Oud 17-01-2016, 00:09
niekwever
niekwever is offline
Hoi ik ben Niek. Ik zit nu in 5 havo met het profiel e/m met als vakken: wa,ec,mno en duits, nu had ik toen ik dit koos nog geen idee wat ik later wou gaan doen (ik dacht misschien iets in het bedrijfsleven of met economie). Ik realiseerde me dit jaar, na veel opendagen bezoeken en rondkijken op het internet dat het profiel dat ik heb gekozen echt niet aansluit op wat ik nou eigenlijk wil doen. Want ik ben er nu achter dat ik graag een wo studie werktuigbouwkunde wil doen. En hiervoor moet je op het vwo wi B en natuurkunde volgen. Dat zou betekenen dat als ik na mijn examen naar het vwo ga, ik van profiel moet wisselen van e/m naar n/t en nieuwe vakken erbij krijg en ik vroeg me af of dit een mogelijkheid is? Om na de havo van profiel te wisselen. Dit betekend wel dat ik 3 vakken krijg die ik sinds de 3e in havo niet meer gehad heb namenlijk wi B natuurkunde en scheikunde. Ik haal havo eigenlijk met gemak en hoef bijna niks te doen dus ik denk zelf dat het me wel zou lukken om die vakken bijvoorbeeld in de lange vakantie na het examen bij te spijkeren. Waar een wil is, is een weg. Toch ?

Ook vroeg ik me af of als het wisselen van profiel echt niet mogelijk is? er nog andere mogelijkheden zijn om toch bij de studie wo werktuigbouwkunde te komen.

Heeeel erg bedankt alvast.

Groetjes niek

Laatst gewijzigd op 17-01-2016 om 01:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2016, 01:39
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Eigenlijk kan alleen de decaan of het afdelingshoofd van je school hierop antwoord geven, omdat dit soort mogelijkheden/regels verschilt per school. Praat er misschien eerst eens over met je mentor?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2016, 15:53
Brandtair
Brandtair is offline
Citaat:
Hoi ik ben Niek. Ik zit nu in 5 havo met het profiel e/m met als vakken: wa,ec,mno en duits, nu had ik toen ik dit koos nog geen idee wat ik later wou gaan doen (ik dacht misschien iets in het bedrijfsleven of met economie). Ik realiseerde me dit jaar, na veel opendagen bezoeken en rondkijken op het internet dat het profiel dat ik heb gekozen echt niet aansluit op wat ik nou eigenlijk wil doen. Want ik ben er nu achter dat ik graag een wo studie werktuigbouwkunde wil doen. En hiervoor moet je op het vwo wi B en natuurkunde volgen. Dat zou betekenen dat als ik na mijn examen naar het vwo ga, ik van profiel moet wisselen van e/m naar n/t en nieuwe vakken erbij krijg en ik vroeg me af of dit een mogelijkheid is? Om na de havo van profiel te wisselen. Dit betekend wel dat ik 3 vakken krijg die ik sinds de 3e in havo niet meer gehad heb namenlijk wi B natuurkunde en scheikunde. Ik haal havo eigenlijk met gemak en hoef bijna niks te doen dus ik denk zelf dat het me wel zou lukken om die vakken bijvoorbeeld in de lange vakantie na het examen bij te spijkeren. Waar een wil is, is een weg. Toch ?

Ook vroeg ik me af of als het wisselen van profiel echt niet mogelijk is? er nog andere mogelijkheden zijn om toch bij de studie wo werktuigbouwkunde te komen.

Heeeel erg bedankt alvast.

Groetjes niek
Ik verwacht dat dit niet mogelijk gaat zijn. Voornamelijk omdat een VWO profiel N&T het moeilijkste is wat je kan krijgen. Misschien kan je de Vavo doen. Doe het echter alleen als Wiskunde a op de HAVO je echt makkelijk af ging en je bereid bent echt de stap te maken. Bij mij op school word E&M en C&M gezien als de makkelijkste profiel keuzen. Hoewel ik Natuurkunde in 1 jaar mogelijk acht is dat bij Wis B niet het geval. Ik heb een N&G profiel op het VWO en ik zou denk ik nog meer dan twee jaar nodig hebben om redelijk wiskunde b achter de knie te krijgen.
Ik zou adviseren om deelcertificaten te halen op VAVO onderwijs en adviseer je om advies in te winnen bij je mentrix/mentor en leraren op het VWO.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2016, 16:18
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoewel ik Natuurkunde in 1 jaar mogelijk acht is dat bij Wis B niet het geval.
Zeg ook weer niet te snel nee: na je havo-diploma begin je in vwo 5, dus heb je nog 2 jaar de tijd. En de tijd na je havo-eindexamen en die zomervakantie gebruiken vwo-dingen in te halen, gebeurt ook vaak.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2016, 05:37
TessaH97
TessaH97 is offline
Citaat:
Ik verwacht dat dit niet mogelijk gaat zijn. Voornamelijk omdat een VWO profiel N&T het moeilijkste is wat je kan krijgen. Misschien kan je de Vavo doen. Doe het echter alleen als Wiskunde a op de HAVO je echt makkelijk af ging en je bereid bent echt de stap te maken. Bij mij op school word E&M en C&M gezien als de makkelijkste profiel keuzen. Hoewel ik Natuurkunde in 1 jaar mogelijk acht is dat bij Wis B niet het geval. Ik heb een N&G profiel op het VWO en ik zou denk ik nog meer dan twee jaar nodig hebben om redelijk wiskunde b achter de knie te krijgen.
Ik zou adviseren om deelcertificaten te halen op VAVO onderwijs en adviseer je om advies in te winnen bij je mentrix/mentor en leraren op het VWO.
Dat verschilt ook wel weer per persoon, ik heb nooit moeite gehad met wiskunde B bijvoorbeeld maar natuurkunde was wel weer veel moeilijker. Ik heb op de HAVO mijn profiel gewijzigd halverwege de 4e, Duits laten vallen en Biologie gekozen. Het was hard werken, ik moest de testen maken zonder lessen maar het was wel gelukt. Het is denk ik echt afhankelijk van je school.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2016, 13:31
Verwijderd
praat er over met een decaan die kan je verder helpen het verschilt per school en je cijfers
Met citaat reageren
Oud 29-05-2016, 12:23
Ploefke
Ploefke is offline
Verschilt per school. Ik heb een iemand meegemaakt die dit deed, maar die werd in VWO4 gezet vanuit HAVO5. Niet ideaal dus.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2016, 12:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
die werd in VWO4 gezet vanuit HAVO5. Niet ideaal dus.
Dat is wel uitzonderlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.