Oud 27-02-2005, 18:32
Gambokkur
Gambokkur is offline
Onze buren wouden eens hun hanen slachten. 1 van hen ontsnapte naar onze tuin. Na een jaar was ik zijn gekraai zo beu geworden dat ik hem na een lange achtervolging verdronken heb (duurt lang). Ik had hem beter de nek omgedraaid, maar daar dacht ik op dat moment helemaal niet aan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2005, 19:11
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 27-02-2005 @ 18:32 :
Onze buren wouden eens hun hanen slachten. 1 van hen ontsnapte naar onze tuin. Na een jaar was ik zijn gekraai zo beu geworden dat ik hem na een lange achtervolging verdronken heb (duurt lang). Ik had hem beter de nek omgedraaid, maar daar dacht ik op dat moment helemaal niet aan
en toen voelde je jezelf helemaal een bikkel zeker?
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 16:21
anoniemmanneke
anoniemmanneke is offline
ik was een keer klein en een 'katapult' aan het maken met een boormachine... Toen kwam er een muis langslopen en zonder na te denken zat me boor al in dat beest. Was dood voor ie het weten kon. Daarna drong het pas tot me door wat ik had gedaan.

En ik heb een keertje met een vriendje kikkers omhooggegooid. 5 meter ofzo... Die lagen toen ook te creperen, en toen hebben we maar onze zakmes er in gejaagd. Dat vond ik leuk integendeel met die muis... Tsjah scouting he..

en verderrest vliegen kapot gesneden met een mes tot ik twee van die blauwe oogjes over had (waren hele rare vliegjes)

Verder wil ik nog heel graag een keer een kip willen slachten om daarna te nuttigen, maar nog geen tijd en concrete plannen gemaakt.

Ik heb er niet zoveel moeite mee (en niet beginnen dat ik het stoer vond, of mezelf een bikkel vond ofzo want dat was niet zo)
__________________
voor de zeikerds, graag gedaan

Laatst gewijzigd op 03-03-2005 om 16:26.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Gambokkur schreef op 27-02-2005 @ 18:32 :
Onze buren wouden eens hun hanen slachten. 1 van hen ontsnapte naar onze tuin. Na een jaar was ik zijn gekraai zo beu geworden dat ik hem na een lange achtervolging verdronken heb (duurt lang). Ik had hem beter de nek omgedraaid, maar daar dacht ik op dat moment helemaal niet aan
dat had nou weer niet gehoeven.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 22:50
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Genoeg vogeltjes die uit hun nest geflikkerd waren. En ook genoeg muizen die m'n kat gevangen had en die dan half dood in de kamer liet zwerven.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 15:54
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik zelf nog nooit (en liever ook nooit), maar ik had vroeger eens een duif gevonden met een kapotte vleugel oid en toen heeft mijn opa de duif's nek omgedraait, de duif maakt toch geen kans meer...
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 16:12
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
toen mijn konijn heel erg ziek was, zijn we gewoon naar de dierenarts gegaan. ik zou het echt nooit kunnen..een dier vermoorden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 19:01
snuvvel
Avatar van snuvvel
snuvvel is offline
Ik heb een keer samen met een vriendinnetje een vlieg in een bakje van de Chinees gevangen en doodgemaakt. Maar daarna hebben we het bakje inclusief vlieg in de tuin begraven en we hebben gebeden voor het vliegje..
Ik was toen 5
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 19:21
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
red5 schreef op 04-02-2005 @ 00:12 :
niet perse.. als je bijvoorbeeld zelf hersendood bent of niet in staat op een hoger niveau te functioneren, is het ook wel zo humaan om te euthaniseren. contoversieel is het echter wel.
Praat niet zo dom. Je hebt het fout. Euthanasie is per definitie met toestemming van de patient.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 13:41
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Wij hadden vorig jaar 6 kippen, 4 in het ene hok en 2 in een ander hok. Van die vier is er 1 dood gegaan en heeft een vos de andere drie opgegeten nadat ik zo slim was geweest om hun buitenren open te laten staan snachts

Van die andere twee is er eentje dood gegaan, en die ander werdt op een gegeven moment broeds, dus wij twee eitjes gehaald. Bleken het twee hanen te zijn. In het bgein waren ze nog klein en ging het dus wel goed maar na een tijdje gingen ze hun 'moeder' en elkaar helemaal afslachten...

