Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2014, 14:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Het is discriminerend maar het is geen racisme.
Fair enough.

(Er schijnt wel vandaag een anti-racismedemonstratie te zijn vandaag dus het lijkt erop dat de term racisme hier toch ook wel degelijk voor gebruikt kan worden, of toch in elk geval dat ik niet de enige ben die dat doet.)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2014, 14:21
Verwijderd
Dat klopt, je bent niet de enige.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 14:22
luke p.
luke p. is offline
Citaat:
Ik ben het 1000% eens met Wilders.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 14:24
Verwijderd
Je snapt dat dat niet kan trouwens omdat het maximale 100% is? En dat zelfs dat onwaarschijnlijk is?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 14:27
luke p.
luke p. is offline
Citaat:
Je snapt dat dat niet kan trouwens omdat het maximale 100% is? En dat zelfs dat onwaarschijnlijk is?
Niet zo bijdehand doen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik al zei, moest hij maar niet naar nederland komen als hij daar niet tegen kan
Dus ik mag op jou aflopen en je een trap in je zak geven en dan mag ik tegen je zeggen "had je maar niet naar Zwolle moeten komen als je daar niet tegen kan"?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Dus ik mag op jou aflopen en je een trap in je zak geven en dan mag ik tegen je zeggen "had je maar niet naar Zwolle moeten komen als je daar niet tegen kan"?
Dat mag. maar dan krijg je wel een trap terug.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 14:44
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat mag. maar dan krijg je wel een trap terug.
Nee, dat mag niet. Sterker nog, het is crimineel. Maar goed, dat is ook alleen maar erg als het gedaan wordt door iemand met een kleurtje.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat mag niet. Sterker nog, het is crimineel. Maar goed, dat is ook alleen maar erg als het gedaan wordt door iemand met een kleurtje.
Ja want al dat blanke tuig wat zich donderdag-zaterdag laat vollopen en elkaar met bierflesjes bewerkt is gewoon ouwejongenskrentenbrood.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Ja want al dat blanke tuig wat zich donderdag-zaterdag laat vollopen en elkaar met bierflesjes bewerkt is gewoon ouwejongenskrentenbrood.
Dat kun je beter zeggen over die "lichtgetinte nederlander"
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Dat kun je beter zeggen over die "lichtgetinte nederlander"
Uitgaansgeweld wordt voornamelijk door blanke autochtone Nederlanders veroorzaakt. En heb je er wel eens over nagedacht dat de criminaliteitscijfers onder autochtone Nederlanders die in dezelfde sociale omstandigheden zitten ongeveer gelijk zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Uitgaansgeweld wordt voornamelijk door blanke autochtone Nederlanders veroorzaakt. En heb je er wel eens over nagedacht dat de criminaliteitscijfers onder autochtone Nederlanders die in dezelfde sociale omstandigheden zitten ongeveer gelijk zijn?
mijn overbuurman is officier van justitie en volgens hem is 83 procent dat in de gevangenis zit in nederland marokkaan
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 15:31
Verwijderd
Citaat:
mijn overbuurman is officier van justitie en volgens hem is 83 procent dat in de gevangenis zit in nederland marokkaan
Allochtonen/buitenlanders in de Nederlandse gevangenissen
Bijna 60 procent van de gedetineerden in Nederland is niet in Nederland geboren. Op een totale celcapaciteit van 16000 cellen zitten 900 Marokkanen, 1500 Antillianen, 1336 Surinamers en 599 Turken in Nederlandse cellen.

