08-02-2006, 09:06 | |
Taïda is de 18-jarige scholiere die enkele jaren geleden in Nederland is gekomen met haar ouders en zich toen als rete-slimme scholiere heeft ontwikkeld. Vorig jaar werd bepaald dat ze terug moest naar Kosovo. Zij en haar ouders gingen vrijwillig terug. Haar ouders zijn inmiddels gevlucht naar Bosnië. Taïda kwam met een frans visum terug in Nederland. De IND haalde haar op 18 januari j.l. uit de klas en zette haar in de cel. Vrijdag besliste de rechter dat de redenen om haar haar vwo niet af te laten maken ongegrond zijn, en dat de IND dus opnieuw de situatie van Taïda moet bekijken. De uitspraak van het IND wordt deze of volgende week verwacht
bronnen: http://www.taida.tk http://www.scholieren.com/magazine/taida_het_land_uit http://nusearch.ilse.nl/searchresult...arch_for=taida Mag Taïda 4 maandjes uitstel van uitzetting krijgen om haar vwo af te ronden, of moet ze per direct terug naar Kosovo? Wat vind jij?
|
08-02-2006, 09:46 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Vind het maar een vaag verhaal, beetje in de trant van de domino-mus nogal opgeblazen. Er worden duizenden mensen uitgezet, en nu het een vwo-scholiere is staat Nederland op z'n kop. "OOOOoohh!!! Verdonk stuurt een meisje het land uit terwijl iedereen recht heeft op onderwijs!#!!!@#!" Maargoed, van mij mag ze best nog 3 maanden blijven om dat diploma te halen. |
08-02-2006, 10:03 | ||
Citaat:
08-02-2006, 10:20 | ||
Citaat:
ik heb geen idee waar op gedoeld word, misschien iemand anders?
08-02-2006, 10:32 | ||
Citaat:
08-02-2006, 10:32 | |||
Citaat:
Citaat:
08-02-2006, 10:35 | ||
Citaat:
www.novatv.nl
08-02-2006, 10:35 | ||
Citaat:
08-02-2006, 10:36 | ||
Citaat:
08-02-2006, 10:36 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
08-02-2006, 10:37 | ||
Citaat:
dat moest ze snel terug trekken, die beschuldiging. Maar tegen een nog-niet-Nederlandse-of-verblijfsvergunning-hebbende durft ze wel! Walgelijk!
08-02-2006, 10:44 | ||
Citaat:
Door "sorry" te zeggen naar de tweede kamer toe tijdens het Congo debat, terwijl je ondertussen narcistisch klaarkomt op een sms-je dat je als beste politica werd gezien getuigt daar mijn inziens niet van (hoe ze achteraf reageerde op het Congodebat doet haar "sorry" serieusheid drastisch qua intensiteit verlagen) En nu tijdens dit debat ook weer: hoe vaak heeft ze niet aangehaald dat ze ook alleen maar de wetten en regels volgt van het vreemdelingenbeleid? Ten eerste doet ze dat niet: congo anyone? en nu dan door een jonge meid te bestempelen als fraudeur (iets wat door een rechter bepaald wordt) die geen wettelijke mogelijkheden heeft nochthans om Verdonk voor smaad aan te klagen (domweg omdat ze geen verblijfsvergunning heeft waarmee dit kan). En ten tweede zijn wetten en regels geen strakke begrippen. Zeker niet m.b.t. het vreemdelingenbeleid waar er sprake is van oordelen over dat wat er gezegd wordt. Daar komt interpretatie van het verhaal en persoonlijke omstandigheden bij kijken. En de huidige regels en wetgeving laten die vrijheid mogelijk. Maar blijkbaar staat dat niet in de versie vreemdelingencirculair die mevrouw verdonk in haar tas bij zich draagt. Bah. Ik heb het echt gehad met dat mens.
08-02-2006, 11:02 | ||
Citaat:
08-02-2006, 11:24 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
08-02-2006, 11:38 | ||
Citaat:
|
08-02-2006, 11:38 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Als zij een visum aanvraagt, alle gegevens verstrekt, dat visum krijgt en vervolgens gaat Verdonk zeiken dat die constructie 'fraude' is, dan moet Verdonk maar eens contact opnemen met de visumverstrekkende instantie in het buitenland, en niet via De Telegraaf (!!!) op een uiterst ordinaire manier met modder gaan gooien. Verder is het belang van uitzetting niet zo groot dat dat opweegt tegen het belang van dat meisje om een middelbare schooldiploma te halen. Gewoon afwegen dus, en dat valt gewoon in haar voordeel uit. |
08-02-2006, 11:39 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
08-02-2006, 11:41 | |||
Citaat:
Citaat:
08-02-2006, 11:44 | ||
Citaat:
08-02-2006, 11:45 | ||
Citaat:
08-02-2006, 11:49 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik ken de afweging van de rechter vooraf ook niet. Ik neem aan dat haar zaak vantevoren door de rechters is uitgezocht en dat ze hebben geoordeeld dat uitzetting niet in strijd met allerlei fundamentele rechten is. Maar dan nog blijf ik van mening dat een opleiding die een zo stadium van voltooiing nadert ook grond moet zijn om iemand in elk geval tijdelijk niet uit te zetten. |
08-02-2006, 11:51 | |||
Citaat:
Citaat:
08-02-2006, 12:01 | ||
Citaat:
08-02-2006, 12:13 | ||
Citaat:
Theoretisch is het mogelijk om uit ieder land als een erkend politiek vluchteling te vluchten. Hoewel de kans zeer laag is als dit uit Argentinie is.
08-02-2006, 12:19 | ||
Citaat:
08-02-2006, 12:20 | ||
Citaat:
08-02-2006, 12:26 | ||
Citaat:
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|