Oud 24-02-2005, 10:55
- Carinatjuh -
Avatar van - Carinatjuh -
- Carinatjuh - is offline
ik doe nou al heel lang aan sport. Ze zeggen altijd dat spierpijn na een tijdje wel over gaat, maar bij mij blijft het!! Hoe kan ik dit verhelpen??
__________________
I'm so in Love!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2005, 11:43
Periwinkle
Avatar van Periwinkle
Periwinkle is offline
Uhh..je moet dan gewoon blijven bewegen. En je kan ook een warm bad nemen.
__________________
blah
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 12:33
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Aan wat voor sport doe je?
Voor hoelang?
Doe je warming-up en cooling-down?

Ik kan je als tip geven: als je gesport hebt, stap je het liefst onder de warme douche. Ga eens vijf minuten onder een ijskoude douche staan ( of laat het water alleen over je benen/armen stromen). Koud water over je spieren zorgt ervoor dat de bloedsomloop word verbeterd. De rest van de dag heb je dan minder last van spierpijn.

Dit is niet een minder om de spierpijn te verdrijven. Je kan er niets aan doen: waarschijnlijk heb je lange tijd niet gesport. Het duurt wel een jaar voordat je je spieren echt goed heb opgebouwd. Geef die spieren de tijd, en luister naar je lichaam!
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 13:45
Verwijderd
goeie warming-up en cooling down!

spierverwarmer olie ( verkrijgbaar bij medi+ witte fles met rode letters) is erg goed spul, houdt je spieren soepel....
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 16:56
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Als je met het sporten steeds andere dingen doet zal de spierpijn waarschijnlijk ook blijven. Maar het is ook zo dat ik in de winter sneller spierpijn heb als in de zomer. En het aller belangrijkste is rekken en strekken voordat je begint en erna, na het sporten wordt het nogal eens vergeten maar is toch echt heel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:51
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Citaat:
bench140 schreef op 24-02-2005 @ 16:56 :
Als je met het sporten steeds andere dingen doet zal de spierpijn waarschijnlijk ook blijven. Maar het is ook zo dat ik in de winter sneller spierpijn heb als in de zomer.
Mijn ervaring is juist dat ik minder spierpijn had in de winter. In de zomer werden mijn spieren veel slapper als ik een interval deed, ze werden gewoon sneller loom. In de winter ben ik misschien ook gewoon meer bij de zaak, omdat de kou je wel wakker houd.

Mijn manier is met hardlopen altijd: goede warming up, met geen rekken en strekken maar wel bijv. 300 meter hardlopen en daarna 200m uitwandelen. Voor cooling down hetzelfde. Mijn broer gebruikte andere methode, geen warming up. Ik merkte nagenoeg geen verschil.
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 00:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
00RedBaron schreef op 24-02-2005 @ 12:33 :
Aan wat voor sport doe je?
Voor hoelang?
Doe je warming-up en cooling-down?

Ik kan je als tip geven: als je gesport hebt, stap je het liefst onder de warme douche. Ga eens vijf minuten onder een ijskoude douche staan ( of laat het water alleen over je benen/armen stromen). Koud water over je spieren zorgt ervoor dat de bloedsomloop word verbeterd. De rest van de dag heb je dan minder last van spierpijn.

Dit is niet een minder om de spierpijn te verdrijven. Je kan er niets aan doen: waarschijnlijk heb je lange tijd niet gesport. Het duurt wel een jaar voordat je je spieren echt goed heb opgebouwd. Geef die spieren de tijd, en luister naar je lichaam!
door kou vernouwen de bloedvaten, dus lijkt me niet dat dat de bloedsomloop verbeterd...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 10:29
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Citaat:
MTpower schreef op 25-02-2005 @ 00:09 :
door kou vernouwen de bloedvaten, dus lijkt me niet dat dat de bloedsomloop verbeterd...
Pff ik weet ook niet hoe het allemaal wetenschappelijk zit jongen, het is oude hardloop wijsheid!
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 12:23
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
- Carinatjuh - schreef op 24-02-2005 @ 10:55 :
ik doe nou al heel lang aan sport. Ze zeggen altijd dat spierpijn na een tijdje wel over gaat, maar bij mij blijft het!! Hoe kan ik dit verhelpen??
als je merkt dat je spieren teveel moeten inspannen moet je het iets rustiger aan gaan doen, het belangrijkste is wel dat je blijft bewegen. Nadat je klaar bent met sporten moet je een cooling-down doen, minstens 10 minuutjes rekken en strekken.

merk je na afloop dat dat niet genoeg is geweest moet je het de volgende keer iets langer doen.
De warming up is ook heel belangrijk. Veel mensen beginnen gewoon in de rondte te sporten en te sporten, maar je moet het opbouwen.
warming up ook het liefst rond de 10 minuten, goed je spiertjes losmaken en je kunt sporten

Nog vraagjes, moet je het maar pb-en ofzo, ikke ben sportinstructeurtje
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 12:40
Middlefinger1
Avatar van Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 25-02-2005 @ 12:23 :
als je merkt dat je spieren teveel moeten inspannen moet je het iets rustiger aan gaan doen, het belangrijkste is wel dat je blijft bewegen. Nadat je klaar bent met sporten moet je een cooling-down doen, minstens 10 minuutjes rekken en strekken.