Toen heeft me vader die hanen dood gemaakt met de buurman, en ze hebben er allebei eentje opgegeten.. Mijn vader had gezegd dat ie ze naar het hertenkamp hier in de buurt had gebracht....

OP een avond lag er dus zo'n vage kip op het aanrecht.. maarja toen wist ik nog niet dat het mijn eigen haantje was... Ik heb er gelukkig niks van gegeten...
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 16:56
Built to last
Built to last is offline
ik heb 1 x een zwaluw die een gebroken vleugel had ge-euthenasieërd
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:11
Suusjuhh
Avatar van Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Op mn werk hebben we heel veel muizen doodgemaakt. Maar dat moest want er waren er echt téveel en ze aten alles op. En voor de ratten legden we gif neer.
__________________
There is only one -- Feyenoord Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 01:49
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Jah vaak genoeg.
vooral op school moesten we kippen slachten niet leukste bezigheid maja. en ook een paar konijntjes.
en paar keer een duif de nek omgedraaid en meeuw toen die ze vleugel had gebroken of op de straat lag te creperen
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 03:58
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Built to last schreef op 25-03-2005 @ 16:56 :
ik heb 1 x een zwaluw die een gebroken vleugel had ge-euthenasieërd
*geeft woordenboek*

ik zou euthenasie nog eens opzoeken
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:32
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
snuvvel schreef op 12-03-2005 @ 19:01 :
Ik heb een keer samen met een vriendinnetje een vlieg in een bakje van de Chinees gevangen en doodgemaakt. Maar daarna hebben we het bakje inclusief vlieg in de tuin begraven en we hebben gebeden voor het vliegje..
Ik was toen 5
Een vlieg

Toen ik klein was en nog in Curaçao waren. waren er veel ratten. 1 van hun had jonkies in 1 van de kamers gezet. Me oma haalde ze eruit(de jonkies want de moeder was er al vandoor) en zei dat we ze dood moesten maken samen met me neefje. Hadden ze met stokken geslagen. Vonden het allebij erg zielig.

We wilde ze als huisdier nemen maar me oma zei nee: er zijn ratten genoeg en dat zijn wilde ratten
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 13:36
Paarlemoeren
Avatar van Paarlemoeren
Paarlemoeren is offline
Ik heb nog nooit expres een dier gedood... zou ik echt niet kunnen, ookal was het alleen maar beter geweest.

Als ik spinnen op mn kamer heb ofzo laat ik mn vader ze weghalen en hij zet ze dan buiten neer....
En ik spray mezelf altijd onder met anti-muggenspray enzo dus ik hoef dan die muggen dood te spuiten
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 19:38
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Paarlemoeren schreef op 28-03-2005 @ 13:36 :
Als ik spinnen op mn kamer heb ofzo laat ik mn vader ze weghalen en hij zet ze dan buiten neer....
En ik spray mezelf altijd onder met anti-muggenspray enzo dus ik hoef dan die muggen dood te spuiten
kan je dat zelf niet dan?
horren! hoewel het niet altijd leuk is om 's nachts op je bed te moeten gaan staan dansen, omdat je niet kan slapen van het gezoem rond je hoofd. en je krijgt bloedvlekken op het plafond, als ze je al beetgenomen hebben. je eigen bloed dan wel .
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 22:41
Kauw
Kauw is offline
ik heb al grote moeite met een lieveheersbeestje als ie gewond is.. hoe doen jullie dat!?!?!?! ik zou het misschien nog eerder bij een mens doen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 00:37
Poffertje
Avatar van Poffertje
Poffertje is offline
Me leraar heeft een keer laten zien hoe je een kip moet dood maken, en daarna zijn we 'm gaan ontleden (klinkt wreet, maar 't was best intressant eigelijk... Alleen het doodmaak gedeelte was minder)

Maar zelf zou ik echt geen beest kunnen afmaken, kan nog geen spinnen dood maken op me kamer, en heb net als Kauw er al moeite mee als een lieveneersbeestje gewond is
__________________
Juncus... That fuzzy feeling inside
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 12:55
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
mn pa heb een keer een konijn een tik in zn nek gegeven... was t ook wel gebeurt
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 13:23
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Poffertje schreef op 23-05-2005 @ 00:37 :
Me leraar heeft een keer laten zien hoe je een kip moet dood maken, en daarna zijn we 'm gaan ontleden (klinkt wreet, maar 't was best intressant eigelijk... Alleen het doodmaak gedeelte was minder)

