Oud 24-07-2002, 10:44
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van telefoneren... Niet omdat ik niet durf, of te verlegen ben... maar ik heb altijd het gevoel dat ik alles zo dom laat klinken (ok... das niet zo'n hele prestatie voor mij maar goed) en ik heb 't alleen met persoonlijke telefoontjes...

Als ik na ga hoe ik bij diverse vorige werkgever de telefoon opnam en met klanten en of collega's om ging dan ben ik nog steeds verbaasd... alles serieus en "to the point" Een schril contrast dus met me persoonlijke gesprekken...

Of 't komt omdat ik bij de één weet wie ik aan de andere kant van de lijn heb, en de ander niet... of dat 't iets anders is... ik weet 't niet... maar bellen doe ik dus gewoon liever niet...

En hoe staan jullie tegenover telefoneren... heb je altijd hele verhalen, ben je kortaf, doe je 't liever niet...

Ik ben benieuwd...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2002, 10:53
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Ligt eraan, op mn werk vind ik het echt gaar om de telefoon op te nemen. Met een vriend/vriendin kan ik heel lang bellen, en dan praten over vanalles en nog wat.
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 10:54
Verwijderd
ik moet voor me werk de telefoon opnemen...maar ik heb er meer problemen mee om het gesprek gaande te houden, maar dat heb ik irl ook
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 11:10
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ik hou gesprekken zo kort mogelijk, iets als :

Hey, wat doe je vanavond? Biertje doen? Ok tot zo.

Ik praat liever met iemand waarbij ik die persoon kan zien.
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 11:17
Verwijderd
Telefoneren op het werk is veel eenvoudiger. Het is formeel en gestandaardiseerd .. je weet wat je moet zeggen en je zult nauwelijks persoonlijk geconfronteerd worden.

Persoonlijk iemand opbellen vind ik veel moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 11:28
Verwijderd
Ik kan heel lang met mensen bellen hoor
Met mensen die ik ken sowieso, dat is niet echt eng ofzo.
Ken ik iemand van msn en heb ik diegene nog nooit gesproken dan vind ik het wél eng. Maarjah ik heb nogal een babystem() dus dan denk ik: wat vinden ze daar nou van...

Als ik iets anders moet bellen, de dokter, of een winkel, of weetikveel, dan vind ik dat moeilijker. Maar ook nog wel te doen hoor
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Maarjah ik heb nogal een babystem() dus dan denk ik: wat vinden ze daar nou van...
Schattig

Citaat:
Als ik iets anders moet bellen, de dokter, of een winkel, of weetikveel, dan vind ik dat moeilijker. Maar ook nog wel te doen hoor
De tandarts ..

