Oud 22-04-2011, 17:42
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Om eens een ander topic te hebben dan die eeuwige rijtjes en topics met # zoveel...

Zijn er mensen lid van een studentenvereniging? en zo ja, welke dan? Ik ben zelf ook wat aan het rondkijken en het lijkt me superleuk om ook lid te worden van een studentenvereniging. Wat zijn volgens jullie de grootste voordelen en nadelen? En waarom juist die vereniging?


Dit staat trouwens niet bij studiezaken omdat daar nooit iemand kijkt (alleen maar enquêtes) en omdat de meeste mensen met de goede leeftijd en instelling in dit subforum zitten. Ook is dit een wat algemener topic dan alleen maar advies over studentenverenigingen. Dus vandaar...
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2011, 17:46
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Grootste voordeel: goedkoop bier.
Grootste nadeel: je zit tussen de kneusjes.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 17:52
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Eerste tip: kijk verder dan alleen de korpsen. Kijk, als het je sowieso leuk lijkt, altijd doen natuurlijk.
Maar het is handig om te weten dat er ook veel andere soort studentenvereningen zijn dan de standaard korpsen/disputen/etc.
Denk aan studieverenigingen, sportverenigingen, hobbyverenigingen, etc. V

Voor mezelf: ik ben lid van een studentensportvereniging. Erg klein, erg gezellig. Voordeel is (uiteraard) dat je met gezellige mensen sport, en daarna nog even naborrelt en activiteiten hebt.
Ook zijn sportverenigingen erg vrijblijvend, ze doen (voor zover mij bekend) niet aan ontgroeningen, er zitten vanalles qua studies en iedereen heeft alvast één gemeenschappelijk interessepunt.
Nadeel is dat je natuurlijk van sport moet houden, en dat activiteiten bijzaak zijn en geen hoofdzaak.

Natuurlijk kun je ook bij een gewone sport- of hobbyvereniging gaan, maar daar is de sfeer echt anders ivm leeftijd, interesses, etc.

Over korpsen kan ik je weinig vertellen. Heeft me nooit getrokken; het introweekend van Ovum Novum waar ik helaas heen ging (fijn, mentor-papa die het organiseert) was voldoende bevestiging om daar nooit binnen te stappen. Laat staan Carolus Magnus. Mij te kinderachtig. En ik dronk toen nog geen bier; erg prettig bij een biercantus
Sowieso heeft Nijmegen geen rijk corpsleven. In sommige steden ontkom je er bijna niet aan, of is het apart om geen lid te zijn; in Nijmegen is het eerder andersom.

Edit: Wat mij vooral níet aansprak bij studentenverenigingen was het dwingende karakter. Zaken als verplicht tweemaal per week aanwezig zijn, als eerstejaars niet met je rug naar de bar mogen staan, etc... Alsjeblieft zeg. Dat bepaal ik zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 20:06
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Waarom zijn dat soort mensen kneusjes?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 20:57
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Studentenkorpsen kosten je veel tijd, vooral degenen met verplichte opkomsten en enorm achterhaalde hierarchie-systemen. Het is wel per vereniging verschillend, maar in mijn belevingswereld was het zo dat de studenten die bij de echte matten-club gingen geen van allen hun eerste jaar door kwamen en voor zover ik weet hun studie nog niet af hebben (jaartje of 8 geleden zijn ze gestart; als ze uberhaupt nog bezig zijn). Sociale contacten met studiegenoten bleef sowieso niets van over. Het kan je leven eigenlijk geheel overnemen. Er zijn ook wel mildere studentenkorpsen maar daarbij komen bovenstaande verschijnselen toch nog wel voor denk ik.

Ik heb zelf bij een studievereniging gezeten; redelijk klein clubje (want kleine studie). Handig vanwege de studiematerialen en studiehulp. Voor m'n studie meer aan gehad dan dat het me tijd heeft gekost. Leuk vanwege de activiteiten (maandelijkse, maar ook weekenden, studiereis, etc.) en maandelijkse borrels (ook goedkoop bier). Commissies vond ik ook leuk om te doen, zelf activiteiten opzetten etc.

