-07-2010, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Het is gewoon grappig, en er heerst een saamhorigheidsgevoel, denk ik, hoe tijdelijk ook. En dan over twee dagen is de euforie voorbij, en gaat alles weer terug naar normaal. Maar dan kun je iig zeggen: daar was ik bij.
Mja, mja ik weet natuurlijk wel dat het heel bijzonder is en zo, maar juist dat saamhorigheidsgevoel dat er heerst, daar val ik buiten. Terwijl ik echt niet ''ik haat voetbal''-roepend door de straten loop of zo.

Citaat:
Medeia moet gewoon meer vrienden die geen voetbal kijken, dan kun je lekker met z'n allen klagen over de vuvuzela's en naar de film tijdens de wedstrijden zodat je in een lege zaal zit enzo.
Hahaha, ja. Dit is zo'n moment dat ik er van baal dat mijn vrienden zo verspreid wonen, en dat de Utrechtse vrienden óf wel voetbal kijken, óf belangrijke dingen aan het doen zijn.
Oud 02-07-2010, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Het is toch geweldig dat wij als klein land nu de halve finale hebben bereikt?
En waarom is het geweldig dat Nederland als klein land de finale heeft bereikt? En waarom heb ik daar iets mee te maken? Ik voel me niet zo verbonden met Nederland hoor. Daarnaast is voetbal voor mij ook maar een spelletje waar ik niet zoveel aan vind.
Oud 02-07-2010, 19:02
Verwijderd
Ik vraag me nu eigenlijk wel af waarom we datzelfde massale feestgevoel niet hebben als het gaat om het WK

- vrouwenvoetbal
- jonge elftallen (-18 jr.)
- hockey
- volleybal
Oud 02-07-2010, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Waar zit jij Commendatore? In Brazilië ofzo?
Zwolle.
Oud 02-07-2010, 19:02
Verwijderd
In woonwijken zal dat ook wel meevallen met het gefeest. Het is hier ook vrij rustig op straat, alleen wat spelende kinderen.
Oud 02-07-2010, 19:02
Verwijderd
Buiten de WK's en EK's heb ik ook niks met voetbal, maar tijdens een WK is het toch leuk om Nederland te steunen en naar de wedstrijden te kijken?

Vind het eigenlijk erg vervelend dat er mensen zjin die lopen te haten.
Oud 02-07-2010, 19:03
Verwijderd
Citaat:
En waarom is het geweldig dat Nederland als klein land de finale heeft bereikt? En waarom heb ik daar iets mee te maken? Ik voel me niet zo verbonden met Nederland hoor. Daarnaast is voetbal voor mij ook maar een spelletje waar ik niet zoveel aan vind.
Ik voel me wel verbonden met Nederland.
Oud 02-07-2010, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Weet niet dat mijn enige konijn in februari is overleden
sorry Martin, wist ik inderdaad niet
Oud 02-07-2010, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Buiten de WK's en EK's heb ik ook niks met voetbal, maar tijdens een WK is het toch leuk om Nederland te steunen en naar de wedstrijden te kijken?

Vind het eigenlijk erg vervelend dat er mensen zjin die lopen te haten.
Waarom zou ik Nederland moeten steunen en waarom zou het leuk zijn om naar die wedstrijden te kijken.

Ik loop trouwens niks te haten, ik geef alleen aan dat het voor mij ietwat bevreemdende flauwekul is.
Oud 02-07-2010, 19:04
Verwijderd
Het maakt toch niet zoveel uit als iedereen zo blij is als Oranje het goed doet? Wie feest wil, zal het krijgen. En wie het niet wil, blijft binnen of trekt zich niets aan van mensen in oranje kleren.
Oud 02-07-2010, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Oh, nee hahaha, het huurbemiddelingskantoor. Want ik ken mijn nieuwe verhuurder niet, dus ik moet toch mijn post daar op zien te halen. En ik heb die rechtsbijstand ingeschakeld omdat die twee dagen voor de sleuteloverdracht met de mededeling kwamen dat het hele huren niet door ging, dus die hebben deze week een brief gehad waarin ik een schadevergoeding eis.
Oooh haha, dat is vervelend maar wel minder erg. Slim dat je er ''mannetjes'' voor hebt ingeschakeld.

