Oud 19-01-2004, 20:56
Go
Avatar van Go
Go is offline
Tijdens de afgelopen toetsweek was ik een dag ziek; ik had hoofdpijn. Zo heb ik drie toetsen gemist. In het PTA staat daarover het volgende:

Citaat:
Naast de beide reguliere toetsmomenten (zie B.) kennen we voor bijzondere gevallen een derde toetsmoment. Een korte ziekte wordt in het algemeen niet als een bijzonder geval aangemerkt; heb je door een korte ziekte één of meer toetsen gemist, dan maak je de betreffende toets(en) op het tweede toetsmoment: dus in de herkansingsdagen. Je hebt dan geen mogelijkheid die toets(en) ook nog te herkansen. Bovendien worden deze toetsen in het bestand van de toetsadministratie beschouwd als herkansingen en als zodanig meegerekend.
Omdat er in mijn geval sprake is van een korte ziekte kost mij dit dus drie herkansingen. Ik vraag me af of dit wel mag. Volgens mij is er in dit geval sprake van onmacht, wat kan ik eraan doen dat ik ziek was? In totaal hebben we acht herkansingen, dan ben ik hier al drie aan kwijt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2004, 20:59
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Bij ons werkt het anders, als je jezelf ziek meld moet je gelijk een nieuwe afspraak maken om de toets in te halen.
We krijgen ook geen herkansingen, we hebben maar 1 herkansing per toetsweek en dat moet dan ook een toets uit die toetsweek zijn, dus we kunnen ze niet opsparen ofzo. Sommige toetsen zijn ook helemaal niet herkansbaar :/
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:33
Verwijderd
8 herkansingen? Dat is belachelijk veel.. je moet niet zeuren
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:06
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik verplaats deze naar school en studie.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:08
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Alex schreef op 19-01-2004 @ 22:33:
8 herkansingen? Dat is belachelijk veel.. je moet niet zeuren
Je weet niet over hoelange tijd, wij hadden zes toetsweken en elke week een herkansing, dat zijn er zes, dus acht valt als het per jaar is wel mee volgens mij
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:11
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 19-01-2004 @ 21:56:
Omdat er in mijn geval sprake is van een korte ziekte kost mij dit dus drie herkansingen. Ik vraag me af of dit wel mag. Volgens mij is er in dit geval sprake van onmacht, wat kan ik eraan doen dat ik ziek was? In totaal hebben we acht herkansingen, dan ben ik hier al drie aan kwijt.
De school is vrij om zijn eigen herkansingsregeling te bedenken volgens mij, geen herkandingen is ook toegestaan of uitsluiting van herkansing, dus het mag denk ik wel, maar oneerlijk is het wel, ik snap wel dat je die toetsen niet meer kan herkansen, al was dat bij ons nooit zo, er was altijd nog een derde moment, maar het is wel een bijzonder lullige regeling, ik denk dat het is omdat je je anders gemakkelijker ziekmeldt
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:20
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Pfft, dat valt op zich nog mee. Ik zou het nog maar eens navragen, want je moet toch gewoon de mogelijkheid hebben om een toets in te halen die je wegens ziekte hebt gemist. Hou wel in het oog dat de scholen hun eigen reglement mogen hanteren en dat dat sterk kan afwijken van andere scholen.

Bij mij ligt de zaak zelfs gecompliceerder.
Ik was de hele kerstvakantie ziek waardoor ik niets kon leren/bestuderen, maar ik heb desondanks toch alle toetsen in de toetsenweek gemaakt. Dat had ik beter niet kunnen doen, want ik moet nu 3 onvoldoende's zien op te halen. Gelukkig stelde een van mijn leraren voor dat ik bij de examencomissie een aanvraag voor een "gratis" herkansing kon doen. Nu maar hopen dat die ermee instemmen.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bij ons moet je een brief schrijven (eigenlijk aan de inspectie, maar aan de locatieleider is voldoende), waarin je de reden van afwezigheid opschrijft. Bij ziekte kost het je dan geen herkansing. En eigenlijk worden die brieven ook niet altijd geschreven, dus een herkansingsbriefje is vaak al voldoende.
Men heeft liever niet dat je een toets, gemaakt in de tweede ronde, herkanst. Dat betekent namelijk dat er een derde toets moet worden gemaakt. Maar bij slechte cijfers zijn bijna alle docenten bereid om een derde toets te maken. Maar verplicht zijn ze het geloof ik niet.
Ik zou het als ik jou was dus met de docenten bespreken zodra je weet of je een onvoldoende hebt of niet.

En volgens mij is hier geen regel voor, want ik ken ook een school waar ze helemaal geen herkansingen hebben. De herkansingsregeling (hoeveelheid en wat te doen bij afwezigheid) mag de school dus volgens mij zelf bepalen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:00
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
gerwin schreef op 19-01-2004 @ 21:56:
Tijdens de afgelopen toetsweek was ik een dag ziek; ik had hoofdpijn. Zo heb ik drie toetsen gemist. In het PTA staat daarover het volgende:

Omdat er in mijn geval sprake is van een korte ziekte kost mij dit dus drie herkansingen. Ik vraag me af of dit wel mag. Volgens mij is er in dit geval sprake van onmacht, wat kan ik eraan doen dat ik ziek was? In totaal hebben we acht herkansingen, dan ben ik hier al drie aan kwijt.
Het is inderdaad onmacht, wat jij zegt. Dat heeft echter niks te maken met het schoolregelement dat is opgesteld. Als de school hier eigen regels over opstelt heb je deze te volgen, of je dat wil of niet. Aangezien het onredelijk is dat je 3 herkansingen kwijt raakt zou je nog kunnen probereren om bij een comissie (ik weet niet of jou school die heeft, maar er is vast wel iemand die verantwoordelijk is voor het beleid qua toetsen) bezwaar hiertegen te maken. Ik denk dat dit vrij weinig uitmaakt. Maar een school is wel bevoegd om eigen regels m.b.t. toetsen/schooltentamens te maken.

