Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Ga jij bij een studentenvereniging?
Ja, ik zit op een universiteit in één van de studentensteden van NL en ga wel bij een vereniging 45 22.06%
Nee, ik zit op een universiteit in één van de studentensteden van NL en ga niet bij een vereniging 84 41.18%
Ik volg een HBO opleiding in een studentenstad en ga bij een vereniging 6 2.94%
Ik volg een HBO opleiding in een studentenstad en ga niet bij een vereniging 41 20.10%
Ik volg een HBO opleiding in een niet studentenstad maar ik wel bij een vereniging in die stad 4 1.96%
Ik volg een HBO opleiding in een niet studentenstad en ik ga niet bij een vereniging in die stad 9 4.41%
Anders.................... 15 7.35%
Aantal stemmers: 204. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2005, 20:22
DP17
DP17 is offline
In ons kleine kikkerlandje kennen we enkele studentensteden Groningen, Amsterdam, Wageningen, Utrecht, Rotterdam, Delft en Leiden. In deze steden zijn natuurlijk studentenverenigingen gevestigd als voorbeeld noem ik Albertus Magnus en Vindicat in Groningen.

Maar tegenwoordig rukken ook studentenverenigingen op in plaatsen met hogescholen, in o.a Emmen, Venlo, Breda en Zwolle zie je ze tegenwoordig ook al zijn deze niet aangesloten by een overkoepelend platform.

Als jij nou niet in één van Neerlands echte studenten steden op de universiteit zit maar bijvoorbeeld een studie volgt op Fontys, NHTV of Windesheim en de mogelijkheid is er voor een studentenvereniging ga je er dan bij?

Ik ga zelf op Windesheim een studie volgen en ga bij een studentenvereniging!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2005, 20:38
Verwijderd
Ik ga naar de Radboud Universiteit in Nijmegen en niet bij een studentenvereniging. Ik heb daar niets mee en ik heb er ook geen behoefte aan.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 20:40
DP17
DP17 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-08-2005 @ 20:38 :
Ik heb daar niets mee en ik heb er ook geen behoefte aan.
Ach ik zie het ook eerst een jaar aan........en dan ziek ik wel verder.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 21:14
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
studie en vereniging

niet dat ik actief lid ben ofzo, maar het bier is lekker goedkoop en je kan ergens heen als je niets beters te doen hebt
het is een "normale" vereniging, wel ontgroening, maar verder geen echte verplichtingen en niet het corps ofzo
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 22:18
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik zit op Avans in Breda, maar ik ga nergens bij. Heb daar niet echt behoefte aan
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 22:26
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-08-2005 @ 20:38 :
Ik ga naar de Radboud Universiteit in Nijmegen en niet bij een studentenvereniging. Ik heb daar niets mee en ik heb er ook geen behoefte aan.
Had het niet beter kunnen zeggen.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 22:41
Verwijderd
Lekker volledig weer. Om precies te zijn telt Nederland twaalf studentensteden en dertien universiteiten, te weten Amsterdam (Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit), Rotterdam (Erasmus Universiteit Rotterdam ), Delft (Technische Universiteit Delft), Leiden (Universiteit Leiden), Utrecht (Universiteit Utrecht), Groningen (Rijksuniversiteit Groningen), Nijmegen (Radboud Universiteit Nijmegen), Wageningen (Wageningen University & Researchcentre), Eindhoven (Technische Universiteit Eindhoven), Enschede (Universiteit Twente), Maastricht (Universiteit Maastricht) en Tilburg (Universiteit van Tilburg).

