Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2007, 15:51
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
De Pakistaanse oppositieleidster Benazir Bhutto gedood is bij een zeldfmoordaanslag in de stad Rawalpindi. Bij de explosie zelf zou de 54-jarige Bhutto niet gewond zijn geraakt, maar daarna zou er nog op haar zijn geschoten.

Daarbij zou ze zijn geraakt in de nek en de borst. Bij de aanslag zouden zeker twintig mensen zijn gedood. De zwaar gewonde Bhutto werd naar het ziekenhuis gebracht, waar ze overleed.

Verkiezingen
Bhutto verliet net een partijbijeenkomst toen de aanslag plaatsvond. Ze voerde campagne voor de komende parlementsverkiezingen van 8 januari. Haar partij PPP was de grote kanshebber voor de overwinning. Onduidelijk is of de verkiezingen nu nog doorgaan.

Bhutto keerde enkele maanden geleden terug naar Pakistan na acht jaar in ballingschap te hebben geleefd. Bij haar aankomst in Karachi in oktober was zij ook al doelwit van een aanslag. Toen werden er 140 mensen gedood.

Moslimextremisten hadden haar gewaarschuwd om niet terug te keren naar Pakistan, omdat zij te veel op de hand zou zijn van de Verenigde Staten.

Bhutto was in de jaren tachtig en negentig twee keer premier van Pakistan. Ze was het land ontvlucht na aanklachten wegens corruptie.

Vader
Benazir Bhutto was de eerste vrouwelijke premier van Pakistan. Die functie zou ze nooit hebben gekregen als haar vader ook geen premier was geweest in de jaren zeventig. De familie Bhutto is een machtige, maar omstreden clan van grootgrondbezitters die het al tijden voor het zeggen hebben in Pakistan. Bhutto's vader werd vermoord in 1979.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2007, 16:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Weer een corrupt politicus uit de weg geruimd!

Maar nee, jammer. Musharraf zal wel in zijn handen zitten te wrijven.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 17:12
Augustus
Avatar van Augustus
Augustus is offline
In een land als pakistan is corrupt een relatief begrip.
Maarja instabiliteit dient de westerse wereld nietwaar.
__________________
pr0n parades and drug raids
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 19:07
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Tiswah!
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 19:39
Help Valentijn
Avatar van Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
Musharraf zal wel in zijn handen zitten te wrijven.
Mwah, zo goed komt het hem nu ook niet uit he. De schuld zal hoe dan ook deels bij hem gelegd worden.

Het is vooral Sharif die er zijn voordeel mee kan doen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 20:02
Verwijderd
Je kon er op wachten.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 20:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Zielig

En Pakistan was al zo onrustig...
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 20:37
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Zodra het een vrouw is is het zielig.
Opgeruimd staat netjes.
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 21:25
Verwijderd
Eh? Wat is dat nu weer voor vage opmerking?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 22:20
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Jammer want het was een charismatisch figuur die een enorme invloed heeft gehad op het moderne Pakistan, vanuit een familie die nog een rol speelde tijdens de Raj dan nog, van traditie gesproken.

Belangrijke ontwikkeling ook voor Pakistan en de strijd tegen terrorisme.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 22:27
Verwijderd
Een interessante documentaire over Pakistan:

http://www.nmo.nl/67-Pakistan_Zindab...flevering=2988

http://www.nmo.nl/67-Pakistan_Zindab...flevering=2992

Misschien wel leuk om dit hele gebeuren zo in zijn context te plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 22:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zodra het een vrouw is is het zielig.
Opgeruimd staat netjes.
Hallo? Musharaf is ook ronduit een anti-democraat, en zal hier en daar ook zeker geld achterover gedrukt hebben.

Echter, hij is wel degene die Pakistan uit een internationaal isolement haalde en daarmee met name economisch veel voor zijn mensen betekende.

Een waardeoordeel is een afweging van voors en tegens, niet slechts een enkel gegeven als maatstaf.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 13:54
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Zodra het een vrouw is is het zielig.
Opgeruimd staat netjes.
Ik volg die Pakistan zooi niet hoor, maar waarom is het goed dat zij dood is?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 18:41
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Zodra het een vrouw is is het zielig.
Opgeruimd staat netjes.
Ik beveel jou deze quote te onderbouwen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 18:43
Verwijderd
Ik zat met mijn vriendin in de auto toen het nieuwsbericht op de radio kwam. De reactie van mijn vriendin: "O echt?! Maar die was kei mooi!".

