Oud 05-02-2022, 17:01
JKB
JKB is offline
Hallo,

We hadden afgelopen week les geleerd wat passief en actieve zinsconstructies zijn. We hebben er een taak van gekregen maar het probleem is, ik weet niet zeker of mijn antwoorden ervan juist zijn. ik heb geprobeerd de oefening ervan te maken maar ik vroeg me af of iemand kan zeggen of ik de oefening juist heb gemaakt. Het doel van de oefening is om de beste formulering te kiezen. Maar bij sommige zinnen is het beter dat je passieve formulering gebruikt. Ik heb dus de actieve formulering aangeduid en de formuleringen waarvan ik denk dat die passief zijn, zijn oefening 10, 9, 8 en 6. Kan iemand alsjeblieft zeg maar, mijn oefening verbeteren? Door om te beginnen te kijken of wat ik heb aangeduid wel juist is. Is die zin a) het best geformuleerde zin of zin b)? En te kijken of ik misschien toch een paar passieve zinnen moest aanduiden of weglaten en waarom het dan beter is om die formulering te kiezen? Dat kan mij dan helpen om de hele bedoeling van passieve en actieve zinconstructies te begrijpen.

Alvast bedankt

JKB
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20220205_132929.jpg (1.01 MB, 6x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220205_132923.jpg (1.010.2 KB, 3x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2022, 22:23
Khadija333
Avatar van Khadija333
Khadija333 is offline
Hoi,
Bij 1 en 2 heb ik een beetje een dubbel gevoel en bij 6 is het volgens mij b.
Ik hoop dat ik wat heb kunnen helpen.
Lieve groetjes,
Khadija333
PS:Ik heb dit nog niet bij Nederlands gehad, dus ik ben niet zo'n betrouwbare bron. Maar ik lees heel veel boeken en doe Latijn, dus ik weet hier wel iets van af.
__________________
Ik ben blij met wie ik ben en wat ik heb. 😄
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Nietzsche
hans01
29 19-01-2006 16:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.