Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2012, 11:35
Verwijderd
Ik oefende het natuurkunde-examen van 2011, tweede tijdvak en bij vraag 11 had ik een ander antwoord dan het correctiemodel, maar ik begrijp niet waarom het mijne fout is.

Hier staat de vraag, en hier het correctiemodel.

In mijn antwoord had ik het hoogteverschil uit de grafiek afgelezen. Dit was 1,1 - 1,0 = 0,1 meter. Met dit hoogteverschil had ik het verschil in zwaarte-energie uitgerekend Ez = mgh = 68 * 9,81 * 0,1 = 67 J. Het juiste antwoord is echter 2,0*102 J. Ik begrjip wel enigszins hoe het antwoordmodel daaraan komt, maar ik begrijp niet waarom mijn antwoord verkeerd is. Zou iemand me dat willen uitleggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2012, 22:30
ThomasJu
ThomasJu is offline
ik heb deze ook gemaakt vannochtend. Ik vond het een slechte vraag, er staat dat ze zich weer afzetten.
Daaruit kan ik niet opmaken of dat pas na 3 keer is of na 1.
Wat had je voor cijfer? Ik had een 6,7 maar ik had echt veel stomme fouten.

Nu de vraag. Die massa is van het massaveer-model, dit is gebaseerd op een aanname. Daar zou natuurlijk verder mee gerekend kunnen worden, maar ik hoop dat ze dat er bij zetten als dat moet.

Verder is het verschil in zwaarte energie de hoeveelheid E die nodig is om iets op te pakken en het hoger/ lager neer te zetten.

Hiervan is geen sprake, want als Vera omhoog gaat, gaat Linda omlaag. Tijdens deze beweging worden ook de veren uitgerekt en ingeduwd. Dit kost ook energie.

Succes morgen!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 09:52
Verwijderd
Bedankt voor het antwoord, ik begrijp het.

Ik vond dit examen juist het beste te doen van 2010 en 2011 (eerste en tweede tijdvak). Ik had tussen de 7,3 en 7,6 gescoord. Over het algemeen vind ik natuurkunde-examens wel vrij lastig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.