Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2008, 21:07
N00se
N00se is offline
Het zat er aan te komen, mn laptop heeft niet genoeg capaciteit meer om mijn muziekproductie te kunnen voeden, en was eigenlijk toch al stiekum terug aan het verlangen naar een gewone pc (laptop nog wel voor filmpjes enzo )

Maar dan loop ik tegen een enorme muur van pc-vernieuwingen aan! Met laptops kan ik nog goed volgen kwa techniek, maar de gewone desktop pc's, daarvan is mn kennis echter al 5 jaar oud, dus eigenlijk antiek in deze biznizz.

Zelf ineen steken is geen probleem, maar als ik zo begin op te zoeken kom je zoveel verschillende soorten moederborden, processors en geheugen tegen dat ik niet meer kan volgen. Je hebt zoveel verschillende soorten en merken en namen dat ik ze gewoon niet meer kan vergelijken . Helemaal zeker als ze beginnen met quadcores en 64bit enzo.

Kunnen jullie mij misschien een paar onderdelen aanraden die doen wat ik wil en nog wat binnen mn budget blijven ?

Wat ik zoek:
- Een zo snel mogelijke cpu (want virtuele instrumenten en effecten slorpen serieus wat power op) Dan denk ik zeker richting dual of quad core. (+ cpu koeling)
- Minstens 4gig ram, en liefst zo snel mogelijke ram. (Audiotracks nemen zeer veel werkgeheugen in beslag, en als je dan overstapt naar 96khz wordt het allemaal zelfs verschillende keren groter...)
- 2 snelle harde schijven, met genoeg plaats. Ik ben niets met een TB! Zit op mn laptop met 80gig en dat gaat eigenlijk goed, alleen zit hij wel zowat vol, dus video's enzo bewaren is geen optie.
- Grafische kaart met 2 (of zelfs 3) DVI outputs. (In cubase alles op 1 scherm proppen is gewoon vragen om hoofdpijn.) (Mag ook wel beetje power hebben, kben absoluut géén gamer, maar wil binnekort wel DNF kunnen draaien aangezien ik absoluut verkocht ben aan DN3D...)
- Simpel dvd-rw station en mss een cardreadertje
- Simpele strakke zwarte case (met goede voeding) en plaats voor 2 grote 12cm (of grotere) ultra silent koelfans.

Audiokaart fix ik zelf wel, aangezien audio helemaal mijn ding is kan ik daar goed mee volgen. Randapparatuur als schermen, toetsenbord en muis heb ik niet nodig (al voorzien).
Budget is max 850€ (is oorspronkelijk 1000, maar 150 gaat naar audiokaart.)

Een paar jaar geleden kon ik dit allemaal zelf nog beslissen, want toen had ik een goed overzicht over de toenmalige hardware, nu absoluut niet meer, vandaar deze vraag.

Wie kan voor mij het beste uit mn budget halen ?

Laatst gewijzigd op 02-10-2008 om 21:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2008, 22:26
darkbunny
Avatar van darkbunny
darkbunny is offline
Is dit nou een hardware vraag of een zoek opdracht?
__________________
Nee, jij bent aardig!
Appelmustafa, appelmustafa, appelmustafa, appelmustafa, appelmustafa?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 22:46
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je zou zoiets kunnen overwegen, even snel bij elkaar gesprokkeld bij Azerty:

mandje2.png
  • CPU: Intel Core 2 Quad Q8200 lijkt me hier wel een goede keuze. Recente en snelle quad core processor, en als ik me niet vergis hebben veel audioprogramma's ondersteuning voor multithreading, dus in dit geval zou een quad core wel nuttig zijn.
  • Moederbord: Gigabyte bordje met Intel P45 chipset (nieuwste chipset van Intel).
  • Geheugen: 4GB DDR2 PC6400, 2x2GB (Kingston).
  • Videokaart: Sapphire Radeon HD4670. Heeft 2 x DVI (maar dat hebben de meeste kaarten tegenwoordig), en ook zeer prima voor af en toe een spelletje. Grappig dat je op DNF wacht overigens
  • Harde schijven: 2 x Samsung SpinPoint F1 1TB schijf. Prima schijven, valt verder niet zoveel bijzonders over te vertellen denk ik.
  • Kast: Cooler Master Centurion 534, simpele zwarte kast met ruimte voor 120mm fans.
  • Voeding: Seasonic S12-II 430W. Valt ook niet zoveel over te zeggen, Seasonic maakt gewoon hele goede (en stille) voedingen.
  • DVD-brander: random Samsung Serial ATA brander.
  • OS: Windows Vista Home Premium 64-bit. Met 4GB RAM zul je een 64-bit OS moeten en dan kom je eigenlijk vanzelf hier uit (ik neem iig aan dat de programma's die je gebruikt Windows nodig zullen hebben).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 00:16
N00se
N00se is offline
Wel wel dat ziet er zeker niet slecht uit moet ik zeggen.
Als ik morgen tussendoor wat tijd heb ga ik daar serieus op inkijken.
Alvast bedankt!

Bestaat er ook geen DDR3 ram ? Kdacht dat die sneller waren dan DDR2. Of zit dit alleen op nieuwere grafische kaarten ?

Hoe zit dat eigenlijk met die chipset, want daar snap ik tot op heden nog altijd geen snars van ?

Mn cubase heeft idd een optie voor multithreading, staat nu ook al aan want zit op een dualcore laptop. Idd ook met windows, nu nog op een XP, maarja, vista is de weg naar de toekomst he, xp begint een beetje oud te worden.

Sommige mensen verklaren mij zot dat ik op DNF wacht, en als ik bedank hoe lang ik er al op wacht dan moet ik ook spontaan lachen, maar ach, ik ben niet gulzig als je snapt wat ik bedoel. Lang gaat het niet meer duren nu, aangezien er redelijk veel teasertjes zijn ontsnapt de laatste tijd. Zelfs nu met de XBOX Live versie van DN3D, 2 grote fullscreen HD screenshots van DNF. Ik check elke dag hun forums, de groten baas zit daar ook rustig mee te posten, en dan kom je wel wat te weten. T'is trouwens via DN3D dat ik de pc ontdekt heb, en nix kan aan dat spel tippen, behalve hoop ik dan DNF binnenkort. Verklaar me zot als je wil, ik blijf er op wachten, en ondertussen maak ik muziek
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 16:04
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
DDR3 is nog geen meerwaarde (behalve voor overclockers) voor het geld wat je ervoor betaald.
de chipset hier gekozen (P45) is de nieuwste en dus zo goed als de beste (op x48 ed na) hierbij heb je gewoon alles wat nodig is.

de rest ziet er gewoon leuk uit.
goede prestaties voor die prijs, alleen jammer dan je 100 euro voor windows moet neerleggen
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.