Oud 09-10-2014, 21:46
Beau_de_Bourbon
Avatar van Beau_de_Bourbon
Beau_de_Bourbon is offline
Wanneer werden jullie te oud voor al die global warming oplichterij? Global warming is gebakken lucht (in de figuurlijke zin dus). Er is slechts spraken van een periodiek verschijnsel zoals bij alles in de natuur. De temperatuur zal altijd wel een graad van 1 of 2 naast het gemiddelde liggen, zelfde geldt voor de massa van de Noordpool.

De grootste oorzaak van "global warming" is de PR campagne van Al Gore, die gefinancierd is door grote bedrijven die een stok achter de deur wilden zetten om prijzen omhoog te kunnen drijven.

Ben er wel klaar mij om bij alle N&T vakken te moeten leren dat er een boogeyman onder het bed zit die ons moet duwen naar het kopen van zuinige fantasiewagens en andere linkse hobby's. Deze leugen kost ons jaarlijks miljarden en de andere kant die makkelijker te verdedigen is (de waarheid vreest geen onderzoek) wordt nooit geleerd aan scholieren.
__________________
"An idea is always a generalization, and generalization is a property of thinking. To generalize means to think." - Georg Wilhelm Friedrich Hegel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2014, 22:00
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Sterk hoor
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 09-10-2014, 22:55
Habermas
Avatar van Habermas
Habermas is offline
Pure bangmakerij van de naive linkse idealisten. Een minimum verhoging in de gemiddelde globale temperatuur is voor de mens verre van een ramp. Treurig is het wellicht voor de dieren welke de poolcirkel als hun habitat beschouwen, maar er is geen reden te vinden waarom wij zouden moeten opdraaien voor het feit dat zij gefaald hebben qua evolutie. Ieder organisme beinvloed zijn omgeving, direct of indirect en alle wilde dieren zullen vroeg of laat uitsterven. Mensen hebben belangrijkere dingen om zich zorgen over te maken dan het behoud van de 'balans' van deze planeet en zijn 'ecologische voetafdruk'.
__________________
There is nothing which is not an intermediate state between being and nothing.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 08:56
Verwijderd
Ik denk dat global warming gehyped en overdreven wordt en dat veel maatregelen niet de echte oorzaken aanpakken. Dat gezegd hebbende:
Citaat:
Deze leugen kost ons jaarlijks miljarden.
Graag onderbouwing hiervoor, op zich is investeren in milieuvriendelijkere vervoermiddelen en energiebronnen niet per sé slecht voor de economie, het is een innovatieve industrie. Daarnaast is het voor de gezondheid, los van global warming, echt heel erg prima als auto's en fabrieken minder fijnstof etc uitstoten.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 12:23
Verwijderd
En aangezien natuurlijke hulpbronnen eindig zijn is het ook nog eens fijn dat we meuk als olie kunnen gebruiken voor dingen als plastic en niet om auto's op te laten rijden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 12:23
Verwijderd
Dat gezegd hebbende is er verder dit:
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 13:11
Verwijderd
Ik weet nog toen ik 12 was en het stoer vond om af te geven op linkse idealisten of rechtse vullers.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 14:46
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik weet nog toen ik 12 was en het stoer vond om af te geven op linkse idealisten of rechtse vullers.
En wat vind je nu stoer?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 15:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Er is slechts spraken van een periodiek verschijnsel zoals bij alles in de natuur. De temperatuur zal altijd wel een graad van 1 of 2 naast het gemiddelde liggen [...]
Laten we beginnen met deze claim. Je impliceert dat het soort schommelingen in temperatuur die we recent hebben gezien gebruikelijk zijn. Heb je kennis van empirische gegevens die er op duiden dat er een historisch precedent is?