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 19:40
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
"O echt?! Maar die was kei mooi!".
lol, Brabanders..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 22:56
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Tijdens haar ballingschap verbleef ze in Groot-Brittannië. Dat zegt wel genoeg over haar loyaliteiten. De Britten zouden haar nooit asiel verlenen, als ze zich puur en alleen zou inzetten voor de belangen van Pakistan.

Ik vind haar trouwens oerlelijk, met haar Egyptische wenkbrauwen en gorillasmoel, maar haar carriere is wel indrukwekkend.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Tijdens haar ballingschap verbleef ze in Groot-Brittannië. Dat zegt wel genoeg over haar loyaliteiten. De Britten zouden haar nooit asiel verlenen, als ze zich puur en alleen zou inzetten voor de belangen van Pakistan.
Pakistanen zie je inderdaad weinig in Engeland.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-12-2007, 23:41
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pakistanen zie je inderdaad weinig in Engeland.
Nee, je begrijpt me verkeerd. (of ik druk me verkeerd uit). Wat ik bedoelde ws dat Bhuttoe niet werd uitgeleverd aan Pakistan, maar als politiek asielzoeker werd beschermd. Destijds werd zij beschuldigd van corruptie, daarom ontvluchtte ze het land. Na druk vanuit het Westen kon ze afgelopen maand weer terug.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 11:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tijdens haar ballingschap verbleef ze in Groot-Brittannië. Dat zegt wel genoeg over haar loyaliteiten.
Uhm, nee, dat zegt niets. Waarom kom je er mee?
Citaat:
Destijds werd zij beschuldigd van corruptie, daarom ontvluchtte ze het land. Na druk vanuit het Westen kon ze afgelopen maand weer terug.
Noem eens een niet-corrupte Pakistaanse politicus? Een echt verwijt kun je daar niet van maken.

Het is net als belastingontduiking in Rusland in de jaren '90: iedereen moest het doen, alleen de mensen met de verkeerde politieke oriëntatie waren strafbaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Nee, je begrijpt me verkeerd. (of ik druk me verkeerd uit). Wat ik bedoelde ws dat Bhuttoe niet werd uitgeleverd aan Pakistan, maar als politiek asielzoeker werd beschermd. Destijds werd zij beschuldigd van corruptie, daarom ontvluchtte ze het land. Na druk vanuit het Westen kon ze afgelopen maand weer terug.
Ze is sowieso niet Pakistan uitgezet, voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 11:57
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Ik vind haar trouwens oerlelijk, met haar Egyptische wenkbrauwen en gorillasmoel, maar haar carriere is wel indrukwekkend.
Alsof jij er wat beter uitziet? :').

Maar goed, ontopic:

Ik vind het wel erg voor Pakistan, omdat zij toch wel een soort van wapen was voor de strijd tegen de radicale islam in Pakistan. Ook al was ze controversieel.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 12:48
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Tijdens haar ballingschap verbleef ze in Groot-Brittannië. Dat zegt wel genoeg over haar loyaliteiten. De Britten zouden haar nooit asiel verlenen, als ze zich puur en alleen zou inzetten voor de belangen van Pakistan.
De Bhutto clan is erg groot en zowat alle kleine Bhuttootjes worden traditioneel naar een Engelse school gestuurd, in het Engels opgevoed enz, zoals het hoort bij prominente Pakistaanse, Indiase en Bangladeshi families. Het heeft weinig met loyaliteit te maken, ze had genoeg connecties om in eender welk westers land te verblijven.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 14:46
BoemInJeBallen
BoemInJeBallen is offline
Citaat:
Bhutto was in de jaren tachtig en negentig twee keer premier van Pakistan. Ze was het land ontvlucht na aanklachten wegens corruptie.
Voor we haar de hemel in preizen, denk hier alstublieft wel aan.
__________________
Lui zijn is ook vermoeiend
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 09:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Voor we haar de hemel in preizen, denk hier alstublieft wel aan.
En neem dit dan ook in overweging:

"Corruptie
Gedurende beide periodes dat ze aan de macht was, bleek de rol van haar man, Asif Zardani, zeer controversieel. Verscheidene Pakistaanse regeringen beschuldigden hem van corruptie. Geen van de beschuldigingen bleek de rechtbank hard te kunnen maken, maar Zardani heeft wel acht jaar in de cel gezeten. In 2004 kwam hij vrij na kritiek op de aanklachten.

