Oud 03-11-2008, 15:38
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
Hallo allemaal,

Ik had twee hele lieve friese stabijtjes. Afgelopen vrijdag hebben ze in de garage gezeten om op te drogen omdat ze hadden gezwommen. Blijkbaar stond er een zak kunstmest (van die gedroogde korrels) in de garage...
nadat ze hier allebei van hadden gegeten, heeft 1 gelijk alles uitgekotst, de ander werd een paar uur later pas ziek. Wat bleek: die mest bestond voor 70%uit cacaodoppen.. Honden mogen geen chocola, omdat ze heel ziek kunnen worden van cacao, en Tjibbe had dus inderdaad 'chocoladevergiftigin'
De dierenarts stuurde ons naar de diergeneeskunde ini Utrecht en toen ik daar voor de deur stond.. ging Tjibbe dood in mijn armen.
Ik voel me natuurlijk verschrikkelijk, maar daar is dit topic niet voor.

Mijn vraag is; wat te doen met de andere hond? Ze is nu natuurlijk helemaal alleen terwijl ze altijd met zijn tweeen waren. De hond die er nog is is 4 jaar en die overleden is was 2 jaar. vinden jullie het een goed idee om er over een poosje toch een hond bij te nemen of niet?
We spelen veel met haar, zodat ze wel lekker speels blijft en daar reageert ze ook wel goed op. Toch loopt ze soms echt te zoeken door het huis heen waar Tjibbe nou gebleven is. En als we Tjibbes naam noemen kijkt ze ook gelijk op.
Ik vind het zo zielig voor haar.. Wie heeft tips?

En.. niet nodig voor het verhaal, maar dan zien jullie wat een schatjes het zijn/waren:

Tara en Tjibbe, 2 jaar geleden.


Tara en Tjibbe, een paar maanden geleden.
Advertentie
Oud 03-11-2008, 16:47
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik zou er geen hond meer bij nemen en ik zou deze weg doen, uit je verhaal maak ik op dat dat beter is voor de hond.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 03-11-2008, 21:42
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Ik zou er geen hond meer bij nemen en ik zou deze weg doen, uit je verhaal maak ik op dat dat beter is voor de hond.

Bedankt voor de tip! Ik denk dat ik dat maar doe ja...
Oud 03-11-2008, 22:29
foefighter
Avatar van foefighter
foefighter is offline
god wat een rotverhaal zeg heel veel sterkte
maar je gaat deze hond toch niet weg doen!
__________________
We uncover our heads and reveal our souls
Oud 03-11-2008, 22:54
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Waarom zou je deze hond weg doen? Ze heeft al veel stress en dan ga je haar nu ook nog in een nieuwe situatie plaatsen? Dat lijkt me helemaal geen goed idee.

Dit gebeurt natuurlijk wel vaker; dieren die altijd samen zijn en dan opeens gaat er eentje weg/dood. Dat is heel erg, maar ze komen er wel overheen. Vooral veel met haar spelen en inderdaad veel aandacht geven en dan moet het goedkomen.

Of je een nieuwe hond erbij moet nemen... dat weet ik niet zo goed. Op de foto zie ik dat je Tjibbe als pup erbij hebt genomen en dat dat kennelijk prima ging. Dan lijkt het mij dat als je nu weer een pup neemt het waarschijnlijk ook wel goed zou gaan met je andere hond. Ik denk dat je dat best kan doen om de leegte op te vullen voor je andere hondje, dan heeft ze weer een speelkameraadje.

On a sidenote: mijn oma had 2 katten, een moeder en haar zoon. Toen de mama overleed heeft de zoon nog heel lang keihard lopen miauwen als hij alleen was, op zoek naar zijn moeder. Dat was echt enorm zielig en verdrietig, maar na een tijdje kreeg hij het wel door en het was tot op het einde een lieve, leuke kat
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Oud 04-11-2008, 18:12
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik snap niet zo goed waarom de hond weg zou moeten.
De asiels zitten zeker nog niet overvol met mensen die geen zin meer hadden in hun hond?
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 04-11-2008, 20:54
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Ik snap niet zo goed waarom de hond weg zou moeten.
De asiels zitten zeker nog niet overvol met mensen die geen zin meer hadden in hun hond?
omg.. ik had er duidelijk een roloog bij moeten plaatsen...