Maar zelf zou ik echt geen beest kunnen afmaken, kan nog geen spinnen dood maken op me kamer, en heb net als Kauw er al moeite mee als een lieveneersbeestje gewond is

een gewone gezonde levende kip!?!?!? is dat niet onwijs illegaal?!?!!? eng! was dat op een basisschool of een middelbare? en hoe maakte die de kip dood? Nek omdraaien? of hard ergens met ze kop op slaan?!
Doeidoeii, goed dat je zelf na zo'n drama nog niet zelf hardvochtig bent geworden!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:03
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Waarom zou het illegaal zijn een kip dood te doen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:07
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
kellytje schreef op 23-05-2005 @ 16:03 :
Waarom zou het illegaal zijn een kip dood te doen
Nou.. je hebt ook dierenwetten enzo.. en het lijkt me best wel illegaal. stel je doet t ongeloofelijk pijnlijk... organisaties zijn er niet blij mee en die zullen protesteren en aangezien de mensheid al langer dan vandaag leeft.... zal het wel verboden zijn leek me zo..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:40
Poffertje
Avatar van Poffertje
Poffertje is offline
@MTpower: Haha wasdie 'm aan het afstraffen ofzo, sorry hoor er niet om te lachen, maar weet je gelukkig wel dat 't snel gebeurt was en dattie niet geleden heeft ofzo

Citaat:
Kauw schreef op 23-05-2005 @ 13:23 :

een gewone gezonde levende kip!?!?!? is dat niet onwijs illegaal?!?!!? eng! was dat op een basisschool of een middelbare? en hoe maakte die de kip dood? Nek omdraaien? of hard ergens met ze kop op slaan?!
Doeidoeii, goed dat je zelf na zo'n drama nog niet zelf hardvochtig bent geworden!
middelbare, vorig jaar was dat.
Maar het is niet illegaal. Gaat op maten ofzo zei me leraar, schapen, koeien, enz moet je vergunning voor hebben om te slachten. kippen en andere wat kleinere beesten mag wel. En daarbij is het ook nog voor de studie... dus kan me niet voorstellen dat 't illegaal is.

Het ging best snel, was zo gebeurt. Hij had 'm eerst op de kop een tijdje hangen zodat het bloed naar z'n kop steeg en hij kalm werdt en niet tegen stribbelde. Toen had hij 'm langs z'n been gestrekt, en een snelle beweging maakte hij met z'n arm langs het nekje van die kip, hoorde een luid knappend geluid en toen wassie dood (begon wel enorm te stuiptrekken dat beest, maar dat hoort zo)

Hij hoorde wel gezond te zijn, maar toen we 'm open maakte bleek hij wel wat te hebbe (weetnie meer wat)
__________________
Juncus... That fuzzy feeling inside
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:48
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Poffertje schreef op 23-05-2005 @ 16:40 :
@MTpower: Haha wasdie 'm aan het afstraffen ofzo, sorry hoor er niet om te lachen, maar weet je gelukkig wel dat 't snel gebeurt was en dattie niet geleden heeft ofzo



middelbare, vorig jaar was dat.
Maar het is niet illegaal. Gaat op maten ofzo zei me leraar, schapen, koeien, enz moet je vergunning voor hebben om te slachten. kippen en andere wat kleinere beesten mag wel. En daarbij is het ook nog voor de studie... dus kan me niet voorstellen dat 't illegaal is.