Bhutto en haar man hebben de beschuldigingen van corruptie altijd ontkend. Zij claimen dat de aanklachten uit politieke overwegingen zijn gedaan.

Benazir Bhutto verliet Pakistan in 1999 opnieuw om in het buitenland te gaan wonen. Ze bracht acht jaar in ballingschap door in Dubai, samen met haar drie kinderen en, na zijn vrijlating, ook met haar man."
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...ir_bhutto.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2007, 09:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ik vind haar trouwens oerlelijk, met haar Egyptische wenkbrauwen en gorillasmoel, maar haar carriere is wel indrukwekkend.
Jij hebt geen smaak

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 09:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Assassin Believed Seen in Video Images; Bhutto Aides Accuse Pakistani Government of Cover-Up

ISLAMABAD, Pakistan — A Pakistani TV station on Saturday aired photos taken from video of a man it said it believed killed former Prime Minister Benazir Bhutto on Thursday.

The man, who is wearing sunglasses, appears to be aiming a gun in one of the pictures. Dawn News TV said he likely is in his 20s and of Pakistani descent.
(...)
http://www.foxnews.com/story/0,2933,318993,00.html

Zie hier de foto-essay:
http://www.foxnews.com/photoessay/0,4644,2984,00.html

Op nieuws.nl staan beelden van het moment dat er geschoten wordt. Je ziet haar niet, hoor. Maar wel het pistool. Degene die het vast heeft, heeft een lange witte mouw en een zwart jasje aan. Naast hem aan de linkerkant is iets wits. Lijkt me overeenstemmig met de foto-beelden die ik hier eerder geplaatst heb.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 30-12-2007 om 09:36.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 09:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
En vandaag:

Pakistaanse politicus doelwit van aanslag
Uitgegeven op zondag 30 december 2007 om 08:29:03, bijgewerkt om 08:40:57

(Novum/AP) - Zelfmoordterroristen hebben zondag geprobeerd een vooraanstaand Pakistaanse politicus te vermoorden. Dat gebeurde toen de politieke partij van de vermoorde Benazir Bhutto wilde beginnen aan een spoedberaad over de vraag of de partij de verkiezingen van 8 januari moet boycotten vanwege de moord. Het is de eerste aanslag sinds de moord op Bhutto donderdag.

Twee militanten bliezen zichzelf op bij het huis van Ijazul Haq van de Pakistaanse Moslimpartij League-Q. Volgens de politie was Haq het doelwit, maar was hij op het moment van de aanslag niet thuis. De aanslagplegers kwamen om; er zijn geen gewonden gevallen.

Tijdens de bijeenkomst van de Pakistaanse Volkspartij wordt het politieke testament van Bhutto voorgelezen. Ook wordt gesproken over wie haar moet opvolgen.

Zaterdag kwamen in Pakistan tientallen mensen om bij rellen. Ook werd voor tientallen miljoenen dollars schade aangericht. Relschoppers vernielden 178 banken, 72 treinwagons, achttien stations. Zeker honderd gevangen ontsnapten uit de gevangenis. De onrust volgt op dood van oud-premier Bhutto donderdag door een zelfmoordaanslag. Het geweld wordt gevoed door tegenstrijdige berichten over de exacte doodsoorzaak en over wie de moord op zijn geweten heeft.
http://headline.nieuws.nl/492758/Pak...it_van_aanslag

geen 72 maagden voor hun, gnagna. Dat zal ze leren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Zoon en man Benazir Bhutto gaan partij leiden

Asif Ali Zardar, voormalig echtgenoot van Benazir Bhutto en zoon Bilawal zijn de nieuwe leiders van de PPP (foto: AP)

De partij van Benazir Bhutto, de PPP, heeft haar 19-jarige zoon Bilawal aangewezen als nieuwe partijleider. De echtgenoot van Bhutto, Asif Ali Zardani, wordt co-voorzitter. Dat hebben de partijleden vandaag besloten tijdens een partijbijeenkomst bij de woning van de familie Bhutto in Naudero.