Maargoed er zullen vast veel andere perspectieven op zijn...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 21:17
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waarom zijn dat soort mensen kneusjes?
Loop er eens rond, dan kom je er wel achter.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 21:35
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
De studentenverenigingsdiscussie hebben we hier al regelmatig langs zien komen.

Zelf zit ik sinds dit jaar bij het studententoneel en ik heb er spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan. Het is erg leuk, er wordt serieus toneel gespeeld, maar het is ook erg gezellig.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 10:21
Verwijderd
Ik heb ook in Nijmegen gestudeerd, dus beetje zelfde verhaal als Vegs. Het echte corpsgebeuren leeft daar niet zo (hoewel Carolus Magnus en Ovum Novum hard hun best doen het te faken ). Het trok me ook totaal niet; ik had vanaf de intro al een groep vriendinnen, dus ik had die studentenvereniging niet nodig om meer contacten te krijgen ofzo. Daarbij heb ik niks met de verplichte dingen en regeltjes, en veel van de mensen die in Nijmegen bij een vereniging zaten, had ik niet echt een klik mee oid. Maar ik heb inderdaad ook bij een studentensportvereniging gezeten en dat was wél heel gezellig, en ook studententoneel heb ik gedaan, óók heel leuk.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat als je nog niemand kent, en je legt niet zo gemakkelijk contact, (helemaal bijvoorbeeld in Amsterdam; die stad is niet per se een studentenstad, wat betekent dat je misschien niet goed weet waar je het moet zoeken wat betreft sociale studentendingen), dat dan zo'n studentenvereniging wel een uitkomst kan zijn. En niet alle mensen bij verenigingen zijn corpsballen natuurlijk, hoewel het percentage wel flink hoger ligt. Bovendien zijn niet alle verenigingen per se ballerig geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 10:39
Verwijderd
Een studentenvereniging lijkt me debiel. Nooit meegemaakt though.
Een studievereniging kan wel handig zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 11:34
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik zit ook meer te denken aan een wat kleinere vereniging hoor, niet zo'n vereniging met >1000 leden. Maar bedankt voor jullie reacties!

Het valt me trouwens wel op dat er echt heel weining mensen op dit forum lid zijn/waren van een studentenvereniging.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 11:38
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Een studentenvereniging die puur bestaat voor sociaal contact, daar komen volgens mij weinig leuke mensen op af. Een vereniging waarbij je nog wat te doen hebt lijkt mij beter.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 11:46
Verwijderd
Sann naamzoek.

Het zou mijn ding niet zijn, studentenverenigingen. Sowieso gaan mijn haren recht overeind staan bij het idee van ontgroeningen en de hiërarchie en achterlijke regels. Ik zou denk ik geen vrienden kunnen worden met mensen die me eerst vernederd hebben, om het jaar daarna juichend de volgende lichting zélf te mogen vernederen. Hoera Het idee dat je dus niet gelijkwaardige vrienden kunt worden, want je bént vanaf het begin al niet gelijkwaardig (ja, met je jaargenoten), volgens het systeem, staat me bijzonder tegen.
Maar goed, tuurlijk zijn die dingen niet bij alle studentenverenigingen aan de orde. Ik geef zelf les aan de studententoneelvereniging in Eindhoven, en ik kan daar dan best wel weer de lol van inzien. Een gezamenlijke activiteit, één keer in de week, en verder ook bier en feesten en weekendjes weg enzo.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 11:58
Verwijderd
Ik geloof dat ik een van de weinigen hier op het forum ben

Ik heb er de leukste tijd van mijn leven gehad, dus ik raad het vooral aan Kijk tijdens de introductieweek eens goed rond welke verenigingen er zijn, en word lid bij de vereniging die je het meeste aanspreekt.

Verder word ik altijd heel moe van het gehuil om hiërarchie en ontgroeningen en verplichtingen, want dat geldt maar bij een klein deel van de studentenverenigingen. Bovendien heb ik die 'verplichtingen' nooit als verplichtingen gezien, maar gewoon als bier drinken met mijn vrienden, DIKKE PRIMA.