Wel cijfers uit 2004 (van de website van de LPF) maar valt nog wel mee dus. Of heb je zelf een échte bron waar iets anders in staat? En dan nog doet dit niets af aan mijn eerdere opmerking dat het best wel zo kan zijn dat Nederlanders die in dezelfde sociaal-economische omstandigheden qua criminaliteit niet onder doen voor Marokkanen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 15:47
rensend
rensend is offline
Citaat:
Zoals ik ooit al eerder tegen jouw gezegt heb ben ik half nederlands half frans.
ah dat verklaard een hoop
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 15:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als je googelt op 'cbs verhouding allochtonen autochtonen gevangenis' krijg je een interessant rapport uit 2005 over dit onderwerp. Daaruit blijkt ook dat bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn, maar de vraag is hoe je daar iets aan zou kunnen doen en hoe dat komt (sociaal-economische oorzaken bijvoorbeeld inderdaad). Alleen maar schreeuwen dat er gemiddeld meer Marokkanen in de gevangenis zitten is weinig constructief.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 15:56
Verwijderd
Precies. Dat werkt alleen maar tegendraads, ze gaan zich nog meer alleen met zichzelf bemoeien en nog meer tegen de rest van de Nederlanders (inclusief overige allochtone groepen zoals Turken en Chinezen) keren.

Vorige week in het nieuws "Werkloosheid onder Marokkanen is vier keer zo hoog als onder autochtone Nederlanders". Zelfde week is er een proef gedaan door iets (geen idee wat meer precies). Marokkanen krijgen bij uitzendbureaus vele malen vaker te horen dat er geen werk beschikbaar is dan Nederlanders. Werk en een stabiel inkomen zijn nou juist die dingen waardoor integratie en participatie op gang komt.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 12:23
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Heeft die pechtold nu al een wetsvoorstel voor meer marokkanen ingediend? Samsom? Die dikke van de SP? Of blijft het bij een beetje schreeuwen?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 12:24
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Werk en een stabiel inkomen zijn nou juist die dingen waardoor integratie en participatie op gang komt.
dus eerst een baan en een stabiel inkomen en dan nederlands leren en integreren?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 12:25
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Als je googelt op 'cbs verhouding allochtonen autochtonen gevangenis' krijg je een interessant rapport uit 2005 over dit onderwerp. Daaruit blijkt ook dat bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn, maar de vraag is hoe je daar iets aan zou kunnen doen en hoe dat komt (sociaal-economische oorzaken bijvoorbeeld inderdaad). Alleen maar schreeuwen dat er gemiddeld meer Marokkanen in de gevangenis zitten is weinig constructief.
Ze wegsturen is vrij effectief, heeft die Wilders toch een punt!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 12:29
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
dus eerst een baan en een stabiel inkomen en dan nederlands leren en integreren?
Wat versta je onder integreren?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 12:33
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat versta je onder integreren?
eh gewoon wat de definitie is, is vaak makkelijk, woorden gebruiken waar ze voor bedoelt zijn dan snapt iedereen wat je bedoelt, snap je?

je zo ontwikkelen dat je past in een andere groep, met name in een maatschappij waar je geen of onvoldoende deel van was

dat dus
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 12:48
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
eh gewoon wat de definitie is, is vaak makkelijk, woorden gebruiken waar ze voor bedoelt zijn dan snapt iedereen wat je bedoelt, snap je?
Bij vaak lukraak gebruikte termen als 'integratie' is het handig specifieker te zijn.

Citaat:
je zo ontwikkelen dat je past in een andere groep, met name in een maatschappij waar je geen of onvoldoende deel van was
Met deze definitie bewijs je hoe gepast mijn vraag was; wanneer pas je in een andere groep? Is het voldoende als emigranten de taal spreken, of moeten ze ook een grote kennis van onze sociale normen hebben?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 13:03
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Bij vaak lukraak gebruikte termen als 'integratie' is het handig specifieker te zijn.
ja iedereen eigen definities, handig inderdaad


Citaat:
Met deze definitie bewijs je hoe gepast mijn vraag was; wanneer pas je in een andere groep? Is het voldoende als emigranten de taal spreken, of moeten ze ook een grote kennis van onze sociale normen hebben?
grote kennis hoeft niet, maar het is wel handig als je bijvoorbeeld weet dat je 2 minuten per jaar in het openbaar even je bek moet houden omdat we dan wat doden herdenken, net als dat het ook wel handig is om te weten wanneer ramadan is zodat je niet de hele dag koekjes uit staat te delen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 13:07
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
ja iedereen eigen definities, handig inderdaad
Niet handig, wel de realiteit.