Overigens: over welk gemiddelde heb je het nu? Gemiddeld over welke periode? En wat bedoel je met je claim dat "alles in de natuur" een "periodiek verschijnsel" is?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 15:14
Verwijderd
Nou gewoon, periodiek, je weet wel. Dat alles er een periode is. Ofsow.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 15:16
Verwijderd
De maandstonde van de vrouw.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 17:05
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Precies, ik wil godverdomme een tv met een verbrandingsmotor, weg met die elektrische troep!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 21:34
Beau_de_Bourbon
Avatar van Beau_de_Bourbon
Beau_de_Bourbon is offline
Citaat:
Precies, ik wil godverdomme een tv met een verbrandingsmotor, weg met die elektrische troep!
Veel van je stroom komt al uit een verbrandingsprocedure. Die windmolens waar ze zo over opscheppen produceren vrij weinig stroom. Als ik het mij goed herinner produceert 1 windmolen stroom voor ongeveer 40 huishoudens. Een paar procent van onze energie komt van windmolens, in Denemarken is dit dik 14%. Energiemaatschappijen beloven je vaak groene energie, terwijl ze dit misschien niet echt leveren.
__________________
"An idea is always a generalization, and generalization is a property of thinking. To generalize means to think." - Georg Wilhelm Friedrich Hegel
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 21:37
Beau_de_Bourbon
Avatar van Beau_de_Bourbon
Beau_de_Bourbon is offline
Citaat:
Dat gezegd hebbende is er verder dit:
[afbeelding]
Veel wetenschap bestaat uit theorieën zodat we andere ideeën uit kunnen werken. "wetenschap" hoeft niet altijd waar te zijn.
__________________
"An idea is always a generalization, and generalization is a property of thinking. To generalize means to think." - Georg Wilhelm Friedrich Hegel
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Veel wetenschap bestaat uit theorieën zodat we andere ideeën uit kunnen werken. "wetenschap" hoeft niet altijd waar te zijn.
Bravo. Je snapt dus niet het verschil tussen het woord theorie in het dagelijkse taalgebruik en theorie in de wetenschap.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2014, 08:07
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Veel wetenschap bestaat uit theorieën zodat we andere ideeën uit kunnen werken.
Wat bedoel je met deze uitspraak? Laten we een voorbeeld nemen, relativiteit. Deze theorie is volgens jou dus ontwikkeld "zodat" "andere ideeën" uitgewerkt kunnen worden. Welke ideeën dan?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2014, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Veel van je stroom komt al uit een verbrandingsprocedure. Die windmolens waar ze zo over opscheppen produceren vrij weinig stroom. Als ik het mij goed herinner produceert 1 windmolen stroom voor ongeveer 40 huishoudens.
Je herinnert je het verkeerd, je zit er compleet naast. Je spreekt niet de waarheid. Je lult uit je nek.

Een beetje moderne windmolen van 3 MW geplaatst aan de kust produceert in een jaar tijd meer dan 6 miljoen kWh.

Een gemiddeld huishouden gebruikt blijkbaar 3340 kWh per jaar.

Een simpele rekensom leert ons dat zo'n windmolen dus een slordige 1800 huishoudens van stroom voorziet. Ik heb het voor de zekerheid op mijn zakjapanner even nagerekend, 1800 is meer dan 40. Leuk hè, dingen roepen die mensen kunnen controleren?

Als je graag windenergie wilt bashen, heb het dan over de onvoorspelbaarheid (want afhankelijk van weer) van de energiebron, waardoor productieplanning etc bemoeilijkt wordt en fossiele energie bijgeschakeld moet worden. Los ervan dat windenergie sowieso al een subsidiespons is, zijn dit verborgen kosten die in het windenergie-verhaal amper worden meegenomen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 11:44
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Je herinnert je het verkeerd, je zit er compleet naast. Je spreekt niet de waarheid. Je lult uit je nek.

Een beetje moderne windmolen van 3 MW geplaatst aan de kust produceert in een jaar tijd meer dan 6 miljoen kWh.

Een gemiddeld huishouden gebruikt blijkbaar 3340 kWh per jaar.

Een simpele rekensom leert ons dat zo'n windmolen dus een slordige 1800 huishoudens van stroom voorziet. Ik heb het voor de zekerheid op mijn zakjapanner even nagerekend, 1800 is meer dan 40. Leuk hè, dingen roepen die mensen kunnen controleren?