Doen Of het nu bij het corps is of bij een of andere linkse geitenwollensokkenvereniging, als het de vereniging is die bij je past ga je het er sowieso waanzinnig gaaf hebben
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 12:12
Verwijderd
Hoezo gehuil? Mij staat het idee gewoon niet aan, ik vind dat persóónlijk geen leuke manier om vrienden te maken. Als je het wel vindt, ook prima, maar het zou mijn ding gewoon niet zijn. Omdat ik graag gelijkwaardig begin, zegmaar.

edit: ik las het trouwens verkeerd, ik dacht dat je zei dat dat maar voor een klein deel bij een studentenvereniging aan de hand is, maar je bedoelde natuurlijk dat het lang niet bij alle studentenverenigingen voorkomt
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 12:21
Verwijderd
Oh ik bedoelde niet perse jou, maar gewoon het algemene beeld dat aan de orde komt als mensen over studentenverenigingen gaan praten: Ja hierarchisch gebeuren, ja bah die ontgroeningen, oh ja en ook nog verplichtingen, getver.

Men gaat er aan voorbij dat studentenverenigingen er in alle soorten en maten zijn, en dat zeker de helft, maar ik denk wel 75% van de studentenverenigingen niet aan een ontgroening of hiërarchie doet. Alle leuke aspecten worden weggelaten en het gaat altijd maar daar over. Daar word ik gewoon nogal moe van.

Bovendien: E. is twee jaar ouder dan ik, heb je ooit het idee gehad dat onze vriendschap niet gelijkwaardig is? En Roos is twee jaar jonger, heb je het gevoel dat ik haar anders behandel dan ik bijv. jou behandel?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 12:26
Verwijderd
Oh, dat kan ik me wel voorstellen ja, maar goed, het is nu eenmaal een onderdeel van (sommige) studentenverenigingen waarover de meningen nógal verdeeld zijn, dus het is logisch dat het daar snel over gaat.

En nee, niet echt. Maar als basis voor een vriendschap zou het voor mij moeilijk werken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 12:38
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik dacht dat een ontgroening (novitiaat) meer is om de vereniging, je jaargenoten en de gebruiken van de vereniging te leren kennen. En juist door een wat intensiever programma bouw je volgens mij wel een goede band op met zeker je jaargenoten.

Ik denk zelf dat een studentenvereniging een enorme toevoeging is. Zeker als je op kamers gaat in een stad waar je verder (bijna) niemand kent. Je hebt natuurlijk wel je studiegenoten maar dit zal ook niet vergelijkbaar zijn met de middelbare school. Bij een studentenvereniging kun je gewoon gezellig een praatje maken bij de soos, veel activiteiten en mensen die je ook goed kent. Zeker als je in een studentenhuis van die vereniging zit lijkt me. En het is natuurlijk makkelijker aan een kamer te komen als je via je studentenvereniging wat kunt regelen, waarbij dus de kans groot is dat je ook bij mensen van die vereniging in het huis komt. Zeker als je goed met die lui kunt opschieten is dat een enorm voordeel denk ik.

@Uice, is het niet logisch dat er 'leukere' mensen zijn bij een vereniging waar je echt 'iets' doet? Want dat ook allemaal mensen met dezelfde interesses (anders zou je niet bij die vereniging zitten) en daarom daarom kan je al snel het idee hebben dat dat leukere mensen zijn.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat een ontgroening (novitiaat) meer is om de vereniging, je jaargenoten en de gebruiken van de vereniging te leren kennen. En juist door een wat intensiever programma bouw je volgens mij wel een goede band op met zeker je jaargenoten.
Dat is ook het idee erachter ja
Overigens had ik met mijn opleiding ook absoluut geen studentenvereniging 'nodig', want ik zat natuurlijk op een heel kleine opleiding waarvan ik na een week al zo'n beetje alle (voltijd)studenten van alle jaren kende. En we hebben trouwens ook wel een soort ontgroening gehad, of in elk geval een vuurdoop, in de vorm van het maken van een bewegingstheatervoorstelling waarmee we ook een soort van gingen touren. Te gek natuurlijk, maar vooral ook enorm zwaar om mee te beginnen. We waren allemaal kapot daarna, maar kenden elkaar wel al door en door. En dat werkt voor mij dan wel weer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-04-2011, 13:12
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik vind ontgroeningen trouwens altijd wel erg vermakelijk om naar te kijken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat een ontgroening (novitiaat) meer is om de vereniging, je jaargenoten en de gebruiken van de vereniging te leren kennen. En juist door een wat intensiever programma bouw je volgens mij wel een goede band op met zeker je jaargenoten.

