Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2006, 22:20
Verwijderd
Rij je altijd netjes de toegestane maximum snelheid of rij je altijd te hard? Trek je snel op wanneer het verkeerslicht op groen staat of tuf je rustig weg? Doe je altijd netjes je gordel om of wil je dat nog wel eens vergeten? En hou je je bijzondere verrichtingen goed bij of parkeer je altijd voor in en doe je nooit meer bochtje achteruit?
En welke dingen heb je afgeleerd van de rijlessen en welke dingen heb je je juist aangeleerd? (oftewel: wat doe je anders?)

Met andere woorden: omschrijf jouw rijstijl...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2006, 23:01
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Haastig

nuff said
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:11
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ik rij als een aardappelzak, mijn stoel staat in stand hangmat, ik rij 40 in de bebouwde kom en 100 daarbuiten. hetgeen de nodige verkeersboetes oplevert op plaatsen waar dat niet toegestaan is

ik geef altijd richting aan en heb 1x in m'n leven op een toeter gedrukt om te kijken of het ding werkte. Toen ik de auto kocht. Ik schakel bij 2500 toeren en rij altijd op de middenbaan van de snelweg achter de vorige weggebruiker aan.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:15
state_of_mind
Avatar van state_of_mind
state_of_mind is offline
2500 toeren? Ik noem dat niet bepaald zuinig voor het milieu... schakelen bij stationair + 100 toeren
__________________
Ignorance is bliss.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:17
rots
Avatar van rots
rots is offline
Offtopic:
Is het niet zo dat de TS begint?

Dat hangt er vanaf of ik alleen in de auto zit of niet, met passagiers rijd ik altijd netjes de max. snelheid e.d.

Zonder passagiers rijd ik meestal te hard, ik tuf snel weg voor een verkeerslicht (voor zover dat gaat met mijn bolide ), ik doe altijd netjes mijn gordel om omdat ik vind dat ik mezelf benadeel als ik dat niet doe en mijn bijzondere verrichtingen doe ik alleen als het zo uitkomt. Ik houd niet zo van autorijden dus het liefst doe ik dat zo weinig als mogelijk

Qua rijlessen zijn er veel kleine dingen veranderd. Ik kijk minder in mijn rechterbuitenspiegel, haal soms in waar mijn instructeur dat liever niet zou hebben, rij wat harder dan in de lesauto, zet de radio altijd hard, toeter me helemaal gek als ik bekenden zie en tsja...volgens mij is dat het wel.
__________________
This message was send on 100% recyclable electrons
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:21
Verwijderd
Citaat:
rots schreef op 09-03-2006 @ 00:17 :
Offtopic:
Is het niet zo dat de TS begint?

Dat hangt er vanaf of ik alleen in de auto zit of niet, met passagiers rijd ik altijd netjes de max. snelheid e.d.
Dat heb ik nou nooit echt gemerkt

Citaat:

Ik houd niet zo van autorijden dus het liefst doe ik dat zo weinig als mogelijk
Hahaha... En toch elke keer naar school met de auto Mafpeter

Citaat:

Ik kijk minder in mijn rechterbuitenspiegel
Die heb je niet eens Hihihi... Daarnaast heb ik tijdens mijn lessen nooit in de rechterbuitenspiegel gekeken. Jij wel dan?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:21
Verwijderd
Citaat:
rots schreef op 09-03-2006 @ 00:17 :
Offtopic:
Is het niet zo dat de TS begint?
Ik zal ook eens een leuk verhaaltje voor je schrijven
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:23
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
like a bitch
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:24
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 09-03-2006 @ 00:23 :
like a bitch
hoe rijdt een bitch dan?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:24
state_of_mind
Avatar van state_of_mind
state_of_mind is offline
hoe kom je er zo bij om om tienvoorhalftwaalf een discussie over rijstijl op gang te zetten?

tien..voor..half..twaalf...rij-.....stijl..

ooooooooooooooooo



ríjstijl!

rij...steil

Meligheid alom.
__________________
Ignorance is bliss.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:26
Verwijderd
Citaat:
state_of_mind schreef op 09-03-2006 @ 00:24 :
hoe kom je er zo bij om om tienvoorhalftwaalf een discussie over rijstijl op gang te zetten?

tien..voor..half..twaalf...rij-.....stijl..

ooooooooooooooooo



ríjstijl!

rij...steil

Meligheid alom.