In Amsterdam, Rotterdam, Leiden, Delft, Wageningen, Groningen en Utrecht vinden we afdelingen van het corps. Verenigingen van het Allerheiligenconvent vinden we in Amsterdam (LANX), Rotterdam (RSV Sanctus Laurentius), Delft (DSV Sanctus Vergilius, kortweg Virgiel), Leiden (ALSV Quintus), Tilburg (TSC Sint Olof), Nijmegen (NSV Carolus Magnus), Groningen (RKSV Albertus Magnus), Utrecht (CS Veritas) en Wageningen (KSV Franciscus Xaverius). Even voor de volledigheid. De onafhankelijke verenigingen, verenigingen in HBO-steden en dergelijke ken ik niet uit het hoofd.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 23:01
fractuur
fractuur is offline
Ik ga studeren in Utrecht, en ga niet bij een studentenvereniging. Ik heb het druk zat met sport, werk en andere dingen. Bovendien spreken de verenigingen in Utrecht me niet heel erg aan eigenlijk. Misschien dat ik er ooit van terug kom, maar dan nog heb ik er niet echt behoefte aan.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 23:14
Verwijderd
Ik studeer al in Rotterdam en wil bij een studentenvereniging omdat dat me gezellig lijkt. Corps en AHC zijn bijna zeker uitgesloten, waardoor S.S.R.-R. en R.S.G. overblijft.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 23:16
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-08-2005 @ 22:41 :
*verhaal over steden en verenigingen*
en als aanvulling hierop wil ik nog even opmerking dat ook in de studentensteden er verenigingen zijn die niet ergens bij zijn aangesloten. De TS suggereert ten onrechte alsof dat alleen in de HBO-steden voorkomt.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 23:18
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 14-08-2005 @ 23:01 :
Nee, ik heb betere dingen te doen en in Utrecht zijn ze allemaal kut.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 23:35
Verwijderd
Ik woon in Zwolle en zit bij een vereniging, ten eerste omdat het ontzettend gezellig is en ten tweede omdat het Zwolle 10x leuker maakt dan zonder vereniging
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 00:12
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik ga studeren in Amersfoort (bij mijn weten geen studentenstad) en ik ga niet bij een studentenvereniging. Ik kan zonder lidmaatschap geld ook wel aan vrienden komen en als ik leuke dingen wil doen kan ik dat ook wel zonder een vereniging. Ik zie er gewoon het nut niet van in
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 00:36
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-08-2005 @ 22:41 :
Lekker volledig weer. Om precies te zijn telt Nederland twaalf studentensteden
Fout!!. Ook in Kampen staat een universiteit men kan er dingen met godsdienst enzo bestuderen

Verder heb je als verbonden verenigingen ook nog De Federatie van Unitas en Bonden (FUB) met daarin DSB (Delft), Demos (Eindhoven), RSG (Rotterdam), USG (Groningen) en SSR-W (Wageningen).
En het intercity verband met Augustinus (Leiden), SSR-R (Rotterdam), USA (Amsterdam), USR (Utrecht)
En ZEUS (zusterlijke eenheid uit saamhorigheid met Biton (Utrecht) Catena (Leiden), Cleopatra (Groningen), Cyclades (Amsterdam), Karpe Noktem (Nijmegen), HBO vereniging SAAM (Deventer), Wolbodo (Delft), Wolwese (Leeuwarden(HBO))
En Aurora met Ovum Novum (Nijmegen), Taste (Enschede), Gaudium (Rotterdam)
En DizKoPlaJa Dizkartes (Groningen), Koko (Maastricht), Plato (Tilburg) en SintJansburg (Delft)

Zo dit zijn zo'n beetje de verbanden waar een vereniging bij zit die ik 'enigzins' ken. Vooral de eerste is ook behoorlijk actief, de rest ken ik als verband niet goed. Wellicht zijn er nog enkelle verbanden, maar dat zoek je zelf maar uit als je intresse hebt, op http://studenten-verenigingen.pagina.nl/ is alles wel te vinden.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 00:43
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Oja, velen zullen wel al weten dat ik in Leiden studeer en ook bij een vereniging zit (SSR)
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 01:07
hurricane
hurricane is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-08-2005 @ 20:38 :
Ik ga naar de Radboud Universiteit in Nijmegen en niet bij een studentenvereniging. Ik heb daar niets mee en ik heb er ook geen behoefte aan.
Helemaal mee eens. Ik heb niets met het fenomeen studentenvereniging.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 02:32
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 15-08-2005 @ 00:36 :
Fout!!. Ook in Kampen staat een universiteit men kan er dingen met godsdienst enzo bestuderen