Ik denk zelf dat een studentenvereniging een enorme toevoeging is. Zeker als je op kamers gaat in een stad waar je verder (bijna) niemand kent. Je hebt natuurlijk wel je studiegenoten maar dit zal ook niet vergelijkbaar zijn met de middelbare school.
De gemiddelde universiteit heeft 2 of 3 weken introductie, waarin in ieder geval in Nijmegen het grootste gedeelte daarvan door de studievereniging van je studie gedaan wordt. Activiteiten variëren van rare kennismakingsspelletjes tot kroegentocht, en 's nachts kom je op feesten mensen van andere studies tegen. Ik heb tijdens de intro mijn studievriendinnen leren kennen en dat was waarschijnlijk vergelijkbaar met een jaargroep in intentie en intensiteit, alleen hebben wij het zélf gedaan. *schouderophaal*
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 16:00
Verwijderd
Wat sann. zegt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 16:15
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik geloof dat ik een van de weinigen hier op het forum ben

Ik heb er de leukste tijd van mijn leven gehad, dus ik raad het vooral aan Kijk tijdens de introductieweek eens goed rond welke verenigingen er zijn, en word lid bij de vereniging die je het meeste aanspreekt.

Verder word ik altijd heel moe van het gehuil om hiërarchie en ontgroeningen en verplichtingen, want dat geldt maar bij een klein deel van de studentenverenigingen. Bovendien heb ik die 'verplichtingen' nooit als verplichtingen gezien, maar gewoon als bier drinken met mijn vrienden, DIKKE PRIMA.

Doen Of het nu bij het corps is of bij een of andere linkse geitenwollensokkenvereniging, als het de vereniging is die bij je past ga je het er sowieso waanzinnig gaaf hebben
In welke stad heb jij dan gestudeerd? Ik ga naar Groningen en dat is wel een leuke studentenstad

