Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2002, 17:16
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
nouja, kheb dus rijlessen maar kzit altijd ontiegelijk te stressen ,(of het nou goed gaat of fout, altijd dus) want ik ben gewoon bang dàt ik iets fout doe, weet iemand misschien wat ik hier tegen kan doen, want zó haal ik mijn rijbewijs dus nooit.
(kheb er al 24 ofzo gehad)



als die fout staat verplaats hem dan maar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2002, 17:18
DaTommy
DaTommy is offline
m'n vriend haalde het in 12 lessen

gewoon rustig blijven, zo erg is het tochniet? Wat kan er nu allemaal gebeuren, zolang je rustig aan doet kunnen ongelukken denk ik ook niet zo ernstig zijn
__________________
Geniet nooit met mate
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 18:01
Monica
Avatar van Monica
Monica is offline
Er zit iemand naast je, die zo op de rem kan trappen als je iets fout doet. En natuurlijk mag je fouten maken! Daar leer je alleen maar van Als autorijden zo makkelijk was geweest, hadden ze geen rijlessen gegeven en waren rijbewijzen er nooit geweest.
Dus gewoon lekker die weg op en goed je best doen, dan zou je een aardig eind moeten komen
__________________
This is our last dance.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 18:52
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
.Ik zal je wel zeggen: zelfverzekerd in de auto zitten is de helft van je praktijkexamen, echt waar. Dan mag je nog zo goed rijden, als je nerveus achter het stuur zit, zak je bijna zeker. Daar moet je dus een beetje aan werken.

Veel mensen worden nerveus als ze auto moeten rijden (vooral examen), maar waarom? Omdat je het niet haalt? BIG DEAL! Doe je het toch gewoon nog een keer. Ik snap dat eigenlijk helemaal niet, nerveusiteit Netzoals een schoolexamen: ben ik nooit nerveus voor. Je maakt het op je best, en meer kun je niet doen. Maar als je echt zwaar gestrest zo'n zaal binnenkomt dan maak je je examen toch al niet lekker? Zo is het ook met autorijden.

Lekker nuchter he Maarja, zo zijn wij Hollanders toch?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 19:11
Stropdas
Avatar van Stropdas
Stropdas is offline
Stressen in de auto ken ik niet, niet tijdens het lessen en niet in de periode na het rijbewijs. Zoals de rest zegt, er kan weinig fout gaan waardoor je ongelukken maakt. Iedereen maakt fouten tijdens rijlessen, das helemaal niet erg, daarvan leer je. Het is hetzelfde als in het leven. Degene met de meeste fouten heeft het meest bereikt. Daarom bereiken de meeste mensen niets. Ze zijn te bang om een foutje te maken en maken daarom geen vooruitgang in het leven
__________________
Dystopia is 1337 :P
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 19:46
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
-=Kobuz=- schreef:
Veel mensen worden nerveus als ze auto moeten rijden (vooral examen), maar waarom? Omdat je het niet haalt? BIG DEAL! Doe je het toch gewoon nog een keer. Ik snap dat eigenlijk helemaal niet, nerveusiteit
Huh, paps en mams betalen je lessen zeker? Als je het zelf moet betalen - en examen doen is gewoon duur - dan is er reden zat om nerveus te worden over de kans dat je het niet haalt. Hup, smak geld uit het raam.

Maar ja, dat soort volwassen problemen snap je zeker ook helemaal niet?
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:28
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Denken dat je iets fout doet betekent dat het in het koppie van jou zit. Je moet dus niet constant denken van: "dit gaat fout", nee gewoon relaxed zijn en rustig blijven en niet in paniek raken, gewoon relaxed, maar wel uiteraard zeer oplettend achter het stuur zitten.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:21
20marianne12
20marianne12 is offline
Ik heb wo mijn 1e rijles... owow dat wordt pas stressen...
Maar goed denk dat je gewoon relax moet blijven, beetje vertrouwen hebben in jezelf na 24 lessen kan je het toch wel een beetje!!
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:31
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
Citaat:
Maar ja, dat soort volwassen problemen snap je zeker ook helemaal niet?
Niet uitdagen he

