Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2008, 23:55
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Bij ons in de straat woont een 'kattenhater'. Deze man vind het niet goed dat er katten bij hem in de tuin komen. Daarom zou hij sponzen in vet bakken en die aan katten voeren. Katten krijgen hierdoor dorst en 'barsten uit elkaar'. Een vriendin van me moeder had dit verhaal verteld aan me moeder. Die vriendin had dit verhaal persoonlijk van die man gehoord op een feestje. Waarschijnlijk had die man te veel gedronken.
Wij hebben katten. Wij hebben ook heel erg veel katten gehad. Maar na een tijdje waren ze spoorloos verdwenen. Het zou kunnen dat die man bij ons in de straat die katten dus heeft laten verdwijnen. Het zou ook kunnen dat die man stoer wou doen en dit heeft verzonnen onder invloed van alcohol. Al weet een vriend van mij die hier in de buurt woont al langer dat er hier ergens een 'kattenhater' woont
Me moeder heeft vandaag wel aangifte gedaan. De politie gaat het dus uitzoeken. Ik ben alleen bang dat die man het gaat ontkennen als hij word ondervraagd en er dus niks gebeurt. Wat moet ik hier nou mee? Geef je mening.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2008, 00:30
Verwijderd
Tja, je kunt er weinig aan doen volgens mij. De katten binnenhouden zou kunnen, maar dat vind ik eigenlijk geen optie, die beesten hebben ruimte nodig. Ik geloof dat je tegenwoordig wel zendertjes kunt kopen of kunt laten implanteren ofzo. Het zal wel prijzig zijn denk ik en hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar dat zou je uit kunnen zoeken.

Verder denk ik dat dit topic eerder op F&F thuishoort, of wil je advies over hoe je met je angst om moet gaan?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 01:16
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Bij ons in de straat woont een 'kattenhater'. Deze man vind het niet goed dat er katten bij hem in de tuin komen. Daarom zou hij sponzen in vet bakken en die aan katten voeren. Katten krijgen hierdoor dorst en 'barsten uit elkaar'. Een vriendin van me moeder had dit verhaal verteld aan me moeder. Die vriendin had dit verhaal persoonlijk van die man gehoord op een feestje. Waarschijnlijk had die man te veel gedronken.
Wij hebben katten. Wij hebben ook heel erg veel katten gehad. Maar na een tijdje waren ze spoorloos verdwenen. Het zou kunnen dat die man bij ons in de straat die katten dus heeft laten verdwijnen. Het zou ook kunnen dat die man stoer wou doen en dit heeft verzonnen onder invloed van alcohol. Al weet een vriend van mij die hier in de buurt woont al langer dat er hier ergens een 'kattenhater' woont
Me moeder heeft vandaag wel aangifte gedaan. De politie gaat het dus uitzoeken. Ik ben alleen bang dat die man het gaat ontkennen als hij word ondervraagd en er dus niks gebeurt. Wat moet ik hier nou mee? Geef je mening.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 11:18
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Nouja, je kan niemand verplichten om katten te mogen. De politie kan alleen iets ondernemen als er daadwerkelijk bewijs is dat de man bewust katten vermoord or verwond. Zo niet, dan kan ie er mee doorgaan, als ie al wat doet.

Katten kunnen namelijk wel op meer manieren doodgaan. Woon je bijvoorbeeld bij een drukke weg, dan is de kans best aanwezig dat ze gewoon allemaal doodgereden zijn.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 11:21
Verwijderd
crosspost?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 11:58
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik denk niet dat je er iets aan kunt doen. Het is heel goed mogelijk dat die man (of iemand anders) er mee wegkomt.