Bilawal wordt officieel de nummer 1 van de partij, terwijl Zardani als feitelijke partijleider op zal treden. Dat heeft Bilawal zelf bekendgemaakt.

Eén en ander kreeg zijn beslag nadat Bhutto's zoon haar politieke testament had voorgelezen. Daarin had Benazir Bhutto op papier gezet hoe de PPP verder zou moeten gaan zonder haar.

Onaanvaardbaar
De partij besloot ook aan de algemene verkiezingen deel te nemen, die op 8 januari gehouden moeten worden. Uitstel is voor de PPP onaanvaardbaar.

Oppositieleider Nawaz Sharif doet hoogstwaarschijnlijk toch mee aan de parlementsverkiezingen. Dat heeft een woordvoerder van zijn partij zondag laten weten.

De zegsman zei dat de Pakistaanse Moslim Liga hun verkiezingsboycot opnieuw gaat bekijken, na de bekenmaking van de PPP dat het ook aan de verkiezingen deelneemt.

Verkiezingen
Toch is het de vraag of de verkiezingen wel doorgaan, en zo ja, wanneer. Een woordvoerder van de regeringspartij, de Moslim Liga, zei vandaag dat de verkiezingen waarschijnlijk zullen worden uitgesteld.

Met Benazir Bhutto's partij in diepe rouw, de oproep van enkele groeperingen de verkiezingen te boycotten en de onrust in het land sinds de moord op Bhutto, zouden de autoriteiten de verkiezingen met drie of vier maanden willen uitstellen. De woordvoerder verwacht dat een mededeling van die strekking binnen 24 uur zal worden gedaan.

Bij de woning van de familie Bhutto hebben zich sinds vanmorgen duizenden rouwenden verzameld. De mensen zijn behalve bedroefd ook woedend en ze roepen om wraak. De aanhangers van Bhutto vinden dat de machthebbers de politica onvoldoende bescherming hebben geboden.

Moordonderzoek
Ook beschuldigen ze de regering ervan geen adequaat onderzoek te doen naar het moordwapen en de zelfmoordaanslag waarbij Bhutto omkwam. Gisteren werd een video vrijgegeven waarop te zien was hoe een schutter achter Bhutto vlak voor haar dood een pistool op haar richt.

Vandaag zijn nieuw beelden in de openbaarheid gekomen waarop twee mannen te zien zijn die op Bhutto lijken te schieten.

Echtgenoot
Bhutto's echtgenoot Asif Ali Zardani heeft de mensenmassa bij de familiewoning van de Bhutto's toegesproken. Hij zei dat zijn vrouw haar leven heeft gegeven voor de democratie in Pakistan. Hij verzekerde haar aanhangers dat de missie van Benazir voortgezet zal worden.

Zardani heeft de Pakistaanse regering geen toestemming gegeven voor een lijkschouwing: "Ik woon lang genoeg in dit land om te weten hoe en waar de
regering dat zou aanpakken", aldus Zardani. Hij noemde elke autopsie door de regering 'nutteloos'.

President Musharraf heeft het leger opgedragen stevig op te treden om een einde te maken aan de onrust die zich na de dood van Bhutto over het hele land heeft verspreid. Sinds haar dood zijn al 47 mensen bij rellen omgekomen.
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike..._pakistan.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 23:31
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Jij hebt geen smaak

[afbeelding]
Gewoon een goor wijf hoor
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Gewoon een goor wijf hoor
Dit kan ook via de PM .
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 23:57
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Dit kan ook via de PM .

Het is toch gewoon ontopic?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 15:08
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Alsof jij er wat beter uitziet? :').
Ik ben idd afschuwelijk lelijk, maar hoe weet jij dat nou weer?