Maar goed, we hebben het hier wel over nerveus-nerveus denk ik, en dat is toch zeker nergens voor nodig. Spanning, ok, maar door nerveus te doen heb je grote kans dat de examinator je nog eens laat terugkomen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 14:14
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
naja ik ben gewoon altijd heel onzeker, (ik weet dus dat dat ook gewoon echt aan mij ligt, kga daarom ook binnenkort een assertiviteits-cursus doen) maar ik kan dus ook nie tegen "kritiek" ofzo. maja khad gehoopt dat jullie maybe een paar tips hadden.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 14:25
Maboq
Avatar van Maboq
Maboq is offline
Citaat:
nathalie schreef:
nouja, kheb dus rijlessen maar kzit altijd ontiegelijk te stressen ,(of het nou goed gaat of fout, altijd dus) want ik ben gewoon bang dàt ik iets fout doe, weet iemand misschien wat ik hier tegen kan doen, want zó haal ik mijn rijbewijs dus nooit.
(kheb er al 24 ofzo gehad)



als die fout staat verplaats hem dan maar.
wij gebruiken passiflore complex tabletten, mijn zus heeft best wel examenvrees en daardoor bleef ze redelijk rustig en kon ze zich beter foucussen(of 'h/e je het schrijft)
kijk hier maar ff..... het werkt bij ons dus best goed.
http://www.vogel.nl/cgi/dyn/product.pl?pro=752050
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 14:26
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Vraag es (als je de weg kent, ik neem aan van wel) of hij gewoon een punt kiest "de grote AH" en dat jij er gewoon op je eigen houtje heen moet rijden. Dat je dus zelf de route kiest.
Als hij namelijk steeds zegt "2e links - halve rotonde" moet je dat steeds verwerken en onthouden en dat vreet energie.

je moet vertrouwen dat die gast naast je wel de rem intrapt, als jij het een keer vergeet.
Laat die auto lekker het werk doen. Af en toe diep ademhalen een geeuwen (gapen ja) helpt ook. Je ontspant er helemaal van.
Verder moet je gewoon denken dat je je leraar naar een plekkie brengt.

als je een lerares hebt mag je bij alles in de 'zij-vorm' lezen
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 14:27
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik was in het begin ook ontzettend nerveus op m'n rjilessen. Was heel vreemd; m'n instructeur liet me toch examen doen. Toen zakte ik, dus... (duh!) Daarna had ik echt zoiets van: doe het nou maar gewoon! En toen ging het dus een stuk beter! Nou ja, dit is niet echt een nuttige reply, maar ja...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 14:28
Maboq
Avatar van Maboq
Maboq is offline
ik gebruikte het ook toen ik helemaal strak stond bij m'n eerste stage
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 17:30
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vandaag heb ik ook weer ff een uurtje gereden, ik heb mijn rijbewijs, maar rijd nie zo veel, dat doe ik dus gewoon als ik ff met een vriend van me afspreek dus om het gewoon op peil te houden, nou ik mot zegge: ik heb een heel slecht humeur vandaag, loop gewoon ontieglijk te stressen tegen iedereen dus het ging ook niet echt goed. Als ik gewoon niet zo gestresst was en rustig bleef, dan deed ik ook dingen beter.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 18:35
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ik had eerst ook 2 verschillende instructeurs, en eentje waar ik me niet zo op me gemak bij voelde had ik het vaakst, maar mijn ouders zeiden dat het dan beter was om dan alleen bij die andere te lessen, dus ben benieuwd hoe het dan verder gaat,
maar kheb nou nog 1 les met die andere instructeur, en hij weet dus dat ik me bij hem nie op me gemak voel etc,. dus ik zie echt tegen die les op
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 18:43
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
nathalie schreef:
ik had eerst ook 2 verschillende instructeurs, en eentje waar ik me niet zo op me gemak bij voelde had ik het vaakst, maar mijn ouders zeiden dat het dan beter was om dan alleen bij die andere te lessen, dus ben benieuwd hoe het dan verder gaat,
maar kheb nou nog 1 les met die andere instructeur, en hij weet dus dat ik me bij hem nie op me gemak voel etc,. dus ik zie echt tegen die les op
dat heb ik ook met motorrijles..
gewoon doorzetten, dat is het enige wat je kan doen.
en je betaald voor die les, dus aan die vent moet je gewoon schijt hebben eigenlijk.
Je betaald hem om je iets te leren, maak gewoon duidelijk dat je dat van hem verwacht, en dat ie raar commentaar ofzo maar achterwege moet laten
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 19:20
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Talon schreef:


Je betaald hem om je iets te leren, maak gewoon duidelijk dat je dat van hem verwacht, en dat ie raar commentaar ofzo maar achterwege moet laten
ja sorry maar zoiets kan ik echt niet zeggen dáár heb ik echt het lef nie voor...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-09-2002, 19:44
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Als je je echt niet fijn voelt bij die instructeur, moet je wisselen. Van instructeur als dat kan, desnoods van rijschool.

Het is van groot belang dat je je op je gemak voelt onder het rijden. Jij betaalt een flinke smak geld voor een prive-les - moet je ook een leraar zoeken waarbij jij het meeste uit je tijd haalt!
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 20:36
skip
skip is offline
met rijden was ik ook altijd strontnerveus, maar de gedachte idd dat er iemand naast me zat die er superervaring mee had (met strontnerveuze mensjes) en die kon ingrijpen als het nodig was, gaf me toch al een rustiger gevoel...
zelf had ik in totaal 31 lessen en bij les 24 / 25 had ik nou ook nog nie echt het gevoel dat ik klaar was voor dat rijexamen...heb het wonder boven wonder gehaald...
gewoon heel rustig blijven en opmerkingen en aanwijzingen proberen te onthouden...da helpt echt wel!!!

Citaat:
-=Kobuz=- .Ik zal je wel zeggen: zelfverzekerd in de auto zitten is de helft van je praktijkexamen, echt waar. Dan mag je nog zo goed rijden, als je nerveus achter het stuur zit, zak je bijna zeker. Daar moet je dus een beetje aan werken.
Veel mensen worden nerveus als ze auto moeten rijden (vooral examen), maar waarom? Omdat je het niet haalt? BIG DEAL! Doe je het toch gewoon nog een keer. Ik snap dat eigenlijk helemaal niet, nerveusiteit Netzoals een schoolexamen: ben ik nooit nerveus voor. Je maakt het op je best, en meer kun je niet doen. Maar als je echt zwaar gestrest zo'n zaal binnenkomt dan maak je je examen toch al niet lekker? Zo is het ook met autorijden. Lekker nuchter he Maarja, zo zijn wij Hollanders toch?
enne kobuz, hoe kan jij dat van dat autorijden weten, als je 17 bent, mag je nog niet eens legaal achter zo'n stuurtje zitten...bovendien zijn alle mensen anders...dat jij nou nooit nerveus bent....ach ja, maar veel mensen hebben wel last van nervositeit....sommigen in positieve en andere in negatieve zin....kzou maar eens afwachten totdat je zelf in die auto zit en moet afrijden...iedereen is daar namelijk nerveus voor...

enne, nathalie, veel succes met je autorijden...

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 20:58
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
nathalie schreef:


ja sorry maar zoiets kan ik echt niet zeggen dáár heb ik echt het lef nie voor...
hmm..
door wat voor dingen voel je jezelf eigenlijk niet op je gemak?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 21:00
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Als je je echt niet fijn voelt bij die instructeur, moet je wisselen. Van instructeur als dat kan, desnoods van rijschool.
toch nog best wel ingewikkelder dan je denkt..
vaak heb je een pakket bij een rijschool, daar zit je examen bij in.
dat examen staat op naam van de rijschool geloof ik.
als je bij de ene rijschool stopt en bij de andere verder gaat, is het nog maar de vraag of je je resterende geld terug krijgt.
en daarbij komt nog dat je bij een nieuwe rijschool je examen opnieuw moet aanvragen, dat is weer +- 2 maanden extra.
Misschien tref je bij die rijschool wel weer een rare mafkees als instructeur en dan ben je dus nog verder van huis..
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 21:41
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ja maar niet iedereen kiest weer voor een pakket, ik heb dus gewoon losse lessen gepakt, omdat je nooit zeker weet hoeveel je er nodig hebt, dus ik zou zo over kunnen stappen als ik zou willen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 08:44
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
nathalie schreef:
ja maar niet iedereen kiest weer voor een pakket, ik heb dus gewoon losse lessen gepakt, omdat je nooit zeker weet hoeveel je er nodig hebt, dus ik zou zo over kunnen stappen als ik zou willen
dat valt dan nog mee dus.. en hoe zit het met je examen? wanneer is dat?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 11:44
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Talon schreef:


dat valt dan nog mee dus.. en hoe zit het met je examen? wanneer is dat?
kheb dus nog geen idee, zoals ik al zei heb ik ongeveer 24 lessen gehad, maja omdat ik altijd zo zenuwachtig bent duurt het denk ik nog wel ff.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2002, 11:48
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Als je heel zenuwachtig bent is dat inderdaad heel vervelend en volgens mij kun je daar weinig aan doen. Het is moeilijk om reeel te zien dat je het helemaal niet zo slecht doet (wat waarschijnlijk gewoon het geval is), maar je ziet alleen je fouten en daardoor ga je misschien nog meer denken wat allemaal mis kan gaan. Je moet juist ook kijken naar de situaties die je allemaal goed doet; als het je lukt om een bepaald lastig stuk weg helemaal goed te doen. Als je bedenkt wat allemaal wel niet goed gaat, wordt je misschien wat zelfverzekerder.

Ik heb zelf gelukkig geen last van mijn zenuwen voor een rijles. Alleen mijn eerste rijles, maar dat lijkt me normaal. Vorig week had ik mijn (eerste) rijexamen. Daarvoor zou ik nog een uurtje rijles hebben. Toen ik op de auto stond te wachten begon ik heel zenuwachtig te worden, maar toen ik er eenmaal inzat en naar Assen (mijn examenplaats) reed zag ik het weer veel meer zitten. Toen ik aan het examen begon heb ik een paar keer diep adem gehaald. Eerst worden er wat vragen gesteld over de knopjes in de auto en die wist ik allemaal en toen was ik meteen mijn laatste restje zenuwen kwijt. Het rijden ging heel goed, tot ik bijzondere verrichtingen moest doen. Het fileparkeren ging hopeloos mis en vlak daarna moest ik keren op de weg, wat ook mislukte. Ik wist dat je op de bijzondere verrichtingen alleen niet kon zakken, maar ik had toen wel even het gevoel dat het allemaal misging en daardoor maakte ik een hele domme fout: ik kwam op een voorrangsweg af en er kwam een auto en een fiets aan van links die ik moest voor laten gaan. Op de een of andere manier heb ik ze niet gezien en wilde ik doorrijden, de exmanator stapte op de rem en het was gedaan mijn examen... Ik moest nog wel doorrijden natuurlijk, maar ik wist al dat ik gezakt was. Maar ik ben nu niet speciaal zenuwachtiger voor mijn volgende examen. Het heeft geen nut om zenuwachtig te zijn. Nou kan ik dat natuurlijk makkelijk zeggen, omdat het mij goed lukte mijn zenuwen in bedwang te houden. Mijn zus moest deze week ook afrijden, maar bij haar ging alles mis, wat in de les nooit mis ging. Ze had nog nooit zo slecht gereden zei ze. Alleen door de zenuwen. Ontzettend jammer, maar als je zenuwachtig bent kun je daar zelf weinig aan doen. Dat weet ik wel van spreekbeurten, dan val ik haast om van de zenuwen en ik kan dat dan niet van me afzetten.