Het ging best snel, was zo gebeurt. Hij had 'm eerst op de kop een tijdje hangen zodat het bloed naar z'n kop steeg en hij kalm werdt en niet tegen stribbelde. Toen had hij 'm langs z'n been gestrekt, en een snelle beweging maakte hij met z'n arm langs het nekje van die kip, hoorde een luid knappend geluid en toen wassie dood (begon wel enorm te stuiptrekken dat beest, maar dat hoort zo)

Hij hoorde wel gezond te zijn, maar toen we 'm open maakte bleek hij wel wat te hebbe (weetnie meer wat)
hoe hard kan je zijn minder! ik zou echt weglopen van zo'n school....... jag
Doeiidoeii
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:56
Poffertje
Avatar van Poffertje
Poffertje is offline
Je was niet gedwongen om te blijven kijken, zelfs niet bij het ontleden, sterker nog, als de hele klas tegen was mocht die les over geslagen worden...
Maar ik had zoiets van; je neemt het leven van een beest af, waarom zou je zo zwak zijn niet erbij te zijn en het helemaal voor niks laten gebeuren, dan is die dus gewoon voor helemaal niks dood gemaakt. Dat idee vond ik eigelijk wel erger dan toe kijken. En daarbij, het was één die van me leraar, als hij niet in onze les werdt dood gemaakt dan wel in de andere les van een andere klas (nu konden we gewoon 2 klassen in één keer doen en hoefde hij gelukkig geen 2 kippe dood te maken)
__________________
Juncus... That fuzzy feeling inside
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 17:55
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Wij hebben ook wel eens een konijn ontleed in de klas. Dat vond ik toen ongelofelijk vies (nu nog trouwens, ik hoef niet in dode beesten zien te peuteren)
Er zijn zat mensen die thuis kippen kweken om op te eten, dus illegaal zal zoiets wel niet zijn he
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 18:11
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
kellytje schreef op 23-05-2005 @ 17:55 :
Wij hebben ook wel eens een konijn ontleed in de klas. Dat vond ik toen ongelofelijk vies (nu nog trouwens, ik hoef niet in dode beesten zien te peuteren)
Er zijn zat mensen die thuis kippen kweken om op te eten, dus illegaal zal zoiets wel niet zijn he
Nou.. dan vind ik dat het meteen illegaal moet worden!!!
Mijn opa (ongewloofelijk minder) heeft vroeger konijntjes hun nek omgedraaid.. omdat de buren (vaag volk) konijntjes voor de slacht hadden en ze niet eens zelf durfde te slachten.. maar me opa zegt dat hij het nu ook nit meer zou kunnen, maar hij maakte laatst wel een babymuisje dood die IK had gevonden
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 18:22
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Nou ik vind dat je ook niet moet gaan overdrijven. Ik hou ook veel van dieren en iemand die dieren voor zijn plezier pijn doet mogen ze van mij meteen opsluiten. Maar als ze ze kweken en daarna (op een waardige manier) slachten om op te eten... Wat is daar nou illegaal aan. Je kan mensen toch ook niet verbieden om vlees te eten ,
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 18:31
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
kellytje schreef op 23-05-2005 @ 18:22 :
Nou ik vind dat je ook niet moet gaan overdrijven. Ik hou ook veel van dieren en iemand die dieren voor zijn plezier pijn doet mogen ze van mij meteen opsluiten. Maar als ze ze kweken en daarna (op een waardige manier) slachten om op te eten... Wat is daar nou illegaal aan. Je kan mensen toch ook niet verbieden om vlees te eten ,
Da's ook niet illegaal.. Jammer genoeg.. maar ikzelf ga later ook geen vlees eten, ik wordt nu gedwongen.. (ben allergisch voor melk dus het is "belangrijk") maar ik eet zo weinig mogeluk..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 18:38
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik ben ook een tijdje vegetarier geweest hoor
Ik vind het gewoon nogal kinderlijk meteen te gaan roepen dat het moet verboden worden enzo. Ieder zijn eigen keuze
Je kan mss eens aan je dokter vragen hoe je vlees het beste zou kunnen vervangen in je dieet
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 18:56
Poffertje
Avatar van Poffertje
Poffertje is offline
Ik heb ook een tijdje over nagedacht vegetarier te worden... Niet omdat ik 't zielig vind voor de diertjes ofzo.
Maar ik vind dat het gewoon niet normaal dat beesten in kooitjes worden gestopt en gefokt puur en alleen om op je bord te eindigen. zo'n beest zal dus nooit hebben geweten wat leven echt is, en dat kan ik niet echt accepteren. Maar verder tegen het hele vlees eten of beesten uberhoud afslachten om uiteindelijk te eten vind ik niet erg, zolang dat beest maar leven heeft gekent.