Tja, ik zat in de auto wat te denken en toen kwam ik op dit topic he
En toen heb ik t toen ik thuis was en wat aan het forummen was maar geopend
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:27
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-03-2006 @ 00:24 :
hoe rijdt een bitch dan?
geloof me wil je zeker niet weten...(ging een keer spookrijden in de lesauto. om maar eens een kleine indicatie te geven... )
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:28
state_of_mind
Avatar van state_of_mind
state_of_mind is offline
Hey Loon, kan je een beetje rijden dan?
__________________
Ignorance is bliss.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 09-03-2006 @ 00:27 :
geloof me wil je zeker niet weten...(ging een keer spookrijden in de lesauto. om maar eens een kleine indicatie te geven... )
wtf?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:30
Verwijderd
Citaat:
state_of_mind schreef op 09-03-2006 @ 00:28 :
Hey Loon, kan je een beetje rijden dan?
Wie bepaalt dat?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:31
Verwijderd
Ik irriteer me aan vervelende mensen en ik rij goed door
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:37
state_of_mind
Avatar van state_of_mind
state_of_mind is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-03-2006 @ 00:30 :
Wie bepaalt dat?
Nouja, gewoon, of je een beetje handig bent hard gaan, of doe je het juist rustig? Ben je handig met die pook? Rij je veilig, of rij je dan liever niet? Vind je het fijn om achteruit in te steken, of doe je het liever vlot zodat je je boodschappen makkelijk kwijt kunt?
__________________
Ignorance is bliss.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:45
Verwijderd
Oké, een eigen poging

Ik heb een dieseltje wat nogal traag optrekt, dus soms is t even flink doortrappen, maar op een gegeven moment zit het tempo er wel in (je moet gewoon leren rijden in mijn auto. Een hierboven geposte bepaalde forummer ( ) klaagt namelijk altijd dat ie zo verrekte sloom is enzo, terwijl ik er toch wel vlot mee weg kan rijden ). Daar kom je dus bij het volgende punt: ik hou wel van stevig doorrijden. Van mijn huis naar Apeldoorn mag je 80, maar ik rij er vaak wel tegen de 100 (alleen even afremmen voor de flitspaal ). Ook door de stad kachel ik graag met 80 door. 50 is maar slakkentempo
Iets waar ik telkens commentaar van eerder genoemde forummer over krijg als iemand weer zegt dat ik doorrijd is dat ik gas geef in de bochten Daar schijnt het dus aan te liggen

Ook heb ik nu vaker één hand op de versnellingspook ipv ergens anders. Bijna nooit meer twee handjes aan het stuur, behalve als ik heel hard over de snelweg tuf en wanneer het hard waait, regent, etc... Je kent het wel
Muziek staat ook vaak wel hard aan, behalve als ik me moet concentreren. Op één of andere manier leidt het dan af.
Ik rij overigens wel een stuk netter vaak wanneer er anderen bij mij in de auto zitten.

Ik hou er ook wel van om vlot weg te rijden bij een verkeerslicht. Jammer genoeg heb ik een wat traag startende auto, maar toch is het leuk om stiekem toch te kijken of je eerder weg bent dan de auto naast je Ohoooo. Foei

Richting aangeven doe ik altijd, vooral op de rotonde. Dat vind ik toch vervelend als mensen dat niet doen!
Daarnaast hou ik absoluut niet van mensen die net onder de maximum snelheid gaan hangen of net 10 km daaronder gaan rijden. Alsof ze niet weten hoe hard ze mogen ofzo...