Verder heb je als verbonden verenigingen ook nog De Federatie van Unitas en Bonden (FUB) met daarin DSB (Delft), Demos (Eindhoven), RSG (Rotterdam), USG (Groningen) en SSR-W (Wageningen).
En het intercity verband met Augustinus (Leiden), SSR-R (Rotterdam), USA (Amsterdam), USR (Utrecht)
En ZEUS (zusterlijke eenheid uit saamhorigheid met Biton (Utrecht) Catena (Leiden), Cleopatra (Groningen), Cyclades (Amsterdam), Karpe Noktem (Nijmegen), HBO vereniging SAAM (Deventer), Wolbodo (Delft), Wolwese (Leeuwarden(HBO))
En Aurora met Ovum Novum (Nijmegen), Taste (Enschede), Gaudium (Rotterdam)
En DizKoPlaJa Dizkartes (Groningen), Koko (Maastricht), Plato (Tilburg) en SintJansburg (Delft)

Zo dit zijn zo'n beetje de verbanden waar een vereniging bij zit die ik 'enigzins' ken. Vooral de eerste is ook behoorlijk actief, de rest ken ik als verband niet goed. Wellicht zijn er nog enkelle verbanden, maar dat zoek je zelf maar uit als je intresse hebt, op http://studenten-verenigingen.pagina.nl/ is alles wel te vinden.
En Zwolle heeft sinds vorig jaar ook een universitaire opleiding (bedrijfswetenschappen) en daar kom dit jaar bewegen en leven bij. En volgens planning nog een stuk meer Maar wel allemaal via de VU. Zelfs Apeldoorn heeft een universitaire opleiding, wil niet zeggen dat het "echte" studentensteden zijn.

Er zijn nog een stuk meer verbanden, bijvoorbeeld voor HBO verenigingen e.d. LPO bijvoorbeeld (Landelijk Preases Overleg). Deze zijn inderdaad een stuk minder bekend

Goed, voor zover even mijn aanvulling
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 13:11
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
sann schreef op 15-08-2005 @ 02:32 :
Er zijn nog een stuk meer verbanden, bijvoorbeeld voor HBO verenigingen e.d. LPO bijvoorbeeld (Landelijk Preases Overleg).
Typisch HBO , dat je als HBO verenigingen een Preases Overleg hebt.
Het is vast Praeses
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-08-2005, 14:08
Demiurge
Avatar van Demiurge
Demiurge is offline
Ga nu nieuwe studie doen in Leeuwarden en zit ook al bij een studentenvereniging in Leeuwarden...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 15:29
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Demiurge schreef op 15-08-2005 @ 14:08 :
Ga nu nieuwe studie doen in Leeuwarden en zit ook al bij een studentenvereniging in Leeuwarden...
wat ga je doen in leeuwarden ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 16:24
vliegtuig
vliegtuig is offline
Ook in middelburg zit nu een universiteit, namelijk de roosevelt academie. En volgens mij bestaat er ook nog zo iets als de universiteit voor de humanistiek.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
vliegtuig schreef op 15-08-2005 @ 16:24 :
Ook in middelburg zit nu een universiteit, namelijk de roosevelt academie.
Dat is een dependance van de UU.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 16:32
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 15-08-2005 @ 13:11 :
Typisch HBO , dat je als HBO verenigingen een Preases Overleg hebt.
Het is vast Praeses
klein typfoutje
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 17:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga een HBO opleiding volgen in een studentenstad (Rotterdam) en ga niet bij een vereniging. Ik heb er geen behoefte aan. Afgelopen jaar ben ik ook geen lid geweest in Leuven en ik heb niet het idee dat ik wat gemist heb. De mensen die ik daar leer kennen zijn toch niet het soort mensen wat ik als vrienden wil hebben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 17:30
Verwijderd
Ik ben derdejaars en zit niet bij een studievereniging, omdat ik geen excuus nodig heb om dronken te worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2005, 17:32
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-08-2005 @ 22:41 :
In Amsterdam, Rotterdam, Leiden, Delft, Wageningen, Groningen en Utrecht vinden we afdelingen van het corps.
In Eindhoven heb je ook E.S.C. (Eindhovens Studenten Corps), maar op dat bij 'het corps' hoort waar jij nu over spreekt weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 17:38
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-08-2005 @ 17:32 :
In Eindhoven heb je ook E.S.C. (Eindhovens Studenten Corps), maar op dat bij 'het corps' hoort waar jij nu over spreekt weet ik niet.
Nein.