Als je graag windenergie wilt bashen, heb het dan over de onvoorspelbaarheid (want afhankelijk van weer) van de energiebron, waardoor productieplanning etc bemoeilijkt wordt en fossiele energie bijgeschakeld moet worden. Los ervan dat windenergie sowieso al een subsidiespons is, zijn dit verborgen kosten die in het windenergie-verhaal amper worden meegenomen.
Citaat:
De Nederlandse Wind Energie Associatie behartigt de belangen van windenergie.
Ah ja en WC eend adviseert zeker WC eend?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-10-2014, 11:47
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Veel van je stroom komt al uit een verbrandingsprocedure. Die windmolens waar ze zo over opscheppen produceren vrij weinig stroom. Als ik het mij goed herinner produceert 1 windmolen stroom voor ongeveer 40 huishoudens. Een paar procent van onze energie komt van windmolens, in Denemarken is dit dik 14%. Energiemaatschappijen beloven je vaak groene energie, terwijl ze dit misschien niet echt leveren.
Klopt. Wie zijn ze? Herinner van wat? Zoek het anders even op. Wat heeft Denemarken ermee te maken? Maar misschien ook wel!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Ah ja en WC eend adviseert zeker WC eend?
Wat is dan de energie-opbrengst volgens jou? andere bron:
Citaat:
Gemiddeld levert 1 MW windvermogen dus 1 MW x 2.190 uur = 2.190 MWh aan elektriciteit op per jaar.
3MW dus bijna 6600 MWh, dat is zelfs meer dan de door mij genoemde 6 miljoen KWh.

RvO goed genoeg voor meneer?


Nogmaals: het is gemakkelijk bashen op windenergie, het is dus niet nodig om met foute cijfers aan te komen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Klopt.
Nee, het klopt niet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 11:55
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Nee, het klopt niet.
We verbranden toch vooral gas?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 11:57
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat is dan de energie-opbrengst volgens jou? andere bron:

3MW dus bijna 6600 MWh, dat is zelfs meer dan de door mij genoemde 6 miljoen KWh.
Maar dat zijn dan die windmolens waar je eerdere bron van zei dat ze nog gebouwd moeten worden? Die kosten dus eerst nog energie

Citaat:
Nogmaals: het is gemakkelijk bashen op windenergie, het is dus niet nodig om met foute cijfers aan te komen.
Precies, hier staat alles wat je nodig hebt:
http://www.forbes.com/sites/christop...or-wind-power/
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 12:02
Verwijderd
Citaat:
We verbranden toch vooral gas?
Ja, dat klopt. Maar in hetzelfde stukje dat je quote, stelt hij dat een windmolen voor slechts 40 huishoudens stroom produceert. Dat klopt niet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Maar dat zijn dan die windmolens waar je eerdere bron van zei dat ze nog gebouwd moeten worden? Die kosten dus eerst nog energie

Nee hoor, dat zegt die bron niet. Daarnaast ligt het gemiddeld vermogen in Nederland al boven de 2,5 MW, er staan genoeg windmolens van 3MW.

Citaat:
Anno 2007 had de standaard windmolen een vermogen van 3 MW
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windenergie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2014, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat klopt. Maar in hetzelfde stukje dat je quote, stelt hij dat een windmolen voor slechts 40 huishoudens stroom produceert. Dat klopt niet.
Euhm, ik heb vorig jaar anders 16MWh verbruikt. Dus het hangt er maar net vanaf.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2015, 21:22
maxyt10
maxyt10 is offline
Zucht... Ik dacht dat dit vooral in Amerika voorkwam.


National Academy of Sciences, een onafhankelijke, non-profit organisatie:
'Changes observed over the last several decades are likely mostly due to human activities.'

George Mason-universiteit:
'97% of the 489 scientists surveyed agreed that that global temperatures have risen over the past century. 84% agreed that human-induced greenhouse warming is now occurring.'

National Climatic Data Center:
'A large body of evidence supports the conclusion that human activity is the primary driver of recent warming.'


En zo zijn er nog honderden voorbeelden, denk je nou echt dat al die hoog-intelligente en nobelprijswinnende wetenschappers allemaal een groot complot hebben tegen jou?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2015, 21:34
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoog-intelligent nog wel!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2015, 16:28
maxyt10
maxyt10 is offline
Hoog-intelligent is gewoon correct Nederlands, google maar even..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2015, 09:36
Verwijderd
Wat is een Google?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2015, 14:09
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
En zo zijn er nog honderden voorbeelden, denk je nou echt dat al die hoog-intelligente en nobelprijswinnende wetenschappers allemaal een groot complot hebben tegen jou?

Jazeker, kijk alleen al naar softenon en autisme door vaccinaties
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2015, 16:12
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Wat is een Google?
Een Pokémon!
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.