Gordel doe ik ook altijd om. Heel soms (en dat is echt heeeeel soms) vergeet ik mijn bril wel eens. Als het dan een heel kort stukkie is wat ik moet rijden rij ik zonder bril. Nog niet echt een ramp gelukkig, maar met is toch fijner

Ook is mijn kijken veranderd. Ik heb leren rijden met mijn rechter buitenspiegel en probeer dat ook te onderhouden. Soms ook gewoon door mijn binnenspiegel een stukkie te klappen, zodat ik alleen op de buitenspiegels moet rijden (advies van mijn mama en haar vriend, voor wanneer je bv een groot hoofd achterin hebt ofzo ). Ook kijk ik vaak als ik afsla niet meer over mijn schouder. Dat ligt natuurlijk ook wel aan waar ik ben, maar als ik al gezien heb bij het rechtdoor rijden dat er niemand fietst of wat dan ook, kijk ik vaak niet meer om.

Ook met schakelen zijn er wel dingen veranderd. Ik rij nu vaker echt van z'n vier, naar z'n drie, naar z'n twee. Ipv afremmen en dan in z'n twee.
En ik laat ook wel vaker stukjes in z'n vrij uitrollen.
En rij ook vaker een langer stuk in z'n twee als bijvoorbeeld het verkeerslicht nog op rood staat. Om dus gewoon door te kunnen blijven rijden.

Verder weet ik eigenlijk even niets.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-03-2006, 23:47
state_of_mind
Avatar van state_of_mind
state_of_mind is offline
Jezus wat een verhaal.

Ik rij als een manisch-depressieve.

Afhankelijk van mijn bui rij ik charmant, zonder bokken of stoten, terwijl ik soms geen fuck geef om mezelf en dan tak ik flink door.
__________________
Ignorance is bliss.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:48
Verwijderd
Citaat:
state_of_mind schreef op 09-03-2006 @ 00:37 :
Nouja, gewoon, of je een beetje handig bent hard gaan, of doe je het juist rustig? Ben je handig met die pook? Rij je veilig, of rij je dan liever niet? Vind je het fijn om achteruit in te steken, of doe je het liever vlot zodat je je boodschappen makkelijk kwijt kunt?
Handig ben ik redelijk denk ik. Hard gaan vind ik leuk (toen ik nog rijles had ging ik voor het eerst karten. Mijn instructrice zei toen dat ik dat wel leuk zou vinden, want ik hield wel van hard rijden . Dat was ook altijd zo irritant in die auto, dat je bij 54 km/h een pingetje hoorde. Busted! ).
Achteruit in parkeren vind ik leuk! In het begin toen ik net in deze auto reed parkeerde ik veelal vooruit in. Maar nu ken ik de auto een stuk beter en dan merk je dat achteruit inparkeren en fileparkeren etc een stuk beter gaat. Het is dus maar net hoe mijn bui is of ik nou vooruit of achteruit inparkeer.
En natuurlijk aan het kunnen wegrijden
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:49
rots
Avatar van rots
rots is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-03-2006 @ 00:45 :
een dieseltje wat nogal traag optrekt
een uitspraak die erom vraagt om gequote te worden...
__________________
This message was send on 100% recyclable electrons
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:50
Verwijderd
Citaat:
rots schreef op 09-03-2006 @ 00:49 :
Een uitspraak die te mooi is om vast te leggen moet altijd gequote worden
Maar hij rijdt een stuk fijner dan jouw auto
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:50
rots
Avatar van rots
rots is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-03-2006 @ 00:30 :
Wie bepaalt dat?
__________________
This message was send on 100% recyclable electrons
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:51
state_of_mind
Avatar van state_of_mind
state_of_mind is offline
heey heey posten met voorkennis kan ik ook, popi jopi.