Citaat:
Bij Nederland-Ghana/Uruguay gaan we naar de film
Ik wilde al bijna zeggen: ''deal'' maar ik weet niet of ik wel kan. Over welke datum hebben we het?
Oud 02-07-2010, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me nu eigenlijk wel af waarom we datzelfde massale feestgevoel niet hebben als het gaat om het WK

- vrouwenvoetbal
- jonge elftallen (-18 jr.)
- hockey
- volleybal
misschien komt dat ook wel doordat bv. veldhockey volgens mij een tamelijk Nederlandse sport is, terwijl voetballen erg internationaal is. Daardoor is het 'normaler' om dat te winnen. Hoewel we ook heel enthousiast zijn over onze schaatsers en daar geldt hetzelfde voor.
Oud 02-07-2010, 19:05
Verwijderd
Je moet dit eigenlijk ook wel meemaken met goeie vrienden die ook cvan voetbal houden. Als je in je eentje bent, denk je na afloop "zo, leuk, Nederland door " maar met vrienden op de bank is het zo van: "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA NEDERLAND IS DOOOOOORRRRRR WOEWOEOEEIEEEEOOEWOEEEEEEEEE JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!" *massaal proosten met flesje Jupiler*
Oud 02-07-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Het maakt toch niet zoveel uit als iedereen zo blij is als Oranje het goed doet? Wie feest wil, zal het krijgen. En wie het niet wil, blijft binnen of trekt zich niets aan van mensen in oranje kleren.
Met dat vuurwerk wat net afging en die vuvuzela's ben ik toch iets minder blij.
Oud 02-07-2010, 19:06
Verwijderd
Jij houdt niet van het warme weer, toch? Terwijl veel mensen dat wel heel leuk vinden. Vergelijk het daar maar mee, als je je daarover beklaagt zegt Medeia toch ook niet tegen jou van 'joh, gewoon niet teveel aan denken, sowieso ben je een beetje raar als je het allemaal niet leuk vindt, is toch hartstikke mooi, het is in Nederland zo zelden zulk mooi weer, doe niet zo vervelend, ga gewoon lekker ook naar het strand in plaats van je af te zonderen in je geventileerde kamer'. Ieder z'n ding
Oud 02-07-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me wel verbonden met Nederland.
Ik haat niet! Ik vind het jammer dat ik er geen onderdeel van ben/kan zijn/whatever.
Oud 02-07-2010, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Met dat vuurwerk wat net afging en die vuvuzela's ben ik toch iets minder blij.
Ach, het is toch maar voor eventjes. Over een paar weken is het weer stil.
Oud 02-07-2010, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou ik Nederland moeten steunen en waarom zou het leuk zijn om naar die wedstrijden te kijken.

Ik loop trouwens niks te haten, ik geef alleen aan dat het voor mij ietwat bevreemdende flauwekul is.
Het is natuurlijk ook pas leuk om een wedstrijd te kijken, als je vóór iemand bent. Dat geldt voor elke sport en ook voor bv. actiefilms. En als je dan toch voor een team moet zijn, is het wel makkelijk om daar het Nederlandse team voor te kiezen, maar je kunt natuurlijk net zo goed voor Duitsland zijn zoals LP
Oud 02-07-2010, 19:08
Verwijderd
Het kan groeien Medeia, dat gevoel Maarja, vrouwen hebben sowieso een gen dat over het algemeen minder caret dan dat van mannen. Alhoewel ik ook vrij veel meisjes enthousiast oranje zie dragen.
Oud 02-07-2010, 19:08
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oooh haha, dat is vervelend maar wel minder erg. Slim dat je er ''mannetjes'' voor hebt ingeschakeld.
Nouja, min of meer, want als ik die baan in Den Bosch zou krijgen (en dat hoop ik), dan heb ik ze dus wel misschien weer nodig voor een andere woning.