Wij hebben ook kattenhaters in de buurt die ook met verschillende dingen hebben gedreigd. Nu hebben wij een ruime ren in de tuin gebouwd waar de katten via een raampje in het huis in en uit kunnen en zo toch buiten kunnen zijn. Misschien ook een optie voor jullie katten?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 11:59
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Bij ons in de straat woont een 'kattenhater'. Deze man vind het niet goed dat er katten bij hem in de tuin komen. Daarom zou hij sponzen in vet bakken en die aan katten voeren. Katten krijgen hierdoor dorst en 'barsten uit elkaar'. Een vriendin van me moeder had dit verhaal verteld aan me moeder. Die vriendin had dit verhaal persoonlijk van die man gehoord op een feestje. Waarschijnlijk had die man te veel gedronken.
Wij hebben katten. Wij hebben ook heel erg veel katten gehad. Maar na een tijdje waren ze spoorloos verdwenen. Het zou kunnen dat die man bij ons in de straat die katten dus heeft laten verdwijnen. Het zou ook kunnen dat die man stoer wou doen en dit heeft verzonnen onder invloed van alcohol. Al weet een vriend van mij die hier in de buurt woont al langer dat er hier ergens een 'kattenhater' woont
Me moeder heeft vandaag wel aangifte gedaan. De politie gaat het dus uitzoeken. Ik ben alleen bang dat die man het gaat ontkennen als hij word ondervraagd en er dus niks gebeurt. Wat moet ik hier nou mee? Geef je mening.
Woon je in Wezep? In de Stentor stond vorig jaar een verhaal over een kattenhater namelijk. Die man geneerde zich er niet eens voor, sterker nog: hij zou er mee door blijven gaan. Hij lokt katten met vis in een kooi (in die kooi zit een spies... Zag er ranzig uit, die foto in de krant met gespiesde kat). Vervolgens laat hij ze door de dierenambulance ophalen/ zet ze over de ijsselbrug in Zwolle. Sja, je kunt er weinig aan doen. Dit verhaal is op regionaal niveau bekend gemaakt. Het enige wat het opleverde, was afschuw van de buurtbewoners (maar dat deert hem niet).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 12:29
Verwijderd
Maar als hij er zo open over is, waarom kan hij dan niet aangepakt worden? Er mag dan wel veel te weinig wetgeving op dit gebied zijn, maar dergelijke fratsen zijn gelukkig wel strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 14:37
Verwijderd
pwnt
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 14:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zou het niet handiger zijn om eerst gewoon eens met zo iemand te gaan praten? Misschien is dat in dit geval al wat te laat, maar in het algemeen, als je weet dat iemand katten haat, dan ga je toch eerst vragen of dat echt zo is en kan je toch samen kijken hoe je ervoor kunt zorgen dat die katten daar niet komen, door met emmers water te gooien of zo? Of zijn katten zo dom dat ze niet snappen dat ze ergens niet mogen komen als ze telkens nat worden gegooid?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 14:56
Verwijderd
Ik zou katten niet vermoorden, maar ik wens ook geen katten van de buren in mijn tuin, die de vogelnestjes leegroven, of komen kakken. Dan ga ik met stenen gooien.

En als mensen daar problemen mee hebben, moeten ze maar zorgen dat de katten niet bij mij in de tuin komen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Ik zou katten niet vermoorden (...) Dan ga ik met stenen gooien.
Eh.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Eh.
Ja, geen stoeptegels en ook geen bakstenen.
gewoon grind.

En als je daar problemen mee hebt, hou je je kat lekker binnen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 16:05
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Kun je niet gewoon water spuiten of gooien?

Ik zou het oprecht niet apprecieren als iemand stenen (hoe klein ook) tegen mijn kat of de kat van iemand anders gooit.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Kun je niet gewoon water spuiten of gooien?

Ik zou het oprecht niet apprecieren als iemand stenen (hoe klein ook) tegen mijn kat of de kat van iemand anders gooit.
Ik apprecieer het niet als jouw kat in mijn tuin komt. Hou hem binnen Dan is namelijk iedereen blij.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 16:18
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik apprecieer het niet als jouw kat in mijn tuin komt. Hou hem binnen Dan is namelijk iedereen blij.
Behalve de kat en mensen als ik, maarja je bent niet echt een voorstander van dierenrechten en dierengeluk dunkt me.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Behalve de kat en mensen als ik, maarja je bent niet echt een voorstander van dierenrechten en dierengeluk dunkt me.
Ik ben een groot voorstander van dierenrechten, maar niet in mijn tuin. Jij wil ook geen last hebben van mijn hond die in jouw tuin komt poepen. Dus zorg ik ervoor dat mijn hond aangelijnd daar komt waar hij dat mag.