Ik heb nou een lang en vaag verhaal getypt, maar ik wil je eigenlijk alleen veel succes wensen met je rijlessen en je examen!
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 11:49
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
nathalie schreef:


kheb dus nog geen idee, zoals ik al zei heb ik ongeveer 24 lessen gehad, maja omdat ik altijd zo zenuwachtig bent duurt het denk ik nog wel ff.
hmm, maar uhm, kan je wel al een beetje rijden dan?
want vanaf aanvraag tot examen is al snel 2 maanden.
ik weet niet hoeveel lessen je hebt per week, maar stel dat je er 2/week hebt, dan zit je al snel aan de 16 lessen extra..
dat word dus 40 lessen minstens..
en ik neem aan dat je als je op 40 lessen zit, je toch wel kan autorijden...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 12:06
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
hmm, ik zal ook even mijn examen ervaringen delen

mijn auto rijbewijs is niet zo boeiend, dat heb ik in 1x gehaald en stelde niks voor, maar voor de motor is een ander verhaal..
als ik iets echt leuk vind word ik wel zenuwachtig.
De auto zie ik als iets normaals wat erbij hoort ofzo..
De motor zie ik gewoon als iets heel leuks

Mijn laatste examen was op 23-07 voor het rijbewijs A..
om 10 uur 's ochtends moest ik me melden bij de examinator van het cbr.
een uur daarvoor had ik nog gelest.
nog even het achtje, keren op de weg, cirkeltje, slalom en remproef geoefend en op naar het cbr.
nadat ik me gemeld had gingen we op weg, eerst een beetje door de binnenstad, daarna naar een stukje verlaten terrein waar de pionnetjes worden klaar gezet voor de verschillende bijzondere verrichtingen.
terwijl ik de remproef deed zette mijn instructeur de pionnetjes klaar voor het achtje.
beide gingen ze goed, nu nog het keren op de weg en het cirkeltje rijden..
ook die gingen goed, hier had ik dus geluk mee, want als je de verrichtingen onvoldoende hebt kan je meteen omdraaien en stopt het examen.
Dus wij weer op weg, richting snelweg.
ging allemaal lekker, tot we een aantal vrachtwagens gingen inhalen.
ik was er net klaar mee en wilde terug naar rechts komen, toen mijn examinator met zijn auto ook naar rechts ging en gas bij gaf..
toen sneed ik hem dus af en dat was de reden dat ik zakte
1 okt mag ik weer......
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 21:03
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Talon schreef:


hmm, maar uhm, kan je wel al een beetje rijden dan?
want vanaf aanvraag tot examen is al snel 2 maanden.
ik weet niet hoeveel lessen je hebt per week, maar stel dat je er 2/week hebt, dan zit je al snel aan de 16 lessen extra..
dat word dus 40 lessen minstens..
en ik neem aan dat je als je op 40 lessen zit, je toch wel kan autorijden...
ik kan op zich wel autorijden (ja ok kzit soms wat te dicht op de rechterkant ofzo) maar omdat ik zo gestresst in die auto zit gaat het volgens mij ook mis, ben altijd bang dat hij ineens op de rem moet trappen ofzo (dat ik nie goed heb opgelet ofzo )
want daar ligt denk ik mijn grootste probleem.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 19:18
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
nathalie schreef:


ik kan op zich wel autorijden (ja ok kzit soms wat te dicht op de rechterkant ofzo) maar omdat ik zo gestresst in die auto zit gaat het volgens mij ook mis, ben altijd bang dat hij ineens op de rem moet trappen ofzo (dat ik nie goed heb opgelet ofzo )
want daar ligt denk ik mijn grootste probleem.
hmm.. neem dan eens 1 of 2 weken geen lessen, kan je ff een tijd niet stressen. Daarna begin je weer met lessen en je gaat rijden alsof er niemand naast je zit. dus helemaal niet letten op wat hij doet, hij heeft geen rem om op te trappen.
en rij wat meer in het midden.
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 22:47
Johanne
Avatar van Johanne
Johanne is offline
Ik heb woensdag mn eerste rijles!!!
__________________
Red een boom, eet een bever!:)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 23:41
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
veel bier drinken, dat helpt
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 18:42
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
MåBøQ schreef:


wij gebruiken passiflore complex tabletten, mijn zus heeft best wel examenvrees en daardoor bleef ze redelijk rustig en kon ze zich beter foucussen(of 'h/e je het schrijft)
kijk hier maar ff..... het werkt bij ons dus best goed.
http://www.vogel.nl/cgi/dyn/product.pl?pro=752050
khad ff die informatie gelezen die erbij stond maar er stond iets in van, voor elke maaltijd, maar tis toch nie de bedoeling dat je dat altijd blijft slikken?? of hoeveel uren/dagen van tevoren?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 10:00
mad operator
Avatar van mad operator
mad operator is offline
je moet gewoon denken : ach als het fout gaat doe ik het nog een keer...