... Ik heb alleen geen voorkennis

Maar goh wat heb je toch een traag dieseltje
__________________
Ignorance is bliss.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:52
Verwijderd
Citaat:
rots schreef op 09-03-2006 @ 00:50 :
Verder nog op- of aanmerkingen dan wel aanvullingen meneer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2006, 23:52
Verwijderd
Citaat:
state_of_mind schreef op 09-03-2006 @ 00:51 :
popi jopi.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:53
rots
Avatar van rots
rots is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-03-2006 @ 00:52 :
Verder nog op- of aanmerkingen dan wel aanvullingen meneer?
dat zelfs je opa zich vasthoudt als jij achter het stuur kruipt
__________________
This message was send on 100% recyclable electrons
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:53
state_of_mind
Avatar van state_of_mind
state_of_mind is offline
shit
__________________
Ignorance is bliss.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:53
Verwijderd
Citaat:
rots schreef op 09-03-2006 @ 00:53 :
dat zelfs je opa zich vasthoudt als jij achter het stuur kruipt
Dat doet ie ook bij mama en Ger Hij houdt niet zo van bochten geloof ik
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:56
rots
Avatar van rots
rots is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-03-2006 @ 00:53 :
Dat doet ie ook bij mama en Ger Hij houdt niet zo van bochten geloof ik
Het zou inderdaad eventueel ook misschien aan de bochten kunnen liggen...
__________________
This message was send on 100% recyclable electrons
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:57
state_of_mind
Avatar van state_of_mind
state_of_mind is offline
Ik rijd liever andere dingen dan auto's, maar daarom is het ook tijd om nu te gaan slapen
__________________
Ignorance is bliss.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 23:59
rots
Avatar van rots
rots is offline
Citaat:
state_of_mind schreef op 09-03-2006 @ 00:57 :
Ik rijd liever andere dingen dan auto's, maar daarom is het ook tijd om nu te gaan slapen
zoals fietsen, bromfietsen, arresleeen, racefietsen?

Welterusten!
__________________
This message was send on 100% recyclable electrons
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 00:01
state_of_mind
Avatar van state_of_mind
state_of_mind is offline
Naja stiekem wachtte ik nog even op een reactie maar nee, meneer rots, dat is het niet. En "dingen" is misschien niet het goede woord.

Mazzels!
__________________
Ignorance is bliss.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 00:02
Verwijderd
Citaat:
state_of_mind schreef op 09-03-2006 @ 01:01 :
Naja stiekem wachtte ik nog even op een reactie maar nee, meneer rots, dat is het niet. En "dingen" is misschien niet het goede woord.

Mazzels!

Lijkt me ook wel wat ja. Maar er is geen slachtoffer hahaha...
Slaaplekker
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 08:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
-> onzin.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-03-2006 @ 09:56 :
-> onzin.
mieperd
Het is een serieus topic
Ipv dit te zeggen kun je natuurlijk ook gewoon jouw rijstijl omschrijven
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-03-2006, 09:45
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-03-2006 @ 10:31 :
mieperd
Het is een serieus topic
Ipv dit te zeggen kun je natuurlijk ook gewoon jouw rijstijl omschrijven
Doe ik nog wel hoor
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 11:19
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Altijd +10 km/h harder dan toegestaan.
Voor de rest galant en rustig.