Citaat:
Maar goed, ontopic:

Ik vind het wel erg voor Pakistan, omdat zij toch wel een soort van wapen was voor de strijd tegen de radicale islam in Pakistan. Ook al was ze controversieel.
Blablabla, praat de media maar weer na, en blijf denken dat je heel verstandig je eigen meninkje hebt gevormd.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 13:58
michak
michak is offline
Butto heeft zelf, vlak voor haar dood, per e-mail melding gemaakt van een aantal personen die haar wilde ombrengen. Ik vermoed dat we de daders meer in de kringen van Amerikaanse belangen moeten zoeken, dan in de hand van moslim fundamentalisten. Die eersten hadden namelijk het meest te verliezen.
__________________
Micha Kuiper at michakuiper punt nl
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 14:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vermoed dat we de daders meer in de kringen van Amerikaanse belangen moeten zoeken, dan in de hand van moslim fundamentalisten.
Ik vermoed dat jij deze volslagen onzin slechts uitkraamt omdat je achter alles Amerika wilt zien. Bhutto was juist de kandidaat van het westen, omdat ze geen fundamentalist was, diezelfden haar niet mochten, en ze Musharaf in evenwicht kon houden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 21:56
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Butto heeft zelf, vlak voor haar dood, per e-mail melding gemaakt van een aantal personen die haar wilde ombrengen.
Heeft ze redelijk vaak gedaan. Ze had veel te veel tegenstanders eigenlijk, Bhutto mag hier dan afgeschilderd worden in de media als een democratische vernieuwer enz, zelfs binnen haar eigen partij had ze serieuze vijanden.

Voor het westen is Musharraf als politiek leider (in welke vorm dan ook) nog steeds de beste optie, hij heeft het leger en de politieke elites in de grootsteden achter zich en dat is wat telt voor Pakistan momenteel.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2008, 09:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Butto heeft zelf, vlak voor haar dood, per e-mail melding gemaakt van een aantal personen die haar wilde ombrengen. Ik vermoed dat we de daders meer in de kringen van Amerikaanse belangen moeten zoeken, dan in de hand van moslim fundamentalisten. Die eersten hadden namelijk het meest te verliezen.
hahaha

en daarom wilde ze natuurlijk ook bewijzen van komende verkiezingsfraude afgeven aan de Amerikanen....

kom uit die bubbel van anti-amerikanisme en bekijk de zaak eens objectiever.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 11:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Last update - 09:07 04/01/2008
Wiesenthal Center calls on UN to formally address suicide attacks
By Reuters

A week after Pakistan opposition leader Benazir Bhutto was killed in a gun and bomb attack, a Jewish human rights group has taken out a full page ad in the New York Times on Friday demanding that the United Nations formally address suicide bombings.

The ad by the Los Angeles based Simon Wiesenthal Center features a picture of Bhutto beneath the words "SUICIDE TERROR: What more will it take for the world to act?" and calls on the United Nations for a special session devoted to the issue.

"Unless we put suicide bombing on the top of the international community's agenda, this virulent cancer could engulf us all," it reads. "The looming threat of WMDs in the hands of suicide bombers will dwarf the casualties already suffered in 30 countries."

In the ad, which will also run in the International Herald Tribune, the Simon Wiesenthal Center also calls on the United Nations to declare suicide bombings "crimes against humanity."

Rabbi Marvin Hier, the center's founder and dean, said Bhutto's assassination showed it was time for the United Nations to devote a full special session to ending suicide bombings.

"If we don't put it on the top of the international agenda, the causalities we are seeing now will be nothing compared to what's in store for us in the future," he said by phone. "Thirty or 40 years from now the reports will be: '100,000 people died today in suicide biological attack.'"

Hier noted that the UN has called special sessions to deal with such issues as global warming and AIDS and should do the same for suicide bombings in 2008.

Bhutto's assassination last week, as she left an election rally in Rawalpindi, threw Pakistan into turmoil and left questions about who was behind the gun and suicide bomb attack.
http://haaretz.com/hasen/spages/941726.html

Interessant. Zal het overigens wat uitmaken (op politiek en juridisch niveau) als de VN zelfmoordaanslagen als misdaden tegen de menselijkheid gaan betitelen?

En is het niet nu al zo dat je het daaronder kan scharen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.