http://www.corps.nl/
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 18:32
DP17
DP17 is offline
Citaat:
sann schreef op 14-08-2005 @ 23:35 :
Ik woon in Zwolle en zit bij een vereniging, ten eerste omdat het ontzettend gezellig is en ten tweede omdat het Zwolle 10x leuker maakt dan zonder vereniging
That's the spirit!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-08-2005 @ 17:30 :
Ik ben derdejaars en zit niet bij een studiestudentenvereniging, omdat ik geen excuus nodig heb om dronken te worden.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 20:49
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, ik zit op een universiteit in één van de studentensteden van NL en ga niet bij een vereniging.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 01:12
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik ga naar hotelschool maastricht en ik ga waarschijnlijk wel bij de vereniging, maar als ze zich niet kunnen gedragen tijdens de introductie dan heb ik er geen behoefte aan. De achterlijke vragenlijst stuur ik dan ook gewoon niet of onvolledig op
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 03:56
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-08-2005 @ 17:30 :
Ik ben derdejaars en zit niet bij een studie(studenten)vereniging, omdat ik geen excuus nodig heb om dronken te worden.
Ppppppffffffffffffffffffffffff, wat een slappe hap. Duidelijk weet je niet waar het om gaat bij een verenging, iig niet om t dronken worden kan ik je vertellen.

Verder met betrekking tot dependances in Middelburg (UU), Zwolle (VU), Den Haag (UL) enzovoort, sorrie, maar dat kan ik niet echt tot universiteits steden rekenen. Immers ze vallen onder een universiteit in een andere stad en dus ook onder die stad. (Ik zie wel dat je nogal moeilijk in die andere stad bij een vereniging kunt gaan, maar toch t is net niet helemaal)
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 11:05
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 16-08-2005 @ 03:56 :
Ppppppffffffffffffffffffffffff, wat een slappe hap. Duidelijk weet je niet waar het om gaat bij een verenging, iig niet om t dronken worden kan ik je vertellen.

nee, studentenverenigingen zijn er alleen maar om te studeren...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 11:14
Quickbeam
Quickbeam is offline
mb, als het maar niet amphytrion is
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 11:44
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-08-2005 @ 11:05 :
nee, studentenverenigingen zijn er alleen maar om te studeren...
dat wordt niet gezegd. Wat er gezegd wordt is dat studentenverenigingen niet alleen maar gaan om het zo veel mogelijk zuipen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 13:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik studeer al in Rotterdam (ga nu naar het 2e jaar) en ben lid van RSG.

Citaat:
FuSe schreef op 14-08-2005 @ 23:14 :
Ik studeer al in Rotterdam en wil bij een studentenvereniging omdat dat me gezellig lijkt. Corps en AHC zijn bijna zeker uitgesloten, waardoor S.S.R.-R. en R.S.G. overblijft.
Gewoon komen kijken deze week Gisteravond was het heel gezellig. (Ben nu alleen een beetje brak) Woensdag wordt het op RSG waarscheinlijk behoorlijk druk.
RSG is overgens de enige in Rotterdam zonder ontgroening. Als je dat van belang vind. Verder gewoon kijken wat het beste bij je past.

Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-08-2005 @ 17:07 :
Ik ga een HBO opleiding volgen in een studentenstad (Rotterdam) en ga niet bij een vereniging. Ik heb er geen behoefte aan. Afgelopen jaar ben ik ook geen lid geweest in Leuven en ik heb niet het idee dat ik wat gemist heb. De mensen die ik daar leer kennen zijn toch niet het soort mensen wat ik als vrienden wil hebben.
Dit is toch wel erg kort door de bocht hoor. De meeste mensen hebben een beeld bij studentenverenigingen als van een corps en niet echt veel meer. Dat is wel jammer, want er is zoveel meer.
Ik ben toen ik in Nijmegen gestudeerd heb geen lid geweest van een vereniging. Heb er ook absoluut geen behoefte aan gehad. Had ook nu eigenlijk zoiets van mis er niks aan. Maar toch ben ik lid geworden en vind ik echt dat het wel iets extra's bied. Toch als RSG er niet geweest was had ik het ook absoluut niet gedaan. Het gaat erom dat als er een vereniging is waar je je wel goed voelt (sfeer is goed) het echt wel iets is waar je wat aan hebt. Maar als je gekeken hebt en je het niks vind moet je het ook niet doen. Maar niet nee zeggen terwijl je niet weet wat er is en wat het precies is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-08-2005, 14:23
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 16-08-2005 @ 03:56 :
Ppppppffffffffffffffffffffffff, wat een slappe hap. Duidelijk weet je niet waar het om gaat bij een verenging, iig niet om t dronken worden kan ik je vertellen.
Natuurlijk wel. Dat de leden zelf dat niet expliciet zeggen maakt het niet minder waar.

Overigens ben ik wel lid van een studievereniging, ik haal die twee altijd door elkaar.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 14:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-08-2005 @ 14:23 :
Natuurlijk wel. Dat de leden zelf dat niet expliciet zeggen maakt het niet minder waar.

Overigens ben ik wel lid van een studievereniging, ik haal die twee altijd door elkaar.
als ze t zelf zouden zeggen zou ook zo raar overkomen. misschien dat ze dan wel meer leden zouden hebben hoor, gewoon adverteren met 'gratis bier' of zo...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 14:51
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Een studentenvereniging bied veel meer (kom ik zo op). Het zou behoorlijk kansloos zijn als het gaat om het meeste zuipen, dan had ik heus niet bij een vereniging gezeten.

Het gaat er juist om om je te verdiepen, je ziet veel mensen met allemaal verschillende studies die je toch echt verrekte veel kunnen leren (als in dingen over hun studie die jij niet weet). Verder kan je binnen een vereniging ervaring opdoen, zoals het organiseren van (grotere) evenementen waarbij je leer acquisitie te lopen, roosters maken voor grote groepen mensen die dingen voor je moeten doen en die mensen gemotiveerd houden etc etc.
Op veel verenigingen zijn er ook groepen die met cultuur bezig zijn en doordat je niet alleen bent kan je met een groepje ook mensen uitnodigen zoals schrijvers, politici, iemand die blindegeleide honden opleidt enzovoort enzovoort en dus moet je niet wachten tot die ergens toevallig zijn in de buurt.
En dan heb je natuurlijk ook de mogelijkheid om je eigen creativiteit te loop te laten gaan door met anderen van jou vereniging muziek te maken (je bent in een nieuwe stad, zonder verder aanknopings punt, maar wil toch graag muziek maken) en je kan meewerken aan toneelstukken.

Jaja, daar sta je vast van te kijken en ik zie t woord bier niet staan

Trouwens, dat bier moet ook ergens vandaan komen. Om dat allemaal goed te regelen zijn er heel wat dingen nodig. Bij een 'kleine' vereniging als de mijne (500 leden) zijn daar toch echt 2 mensen full time mee bezig. (dan is wel ook alles geregeld mbt consumptie)
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn

Laatst gewijzigd op 16-08-2005 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 14:58
Luego
Luego is offline
Ik ga naar Delft, en denk dat ik bij Jansbrug ga.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 15:05
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-08-2005 @ 14:23 :
Natuurlijk wel. Dat de leden zelf dat niet expliciet zeggen maakt het niet minder waar.