Citaat:
Ik wilde al bijna zeggen: ''deal'' maar ik weet niet of ik wel kan. Over welke datum hebben we het?
Google zegt 06-07-2010, 20:30
__________________
you're not my demographic
Oud 02-07-2010, 19:08
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nouja, een poging om het uit te leggen: het is gewoon iets historisch, het grootste voetbalevenement ter wereld, en daarvan kampioen worden (of iig kans maken) is gewoon gaaf om iig één keer in je leven meegemaakt te hebben.
Er zijn maar elf mensen die dat mee gaan maken.

Maar ik snap je punt wel over saamhorigheidsgevoel, hoor. En er zijn EK's geweest die ik heb gekeken. Maar dit jaar heb ik geen televisie, dus ik kijk het niet (ik vind het niet belangrijk genoeg om moeite voor te doen), dus ik ben tegen Nederland, want ik stoor me aan luidruchtige feestjes waar ik geen deel van uitmaak.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 02-07-2010, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Het is natuurlijk ook pas leuk om een wedstrijd te kijken, als je vóór iemand bent. Dat geldt voor elke sport en ook voor bv. actiefilms. En als je dan toch voor een team moet zijn, is het wel makkelijk om daar het Nederlandse team voor te kiezen, maar je kunt natuurlijk net zo goed voor Duitsland zijn zoals LP
Ja precies! Mijn moeder en broertje hebben de hele Africa Cup gevolgd. Volgens mij waren ze voor Ghana ofzo
Oud 02-07-2010, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Het kan groeien Medeia, dat gevoel Maarja, vrouwen hebben sowieso een gen dat over het algemeen minder caret dan dat van mannen. Alhoewel ik ook vrij veel meisjes enthousiast oranje zie dragen.
mjah algehele competitiedrang is sterker onder mannen, want testosterongestuurd. En kennelijk is algehele competitiedrang ook te extrapoleren naar teams waar je zelf niet in mee speelt je ziet bij elke sport dat er misschien wel net zo veel mannelijke als vrouwelijke fans zijn, maar dat de mannelijke fans zichzelf meer identificeren met het team. Miscshien verklaart dat ook wel waarom vrouwentoernooien minder populair zijn: mannelijke fans identificeren zich daar minder mee, en vrouwelijke fans kan het minder schelen wie er wint.
Oud 02-07-2010, 19:10
Verwijderd
Ik hoop dat morgen Ghana van Uruguay wint. Toffe Ghanezen > Slome Suarez.
Oud 02-07-2010, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop dat morgen Ghana van Uruguay wint. Toffe Ghanezen > Slome Suarez.
Oud 02-07-2010, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Nouja, min of meer, want als ik die baan in Den Bosch zou krijgen (en dat hoop ik), dan heb ik ze dus wel misschien weer nodig voor een andere woning.

Google zegt 06-07-2010, 20:30
Ze zijn verplicht je weer net zo goed te helpen hoor, of jij nou moeilijk hebt gedaan -in hun ogen- of niet.

Ai! Ik heb nét toegezegd te werken die avond, jammer! -nu snap ik ineens waarom er een roostergat was, haha-
Oud 02-07-2010, 19:16
Verwijderd
Mocht iemand nog WK-gerlateerd willen koken dit weekend, dan komt van een ZuidAfrikaanse kennis dit recept!
Nodig:
1 hele kip
1 blikje bier
een barbecue met deksel

Kruid de kip naar smaak en zorg dat de ingewanden eruit zijn. Prik een gat in het deksel van het blikje bier. Steek het in de kont van de kip met het gat naar binnen. Maak een barbecue lekker warm. Leg de kip erop en doe het deksel erop. Een uur of 1.5 à twee later is de kip van buiten knapperig geroosterd en van binnen gestoomd met bier.
Oud 02-07-2010, 19:16
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ze zijn verplicht je weer net zo goed te helpen hoor, of jij nou moeilijk hebt gedaan -in hun ogen- of niet.