Citaat:
grote kennis hoeft niet, maar het is wel handig als je bijvoorbeeld weet dat je 2 minuten per jaar in het openbaar even je bek moet houden omdat we dan wat doden herdenken, net als dat het ook wel handig is om te weten wanneer ramadan is zodat je niet de hele dag koekjes uit staat te delen
Voor jezelf is dat handig, mja. De politiek zou zich niet met die onzin bezig moeten houden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 13:09
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Voor jezelf is dat handig, mja. De politiek zou zich niet met die onzin bezig moeten houden.
Wat moeten die dan doen? Heel hard roepen dat iedereen blij moet zijn met elkaar en bloemen plukken?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 13:10
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Of gewoon marokkanenvernederen met spekman

PvdA-Kamerlid Hans Spekman, woordvoerder armoedebeleid en asielzaken, pleit voor een keiharde aanpak van Marokkaanse probleemjongeren. ‘De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.’

DISCRIMINAZIE!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 14:17
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wat moeten die dan doen? Heel hard roepen dat iedereen blij moet zijn met elkaar en bloemen plukken?
Gewoon, niks. Ik kan me voorstellen dat je het fijn vindt als zo veel mogelijk mensen de twee minuten stilte in acht nemen, maar het is waanzin om het tegendeel te zien als een gebrek aan integratie waar politici iets aan moeten doen; al zou dat überhaupt mogelijk zijn.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 15:50
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb dikke schijt aan die twee minuten stilte. Maar even snel inburgeren!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 10:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gewoon, niks. Ik kan me voorstellen dat je het fijn vindt als zo veel mogelijk mensen de twee minuten stilte in acht nemen, maar het is waanzin om het tegendeel te zien als een gebrek aan integratie waar politici iets aan moeten doen; al zou dat überhaupt mogelijk zijn.
ja maar dat zei ik dan ook niet, ik zei dat het handig is dat je snapt waarom mensen 2 minuten stil zijn, niet dat je 2 minuten stil moet zijn, dat laatste lijkt me meer assimilatie. ik zing zelf het liefst das lied der deutschen in die twee minuten
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 20:43
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
ja maar dat zei ik dan ook niet, ik zei dat het handig is dat je snapt waarom mensen 2 minuten stil zijn, niet dat je 2 minuten stil moet zijn
Goed. Dat is inderdaad handig voor jezelf. Maar dat betekent niet dat zij die dat niet weten, niet goed geïntegreerd zijn.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 08:38
Verwijderd
Wat vinden jullie erger, dit Wilders-gedoe van "minder, minder", of sommige burgemeesters die daadwerkelijk mensen op basis van hun afkomst/geboorteplaats de toegang tot hun stad/gemeente ontzeggen? Ik vind dat laatste namelijk nog een heel stuk kwalijker, en het gebeurt onder andere door burgemeesters die nu heel stoer aangifte tegen Wilders doen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 09:24
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wat vinden jullie erger, dit Wilders-gedoe van "minder, minder", of sommige burgemeesters die daadwerkelijk mensen op basis van hun afkomst/geboorteplaats de toegang tot hun stad/gemeente ontzeggen? Ik vind dat laatste namelijk nog een heel stuk kwalijker, en het gebeurt onder andere door burgemeesters die nu heel stoer aangifte tegen Wilders doen.
Vast niet. Wat wel gebeurt, is dat bepaalde voetbalsupporters een stadion niet binnenkomen vanwege hun stad.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 09:36
Verwijderd
Nee, mensen worden ook in het centrum van een stad op kilometers van het stadion van het terras geplukt zonder dat er een dreigende situatie is, zonder dat ze zich provocerend gedragen en zonder dat die mensen de afspraken/APV/regels omtrent bezoeken uitwedstrijd overtreden.

