Oud 25-09-2017, 17:19
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Vandaag zijn er bij mij 2 tanden getrokken, 1 voortand (die stond voor 2 andere tanden) en een verstandskies en daar hebben ze met een gaasje dicht gemaakt.

Alleen is mij niet helemaal duidelijk wat ik wel en niet moet doen. Bijvoorbeeld, vanaf wanneer kan ik eeer gaan roken? Kan ik vanavond wel met een tandenborstel overheen, omdat het nog herstelt?

Graag wil ik wat meer informatie, alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2017, 18:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Roken kan je het best zolang mogelijk niet doen maar iig niet tot de wond genezen is want roken vertraagt dat.

Je mag in elk geval de eerste 24 uur niet je mond spoelen (doe het echt niet, ik kreeg een nabloeding en dat wil je niet). Daarna kan je eventueel gaan spoelen als je daarvoor iets meegekregen hebt.

Je kan heel voorzichtig je tanden en kiezen die er ver uit de buurt staan zachtjes poetsen maar als je het fijner vind, kan je het ook een keertje overslaan. Dat heb ik toen wel gedaan.

Met eten moet je even voorzichtig doen, niet te harde of dikke dingen (ik kon mijn mond niet zover open doen), brood eventueel zonder korstjes of zachte bolletjes ofzo. Ik zou rijst ook afraden tot het gat dicht is want dat gaat anders daarin zitten.

Als je geen pijnstillers meegekregen hebt maar wel pijn heb, mag je sowieso vier keer per dag twee tabletten paracetamol van 500 mg nemen.

Best leg je vannacht ook even een handdoek ofzo op je kussen voor het geval er nog wat bloed uit komt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2017, 19:38
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb gewoon gerookt toen er 3 kiezen getrokken waren. Ik had wel hechtingen, ik weet niet of dat nog verschil maakt, maar goed voor de genezing is roken in ieder geval niet. Poetsen moet je doen op gevoel, als het vervelend voelt, kun je het lichtjes doen of die plekken helemaal overslaan.

Qua eten raad ik vooral vloeibaar aan. Soep en vla. Ik dacht de tweede avond heel stoer pasta te kunnen eten, omdat het wel meeviel met de pijn, en de volgende dag waren mijn kaken opgezwollen als ballonnen en ging ik kapot van de pijn, ondanks de ibu die ik mee had gekregen.

Spoelen alleen doen met het speciale spul dat je hebt meegekregen en alleen op de aangegeven tijden, want spoelen trekt eigenlijk de wond weer open en dan duurt het allemaal nog langer.

Verder gewoon doen wat goed voelt en inderdaad wat Daantje zegt, geen rijst of andere kleine dingetjes eten die in het gat kunnen verdwijnen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2017, 17:02
Verwijderd
Roken na een dubbele extractie is echt levensgevaarlijk. Doe het niet. 24 uur wachten moet echt wel kunnen, als je naar Australië op vakantie gaat mag je even lang niet roken.

Niet spoelen inderdaad. Pas op met warme dranken.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid tand half eruit door beugel
Verwijderd
21 03-09-2014 11:59
Lichaam & Gezondheid Kiezen trekken
NaamInGebruik
10 10-01-2010 16:33
Lichaam & Gezondheid Wat heeft de tandarts allemaal al bij jou uitgespookt?
Verwijderd
59 19-02-2006 16:04
Lichaam & Gezondheid eruithalen verstandskiezen
Ingetjuhh
51 27-12-2005 17:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 15:02
Lifestyle beugelbekkie
annetjuh
106 15-01-2004 22:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.