En hoe jij dat met jouw kat oplost, is aan jou, maar niet in mijn tuin.

Beetje flauw om het op dierenrechten te gooien.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 17:42
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Katten zijn vrij om alleen rond te lopen buiten, honden niet. (dan kan er een dienst gebeld worden om de hond of honden in kwestie te vangen en waar mogelijk te identificeren)
Waarom? Het zijn andere diersoorten met ander gedrag. Daarbij zijn overwegingen gemaakt en regels opgesteld.

Dus nee, het is niet flauw dat ik het op dierenrechten gooi, katten hebben nou eenmaal het recht om vrij rond te sluipen.

Overigens is het helemaal niet rendabel om een kat aan een lijn te houden, het zijn geen instructie-volg beesten zoals honden. Maarja dat is weer een andere discussie.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-03-2008, 21:19
Verwijderd
Das prima, ik heb het recht om geen last van jouw kat te hebben.
En wat jij daaraan doet is jouw zaak.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 21:53
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Das prima, ik heb het recht om geen last van jouw kat te hebben.
En wat jij daaraan doet is jouw zaak.
Stenen gooien tegen katten is dierenmishandeling, en ik of anderen zouden je ervoor kunnen aanklagen.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Stenen gooien tegen katten is dierenmishandeling, en ik of anderen zouden je ervoor kunnen aanklagen.
Dat kan, alleen de kans dat je me veroordeelt krijgt is natuurlijk gering.

En andersom: kom jij als katteneigenaar uit eigen beweging de uitwerpselen uit mijn tuin halen? Of de resten van een aangevroten vogelnest?

Denk het niet.

Waarom moet ik de lasten van jouw beest dragen?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 22:48
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Behalve de kat en mensen als ik, maarja je bent niet echt een voorstander van dierenrechten en dierengeluk dunkt me.
Ik vraag me af of het houden van katten in de stad wel iets met dierengeluk te maken heeft. Katten zijn zelf toffe beesten, maar ze horen gewoon niet in overvolle woonwijken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 04:04
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik vraag me af of het houden van katten in de stad wel iets met dierengeluk te maken heeft. Katten zijn zelf toffe beesten, maar ze horen gewoon niet in overvolle woonwijken.
Ik woon in een randgemeente, genoeg ruimte hier, genoeg groen.
In de stadskern kun je wel katten houden, maar in dat geval moet je ze als je verantwoordelijk ingesteld bent binnen houden.
En in dat geval is het alsnog niet heel verantwoord, omdat de katten relatief gezien niet echt een hoogwaardig leven hebben.

Dit valt weer te relativeren als je naar mensen kijkt, we leven niet meer in het wild, toch lijken heel wat mensen aardig te genieten van hun leven, of tenminste de vermaaksfactoren en procreatiemogelijkheden die dit maatschappelijke bestaan met zich meebrengen. Klinkt als een aardig hoogwaardig bestaan.

Katten en andere huisdieren hebben net zo goed zat voordelen in hun bestaan als verrijkingsmiddel van mensen. Geen schaarse tijden, geen natuurlijke vijanden (behalve bijv kattenhaters en sommige honden), minder kans op ziektes en menselijk toezicht op hun welzijn.

Citaat:
Louis Armstrong schreef:
Dat kan, alleen de kans dat je me veroordeelt krijgt is natuurlijk gering.

En andersom: kom jij als katteneigenaar uit eigen beweging de uitwerpselen uit mijn tuin halen? Of de resten van een aangevroten vogelnest?

Denk het niet.

Waarom moet ik de lasten van jouw beest dragen?
Ik heb twee katten, waarvan eentje blind is en niet zonder toezicht buiten komt.
Er staan twee kattenbakken beneden, waar ze meerdere keren per dag gebruik van maken voor zowel plassen als poepen.
Er bestaat alleen een kans dat de ene kat in een andermans tuin poept als ik en mijn pa er niet aan gedacht hebben om hem binnen te laten binnen ongeveer een halve dag nadat hij buiten is gelaten.
En ik ben altijd goed oplettend ermee als ik m naar buiten laat, daarnaast kan mijn pa m net zo goed toevallig voor het keukenraam of de schuifpui spotten en naar binnen laten.