En ik ga zeer zeker ook wel bij een studentenvereniging hoor.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 20:10
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Kerrrrrel waarom heb je dat überhaupt in gedachten?
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 20:44
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Kerrrrrel waarom heb je dat überhaupt in gedachten?
Omdat: (dit is mijn beeld tenminste)
- Veel nieuwe mensen leren kennen
- Gezelligheid, soos enz.
- Leuke activiteiten
- Goedkoop bier
- Niet alleen mensen met dezelfde interesses maar allemaal verschillende mensen. Ik wil ook mensen tegenkomen die niet schiekunde studeren, dus niet alleen van de studievereniging. Maar daar word ik ook wel lid van hoor.
- Meer kans om snel een kamer te vinden, meer kans op een betere kamer
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 20:45
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Kerrrrrel waarom heb je dat überhaupt in gedachten?
Waarom zo negatief trouwens?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2011, 08:41
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Gast, hoe praten korpsballetjes altijd?
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 11:01
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Er zijn natuurlijk meer studentenverenigingen dan alleen het corps. Je kunt het beste kijken in de stad waar je wil gaan studeren, veel verenigingen hebben in verschillende steden zusjesvereningingen. Ik ben zelf lid van Biton, in Utrecht. Je hebt zusjesverenigingen in Leiden (Catena), Groningen (Cleopatra) en op nog meer plekken maar dat weet ik niet zo uit mijn hoofd. Biton is niet zo groot en gelijkwaardigheid is wel een van de belangrijkste pijlers. Het bestuur, ouderejaars en spiksplinternieuwe leden hebben dezelfde rechten en krijgen ook gewoon dezelfde behandeling. Je bepaalt zelf hoe actief je wordt door bij commissies of disputen te gaan maar er is niets verplicht.
Ik vind het zelf een fijne manier om meer vrienden te maken die niet alleen van je studie vandaan komen. En bij welke vereniging je ook gaat, er zijn altijd wel meer verschillende mensen dan je denkt. Je kunt er natuurlijk vanuitgaan dat alle corpsballen arrogant zijn of bekakt praten of alleen maar wijven willen neuken en bier zuipen maar dat is niet altijd een realistisch beeld.
Als je gaan studeren heeft je studentenstad meestal wel een introweek voor nieuwe studenten. Dan kun je rondkijken bij verschillende gezelligheids- of sportverenigingen en kun je kijken wat je leuk lijkt om lid te worden. Ik raad het in elk geval wel aan.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Gast, hoe praten korpsballetjes altijd?
Le-zen. Studentenvereniging is *niet* het corps.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Le-zen. Studentenvereniging is *niet* het corps.
Ik had de hoop al op gegeven maar gelukkig lezen sommige mensen wél
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 11:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik zit niet bij een studentenvereniging. Het corps zou ik sowieso nooit van m'n leven overwegen. De andere grote verenigingen in Utrecht hebben mij te veel verplichtingen. Ik wil niet iedere dinsdagavond moeten borrelen. Daarnaast kende ik al vrijveel mensen in Utrecht waardoor het 'contact maken' geen belangrijk argument voor mij was. Een kleinere vereniging zoals een sportvereniging kan wel leuk zijn, maar ik hoef het niet zo nodig.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 11:11
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
tl;dr

Maar stereotypegrapjes zijn gewoon leuk
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Ik had de hoop al op gegeven maar gelukkig lezen sommige mensen wél
Uhuh. Maar zelfs corpsballen waardeer ik wel. Ze zijn nogal amusant.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 12:39
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik zit wel bij een studentenvereniging.

Ik had zelf ook het idee van een studentenvereniging met ballen, ontgroeningen etc. maar ik kwam erachter dat er ook verenigingen zijn zonder al die tjak. Ik studeerde al een half jaar, maar had een beetje het gevoel dat ik een plek mistte om naartoe te gaan en lekker met mensen te zijn. Ik had wel vrienden gemaakt bij mijn nieuwe studie, maar dat was ook allemaal nog vrij pril. Eén van die chickies was lid geworden bij Cleopatra in de keiweek en toen bleek dat zij in febuari een kiezel (kleinere variant van de kei) organiseerden waar je ook nog lid kon worden. Ik ben toen meegeweest, ook om mijn beeld van studentenverenigingen aan te passen. Ik vond het er heel gezellig en ik ben toen lid geworden met het idee 'oh leuk, als het niet leuk is dan merk ik dat vanzelf en dan word ik weer lid-af'.

Ik vond het zelf heel fijn dat er geen ontgroening was, want ik vind het niet nodig om op zo'n manier een band met je lichting te krijgen, dat kan ook door een gewone introductie. Cleopatra biedt dan altijd een introductieprogramma aan van twee avonden per week gedurende 5 weken oid. Ik heb die meegelopen en heb zo kennis gemaakt met alle structuren. Dit is niet verplicht, maar het leek me nuttig om dat te leren kennen en ook mensen te leren kennen die avonden, want anders is de drempel om later nog te gaan wel heel erg hoog. Ik vind het zo fijn dat er niets verplicht is en iedereen gelijkwaardig is (dus niet het feuten-geneuzel).

Ik zou als ik jou was zeker bij alle verenigingen gaan kijken in de keiweek en eventueel een keuze maken. Ik heb er veel leuke mensen leren kennen. Het zegt wel genoeg dat ik al vier jaar lid ben en er nog steeds vaak kom. Er worden leuke activiteiten georganiseerd (voor ieder wat wils) en leuke feesten en je krijgt ook de kans om zelf dingen te organiseren door bv in een commissie te gaan of te tappen/koken whatever je leuk vindt, maar dat hoeft natuurlijk niet als je het niet wilt.