Is meestal ff diep ademhalen, maar ik bel wel gewoon.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 11:45
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik hebniet zo'n probleem met bellen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 12:37
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
oow ik heb echt een gruwelijke hekel aan bellen!! als ik eenmaal degene aan de lijn heb die ik moet hebben dan vinnik t nie meer eng, en als ik weet wie er op gaat nemen ook niet, maar als ik niet weet wie op gaat nemen of ik moet iemand bellen die ik niet(echt) ken, bijvoorbeeld de tandarts of dokter....dat is dus echt een ramp want dat doe ik dan gewoon niet, dan laat ik mn moeder bellen ofso *ja ik heb best wel belangst/vrees whatever?!* maar de laatste tijd valt het steeds meer mee ik bel steeds meer blaaaat
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 12:59
~eef
Avatar van ~eef
~eef is offline
bellen met bekenden is koel bellen met bekenden van inet is spannend en koel bellen met onbekenden en dan serieus enzow vinnik heus wel eng
__________________
I’m addicted to you.. Don’t you know that you’re toxic.. ^^
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 13:07
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
ik telefoneer ni zo heel graag, vind er nix aan :/
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 13:10
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Doodeng, heb telefoonangst
Durf mn eigen familie amper te bellen, een vriend / vriendin al helemaal niet.
En als ik eindelijk zoveel moed heb verzameld om te bellen weet ik weer nix te zeggen
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 13:23
xsten
Avatar van xsten
xsten is offline
Ik ben niet zo gek op telefoneren. Ik heb nou eenmaal niet zo veel te vertellen aan de telefoon. Ik praat liever normaal tegen iemand die voor me zit. Op de één of andere manier krijg ik via de telefoon ook altijd makkelijker ruzie.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 13:28
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik heb een beetje telefoonvrees. Ik wacht altijd uren voordat ik eindelijk het nummer draai, en meestal is het dan te laat. Dan is diegene weg ofzo, weet je wel. En dan heb ik zo'n spijt dat ik 't niet eerder heb gedaan, maar elke keer stel ik het weer uit.
Gewoon omdat ik liever niet zou bellen en wacht op een reden waardoor het niet meer hoeft. Maar vaak komt die gewoon niet.
Ik hou absoluut niet van iemand bellen, 'k word liever zelf gebeld. Op zich vind ik het best leuk om te telefoneren, alleen vind ik het op één of andere manier altijd vreselijk moeilijk om die drempel van het draaien van het nummer te nemen
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 13:37
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Smiley_Knorretje schreef:
Ik heb een beetje telefoonvrees. Ik wacht altijd uren voordat ik eindelijk het nummer draai, en meestal is het dan te laat. Dan is diegene weg ofzo, weet je wel.
Hehe, dat ken ik...

Zo van: "Zal ik het nou doen of niet?? Oké, ik wacht nog ff.." En dan uiteindelijk: "Oké, ik doe het gewoon!"...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 14:27
nieuwbe
nieuwbe is offline
Telefoneren is leuk! *Ookal lijk ik de enige wel!*

Mijn werk heeft ook alles te maken met bellen, gebeld worden... Moet je het ook wel leuk vinden. Alleen bij een uitzendbaantje, vorig zomer, was het wel irritant. Moest ik de telefoon zo opnemen:

'Goedemorgen, -middag, NVB Vermeulen, u spreekt met *Nieuwbe*, afdeling debiteuren/creditueren, de telefoon van meneer Huppel-de-Pup, waarmee kan ik u helpen?'... En dat in een adem! En ook niet 1 keer per dag ofzo, nee, meer 15 keer per uur! Blegh!

Op dat ene zinnetje vind ik bellen super! Vind het vaak juist gemakkelijker om persoonlijke dingen per telefoon te bespreken, omdat je dan een zekere afstand (=veiligheid?!) hebt. Kan het niet goed uitleggen maar ik voel me vaak net iets zekerder aan de telefoon.

Het enige wat ik niet leuk vind iets of iemand bellen en weten dat wat je te horen krijgt, verschrikkelijk is... (Zoals 4 maanden studiefinanciering á €200 per maand terug betalen... ) maar dat heeft niets te maken met het bellen maar met mijn angst voor slecht nieuws.
__________________
I don't pretend to be cool, I'm hot!! :P
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 14:33
Kitten
telefoneren is leuk.. met de juiste persoon
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 14:45
Sommetje
Sommetje is offline
Ik heb geen hekel aan de telefoon, maar ik kan echt niet uren aan de telefoon hangen. De meeste keren dat ik bel is dat om zakelijke redenen. Als bij ons de telefoon gaat is dat negen van de tien keer een ouder van een leerling die les van mijn moeder. Wat een gezeur van die mensen, maar ik neem wel altijd de telefoon als ik thuis ben. Mijn broertjes hebben een telefoonangst en zullen dan ook niet snel de telefoon opnemen, terwijl ik wel altijd benieuwd ben wie het is.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2002, 15:03
Verwijderd
Ik heb een hekel aan het opnemen van de telefoon, ennuh het zelf iemand bellen doe ik ook altijd zo kortaf mogelijk. Ik zou het ook nooit lang kunnen volpraten ofzo...