merk je na afloop dat dat niet genoeg is geweest moet je het de volgende keer iets langer doen.
De warming up is ook heel belangrijk. Veel mensen beginnen gewoon in de rondte te sporten en te sporten, maar je moet het opbouwen.
warming up ook het liefst rond de 10 minuten, goed je spiertjes losmaken en je kunt sporten

Nog vraagjes, moet je het maar pb-en ofzo, ikke ben sportinstructeurtje
doe niet zoveel moeite... niemand gelooft je meer ..
__________________
Nee, ik spreek geen alto !!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 22:58
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 25-02-2005 @ 12:23 :
Nadat je klaar bent met sporten moet je een cooling-down doen, minstens 10 minuutjes rekken en strekken.
Zelf ben ik niet echt fan van rekken en strekken. Het beste vind ik nog altijd rustig uitlopen. Dus ong. een halve kilometer voor je huis rustig uitlopen. Dus niet bij de voordeur stoppen met rennen en jezelf op de bank neergooien.
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 23:49
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
00RedBaron schreef op 25-02-2005 @ 10:29 :
Pff ik weet ook niet hoe het allemaal wetenschappelijk zit jongen, het is oude hardloop starheid
Niets mis met spierpijn toch? kan een teken van spiergroei zijn. spiervezels scheuren en groeien weer aanelkaar, is vrij natuurlijk... of je moet natuurlijk niet van het spierpijn gevoel houden. Ik, als masochist, vind het wel fijn.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 10:16
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Citaat:
Fatality schreef op 25-02-2005 @ 23:49 :
Niets mis met spierpijn toch? kan een teken van spiergroei zijn. spiervezels scheuren en groeien weer aanelkaar, is vrij natuurlijk... of je moet natuurlijk niet van het spierpijn gevoel houden. Ik, als masochist, vind het wel fijn.
Zelf heb ik ook een half jaar lang met krijsende spierpijn rondgelopen (heb daarvoor nooit aan sport gedaan) en ik weet gewoon dat het niet fijn voelt. Als je een avond lekker heb gesport en een nieuw record heb neergezet, dan voelt het als beloning. Maar zo vaak spierpijn is niet echt lekker.
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:10
- Carinatjuh -
Avatar van - Carinatjuh -
- Carinatjuh - is offline
Voordat we beginnen met de training, lopen we altijd warm (gewoon heen en weer lopen) daarna knieheffingen en nog meer van dat soort oefeningen.. Maar na de training doen we het nooit, misschien dat het daar aan ligt. En na de training stap ik altijd onder de douche (warm). Maar heel erg bedankt voor jullie tips, ik ga er mee aan de slag.. Eens kijken of de spierpijn verminderd!
__________________
I'm so in Love!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 10:21
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
00RedBaron schreef op 25-02-2005 @ 22:58 :
Zelf ben ik niet echt fan van rekken en strekken. Het beste vind ik nog altijd rustig uitlopen. Dus ong. een halve kilometer voor je huis rustig uitlopen. Dus niet bij de voordeur stoppen met rennen en jezelf op de bank neergooien.
dat kan ook, maar ik merk dat ik met rekken/strekken gewoon echt totaal geen spierpijn meer heb/krijg...bovendien is het ook erg goed voor je spieren, maargoed. Dat is iets wat ik aangeleerd heb gekregen bij sportopleiding...
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 12:38
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Een goede cooling down is erg belangrijk, gevolgd door rekken, waardoor de bloedstroming beter wordt en de afvalstoffen sneller worden afgevoerd.

Een lichte hersteltraining is ook goed, ga bijvoorbeeld een kilometertje hardlopen hiervan gaat je hartslag omhoog en dus ook je bloedsomloop waardoor afvalstoffen sneller worden afgevoerd.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 13:55
Verwijderd
ik heb nooooiiittt een cooling-down gedaan? nooit spierpijn?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 09:48
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
vijf schreef op 28-02-2005 @ 13:55 :
ik heb nooooiiittt een cooling-down gedaan? nooit spierpijn?
ieder zn voorkeur, met coolingdown voorkom je spierpijn beter. dat jij geen spierpijn hebt..sjah, dat ligt bij iedereen weer anders.
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-03-2005, 10:48
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Creatine, Bcaa's en goede voeding.
Lijkt in eerste instantie vaak slechts goed voor krachttraining maar helpt bij elke vorm van beweging.

Goede voeding zorgt voor goede bouwstoffen, Crea. en Bcaa's helpen je spieren herstellen.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Spierpijn
fizzle-fluffy
8 08-09-2016 15:16
Vrije tijd Rekken en strekken slecht bij spierpijn?
Verwijderd
12 15-11-2011 16:53
Lichaam & Gezondheid Spierpijn
Verwijderd
5 22-09-2011 15:29
Lichaam & Gezondheid Spierpijn: hoe kom je eraan? En vooral, hoe kom je er weer vanaf?
Verwijderd
20 01-09-2011 19:06
Lichaam & Gezondheid blaren doorprikken? hoe gaat mijn spierpijn weg??
slimmieslak
5 10-05-2003 22:04
Lichaam & Gezondheid Spierpijn
the tourist
4 28-10-2002 00:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.