Dus je kunt er van uit gaan dat ik en mijn pa al aardig denken aan de buren en proberen te voorkomen dat de kat een last is voor anderen.

Maarja hoe je het ook went of keert, een onschuldig dier belagen met stenen is een fout iets. Er zijn zat andere even gemakkelijke manieren om zo'n dier te verjagen, zonder risico van pijn en of schade.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 07:21
Verwijderd
Inanis, je beantwoord geen enkele vraag die ik je stelde.

Kom jij de uitwerpselen opruimen?
Kom jij de aangevreten resten van een vogelnest opruimen?
Waarom moet ik de (eventuele) lasten van jouw ( of andermans, want jij bent dan de enige sociale kattenhouder die ik ken) kat dragen?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 13:15
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Inanis, je beantwoord geen enkele vraag die ik je stelde.

Kom jij de uitwerpselen opruimen?
Kom jij de aangevreten resten van een vogelnest opruimen?
Waarom moet ik de (eventuele) lasten van jouw ( of andermans, want jij bent dan de enige sociale kattenhouder die ik ken) kat dragen?
Als daar op respectvolle of tenminste geen hostiele wijze om gevraagd wordt, tuurlijk.

Vogelnest.. vogels en katten zijn natuurlijke vijanden, hoewel mijn kat al jaren niet echt meer klimt. Ik gok het erop dat hij geleerd heeft van de vele vallen die hij gemaakt heeft en klappen die hij gevangen heeft vroeger. (waaronder twee aanrijdingen)

We hebben zelf overigens vogelhuisjes in de tuin, en daar hebben we ook in het verleden de kat nog nooit aan zien komen.
Maar stel dat? Als je vies bent van het in de container gooien van een door mijn kat aangevreten vogelnestje, dan zou ik of mijn pa vast bereid zijn om het voor je te doen. Onder dezelfde voorwaarden als bij uitwerpselen.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2008, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Als daar op respectvolle of tenminste geen hostiele wijze om gevraagd wordt, tuurlijk.

Vogelnest.. vogels en katten zijn natuurlijke vijanden, hoewel mijn kat al jaren niet echt meer klimt. Ik gok het erop dat hij geleerd heeft van de vele vallen die hij gemaakt heeft en klappen die hij gevangen heeft vroeger. (waaronder twee aanrijdingen)

We hebben zelf overigens vogelhuisjes in de tuin, en daar hebben we ook in het verleden de kat nog nooit aan zien komen.
Maar stel dat? Als je vies bent van het in de container gooien van een door mijn kat aangevreten vogelnestje, dan zou ik of mijn pa vast bereid zijn om het voor je te doen. Onder dezelfde voorwaarden als bij uitwerpselen.
En daar wringt hem nu net de schoen. Hoe moet ik weten van wie welke kat is??
Waarom zou het me ook ene jota kunnen schelen? Het beest komt in mijn tuin, ergo: het zal zijn baas worst wezen wat het beest uithaalt, buitenshuis is het toch lekker zijn verantwoording niet. Dus moet ik de rotzooi van andermans beest opruimen.
En dat is nu wat ze noemen bewust overlast veroorzaken. En ik reageer daar op mijn manier op.

Ik heb de tijd noch de zin om een heel dorp af te lopen, op zoek naar de eigenaar van een kat die in mijn tuin komt. Als jij ene moer om je kat geeft, zorg je ervoor dat het beest niet in andermans tuin komt, want anderen hebben het recht om een tuin met vogelnestjes te hebben, een tuin zonder kattenpoep. En als dat recht stelselmatig wordt ontnomen door ongeinteresseerde katteneigenaren, dan vind ik dat ik maatregelen mag nemen tegen de kat. Want de eigenaren zie je toch nooit.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 14:03
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
En daar wringt hem nu net de schoen. Hoe moet ik weten van wie welke kat is??
Waarom zou het me ook ene jota kunnen schelen? Het beest komt in mijn tuin, ergo: het zal zijn baas worst wezen wat het beest uithaalt, buitenshuis is het toch lekker zijn verantwoording niet. Dus moet ik de rotzooi van andermans beest opruimen.
En dat is nu wat ze noemen bewust overlast veroorzaken. En ik reageer daar op mijn manier op.