Mensen hebben veel vooroordelen over verenigingen, maar ik heb gemerkt dat veel verenigingen wel leuke lui hebben, ook al is hun vereniging gebaseerd op andere dingen, ontgroeningen etc. Ik zou dus gewoon echt overal langsgaan zodat je het met eigen ogen kunt zien en kan kijken of je er tussen zou passen en vooral of je dat zou willen. Ik zou me daarin vooral niet laten tegenhouden door wat anderen zeggen of vinden. En als je de studentenverenigingen toch niets vindt, zijn er nog altijd studieverenigingen en sportverenigingen of andere verenigingen. Daar zou ik ook zeker een kijkje bij nemen!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Omdat: (dit is mijn beeld tenminste)
- Veel nieuwe mensen leren kennen
- Gezelligheid, soos enz.
- Leuke activiteiten
- Goedkoop bier
- Niet alleen mensen met dezelfde interesses maar allemaal verschillende mensen. Ik wil ook mensen tegenkomen die niet schiekunde studeren, dus niet alleen van de studievereniging. Maar daar word ik ook wel lid van hoor.
- Meer kans om snel een kamer te vinden, meer kans op een betere kamer
Je vergeet de geile bitches.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 19:26
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
*verhaal
Zeker een goed idee! Ik denk ook dat ik eerder bij een wat kleinere vereniging ga dan een corps ofzo. Ik moet zeggen dat het bij Albertus een tijdje geleden wel gezellig was . Maar ik vraag me af of dat wel iets voor mij is...
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 09:41
Verwijderd
Ik zit zelf niet bij een studentenvereniging maar ik ken veel mensen van roeivereniging Nereus in Amsterdam, dus daar kom ik regelmatig en dat vind ik ook heel erg leuk. Ik vond het niet nodig om bij een vereniging te gaan omdat ik al wel een aantal mensen kende in Amsterdam en het met hen leuk had, maar ik begin steeds meer te twijfelen of ik niet ergens bij moet gaan. Of dat dan ook Nereus zal zijn weet ik niet, maar de kans bestaat zeker.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-04-2011, 09:44
Verwijderd
Ik heb niet bij een studentenvereniging gezeten, ben wel actief geweest bij de toneelcommissie van de studievereniging. Behalve mijn huisgenoten en de mensen van de toneelcommissie, heb ik eigenlijk met geen van mijn kennissen uit mijn studententijd nog contact, en tijdens de studie bevonden mijn sociale activiteiten zich ook vooral in de ouderlijke stad. Dus ik denk achteraf dat het wel goed was geweest als ik bij een vereniging had gezeten, dan wel een kleine anticorporale vereniging.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 20:58
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Het zou mijn ding niet zijn, studentenverenigingen. Sowieso gaan mijn haren recht overeind staan bij het idee van ontgroeningen en de hiërarchie en achterlijke regels.
Dit. Mijn beeld van studentenverenigingen is overigens vooral bepaald door verenigingen als Vindicat en Albertus, waar ik nooit van mijn leven bij zou gaan. Zoals Tink zei zijn er in Groningen ook andersoortige verenigingen die anders in elkaar zitten.

Ik ben actief binnen mijn studievereniging, door commissiewerk te doen (twee keer almanak-, intro- en nu lezingen- en excursiecommissie), dat bevalt me prima. Een studentenvereniging trekt mij persoonlijk minder, vooral omdat ik niet hou van uitgaan/drinken en wel een beeld van uitgaan en drinken heb bij studentenverenigingen. Correct me if I'm wrong .
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 07:22
Studeren Spijt van aanmelding studentenvereniging
tenEleven
8 29-08-2011 16:42
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Weed
229 08-11-2007 19:07
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 03:00
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 11:21
Lifestyle studentenverenigingen: levensstijl?
Optima
49 10-06-2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.