Ai! Ik heb nét toegezegd te werken die avond, jammer! -nu snap ik ineens waarom er een roostergat was, haha-
Zunj! Maarja.
__________________
you're not my demographic
Oud 02-07-2010, 19:16
Verwijderd
Ja, ik ben nu een beetje te dronken om goed antwoord te geven. Maar goed, jammer dat mensen het niet leuk vinden, ik vermaak me iig prima met het voetbal.

Ieder zijn ding

edit: oh, dat zei Para ook al
Oud 02-07-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ben nu een beetje te dronken om goed antwoord te geven. Maar goed, jammer dat mensen het niet leuk vinden, ik vermaak me iig prima met het voetbal.

Ieder zijn ding
'jammer' is een beetje tegenstrijdig met 'ieder zijn ding'.
Oud 02-07-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Er zijn maar elf mensen die dat mee gaan maken.
Hehe ja ok, wij delen in de feestvreugde. Zij vertegenwoordigen ons land immers.

Citaat:
Maar ik snap je punt wel over saamhorigheidsgevoel, hoor. En er zijn EK's geweest die ik heb gekeken. Maar dit jaar heb ik geen televisie, dus ik kijk het niet (ik vind het niet belangrijk genoeg om moeite voor te doen), dus ik ben tegen Nederland, want ik stoor me aan luidruchtige feestjes waar ik geen deel van uitmaak.
Mja, kan.

Oh, overigens ook een supergoede reden om te kijken: het voetbal zelf. Ik kan GOED voetbal ontzettend waarderen, want dat heeft iets moois. Dat dansen met de bal, prachtige lobjes en goals. Het talent dat sommige spelers laten zien. Dan beleef je voetbal op een wat hoger niveau (imo) dan wanneer het je puur te doen is om schelden op Brazilie en als een mongool je lam zuipen als Nederland wint.

Ik zag die steekpass van Brazilië en de manier waarop Brazilië scoorde, en ik dacht: "wow, gaaf " ipv ""