Maargoed meestal gebruik ik toch mIRC of MSN om iets af te spreken
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 15:13
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Maargoed meestal gebruik ik toch mIRC of MSN om iets af te spreken
Maar vind je dat dan niet ontzettend onpersoonlijk?
Ik doe het ook wel eens... en 't is dat ik ook geen fan ben van bellen anders zou ik 't echt niet via msn ofzo doen...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 15:34
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
Ik hou gesprekken zo kort mogelijk, iets als :

Hey, wat doe je vanavond? Biertje doen? Ok tot zo.

Ik praat liever met iemand waarbij ik die persoon kan zien.
Precies ja
Bijkletsen via de telefoon doe ik soms ook nog wel eens als de persoon in kwestie (te) ver weg woont ofzow, maar ook dan zeg ik nooit zo veel als ik zou zeggen als diegene tegenover me zat. En zelfs dan zeg ik al weinig... kun je nagaan. Wat je via de telefoon zegt is meestal zo nutteloos...
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 15:36
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
*heeft een soort van "telefoonfobie"* Echt raar. Ik vind het zelfs na 15 jaar nog eng om m´n beste vriendin te bellen...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:14
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Hmz, 'k heb niet zo veel problemen met telefoneren, als er maar geen mensen zijn die mee kunnen luisteren. En dan maakt het niet uit of ik een vriending of een vriend bel, et moet gewoon helemaal stil zijn overal, anders vink et irritant om te bellen.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:21
BBEM
BBEM is offline
ik haat telefoneren, praat liever in rl met iemand dan met zo'n dom lulijzer
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:45
PV
PV is offline
Ik hou dr niet zo van, bel alleen als het moet of als het met een bekende is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2002, 17:47
euro
Avatar van euro
euro is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef:
oow ik heb echt een gruwelijke hekel aan bellen!! als ik eenmaal degene aan de lijn heb die ik moet hebben dan vinnik t nie meer eng, en als ik weet wie er op gaat nemen ook niet, maar als ik niet weet wie op gaat nemen of ik moet iemand bellen die ik niet(echt) ken, bijvoorbeeld de tandarts of dokter....dat is dus echt een ramp want dat doe ik dan gewoon niet, dan laat ik mn moeder bellen ofso *ja ik heb best wel belangst/vrees whatever?!* maar de laatste tijd valt het steeds meer mee ik bel steeds meer blaaaat
precies!
__________________
nein
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:57
Verwijderd
ik vond vroeger bellen erg leuk, in de brugklas hing ik iedere dag met me beste vriendin aan de telefoon (alleen ik belde haar altijd op ) was altijd leuk, maareh in de loop van de jaren werd t beetje minder..
Maar mijn laatste 2 vriendjes belde ik zo'n beetje iedere dag, altijd hele leuke gesprekken (duurde zeker gemiddeld 1.5 uur )

maar de mensen met wie ik nu veel omga houden er niet van of weet ik nix boeiends tegen te vertellen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 18:46
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
rosi schreef:
Ik hebniet zo'n probleem met bellen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 23:04
Verwijderd
Kort kort kort, ik vind telefoneren behoorlijk irritant, waarom weet ik eigenlijk niet. Persoonlijk met mensen praten vind ik stukken prettiger, waarschijnlijk dat het daar aan ligt.