Maar zelfs in jouw - foutieve - voorbeeld, waarom zouden mensen vanwege hun geboorteplaats de toegang tot een voetbalstadion ontzegd mogen worden? Dat is toch evengoed discriminatie/de hele groep straffen voor het wangedrag van een klein deel van die groep?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 09:43
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee, mensen worden ook in het centrum van een stad op kilometers van het stadion van het terras geplukt zonder dat er een dreigende situatie is, zonder dat ze zich provocerend gedragen en zonder dat die mensen de afspraken/APV/regels omtrent bezoeken uitwedstrijd overtreden.
Heb je daar voorbeelden van?

Citaat:
Maar zelfs in jouw - foutieve - voorbeeld, waarom zouden mensen vanwege hun geboorteplaats de toegang tot een voetbalstadion ontzegd mogen worden? Dat is toch evengoed discriminatie/de hele groep straffen voor het wangedrag van een klein deel van die groep?
Ik zeg niet dat dat een goede zaak is. Maar de groep voetbalsupporters, een groep waartoe mensen kiezen te behoren, is natuurlijk heel iets anders dan een etnische groep, en een voetbalstadion is heel iets anders dan een woonplaats.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Heb je daar voorbeelden van?
Ja, genoeg is dit een serieuze vraag? Bevestigt weer eens het verwrongen beeld dat veel mensen hebben van dit soort zaken.

Mijn favoriete casus:

Heracles Almelo - PSV Eindhoven in 2005. voor deze wedstrijd geldt een verplichte autocombiregeling. Wat houdt die regeling in? Supporters van PSV die de wedstrijd willen bezoeken, moesten op een bepaald tijdstip op een parkeerplaats buiten de stad verzamelen en worden vanaf daar met bussen naar het stadion gebracht. Ruim voor dit tijdstip zitten in de binnenstad van Alemlo vele PSV-supporters gezellig op het terras. Geen enkele overlast, er heerst ook geen rivaliteit tussen Heracles en PSV, iedereen vindt het prima. Behalve de burgemeester die zenuwachtig wordt om onduidelijke redenen. De burgemeester vaardigt een noodverordening uit - terwijl de supporters dus al op het terras zitten - en laat een ID-controle doen op de terrassen. De knotsgekke situatie ontstaat dat mensen met PSV-shirt aan, maar geboorteplaats in de provincie Overijssel, mogen blijven zitten, en mensen met PSV-shirt aan, maar geboorteplaats in de provincie Brabant, worden opgepakt.

De rechter (zowel in eerste instantie en in hoger beroep) maakt hier korte metten mee. Mensen oppakken onder het mom van een noodverordening die wordt ingesteld als mensen al op het terras zitten, blijkt toch niet echt te kunnen. En de regels van de autocombiregeling zijn ook niet overtreden, de supporters zijn opgepakt ruim voor het afgesproken verzameltijdstip, de supporters waren ook gewoon van plan om daar op tijd te zijn, ze willen immers de wedstrijd volgen. Uiteindelijk komt het dus wel goed, maar dan ben je wel een jaar procederen verder en heb je het stempel van hooligan alweer opgeplakt gekregen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1001/Sportwer...opgepakt.dhtml

http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel...n%20Almelo.php

Ik vind dit persoonlijk de mooiste omdat er mensen met PSV-shirt mochten blijven zitten, als de geboorteplaats maar "goed" was. Een duidelijk voorbeeld van (nogal domme) discriminatie. Tevens is het nogal lachwekkend dat het hoofd van de veiligheid van de Europese voetbalbond (UEFA) ook bij deze actie is opgepakt omdat hij het verkeerde plaatsje in zijn pas heeft staan.

Maar op deze manier kan ik heel wat voorbeelden geven. Het controleren op geboorteplaats (of woonplaats, daar wil ik vanaf zijn) volgens ID is schering en inslag. Toen ik in Amsterdam woonde, ging ik vrolijk naar allerlei uitwedstrijden van MVV, die ik bekeek vanaf de thuistribune en waarbij gecommuniceerd werd dat MVV-fans alleen via buscombi welkom waren. Daar had ik geen zin, dan zou ik vanaf Amstedam naar Maastricht moeten rijden, daar in de bus naar pakweg Den Haag stappen, na de wedstrijd weer terug naar Maastricht, en dan weer naar Amsterdam reizen. Gedoe. Op het rijbewijs even handig mijn duim op geboorteplaats houden zodat alleen de woonplaats leesbaar was en ik zat op de thuistribune.