Laatst gewijzigd op 09-03-2006 om 11:22.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 11:32
Verwijderd
pff.. mijn rijstijl hangt er eigenlijk vanaf in welke auto ik rijd. Mijn eigen auto is namelijk niet bepaald de snelste, die van mijn ma kun je zeker wel sportief mee rijden (wat dan dus ook gebeurt) en die van mijn pa is gewoon te irritant lomp
Over het algemeen rijd ik in mijn eigen auto redelijk fatsoenlijk, trek ook niet al te snel op want dat scheelt echt enorm in mn portemonnee, maar doordat het een automaatje is ben ik toch redelijk vaak aan het bumperkleven doordat veel mensen gewoon echt niet fatsoenlijk kunnen schakelen, gordels heb ik altijd om, dat is gewoon veiliger.
Ik rijd meestal net iets harder dan toegestaan, maar niet hard genoeg om geflitst te worden, dus 55 waar je 50 mag of 85 waar je 80 mag. Wel ga ik over het algemeen nog net ff voor iemand anders langs of haal ik mensen in die 60 gaan rijden waar je 80 mag en kan rijden (uiteraard alleen als het kán he ).
Fileparkeren doe ik niet aan met deze auto want hij heeft geen stuurbekrachtiging en ik ben echt wel te lui om als een malle te gaan zitten sturen. Ik heb meestal de radio wel aan, met een eigen cd erin, maar niet idioot hard (kan ook niet trouwens, maar dat terzijde), want je hoort gewoon veel minder als je je radio te hard hebt staan.
In mn ma d'r autootje rij ik wel wat meer door dan in mijn eigen en als ie goed warm gereden is, is het wel grappig om er patsertjes in hun Golf IV TDI'tjes mee te plagen bij het stoplicht
Jammer alleen dat ie al bij 150km/u ermee ophoudt.
Met deze auto is fileparkeren echt wel goed te doen, klein én stuurbekrachtiging
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 11:45
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Ik rij met een automaat, tracht meestal wel de toegestane snelheid te rijden, maar op sommige stukjes durf ik er wle boven gaan als ik toch weet dat er niets is of als er niemand voor me rijdt enz, want 50 is een slakkentempo inderdaad.
Op autostrade rijd ik meestal in middenband en tracht daar ook te blijven, netjes aan 120 - 125km /u .
Ik gebruik altijd richtingaanwijzer op rotondes en erger me dood aan mensne die eht niet doen, rij wel beetje te snel en ben blij met sportzetels waar je beetje mee in kunt draaien in de bochten...
Ik sta te ver van mijn pedalen aangezien men vader soms eens rijd en dan ALLES verandert van airco tot stoel en ik het beu ben alles te verzetten, moet toch maar lichtjes aan pedalen geraken.
Ik rem te snel en bruusk want ik kan heel kort remmen, ik rem ALTIJD voor oranje zelfs als ik alles moet dichtgooien ervoor.
Ik toeter nooit, want ik ben meestal te traag om te toeteren, hoewel het al aantal keer gemoeten zou hebben (mensen die voorrang vergeten aan rondpunt, mensen die me van de baan rijden terwijl ze voorrang moeten geven op afrit autostrade, mensen die niet kunnen rijden in brussel enz)
Ik rij kalmer als ik passagiers meeheb, maar ik ben ook wel nerveuzer, valt te zien wie ik mee heb.
Radio staat meestal vrij hard, tenzij miep de gps mee is omdat ik ze anders niet hoor.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 13:21
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
miep de gps <3
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 13:29
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-03-2006 @ 14:21 :
miep de gps <3
ja Vroeg een vriend van me een hollandse naam omdat het een hollandse is en die zei "Miep" en ja , sindsdien is het miep de gps
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 14:16
Verwijderd
Mijn rijstijl hangt sterk af van de auto waarin ik rijd.
In de eend ben ik één en al relaxed en vermaak ik me kostelijk: wegpiraten lach ik hartelijk uit en te hard rijden kan ik meestal toch niet En ik doe ook nog sociaal voor voetgangers die willen oversteken enzo. Als eendrijder moet je toch het goede voorbeeld geven.
De AX is een ander verhaal. Daarin rij ik veel vlotter. Stoel lekker ver naar achteren, ik rij lekker vlot door (5 tot 10 km te hard op teller als ik de weg ken), wegpiraten scheld ik hartelijk uit en muziek lekker hard.

Altijd gordel om, altijd knipperen, altijd netjes voorrang verlenen als dat moet en altijd netjes stoppen voor rood. Toeteren doe ik graag maar ik hou me in. Gelukkig zijn er genoeg maniakken die me een excuus geven om lekker te kunnen claxonneren.
"Binnenspiegel, buitenspiegel, schouder" heb ik er na rijles meteen uitgegooid, zoals een vriend al voorspelde dat ik zou doen. Over m'n schouder kijken als ik weet dat daar alleen middenberm is, beetje zinloos...

Laatst gewijzigd op 09-03-2006 om 14:23.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:04
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Hm, bij een koude motor rijd ik heel rustig, versnel ik heel traag en schakel ik wanneer ik moet schakelen. Als ik een warme motor heb, rijd ik meestal te hard, trek ik stevig op bij stoplichten, rijd vrij heftig in de toeren (maar dat is haast onmogelijk om níet te doen) en ga ik hard door bochten.