Ik heb de tijd noch de zin om een heel dorp af te lopen, op zoek naar de eigenaar van een kat die in mijn tuin komt. Als jij ene moer om je kat geeft, zorg je ervoor dat het beest niet in andermans tuin komt, want anderen hebben het recht om een tuin met vogelnestjes te hebben, een tuin zonder kattenpoep. En als dat recht stelselmatig wordt ontnomen door ongeinteresseerde katteneigenaren, dan vind ik dat ik maatregelen mag nemen tegen de kat. Want de eigenaren zie je toch nooit.
Dan gebruik je water, of je eigen ruige boze stem. Wat mijn part ga je als een wilde boomridder op katten afstormen.. zolang je maar niet iets doet wat ze pijn kan doen en eventueel schaden.

Overigens waarderen sommige mensen het juist als een kat hun tuin bezoekt,
ik vind het alleen maar leuk in ieder geval.

Maarja mijn punt blijft, dierenmishandeling is fout, wettelijk zelfs.

Verder belet niemand je om je tuin zo te omheinen dat katten er moeizaam in kunnen komen.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 14:18
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:

Verder belet niemand je om je tuin zo te omheinen dat katten er moeizaam in kunnen komen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 16:10
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Waarom zijn hondenbezittende kattenhaters altijd zo gruwelijk hypocriet?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 17:42
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Topics samengevoegd.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 19:21
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Waarom zijn hondenbezittende kattenhaters altijd zo gruwelijk hypocriet?
Geen idee. Vertel het eens.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 19:40
Sora
Avatar van Sora
Sora is offline
Kattenhaters mogen wat mij betreft gewoon zelf in een kooitje met spies worden gestopt. Miauw!
__________________
<3 Faded-away
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 23:08
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, geen stoeptegels en ook geen bakstenen.
gewoon grind.

En als je daar problemen mee hebt, hou je je kat lekker binnen
Je straft hier de kat op een pijnlijke wijze voor iets wat niet de schuld van de kat is maar van de eigenaar, terwijl er ook niet-pijnlijke alternatieven zijn. Daarom ben je een lul.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 11:36
strontkind
Avatar van strontkind
strontkind is offline
het is sowiezo beter om je katten binnen te houden. het is veiliger, minder risico dat je katten worden gegrepen door bijv. kattenhaters, maar het is ook veiliger ivm aanrijdingen, andere dieren buiten e.d.
mijn tante is ook al een aantal katten kwijt geraakt, afgelopen week is ze de twee die ze op dat moment had in een week tijd kwijtgeraakt.
zelf ben ik gek op katten, heb er zelf twee. ik hou ze binnen. je bespaart mensen die er niet op zitten te wachten ook overlast. en je leeft toch met anderen samen in een wijk, en als die niet andermans katten in de tuin willen, tja, dan moet je dat toch respecteren.

maar inderdaad, katten opzettelijk vergiftigen is ziek en kansloos. misschien moet je het eens aan die man vragen, hoe dat zit. als er niks zinnigs uitkomt, kun je altijd zeggen "ok nou bedankt voor uw tijd, ik ga weer eens verder"
__________________
ik zeg maar zo: ik zeg maar niks. dan kunnen ze ook niet zeggen dat ik iets gezegd heb.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Verder belet niemand je om je tuin zo te omheinen dat katten er moeizaam in kunnen komen.
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee als katten in m'n tuin komen, ik vind honden vervelender. Maar ik vind dit argument echt asociaal, ik moet maar 1 of ander hoog hek om m'n huis bouwen omdat andere mensen katten willen. Dierenmishandeling is dan wettelijk verboden, in diezelfde wet staat ook dat jij verantwoordelijk bent voor gedragingen van je huisdieren en dat iemand ervoor mag kiezen om geen katten toe te laten op zijn terrein. Het moet dus niet zo zijn dat iemand anders jouw verantwoordelijkheidsprobleem maar moet oplossen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 14:22
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Geen idee. Vertel het eens.
Het was een retorische vraag.

