Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2002, 21:17
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ja het klinkt echt heel idioot, en dat is het ook, maar wel verdomd lastig...
zijn er mensen die hier 'ervaring' mee hebben, die het ook hebben, zoja hoe ga je er mee om? in de zin van; nog tips ed?

(tis een 'darmziekte' waarbij je echt niet goed tegen vet en alcohol kan, dan gaat je darm 'samentrekken' das dus het spastische...klinkt echt debiel toen de dokter het zei moest ik ok best wel lachen maar t voelt zwaar naar)
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 21:48
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k heb t niet.. maar ik zou in elk geval vegetarier worden en niet teveel melk drinken ( daar zit heel veel dierlijk vet in) verder, gewoon alle dingen van roomboter laten staan, geen vette koekjes meer enzo.. geen ijs, geen friet, pizz kan wel geloof ik.. is niet zo supererg.. nouwja, k weet t ook niet echt.. zou daar in elk geval minder van eten en meer groente enzo.. is goed voor je en zit geen vet in..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:39
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
tnx,
vegetarier ben ik al, melk lust ik niet vette dingen eet ik ook bijna niet. pizza eet ik niet, want dat is van wit brood gemaakt en dat is niet goed voor je darmflora, bruin brood schijnt beter te zijn (meer vezels)
maar toch, erg bedankt!
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 22:27
joaquadriesje
joaquadriesje is offline
Hm, 2 vriendinnen van me hebben spastisch colon (zo heet dat toch, niet? ) en ze nemen allebei een medicijn als ze weer eens last hebben. Van de ene weet ik zeker dat het medicijn Maalox heet, en ze neemt het nadat ze gegeten heeft en erg veel buikpijn heeft. Meer weet ik er eigenlijk ook niet van hoor...
__________________
it vexes me. I'm terribly vexed.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:27
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ik heb volgens de dokter ook een spastische darm...
Maar hij heeft tegen mij niet gezegd dat ik dan geen vet en alcohol mag.
Volgens hem was de oorzaak stress...en hebben veel mensen er last van..
Ik kreeg er zakjes met poeder voor, eerst Metamucil en later Movicolon. Zitten veel vezels in ofzo en hebben een licht laxerend effect..
Dat poeder moest ik oplossen in water en 2 x per dag drinken.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:33
Verwijderd
Niet tegen vet en alcohol?
Klinkt meer als iets met je lever

Maarreuhm...hoe voelt zo'n spastische darm dan? Ik kan nl ook niet zo goed tegen vet en alcohol.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:36
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Niet tegen vet en alcohol?
Klinkt meer als iets met je lever

Maarreuhm...hoe voelt zo'n spastische darm dan? Ik kan nl ook niet zo goed tegen vet en alcohol.
Ik kreeg irritante buikpijn en mn darmen waren erg druk in de weer en maakten samentrekkende bewegingen, voelde bij mij een beetje krampig aan...

Dat vet en alcohol vind ik ook erg raar klinken eerlijk gezegd...maar misschien ist bij iedereen anders ofzo
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 13:14
T.e.s.s
Avatar van T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef:
Ik heb volgens de dokter ook een spastische darm...
Maar hij heeft tegen mij niet gezegd dat ik dan geen vet en alcohol mag.
Volgens hem was de oorzaak stress...en hebben veel mensen er last van..
zei ie tegen mij ook, volgens mij is het gewoon bullshit...als je buikpijn hebt en ze kunnen geen oorzaak vinden, heb je een spastische darm...zo kwam het iig bij mij over
__________________
fout
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 17:54
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
T.e.s.s schreef:
zei ie tegen mij ook, volgens mij is het gewoon bullshit...als je buikpijn hebt en ze kunnen geen oorzaak vinden, heb je een spastische darm...zo kwam het iig bij mij over
op mij ook jah

en die tips had ik ook niet veel aan, vezels eten..ja goh dat doe ik al genoeg
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 21:56
halve gare
halve gare is offline
heb der ook last van, al een hele tijd. nu blijkt er ook nog een virus in m'n lever te zitten dus mag ik geen runds- en varkensvlees en geen suiker (ook al die nep suiker en rietsuiker enz..)
ik heb wel gemerkt dat als ik te veel eet, te vet of te veel melk producten ik echt krampen krijg.
soms moeilijk maar moet die producten gewoon vermijden, en verder heel gezond eten.