Na vijf minuten gaat mijn oor al "branden", nog een reden waarom telefonere irritant is
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 23:10
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
ik hou er ook niet echt van,ik spreek mensen liever persoonlijk
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 02:23
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
PV schreef:
Ik hou dr niet zo van, bel alleen als het moet of als het met een bekende is.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 05:55
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Lul zelfs tegen de muur als ik me verveel dus ook tegen telefoons...ongeacht wie erachter hangt
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 06:25
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik heb soort van telefoon angst ik durf de telefoon ook nergens op te nemen tenzij het me mobiel is en ik echt kan zien wie het is.
Verder bel ik ook niet graag vind ik ook eng zowieso.
En als ik eenmaal aan het bellen ben en ik wil ophangen dan durf ik dat niet te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 12:51
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
xsten schreef:
Ik ben niet zo gek op telefoneren. Ik heb nou eenmaal niet zo veel te vertellen aan de telefoon. Ik praat liever normaal tegen iemand die voor me zit. Op de één of andere manier krijg ik via de telefoon ook altijd makkelijker ruzie.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 14:05
Monica
Avatar van Monica
Monica is offline
Naar vriendinnen bel ik wel. Ik heb geen moeite met persoonlijke gesprekken, leuk juist Kan dan best lang aan de telefoon zitten

Maar mensen die ik minder goed ken, of juist meer een 'formeel' gesprek, daar hou ik absoluut niet van. Ook ik stel dat zo lang mogelijk uit. Weet niet goed wat ik dan moet zeggen, hoe ik iets moet formuleren. Ik zie liever iemand tegenover me als het gaat om onbekenden, door een telefoon heb je dat niet. Ik ben niet bang voor mijn stem, weet dat die wel gewoon normaal is. Dat scheelt, maar dan nog..

Laatst heb ik Planet Internet gebeld, had zoiets van "ik doe het gewoon." Achteraf vond ik dat het juist heel makkelijk gegaan was.. Ja het is en blijft een kwestie van gewoon doen, de volgende keer bij iets ook weer.
__________________
This is our last dance.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:00
mylene
mylene is offline
hmmm

ik hou van bellen met vrienden!! het liefst zolang mogelijk...het is alleen minder leuk als de rekening weer komt

met vreemden vind ik het minder leuk, maar niet erg...ben eraan gewend want mn werk is telemarketing...

tsjah ik kan er ook nix aan doen...vind het gewoon leuk...

xx
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-07-2002, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Paperz schreef:


Maar vind je dat dan niet ontzettend onpersoonlijk?
Ik doe het ook wel eens... en 't is dat ik ook geen fan ben van bellen anders zou ik 't echt niet via msn ofzo doen...
MWah iedereen zit toch achter mIRC, dus dat onpersoonlijke heb ik geen moeite mee, vind het bovendien best meevallen

Gaat trouwens ook een stuk sneller dan iedereen apart bellen/ heen en weer bellen...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 17:33
Fr@ukje
Avatar van Fr@ukje
Fr@ukje is offline
geen probleem mee, vind het meestal wel gezellig
vaak blijft het bij mij wel kort maar krachtig
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:20
Amidala
Avatar van Amidala
Amidala is offline
Op m'n werk durf ik de telefoon niet op te nemen
Maar verder heb ik er niet zoveel moeite mee.
Naar onbekende dingen (klantenservices enzo) bel ik makkelijk (erger me alleen altijd dood aan het doorverbindmenu en de wachtmuziekjes )
Persoonlijke belletjes heb ik niet zo vaak. Spreek de mensen liever persoonlijk. Maar als het gebeurt duurt het meestal ook wel eventjes
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 19:35
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Ik bel eigenlijk nooit persoonlijk, en als het gebeurt dan is het om iets practisch te regelen. Maar tis niet dat ik dr een hekel aan heb ofzo
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 12:30
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ligt eraan. Waarover gaat dat gesprek. Met wie is dat gesprek. enz.

Het liefst doe ik een discussie in het gezicht, zodat je elkaar kan zien. Ook op het werk, inter ga ik liever FF langs ipv te bellen, beetje sociaal En er is natuurlijk ook zo iets als mail, dan moet de persoon niet bij zijn/haar telefoon zijn als je iets wilt weten. Maar als het moet, dan bellen we gewoon.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 12:55
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
ik werk in call center


bellen is
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.