Aan de mensen hierboven mij: waarom gaat iedereen bitchen over hoe het bij hem/haar op school gaat? Wordt dat gevraagd?
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:48
Verwijderd
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 20-01-2004 @ 14:00:
Aan de mensen hierboven mij: waarom gaat iedereen bitchen over hoe het bij hem/haar op school gaat? Wordt dat gevraagd?
Ik denk dat er een aantal mensen aardig gefrustreerd zijn over het aantal herkansingen dat ze hebben. Wij hebben er op school bijvoorbeeld ook maar 5 (of 6, hangt van het aantal toetsweken in een jaar af) en als je dan drie toetsen mist, heb je een probleem. Met acht herkansingen is het niet zo'n groot probleem op zich - wel lullig.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:21
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Alex schreef op 19-01-2004 @ 22:33:
8 herkansingen? Dat is belachelijk veel.. je moet niet zeuren
Die 8 herkansingen zijn zowel voor de toetsen als voor de handelingsdelen. En bovendien is het aantal ten opzichte van het jaar ervoor nog gezakt ook, ik weet trouwens niet hoeveel het er eerst in zijn totaliteit waren.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:50
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Wij hebben 4 toetsweken per jaar, en dus ook 4 herkansingen, als je ziek bent, ben je gewoon van die week je herkansing kwijt.
Dus niet, dat je herkansingen allemaal opeens weg zijn als je in 1 toetsweek 4 toetsen mist.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat dat bij jou wel zo werkt? Wanneer heb je die herkansingen dan? Allemaal aan het eind van het jaar ofzo?
En aangezien er in je pta precies jouw situatie beschreven staat, namelijk korte ziekte, vraag ik me af waar je je druk om maakt. Het zal neem ik aan veel vaker voorkomen dat iemand een keer een dagje ziek is (en dus 2 of 3 toetsen mist) in de toetsweek, waarom voel jij je een uitzondering als ik vragen mag?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:00
Verwijderd
Volgens mijn PTA geldt als je ziek bent en je de toets inhaalt dat als een herkansing geldt. Alleen in bijzondere gevallen kan daar van worden afgeweken. (bijv. langdurige ziektes).

Wij hebben trouwens 2 tentamenweken, en 2 herkansingen per tentamenweek, dus 2*2= 4 herkansingen, alleen voor tentamens.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:17
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
In mijn PTA staat dat als je een (of meerdere) toets(en) mist in de toetsweek je deze kan inhalen, maar je herkansing dan vervalt. Wij hebben één herkansing per toetsweek (behalve voor de laatste toetstweek, want dan zijn er geen herkansingen).
Bij ons bestaat er dus ook geen totaal aan herkansingen.
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:45
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
wij kregen in 2 jaar tijd (3e plus 4e) van elk vak 1 herkansing. Als je ziek was mocht je de toets gewoon later maken... maat wel binnen de eerste 3 dagen dat je beter gemelt was
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 14:10
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ik heb geen idee wat er bij ons in eht PTA staat
maar als ik jou was zou ik proberen wat te regelen met de leraren in kwestie.. of laat je ouders naar school bellen ofzo
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 14:14
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
jullie hebben een totaal van 8 herkansingen?!!! wow, ik wou dat wij die kans hadden. wij hebben over het hele jaar 2 toetsen die we mogen herkansen. maar die regel die jullie hebben hebben wij verder niet. meestal word een toets in een z - uur (zelfstandig werkuur) ingehaald als het een 1 - uurs toets betreft, en anders wordt er een afspraak voor gemaakt.
xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 14:22
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Er is volgens mij niks aan te doen dat je ze niet meer mag herkansen...

Zo is dat nou eenmaal geregeld.
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2004, 14:27
Henk Biertank
Avatar van Henk Biertank
Henk Biertank is offline
herkansing doen ze bij ons niet aan
__________________
Save an animal be a cannibal
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Henk Biertank schreef op 22-01-2004 @ 15:27:
herkansing doen ze bij ons niet aan
nee, maar je bent 13, dus je zit waarschijnlijk nog niet in de 2e fase
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:45
boer
Avatar van boer
boer is offline
ik vind het echt niet eerlijk, ik heb maar 1 herkansing die we ook niet mogen opsparen en die je gelijk kwijt bent als je een werkstuk telaat inleverd, of als je leraar echt een eikel is je huiswerk niet hebt gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:34
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
8 herkansingen?!?

damn.. ik mag blij zijn met mijn 2
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 19:42
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 19-01-2004 @ 21:56:
Tijdens de afgelopen toetsweek was ik een dag ziek; ik had hoofdpijn. Zo heb ik drie toetsen gemist. In het PTA staat daarover het volgende:



Omdat er in mijn geval sprake is van een korte ziekte kost mij dit dus drie herkansingen. Ik vraag me af of dit wel mag. Volgens mij is er in dit geval sprake van onmacht, wat kan ik eraan doen dat ik ziek was? In totaal hebben we acht herkansingen, dan ben ik hier al drie aan kwijt.
8 herkansingen? Ik heb d'r maar 3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.