Maargoed... koop nogsteets supermarkt vlees enz. en kan moeilijk me eige beesten ga'n slachten
__________________
Juncus... That fuzzy feeling inside
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
Poffertje schreef op 23-05-2005 @ 00:37 :
Me leraar heeft een keer laten zien hoe je een kip moet dood maken, en daarna zijn we 'm gaan ontleden (klinkt wreet, maar 't was best intressant eigelijk... Alleen het doodmaak gedeelte was minder)
Omfg, ik was gewoon het lokaal uitgelopen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:46
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
kellytje schreef op 23-05-2005 @ 18:38 :
Ik ben ook een tijdje vegetarier geweest hoor
Ik vind het gewoon nogal kinderlijk meteen te gaan roepen dat het moet verboden worden enzo. Ieder zijn eigen keuze
Je kan mss eens aan je dokter vragen hoe je vlees het beste zou kunnen vervangen in je dieet
Ik ben al bij een dietiste geweest en die zegt dat het niet kan omdat ik geen melk mag en dan krijg ik te weinig voedingsstoffen binnen, maar ik zou best wel vis willen eten maar geen vlees van zoogdieren en vogels zeg maar, vissen zijn ook wel dieren maar toch vind ik het anders, ik bedoel slacht je liever een vis of een koe? Dus nu maakt m'n moeder best wel vaak vis voor me nouja, mijn keuze is dat het verboden moet worden
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:49
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Poffertje schreef op 23-05-2005 @ 16:56 :
Je was niet gedwongen om te blijven kijken, zelfs niet bij het ontleden, sterker nog, als de hele klas tegen was mocht die les over geslagen worden...
Maar ik had zoiets van; je neemt het leven van een beest af, waarom zou je zo zwak zijn niet erbij te zijn en het helemaal voor niks laten gebeuren, dan is die dus gewoon voor helemaal niks dood gemaakt. Dat idee vond ik eigelijk wel erger dan toe kijken. En daarbij, het was één die van me leraar, als hij niet in onze les werdt dood gemaakt dan wel in de andere les van een andere klas (nu konden we gewoon 2 klassen in één keer doen en hoefde hij gelukkig geen 2 kippe dood te maken)
Toch zou ik het er niet mee eens zijn en de kip redden en desnoods jatten en zelf houden gewoon zooo minder! Doen ze dat bij veel scholen? Als ze dat bij mij school doen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Kauw schreef op 23-05-2005 @ 16:40 :
@MTpower: Haha wasdie 'm aan het afstraffen ofzo, sorry hoor er niet om te lachen, maar weet je gelukkig wel dat 't snel gebeurt was en dattie niet geleden heeft ofzo


Nee... dat beest was vals..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:20
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
MTpower schreef op 23-05-2005 @ 20:51 :
Kauw schreef op 23-05-2005 @ 16:40 :
@MTpower: Haha wasdie 'm aan het afstraffen ofzo, sorry hoor er niet om te lachen, maar weet je gelukkig wel dat 't snel gebeurt was en dattie niet geleden heeft ofzo


Nee... dat beest was vals..
mijn nijn is ook een beetje vals maar ik laat hem nog wel een gelukkig leventje hebbenn
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Kauw schreef op 23-05-2005 @ 21:20 :
mijn nijn is ook een beetje vals maar ik laat hem nog wel een gelukkig leventje hebbenn
Bij ons was het echt erg...
Je kon hem niet verschonen, dan ging ie je aanvallen.
Eten geven ging ook niet.
En daarbij, ik en mn zusje waren 5 en 3, dus mn pa was bang dat dat beest ons een keer zou bijten.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:57
marijzja
marijzja is offline
Citaat:
Kauw schreef op 23-05-2005 @ 19:46 :
Ik ben al bij een dietiste geweest en die zegt dat het niet kan omdat ik geen melk mag en dan krijg ik te weinig voedingsstoffen binnen, maar ik zou best wel vis willen eten maar geen vlees van zoogdieren en vogels zeg maar, vissen zijn ook wel dieren maar toch vind ik het anders, ik bedoel slacht je liever een vis of een koe? Dus nu maakt m'n moeder best wel vaak vis voor me nouja, mijn keuze is dat het verboden moet worden