Ik denk er niet over om die hond weg te doen! ik ben toch niet gek.. Die reactie van de Veroorzaker was zo onnozel dat ik dacht: onnozele reactie.

Jemig, dat zou wel heel stom zijn zeg Natuurlijk niet! Ik, geen zin meer hebben in mijn hond??
Oud 05-11-2008, 09:55
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
omg.. ik had er duidelijk een roloog bij moeten plaatsen...

Ik denk er niet over om die hond weg te doen! ik ben toch niet gek.. Die reactie van de Veroorzaker was zo onnozel dat ik dacht: onnozele reactie.

Jemig, dat zou wel heel stom zijn zeg Natuurlijk niet! Ik, geen zin meer hebben in mijn hond??
Ik had erbij moeten zetten dat het voor de Veroorzaker was bedoeld, had inderdaad wel begrepen dat je 'm niet weg zou doen .
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 05-11-2008, 17:36
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Ik had erbij moeten zetten dat het voor de Veroorzaker was bedoeld, had inderdaad wel begrepen dat je 'm niet weg zou doen .
Gelukkig maar..
Het gaat trouwens toch wel heel goed met Tara. Ze vraagt meer aandacht dan anders en wil de hele tijd met ons spelen. Maar ze is wel vrolijk en speels. Dus dat is mooi.. ik was bang dat ze 'depressief' zou worden.
dus met die 2e hond.. moeten we nog maar even kijken dan. tips blijven natuurlijk welkom
Oud 07-11-2008, 02:17
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Als je niet naar een dierenarts gaat als je hond kunstmest heeft gegeten (terwijl de andere het al uitkotste) dan verdien je geen hond, dus doe 'm nu maar gewoon weg naar iemand die er wel goed voor kan zorgen.

Alleen al het gegeven dat die zak ergens staat waar die honden erbij kunnen, bah
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 07-11-2008, 10:23
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
Als je niet naar een dierenarts gaat als je hond kunstmest heeft gegeten (terwijl de andere het al uitkotste) dan verdien je geen hond, dus doe 'm nu maar gewoon weg naar iemand die er wel goed voor kan zorgen.

Alleen al het gegeven dat die zak ergens staat waar die honden erbij kunnen, bah
"De dierenarts stuurde ons naar de diergeneeskunde ini Utrecht en toen ik daar voor de deur stond.. ging Tjibbe dood in mijn armen."

Ik weet het, lezen is moeilijk.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 07-11-2008, 12:08
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Zeg Veroorzaker, zo is het wel weer genoeg. Ik stel voor dat je niet meer in dit topic post tenzij je iets nuttigs te zeggen hebt. En nee, zeggen dat ze de hond weg moet doen is niet nuttig. Zeggen dat ze er niet goed voor zorgt ook niet. Dit soort stomme ongelukken gebeurd helaas vaker, dat heeft niks te maken met goed of slecht zorgen voor de hond, het is gewoon een stom ongeluk.

Gwinnie, ik zou Tara ontzettend veel liefde en aandacht geven, net een beetje meer dan anders. Een tweede hond is niet per se nodig, maar let er wel goed op dat ze niet wegkwijnt in haar heimwee naar Tjibbe.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 08-11-2008, 11:30
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
Ach, om de 'veroorzaker' kan ik alleen maar lachen eigenlijk, daar maak ik me niet druk om hoor.. Het ligt er iets te dik bovenop dat hij het erom doet.

Verder gaat t eigenlijk boven verwachting goed met Tara, dus wat mij betreft mag het topic dicht. Keuzes zal ik tenslotte toch zelf moeten maken.
Bedankt voor de reacties
Oud 08-11-2008, 11:45
Mariekje*
Mariekje* is offline
Veel succes verder!
Persoonlijk zou ik overigens wel voor een nieuwkomer kiezen, vanuit mijn eigen ervaringen blijven oudere honden daardoor toch vaak tot op zeer hoge leeftijd fit(ter).
__________________
<3 Everyday I love you more....
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.