Verder houd ik wel altijd netjes rekening met overig verkeer, knipper ik altijd en ik gun zelfs de voordringers wat ruimte.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:46
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Het ligt er ook hier aan welke auto ik rijd. In de auto van m'n vader rijd ik altijd vrij rustig; geen gekke dingen. In m'n eigen Starletje probeer ik vaak het onderste boven te halen. Wat er dna komt is nog niet veel maar ik rij er redelijk vlot mee. Rechterhand vaak op de pook en linker elleboog tegen het raam leunend op de deurpost. Ik gebruik mijn binnenspiegel niet vaak meer omdat ik voor m'n werk vaak rijd in dichte bestelwagens waarbij de lading het zicht naar achteren belet. Ook op de Starlet zit geen rechterbuitenspiegel waardoor ik die op de Volvo van m'n vader en op t werk juist wel gebruik. Verder knipper ik altijd (heb een hekel aan mensen die dat niet doen) en geeft ik ruimte aan mensen die haast hebben of over willen steken. Een btje galant zijn haalt een hoop ergernis weg. Soms wel lastig als je datzelfde van anderen terugverwacht en dat niet helemaal uitkomt!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:54
Verwijderd
Ik heb bijna altijd mijn gordel om, behalve bij ritjes van een paar 100m, voor de rest rij ik vrij grote afstanden met veel snelweg, dus dan heb ik die zeker om. Ik gebruik vrijwel altijd mijn knipperlichten, tenzij het inhalen ofzo net iets teveel aandacht van me vraagt. Over het algemeen rij ik 40 in 30 zones, 60 in 50 zones en 20km te hard op Nederlandse snelwegen en 10km te hard op Belgische snelwegen.
Ik trek snel en hard op bij groen en erger me aan iedereen die eerst een briefje moeten laten naar beneden dwarrelen voordat ze in de gaten hebben dat groen gas betekent en dat ze dan het rechter pedaal in mogen gaan drukken.
Ik ga meestal aan de kant voor zij die harder rijden, heb een hekel aan bumperklevers (ik hou zelf altijd vrij veel afstand, tenzij er een idioot rechts gaat inhalen omdat het niet snel genoeg gaat, dan zorg ik dat er geen plekje overblijft).

Ik vloek en scheld ontzettend veel op de andere weggebruikers, vooral op mensen die met 10 km door een bocht gaan, die 60km op een 80 weg midden in de nacht rijden, mensen die asociaal inhalen en je snijden of bumperkleven en voetgangers die 5 meter naast het zebrapad oversteken. Ik maak me erg druk in mijn auto, maar toeter eigenlijk nooit en vorm alleen aan mijn stuur zeer sporadisch een middelvinger.

Ik heb een hekel aan inparkeren omdat mijn Mercedes best groot is, maar gelukkig heb ik sensoren en als ik wat tijd krijg, lukt het best. Achteruit inparkeren doe ik nooit meer, ik heb namelijk 1x gehad dat iemand gewoon achter mijn kont mijn plek inpikte. Keren dmv steken kan ik nog steeds even goed, evenals bochtjes achteruit en halve draaien. Ik kijk bijna bij elke bocht even over mijn schouder omdat vooral in België de fietser mogen oversteken terwijl de pijl naar rechts brandt.

En ik kan me echt woest maken op van die dwazen die met 120 opeens bedenken dat ze een pietsie harder gaan dan hun voorganger en met hun laadbak vol kinderen opeens voor je inschieten terwijl jij met 140 aan komt gassen.

Best een druktemaker achter het stuur dus, maar mijn vriend vindt het schattig en iedereen vindt dat ik erg goed rijd, ondanks mijn uitbarstingen en voorkeur voor snelheid.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 18:39
mar87
mar87 is offline
ehm ik rij bijna altijd te hard.
ik rij 40/50 in 30 km zones (30 km/h gaat niet vooruit, aargh)
en verder meestal zo'n 10 km/h harder dan de max. toegestane snelheid, en op de snelweg nog wat harder.
behalve wanneer ik weet dat er wel eens flitspalen staan.