Ik slacht als vegetarier liever een koe uit de wei dan vis halen bij de visboer..Of bedoel je met 'mn moeder maakt vis voor me' , dat ze het zelf uit de sloot vangt en dan slacht? Ik denk niet anders over de 'rechten' voor vissen dan over een koe ( :

lees ff het 2e stukje
http://www.wakkerdier.nl/main.php?cu...cht.php?ID=231
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 23:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
marijzja schreef op 23-05-2005 @ 22:57 :
Ik slacht als vegetarier liever een koe uit de wei dan vis halen bij de visboer..Of bedoel je met 'mn moeder maakt vis voor me' , dat ze het zelf uit de sloot vangt en dan slacht? Ik denk niet anders over de 'rechten' voor vissen dan over een koe ( :

lees ff het 2e stukje
http://www.wakkerdier.nl/main.php?cu...cht.php?ID=231
Ik vis zelf ook wel eens... maar ik ros die beesten meteen dood, gewoon een flinke tik geven op de kop .
Werk ook bij een visboer, maar de vissen waar wij de ingewanden uithalen zijn al lang dood
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 23:10
marijzja
marijzja is offline
ja al-lang dood, maar hoe zijn ze aan hun dood gekomen voordat ze bij jullie aankwamen? waarschijnlijk zijn ze langzaam dood gegaan zonder lucht..
het is natuurlijk ook een duur zaakje om al die massa-gevangen vissen, dood te laten gaan zonder dat ze daar iets van merken..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 23:26
Poffertje
Avatar van Poffertje
Poffertje is offline
Citaat:
Kauw schreef op 23-05-2005 @ 19:49 :
Toch zou ik het er niet mee eens zijn en de kip redden en desnoods jatten en zelf houden gewoon zooo minder! Doen ze dat bij veel scholen? Als ze dat bij mij school doen
Ik snap nie dat je 'r zo van opgefokt raakt.
Maar oke, 't gebeurt niet op veel scholen, de school waar ik op zit is speciale opleiding richting groen (dieren verzorging of veehouden, Bloemschikking, plantenteeld, groenvoorziening, enz)
Maar dit jaar hebbe we 't niet gedaan.. Het is enorm sneu voor de kip, maar 't is best wel leerzaam hoor... Wist je dat een kip al bij de geboorte alle eieren bij zich draagt die ze in haar leven gaat leggen? (echt zo'n hele tros eigeel balletjes hange er dan in dat beest) Of dat er in de maag heel veel steentjes zitten zodat 't beter kan malen?

Najah, die dingen kan je ook uit een boekje leren, maar praktijk is het makkelijker op te pakken.
__________________
Juncus... That fuzzy feeling inside
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 23:57
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
marijzja schreef op 23-05-2005 @ 22:57 :
Ik slacht als vegetarier liever een koe uit de wei dan vis halen bij de visboer..Of bedoel je met 'mn moeder maakt vis voor me' , dat ze het zelf uit de sloot vangt en dan slacht? Ik denk niet anders over de 'rechten' voor vissen dan over een koe ( :

