Oud 30-09-2005, 13:15
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Ok, like, ik heb afgelopen jaar mn havo diploma gehaald en ik studeer nu commerciele economie aan de hva. Maar na een paar weken begon ik te denken "Is dit wel echt wat ik wil?". Ik kwam er ook achter dat ik helemaal niet meer gemotiveerd ben om naar school te gaan en met projecten bezig te zijn.
Ik wil dus misschien iets anders doen. Maar wat? Ik heb echt serieus geen idee wat ik wil gaan doen. Het liefst wel doorstuderen maar ik weet in godsnaam niet wat. Ik ben echt alle havo jaren intensief bezig geweest met die loopbaan orientatie en het bezoeken van open dagen e.d, maar de studie die ik nu doe was ook maar een gok. Het leek een beetje op M&O, wat ik dan nog wel een leuk vak vond.. Maar economie ligt me verder sowieso niet.
Ik wilde ook wel graag koksopleiding doen, maar deze is alleen op mbo-niveau (zonde van mn havo?) en ik weet niet op welk niveau je dan precies moet doen (1,2,3 of4? hoe zit dat?) en of ik dat ook wel echt wil, het is namelijk wel een dure studie dus dan moet ik het wel zeker weten..

Dus..wat raden jullie mij aan? Ik wil niet NOG een jaar weggooien met werken of een orientatiejaar, want ik ben nu al 18 en ik wil gewoon zo snel mogelijk afgestudeerd zijn.
Mn broer had het over een beroepskeuzetest, zo'n professionele die een halve dag duurt ofzo..Wie weet waar ik deze kan doen? (ik heb er al trouwens 10-duizenden via het internet gemaakt maar daar werd ik ook niet wijzer uit).
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2005, 13:29
another supergirl
another supergirl is offline