Ik heb altijd de gordel om, geef altijd richting aan, doe niet aan bumperkleven.
Ik zit volgens pa en ma bovenop het stuur maar anders verbeeld ik me dat ik niet goed genoeg bij de pedalen kan.

Ik hou van doortrappen, niet al te snel schakelen.

Parkeren vond ik niets aan met pa en ma z'n auto, dat was zo'n grote stationcar en dat vond ik niet erg handig. Nu heb ik een klein autootje en valt het allemaal wel mee, kschiet overal gewoon tussen.

Kijken zoveel als geleerd is bij het autolessen doe ik niet. Behalve op plaatsen waar het druk is, dan let ik wel goed op. Maar kwoon op 't platteland en als er dan geen fietsers ofzo rijden dan ga ik écht niet zo vaak in 't spiegeltje loeren als dat ik geleerd heb.

'k Heb bijna nooit beide handen aan het stuur, alleen op de snelweg als het hard waait oid. of wanneer het anders gewoon even nódig is.

Ik hou me verder aan alle verkeersregels, behalve de snelheidsregels...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 18:42
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
De gordel gaat altijd om, het is een automatisme, ook al rijd ik maar een kilometer. Mijn licht heb ik altijd aan, ook dit is een aanwensel en wel net zo veilig. Verder houd ik hoegenaamd altijd 2 seconden afstand. Knipperlicht gebruik ik meestal, tenzij ik in een gat rijd waar niemand te bekennen is. Tot zover mijn veilige rijstijl.

Dertig kilometerzones rijd ik ruim 40 km/u.
50 kilometer per uur wegen rijd ik 60/70 km/u.
Buiten de bebouwde kom waar je 80 km/u mag, rijd ik 90/100 km/u.
Op de snelweg rijd ik meestal 10 a 20 km/u te hard.
Ofwel; de max. snelheid neem ik het niet zo nauw mee.

Ik heb een hekel aan mensen die 70 rijden waar je 80 km/u mag, mensen die niet lijken te weten of je er nu 60 km/u mag rijden of 80 km/u en daarom een tussenweg van 70 km/u nemen. Vre-se-lijk!
Verder word ik opgefokt van bumperklevers! Als ik 100 rijd waar je 80 mag en mensen gaan nog kleven, bah Dan ben ik bijna instaat 70 km/u te gaan rijden
Bellen doe ik niet handsfree, ik vergeet mijn telefoon aan te sluiten op dar ear-ding. Verder heb ik geen degelijke carkit dus ja..

Net als Mutant ga verwissel ik van rijstrook als er een hardrijder achter me zit.

Vandaag stond er in de krant dat er op de weg waar je 50 km/u mag en waar ik altijd 80 km/u rijd is geflitst. Met een beetje pech zat ik erbij We shall see.

Ik stop bij VOP's, echt asociaal mensen die daar overheen denderen terwijl er iemand wil oversteken..
Verder kijk ik met invoegen op de snelweg netjes in mijn dodehoek. (Eenmaal had ik dit niet goed gedaan en had ik iemand in mijn dodehoek gemist, sindsdien ben ik daar wel allert op).
Mijn auto is niet bijzonder snel met optrekken, da's wel minder. Ik rij zo laag mogelijk in de toeren (70 in z'n 5).

Parkeren kan ik overigens niet. Pas moest ik mijn auto in een nauw plekje parkeren, wat een hel! Ik ben dan wel 3 minuten bezig hahahaha Het liefst zoek ik vakken waar je zo in kunt rijden, of een paar lege plekken naast elkaar zodat ik 3 vakken in beslag kan nemen <3 ( )

__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 21:22
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Dat ligt maar net aan de situatie.
Op de brommer rij ik altijd vrij aggressief, vooral in de stad, anders drukken ze je gewoon van de weg af (automobilisten).
's Nachts ergens in de middle of nowere ga ik natuurlijk ook niet voor een rood verkeerslicht staan wachten
Over het algemeen rij ik vrij netjes als ik in het verkeer zit vind ik zelf
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 21:41
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Ik heb 4 dagen mijn rijbewijs, dus ik rij heel braaf en alle aangeleerde kijk constant over je schouder trekjes zitten er nog in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.