Maar goed, iedereen weet natuurlijk dat kattenhaters afgrijselijke onmensen zijn.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2008, 16:03
Sora
Avatar van Sora
Sora is offline
Wel raar daar iedereen hier met hekken en rattegif aankomt, terwijl katteschrik al jaren en jaren te koop is. Geen katten, geen overlast.
__________________
<3 Faded-away
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 16:12
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Howel ik een katteneigenaar en kattenliefhebber ben ben ik het zeer zeker met Louis Armstrong eens. Als je een kat hebt is dat jouw verantwoordelijkheid. Je kunt niet van je buren eisen dat ze het leuk vinden dat je kat in hun tuin loopt. En het is niet aan degene die geen kat in zijn tuin wil hebben om de kat weg te jagen, het is de verantwoordelijkheid van de kateigenaar om ervoor te zorgen dat niemand er overlast van heeft. Als ik een huisdier wil dan hoort mijn buurman daar geen last van te hebben. En dan is het het goed recht van de buurman weg te jagen van zijn terrein. Ben je het niet eens met de manier waarop hij het doet dan moet je maar beter op je huisdieren letten. Daar voorkom je dat soort dingen mee. Ik zeg niet dat ik het eens ben met het spiesen van katten ofzo, maar als zoiets gebeurt met je kat vind ik toch dat je ergens hebt gefaald in het goed verzorgen van je dieren en verantwoordelijkheden niet hebt genomen. Andere mensen mogen geen last hebben van je huisdieren
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 18:12
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Howel ik een katteneigenaar en kattenliefhebber ben ben ik het zeer zeker met Louis Armstrong eens. Als je een kat hebt is dat jouw verantwoordelijkheid. Je kunt niet van je buren eisen dat ze het leuk vinden dat je kat in hun tuin loopt. En het is niet aan degene die geen kat in zijn tuin wil hebben om de kat weg te jagen, het is de verantwoordelijkheid van de kateigenaar om ervoor te zorgen dat niemand er overlast van heeft. Als ik een huisdier wil dan hoort mijn buurman daar geen last van te hebben. En dan is het het goed recht van de buurman weg te jagen van zijn terrein. Ben je het niet eens met de manier waarop hij het doet dan moet je maar beter op je huisdieren letten. Daar voorkom je dat soort dingen mee. Ik zeg niet dat ik het eens ben met het spiesen van katten ofzo, maar als zoiets gebeurt met je kat vind ik toch dat je ergens hebt gefaald in het goed verzorgen van je dieren en verantwoordelijkheden niet hebt genomen. Andere mensen mogen geen last hebben van je huisdieren
Helemaal mee eens. Het is gewoon asociaal om te verwachten dat men overlast maar moet slikken omdat bepaalde mensen zo graag huisdieren willen.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 19:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Howel ik een katteneigenaar en kattenliefhebber ben ben ik het zeer zeker met Louis Armstrong eens. Als je een kat hebt is dat jouw verantwoordelijkheid. Je kunt niet van je buren eisen dat ze het leuk vinden dat je kat in hun tuin loopt. En het is niet aan degene die geen kat in zijn tuin wil hebben om de kat weg te jagen, het is de verantwoordelijkheid van de kateigenaar om ervoor te zorgen dat niemand er overlast van heeft.
Inderdaad. Niet die van de kat. De kat treft geen blaam. Daarom ben je een pedoseksuele nationaal socialistische mongool als je katten op een gewelddadige wijze uit je tuin jaagt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Niet die van de kat. De kat treft geen blaam. Daarom ben je een pedoseksuele nationaal socialistische mongool als je katten op een gewelddadige wijze uit je tuin jaagt.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Je straft hier de kat op een pijnlijke wijze voor iets wat niet de schuld van de kat is maar van de eigenaar, terwijl er ook niet-pijnlijke alternatieven zijn. Daarom ben je een lul.
Het niet pijnlijke alternatief is natuurlijk om je kat binnen te houden.