Overigens ben ik wel lid van een studievereniging, ik haal die twee altijd door elkaar.
jij weet dus duidelijk niet wat een studentenvereniging inhoudt...
iedereen denkt meteen aan ballen die alleen maar zuipen en corps dit en corps dat.. lang niet elke vereniging is als het corps en ook bij het corps gaat het niet alleen om zuipen, dat is alleen een leuke bijzaak

zelf zit ik niet bij het corps voor als je dat nu denkt, maar het verenigingsleven is echt leuk
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 15:05
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Luego schreef op 16-08-2005 @ 14:58 :
Ik ga naar Delft, en denk dat ik bij Jansbrug ga.
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 15:27
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
ik ga naar de HAN maar ik denk niet dat ik bij een studentenvereninging ga
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 16:36
Metallinos
Metallinos is offline
Ik studeer in Nijmegen en word volgend jaar penningmeester bij Karpe Noktem, een behoorlijk kleine en jonge "alternatieve" studenten/gezelligheids vereniging in Nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 17:57
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 16-08-2005 @ 14:51 :
Een studentenvereniging bied veel meer (kom ik zo op). Het zou behoorlijk kansloos zijn als het gaat om het meeste zuipen, dan had ik heus niet bij een vereniging gezeten.
moet dat nou wat over jou of over studentenverenigingen zeggen ?

maar ja, m.i. zijn studentenverenigingen dan ook kansloze aangelegenheden. maar dat terzijde.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:01
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-08-2005 @ 17:57 :
moet dat nou wat over jou of over studentenverenigingen zeggen ?

maar ja, m.i. zijn studentenverenigingen dan ook kansloze aangelegenheden. maar dat terzijde.
zegt dat wat over jou of over studentenverenigingen?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 21:50
Demiurge
Avatar van Demiurge
Demiurge is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-08-2005 @ 15:29 :
wat ga je doen in leeuwarden ?
Geschiedenis aan de NHL
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 00:34
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-08-2005 @ 17:57 :
moet dat nou wat over jou of over studentenverenigingen zeggen ?

maar ja, m.i. zijn studentenverenigingen dan ook kansloze aangelegenheden. maar dat terzijde.
Jammer dat je dat zo zwart-wit denkt, er zijn zo ontzettend veel verenigingen, van zeer alternatief tot zwaar ballerig en elke mogelijk variant er tussen in. Er worden elk jaar ik weet niet hoeveel duizend studenten lid bij allerlei verschillende verenigingen, denk niet dat je dan alles over 1 kam kan scheren.

Kijk eens wat verder dan je neus lang is zou ik zeggen, zeker als je je er nooit een beetje in verdiept hebt denk ik niet dat je er ook maar een enigzins objectieve mening over kunt vormen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 02:21
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-08-2005 @ 17:57 :
moet dat nou wat over jou of over studentenverenigingen zeggen ?

maar ja, m.i. zijn studentenverenigingen dan ook kansloze aangelegenheden. maar dat terzijde.
Sorrie
Kerel leer eens open staan voor dingen. Ik geef je gewoon netjes repliek en probeer je vooroordelen te weerleggen. Wat doe jij, je komt niet met een normaal argument, maar wordt nogal persoonlijk.

Kijk als je vindt dat studentenverenigingen kansloos zijn, kom dan ook met goede argumenten. Het enige argument wat je hebt gebracht is dat alles om alcohol zou draaien, wat dus niet klopt.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 09:04
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 17-08-2005 @ 02:21 :
Sorrie
Kerel leer eens open staan voor dingen. Ik geef je gewoon netjes repliek en probeer je vooroordelen te weerleggen. Wat doe jij, je komt niet met een normaal argument, maar wordt nogal persoonlijk.

Kijk als je vindt dat studentenverenigingen kansloos zijn, kom dan ook met goede argumenten. Het enige argument wat je hebt gebracht is dat alles om alcohol zou draaien, wat dus niet klopt.
1) t alcohol-argument was niet direct van mij afkomstig
2) jij begon over je persoonlijke voorkeur, ik niet
3) ik heb nog geen enkele studentenvereniging meegemaakt waarbij t echt om nuttige dingen ging.

@sann : je hebt geen idee hoe lang mn neus is... en je hebt geen idee of ik me er nou wel of niet in verdiept heb.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 08:22
Studeren Spijt van aanmelding studentenvereniging
tenEleven
8 29-08-2011 17:42
De Kantine Studentenvereniging
Mr.Mark
37 25-04-2011 21:58
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Weed
229 08-11-2007 20:07
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 04:00
Lifestyle studentenverenigingen: levensstijl?
Optima
49 10-06-2003 11:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.