Het vreemde met mij was, dat ik altijd zenuwachtig was met lessen en nu ik mn rijbewijs al bijna 2 jaar heb ik sinds die tijd nooit meer zenuwachtig ben geweest... probeer je dus in te denke dat er niemand naast je zit..

Suc6
__________________
Iedereen moet ergens in geloven-Ik geloof dat ik nog een biertje neem
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 11:03
Soulflame
Avatar van Soulflame
Soulflame is offline
Mijn rijervaringen;

Gelijk begonnen toe ik 18 was met lessen. In het begin vond ik het wel eng, maar later vond ik het steeds leuker, het was altijd 2 uur op vrijdag, dus ik verheugde me al op de volgende lessen.
Ik heb een TTT gedaan, omdat ik eigenlijk niet helemaal vertrouwde in de eerlijkheid van de examinators. Klinkt heel lullig, maar een hoop van mijn kenissen waren de eerste keer gezakt. Misschien hun fout, maar zoals dalijk blijkt denken rijinstructeurs ook aan hun geld...
Die TTT was echt vaag. Het uurtje ervoor nog even een examenroute geoefent. Alles ging toen goed. Op de TTT.. precies dezelfde route! Maar daar ging het na 3 min dus al fout, toen ik bij fileparkeren een fietser niet zag en dus een ingreep had. De rest van de rit was ik echt superzenuwachtig dat ik niet nog een fout wilde maken en het ging ook niet zo denderend (motor af laten slaan bij straatje keren etc).
Ik kreeg dus ook geen vrijstellingen voor bijzondere verrichtingen.

Op het examen ik van tevoren panne(n?)koeken gegeten, dat zou helpen zeiden ze. Ook een voordeel was dat ik nu mijn examinator al kende.. dat was ook wel een geruststelling, aangezien hij een toffe kerel was (ook een keer op TV geweest naderhand toen een of andere zanger moest afrijden)
Eerst moest ik wat vraagjes over de auto beantwoorden, die ik allemaal ("meer dan genoeg") wist. Na zo'n 10 min fileparkeren, waar echt nauwelijks ruimte was.. op een hobbel! Ik dacht toen "jemig.. dat red ik nooit! Nou ja, als het fout gaat trapt hij wel op de rem hoor.." en zette hem precies tussen de auto's! kreeg gelijk complimentje van hem dat 'ie er zo goed in stond .
Ik heb toen nog wel een keer mijn auto laten afslaan (maar ik wist dat je daar niet op kon zakken).

Ik had het dus gehaald.. ik megablij.. naderhand mijn instructeur "Goed man.. ik had eigenlijk een beetje mijn twijfels, maar hij zag er erg tevreden uit, dus je hebt het vast goed gedaan."
Hoe bedoel je instructeurs staan achter je?


Nu rijd ik niet zo vaak meer (maar wel genoeg om het een beetje op pijl te houden), aangezien ik nu alleen in een rotauto kan rijden (Seat Malaga.. you don't want to know). Heimwee naar de lesauto misschien .
Het moeilijkste van autorijden begint dan trouwens pas; weten hoe je ergens moet komen .

Veel te lang verhaal... moraal; "Eet panne(n?)koeken en autorijden met instructeur erbij is nog juist het best! (hmm Golf.. )
__________________
Hope is the one crop that can grow in any climate
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Faalangst?
Loesje2003
8 12-11-2016 00:31
Psychologie Soort faalangst of?
Verwijderd
14 22-07-2009 11:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.