Makkelijk zat.

Waarom moet ik water verspillen aan een kat van een ander? Waarom moet ik een muur bouwen vanwege een ander?

Doe effe normaal zeg, idioot
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 21:26
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Je vertoont weer eens typisch gedrag, Armstrong. Het siert je niet.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Je vertoont weer eens typisch gedrag, Armstrong. Het siert je niet.
Nee. ik vertoon geen typisch gedrag. Ik vind het raar dat mensen kunnen claimen dat iedereen zonder te morren maar overlast van zijn/haar kat moet kunnen hebben.
En dan gaan ze lopen schelden, dát is typisch gedrag. Zal wel aan de eigenaar liggen. Dus ik al wel niet veel typischer zijn dan de rest hier
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 21:35
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ben het met je eens dat je geen overlast moet veroorzaken. Ik ben het echter ook eens met mensen die vinden dat een kat in je tuin geen reden is voor paupergedrag. Ik ga toch ook geen hond in elkaar trappen omdat zijn stomdronken crackhoer van een baas hem overal op de stoep laat schijten?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het met je eens dat je geen overlast moet veroorzaken. Ik ben het echter ook eens met mensen die vinden dat een kat in je tuin geen reden is voor paupergedrag. Ik ga toch ook geen hond in elkaar trappen omdat zijn stomdronken crackhoer van een baas hem overal op de stoep laat schijten?
Als die hond zonder baas ergens schijt, mag je hem van mij best een trap verkopen. Dan leert hij het mogelijk af.
En anders als die stomdronken crackhoer van een baas erbij is, geen je die uiteraard een trap.

En bovendien zoooo vreselijk goed gooi ik nu ook weer niet met stenen. Maar het is genoeg om ze af te schrikken.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 23:39
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Ik ging er gewoon meteen van uit dat je niet werkelijk die steentjes tegen de katten aangooide, maar gewoon vlak bij ze laat neerkletsen zodat ze schrikken. Zelfde effect als plantenspuit. Dieren pijn doen is natuurlijk buiten proporties.

Wat een failtopic dan ook op m&m, zelfs als je die steentjes echt tegen ze aangooit mag je nog wel gewoon je mening uiten.Louis Armstrong is hier niemand aan het beledigen. Dit in tegenstelling tot sommige mensen.

Beetje respect voor elkaar mensen /hippie

__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 10:27
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Offtopic reacties verwijderd. In principe zie ik hier geen gekke dingen die niet door de beugel kunnen. Houdt wel een beetje rekening met elkaars mening, iedereen heeft recht op zijn of haar mening en we hoeven niet te gaan schelden. Kusjes!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 11:14
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Als die hond zonder baas ergens schijt, mag je hem van mij best een trap verkopen. Dan leert hij het mogelijk af.
En anders als die stomdronken crackhoer van een baas erbij is, geen je die uiteraard een trap.

En bovendien zoooo vreselijk goed gooi ik nu ook weer niet met stenen. Maar het is genoeg om ze af te schrikken.
Mja, sommige mensen zien fysiek geweld niet als dé oplossing voor hun probleempjes?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 12:36
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Mja, sommige mensen zien fysiek geweld niet als dé oplossing voor hun probleempjes?
Klopt. Voor hun is de oplossing op hun dieren te passen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine wie of wat kun je niet zo waarderen?
Verwijderd
500 23-07-2007 23:15
Flora & Fauna Hoe hou ik de kat van de buren uit de buurt van mijn konijn?
Verwijderd
189 23-09-2005 18:36
Lifestyle anti wat?
justakid
197 18-07-2004 17:05
Flora & Fauna wanneer laat je de kat naar buiten.
Verwijderd
28 14-03-2004 21:09
Flora & Fauna kattenjacht
elfje16
83 14-02-2004 16:24
Psychologie Depressie
ShoarmaSchaap
13 11-08-2003 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.