stress is inderdaad ook een boosdoener voor een spastische darm.
iedereen succes en ga bij m'n natuurarts ook eens om die medicijnen zeuren.
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:31
mirthe
de dokter heeft mij idd ook verteld dat ik een spastische darm had. zijn tips waren, veel water drinken (geen bier, fris, thee of koffie-->ja tuurlijk mag dat wel) maar daarnaast nog 2 liter !!! water. Haal ik zelf niet maar oke.
Heel veel vezels eten.

Nouja, tzou niet best zijn als alcohol niet goed is want dat lust ik graag en neem ik ook graag. Ik moet zeggen dat het bij mij al een stuk minder is geworden door regelamtig en goed vezels te eten.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 11:26
Verwijderd
Citaat:
weezzz schreef:
ja het klinkt echt heel idioot, en dat is het ook, maar wel verdomd lastig...
zijn er mensen die hier 'ervaring' mee hebben, die het ook hebben, zoja hoe ga je er mee om? in de zin van; nog tips ed?

(tis een 'darmziekte' waarbij je echt niet goed tegen vet en alcohol kan, dan gaat je darm 'samentrekken' das dus het spastische...klinkt echt debiel toen de dokter het zei moest ik ok best wel lachen maar t voelt zwaar naar)
hey ik heb wel altijd als k friet gegeten heb/cola gedronken/bier gedronken da tik onwijs last heb van mn maag.
het is niet altijd even heftig hoor..

tegenwoordig word mn maag zo gek als k alcohol drink dat alles wat k dan eet of drink er in 1 keer weer uit komt.

Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 13:08
Verwijderd
Hmm, ik dacht een tijd lang dat ik het had, maar als ik de symptomatiek bestudeer, is die veel heviger dan wat ik ervaar. Het enige wat ik heb, is dat mijn buik een beetje opzet als ik gegeten heb of als ik zenuwachtig ben. Ik heb geen pijn, maar het voelt gewoon raar.

Ik ben een aantal jaar geleden ermee bij de internist geweest. Hij drukte even alles in om naar ontstekingen te kijken en ik kreeg een hele bloedtest (ze haalden meerdere flesjes uit beide armen ).

Hij vertelde mij dat ik gewoon rustiger aan moest doen en stuurde me weer naar huis :/ Bloedtest was perfect..

Na ja, is vaag. Nu ben ik ook wel een stresskip soms, dus het zal wel in mijn hoofd zitten..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 22:19
toothy
toothy is offline
mijn beste vriendin heeft t en kvind t zo zielig ze dronk van te vore best wel veel bier en had veel schik veel uitgaan enzow maar sinds ze dat heeft mag ze geen bier of andere fris meer en heeft er vaak erge last van waardoor zeook minder vaak uit kan gaan enzo.. ze heeft nu wel een medicijn jah en sidnsdien gaat t wel wat beter gelukkig
__________________
....~~..................................................................................~~........
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:10
Hans Kazan
Avatar van Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Mijn oude leraar scheikunde was een spastische darm

Nee even serieus, ik weet er weinig van af maar t schijnt wel vervelend te zijn als je in de tram zit bijv.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Heb ik ...
5deklasser
6 16-10-2012 20:56
Lichaam & Gezondheid PDS
Greenscarfed
19 11-01-2012 19:21
Lichaam & Gezondheid PDS?
Greenscarfed
3 11-10-2011 20:31
Lichaam & Gezondheid Roken en weinig conditie
Bubbeldoosje
58 25-11-2008 00:08
Lichaam & Gezondheid heel vaak ziek zijn
snoopy
28 21-04-2007 16:30
Lichaam & Gezondheid Langdurige diarree
Thee Muts
12 17-07-2006 18:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.