Oud 29-01-2021, 18:15
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Ik kom hier om advies te vragen.

Hoe kan ik namelijk het beste omgaan?
Het is echt frustrerend, en ik kan amper leren als er constant negativiteit tolt in mijn hoofd.

En wanneer ik aan het leren ben is er dus zo'n 'stem' dat ik het toch niet kan, en dat ik achterlijk ben. Ik ga dan rare geluiden maken. Dat gebeurt ook wanneer ik naar een andere negatieve gebeurtenis denk.

Het is echt zo moeilijk om dat te negeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2021, 20:49
Verwijderd
Is die stem misschien gerelateerd aan hele negatieve gebeurtenissen of mensen? Wat ik daarmee bedoel, is het JOUW stem of is het stiekem een stem van een anders? Dus als het een stem van een ander is, waarom zou je daar naar luisteren?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 01:44
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Citaat:
Is die stem misschien gerelateerd aan hele negatieve gebeurtenissen of mensen? Wat ik daarmee bedoel, is het JOUW stem of is het stiekem een stem van een anders? Dus als het een stem van een ander is, waarom zou je daar naar luisteren?
Gerelateerd aan mensen, I guess.

Waarom zou ik daar naar luisteren?
Ik wil daar helemaal niet luisteren, maar toch zit het allemaal in me genest.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 09:28
Verwijderd
Ik bedoel overigens niet dat je stemmen hoort he, maar wat je kan doen is, bij sommige gedachten die je over jezelf hebt, dus de soort van stem die zegt: "Ik ben dom!" jezelf afvragen of jij dat bent die dat zegt, en of dat echt waar is.

Ervaringen uit het verleden kunnen jouw eigen innerlijke pestkop worden. Dat je dus heel negatief over jezelf denkt, omdat je denkt dat anderen jou zo zien. Maar andere mensen zijn 1. niet zoveel met jou bezig en 2. mensen denken dat meestal maar zelden over anderen.

Snap je mij?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 09:31
Verwijderd
En als je huiswerk maakt, en je krijgt negatieve gedachten, bedenk dan dat je huiswerk maakt, zodat je dingen straks wel snapt of weet.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 11:42
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Ja, ik snap het.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 11:50
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Bedankt voor het advies. Ik weet dat ik dit soort dingen ook zelf kan bedenken, maar soms moet het gezegd worden door iemand anders om een knopje te draaien / gerust gesteld te worden.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 11:51
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Gewoon er niet over nadenken, en dat je ook positieve kwaliteiten heb.

Uiteindelijk, wat boeit het dat mensen over jou nadenken?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 13:13
Verwijderd
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan het zou geen reet uit moeten maken wat anderen van je vinden, maar het is soms toch moeilijk om dat waar te maken. Ik las een eheke tijd geleden ergens "don't take criticism from someone you wouldn't take advice from." Die realisatie maakt het voor mij een stuk makkelijker dingen links te laten liggen.

Daarnaast heb ik een tijd met visualisatie gewerkt - ik stelde me een ruimte waar ik dingen in kon opbergen. Alle gedachten waar ik niets aan had, ruimde ik op in de kasten en lades en veegde ik uit en stopte ik weg. Zolang die ruimte opgeruimd was, had ik geen ruimte voor die gedachten. Als ik me moest focussen maar mijn hoofd was een rotzooi, ruimde ik eerst op. Werkte voor mij als een tiet.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 13:18
Verwijderd
Helpt het om je boos te maken? Als andere mensen zeggen dat ik iets niet kan, word ik recalcitrant. "Ik zal je godverdomme eens laten zien" niet eens hardop en het is heel lang niet eens een bewust iets geweest, maar ik bijt me dan enorm vast en zal ze wel eens leren.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 13:57
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Daarnaast heb ik een tijd met visualisatie gewerkt - ik stelde me een ruimte waar ik dingen in kon opbergen. Alle gedachten waar ik niets aan had, ruimde ik op in de kasten en lades en veegde ik uit en stopte ik weg. Zolang die ruimte opgeruimd was, had ik geen ruimte voor die gedachten. Als ik me moest focussen maar mijn hoofd was een rotzooi, ruimde ik eerst op. Werkte voor mij als een tiet.
Dit principe hanteer ik eigenlijk mijn hele leven al en kwam er later pas achter dat niet iedereen dit doet. Dat was een vreemde gewaarwording.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 14:00
Verwijderd
Ik woon samen met iemand die vrijwel alles heel anders doet en hanteert dan ik, voor mij is er nog maar weinig een openbaring in dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2021, 20:29
Verwijderd
Ik doe dat ook. Maar heel veel mensen doen dat niet, omdat het nogal moeilijk kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2021, 21:35
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Die methode werkt eigenlijk wel, en ik luister dan ook wat (positieve) muziek erbij. Dus dan kan mijn hoofd rustig worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic-#43
Redhair
496 29-11-2005 13:44
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.