Als je waardering voor de sport zelf kunt krijgen, kun je veel meer genieten van het WK. Dan kan zelfs standaard clubvoetbal nog interessant worden om te volgen.
Oud 02-07-2010, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Zunj! Maarja.
Maar als ze dadelijk mailen dat iemand anders eerder was en ik dus níet werk, dan is het alsnog een deal!
Oud 02-07-2010, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Oh, overigens ook een supergoede reden om te kijken: het voetbal zelf. Ik kan GOED voetbal ontzettend waarderen, want dat heeft iets moois. Dat dansen met de bal, prachtige lobjes en goals. Het talent dat sommige spelers laten zien. Dan beleef je voetbal op een wat hoger niveau (imo) dan wanneer het je puur te doen is om schelden op Brazilie en als een mongool je lam zuipen als Nederland wint.
Nou nou, ik waardeer ook heus het voetbal wel hoor, ook al zuip ik me lam als een mongool
Oud 02-07-2010, 19:20
Verwijderd
Ik vond Brazilië ook echt mooi spelen in de eerste helft ik heb er de ballen (huhu voetballen) verstand van, maar die bal leek wel graag bij Brazilië te wíllen zijn. En het leek ook alsof er véél meer dan elf brazilianen waren, ze waren overal.
Oud 02-07-2010, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Nou nou, ik waardeer ook heus het voetbal wel hoor, ook al zuip ik me lam als een mongool
That reminds me, ik denk dat mijn Palmpjes inmiddels wel koud genoeg zijn
Oud 02-07-2010, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Ik vond Brazilië ook echt mooi spelen in de eerste helft ik heb er de ballen (huhu voetballen) verstand van, maar die bal leek wel graag bij Brazilië te wíllen zijn. En het leek ook alsof er véél meer dan elf brazilianen waren, ze waren overal.
Ja idd. Ik was onder de indruk.
Oud 02-07-2010, 19:23
Verwijderd
Hm, ik moet zo maar 'ns bier en rookwaar halen, maar ik heb geen zin om naar buiten te gaan. Vooral omdat ik helemaal naar de AH moet en die zit 900 meter verderop. Dat is bijna een kilometer. Noes!
Oud 02-07-2010, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik moet zo maar 'ns bier en rookwaar halen, maar ik heb geen zin om naar buiten te gaan. Vooral omdat ik helemaal naar de AH moet en die zit 900 meter verderop. Dat is bijna een kilometer. Noes!
same. Ik moet ook nog wat dingen halen, maar ik ben eigenlijk een beetje te dronken. Dan loop ik grijzend en zwalkend naar de AH, hm.
Oud 02-07-2010, 19:28
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik vind het altijd wel grappigs als kijkers opeens experts worden en gaan uitleggen welke fouten de coach heeft gemaakt, en die pretentieuze beschouwingen vind ik ook wel leuk, met die snorrenman, dat lulletje en die twee retards.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 02-07-2010, 19:29
Verwijderd
Wat noodles zegt alles
Oud 02-07-2010, 19:31
Verwijderd
Hm, in de nieuwsbrief van de SP (die ik nog steeds krijg, want ik was ooit lid van de partij) staat iets over de postbodes. Die worden kennelijk onderbetaald en ze hebben ook geen recht op een contract enzo. En toen bedacht ik me dat dat eigenlijk inderdaad best raar is, want in andere landen is postbode zijn gewoon een normaal beroep. Als ik in het Russisch of Engels aan het woord 'postbode' denk dan zie je ook meer een respectabele man voor je. Terwijl het woord in het Nederlands veel meer een soort 'hoi ik ben een bijbaan'-klank heeft, ik zie dan ook meer een jochie op de fiets dan een respectabele man met een snor.
Oud 02-07-2010, 19:32
Verwijderd
Ik heb een vervroegde kater ofzo. Heb nu al hoofdpijn, terwijl ik nog steeds aangeschoten ben.
Oud 02-07-2010, 19:32
Verwijderd
Dat zijn toch meer kranten/folderbezorgers?
Postbodes zijn lief. Mijn moeder nodigt ze soms thuis uit als het regent en dan gaan ze theedrinken
Oud 02-07-2010, 19:33
Verwijderd
Ghana, Ghana!
Oud 02-07-2010, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een vervroegde kater ofzo. Heb nu al hoofdpijn, terwijl ik nog steeds aangeschoten ben.
Ik denk dat je gewoon wat uitgedroogd bent van de combinatie alcohol+warmte, paar glazen water achteroverslaan moet dan helpen
Oud 02-07-2010, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Wat noodles zegt alles
Oud 02-07-2010, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je gewoon wat uitgedroogd bent van de combinatie alcohol+warmte, paar glazen water achteroverslaan moet dan helpen
ja, ben ik al mee bezig
Oud 02-07-2010, 19:34
Verwijderd
wtf heb je voor avatar?!
Oud 02-07-2010, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn toch meer kranten/folderbezorgers?
Postbodes zijn lief. Mijn moeder nodigt ze soms thuis uit als het regent en dan gaan ze theedrinken
Wat aardig van je moeder.

En ik ken drie mensen die als postbode hebben gewerkt, dat waren toch echt gewoon studenten. Ik bedoelde dat 'jochie' ook vooral in contrast met de respectabele man. Kranten/folders worden meer bezorgd door veertienjarigen, dat zijn wel echte jochies inderdaad.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.