lees ff het 2e stukje
http://www.wakkerdier.nl/main.php?cu...cht.php?ID=231
Okee, dit wist ik nog niet maar ik bedoel dat je eerder als je zelf moet slachten een vis zal doen omdat die nou ja.. hoe leg ik dat uit? ik bedoel dat ik dat dan nog minder erg vind aangezien vissen nietvan je kunnen houden, maar het liefst zou ik natuurlijk helemaal geen vlees eten, dat ga ik later ook wel doen maar als ik gedwongen word ja, dan maar liever vis, ook aangezien ik ergens een koeienvriend heb die ik uit het oog verloren heb Doei, je hebt trouwens wel gelijk maar het is makkelijker om een mier te doden dan een vis zeg maar andersom..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 00:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Kauw schreef op 23-05-2005 @ 23:57 :
Okee, dit wist ik nog niet maar ik bedoel dat je eerder als je zelf moet slachten een vis zal doen omdat die nou ja.. hoe leg ik dat uit? ik bedoel dat ik dat dan nog minder erg vind aangezien vissen nietvan je kunnen houden, maar het liefst zou ik natuurlijk helemaal geen vlees eten, dat ga ik later ook wel doen maar als ik gedwongen word ja, dan maar liever vis, ook aangezien ik ergens een koeienvriend heb die ik uit het oog verloren heb Doei, je hebt trouwens wel gelijk maar het is makkelijker om een mier te doden dan een vis zeg maar andersom..
Ik heb er zoiezo geen moeite mee om een beest af te maken... maar dat zal wel aan mij liggen..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 00:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
niet dat iedereen nu denkt dat ik maar een beetje voor de lol dieren afmaak
Ik heb veel respect voor alles wat leeft, bij mensen ontbreekt dat respect soms wel eens, maar bij dieren niet.
Ik zou ook nooit zomaar een dier voor de lol afmaken of mishandelen, ik maak me er zelfs kwaad om als ik er over hoor dat er weer eens zo'n lamlul is geweest die voor de lol beesten heeft lopen mishandelen
Zo'n iemand zou ik het liefst zn poten uitdraaien
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 00:17
Verwijderd
Paar weken geleden sprong er een haas in het donker 2 meter voor m'n auto terwijl ik 80 reed. Gevolg was dat de haas dood was en m'n bumper kapot
Had er wel even een hekel aan, maar kon er toch echt niets aan doen.
(niet echt een voorbeeld van dier zelf afmaken, maar toch)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 00:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 24-05-2005 @ 00:17 :
Paar weken geleden sprong er een haas in het donker 2 meter voor m'n auto terwijl ik 80 reed. Gevolg was dat de haas dood was en m'n bumper kapot
Had er wel even een hekel aan, maar kon er toch echt niets aan doen.
(niet echt een voorbeeld van dier zelf afmaken, maar toch)
Daar heb je die bumpers voor he
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 01:11
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
MTpower schreef op 24-05-2005 @ 00:33 :
Daar heb je die bumpers voor he
Beter een bumper dan een voor wiel van een tweewieler.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 02:14
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
een muisje, jong vogeltje en een vis. Muisje had z'n beide achterpootjes gebroken, lag eigenlijk al op sterven na dood (was gewoon wild muisje, geen tamme), heb het diertje uit z'n lijden verlost. (oppakken en keihard op de grond gooien, is't in 1 keer over)
Jong vogeltje was uit het nest gevallen, tijdje aangekeken, werd niet meer naar omgekeken door pappa en mamma, beestje werd steeds zwakker, ook maar uit lijden verlost. (klinkt grof, maar op de andere manier die ik geleerd had kon ik het echt niet, namelijk met een schep kop eraf hakken, dat kon ik echt niet, heb mijn paard er overheen laten lopen )
Vis was uit de vijver geraakt, lag op sterven na dood, ook een kwestie van 1 keer hard op de grond gooien en 't is over.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 12:32
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-05-2005 @ 02:14 :
een muisje, jong vogeltje en een vis. Muisje had z'n beide achterpootjes gebroken, lag eigenlijk al op sterven na dood (was gewoon wild muisje, geen tamme), heb het diertje uit z'n lijden verlost. (oppakken en keihard op de grond gooien, is't in 1 keer over)
Jong vogeltje was uit het nest gevallen, tijdje aangekeken, werd niet meer naar omgekeken door pappa en mamma, beestje werd steeds zwakker, ook maar uit lijden verlost. (klinkt grof, maar op de andere manier die ik geleerd had kon ik het echt niet, namelijk met een schep kop eraf hakken, dat kon ik echt niet, heb mijn paard er overheen laten lopen )
Vis was uit de vijver geraakt, lag op sterven na dood, ook een kwestie van 1 keer hard op de grond gooien en 't is over.
hard op de grond gooien.. okee...

maare gelukkig hadden we op mijn school dat soort ongein met dieren slachten in de klas niet, lijkt me niks.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Onderneem actie: Wilde dieren de tent uit!
TechXP
25 30-11-2005 17:08
Flora & Fauna STOP de bio-industrie
Lottiej
499 22-06-2005 19:43
Flora & Fauna Vogelpest
C'est moi
46 25-05-2003 14:57
Flora & Fauna vlees eten ....
sicilion
323 12-04-2003 22:33
Flora & Fauna De vossenjacht MOET blijven bestaan
kees17
58 25-04-2002 20:43
Flora & Fauna Bontjassen
Verwijderd
12 11-02-2002 23:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.