Citaat:
Ik zeg niet dat dat een goede zaak is. Maar de groep voetbalsupporters, een groep waartoe mensen kiezen te behoren, is natuurlijk heel iets anders dan een etnische groep, en een voetbalstadion is heel iets anders dan een woonplaats.
Ik snap de laatste bijzin niet, wat wil je zeggen met "een voetbalstadion is heel iets anders dan een woonplaats"? Ik ben het verder niet met je eens, waar het om gaat is dat er een groep "gemaakt" wordt waarbinnen alle leden over een kam geschoren worden. De groep is namelijk natuurlijk helemaal niet "voetbalsupporters". En het is een drogreden dat het te billijken is dat mensen geweigerd worden omdat ze - volgens jou - zelf kiezen tot een groep te behoren. De voetbalstadions die ik ken, hebben allemaal erg duidelijke huisregels en veel beveiligingsmaatregelen/-personeel, er gebeurt dan ook al jaren nauwelijks meer iets qua geweld/rellen in een stadion en als dat gebeurt worden de daders snel en relatief hard bestraft. Dus het is helemaal niet nodig om te discrimineren op afkomst.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Heb je daar voorbeelden van?
Collega's van mij die in Zwolle wonen hebben er met wedstrijden van FC Zwolle uit tegen GAE issues mee gehad terwijl ze gewoon met collega's uit Deventer op het terras zaten in Deventer.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 12:11
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja, genoeg is dit een serieuze vraag? Bevestigt weer eens het verwrongen beeld dat veel mensen hebben van dit soort zaken.
Nee hoor; ik heb er geen beeld van. Vandaar ook de vraag.

Citaat:
Ik snap de laatste bijzin niet, wat wil je zeggen met "een voetbalstadion is heel iets anders dan een woonplaats"?
Dat gediscrimineerd worden in een voetbalstadion en heel andere kwestie is dan overal in je woonplaats gediscrimineerd worden.

Citaat:
En het is een drogreden dat het te billijken is dat mensen geweigerd worden omdat ze - volgens jou - zelf kiezen tot een groep te behoren.
Ik zeg ook niet dat het te billijken is. Alleen dat het iets anders is dan consequente etnische discriminatie. Voortdurende last van politie, wantrouwen van de buren en moeite om een redelijke baan te krijgen wegens je huidskleur, versterkt door een invloedrijke politicus die roept dat er minder van jou moeten zijn, lijkt me ernstiger dan een paar keer het slachtoffer worden van domme regels en het incompetente handelen van politie bij een plek waar je puur voor je plezier naartoe gaat.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor; ik heb er geen beeld van. Vandaar ook de vraag.
Ok, dat kan. Ik vind de regels omtrent het bezoeken van voetbalwedstrijden ronduit absurd. En heel erg discriminerend.

Citaat:
Dat gediscrimineerd worden in een voetbalstadion en heel andere kwestie is dan overal in je woonplaats gediscrimineerd worden.
Ik heb niet de indruk dat Marokkanen overal gediscrimineerd worden.


Citaat:
Ik zeg ook niet dat het te billijken is. Alleen dat het iets anders is dan consequente etnische discriminatie. Voortdurende last van politie, wantrouwen van de buren en moeite om een redelijke baan te krijgen wegens je huidskleur, versterkt door een invloedrijke politicus die roept dat er minder van jou moeten zijn, lijkt me ernstiger dan een paar keer het slachtoffer worden van domme regels en het incompetente handelen van politie bij een plek waar je puur voor je plezier naartoe gaat.
Ik wil hier niet te ver op ingaan want het is de overigens ook wel interessante discussie over het bezoeken van een stadion, die ik niet eens bedoelde, maar het bezoeken van een plaats/stad/provincie, waar ik naar op zoek was.

Op het laatste deel kan ik wel ingaan, dat staat los van discussie stadion of terras binnenstad. Ik heb voor mijn baan een verklaring van goed gedrag nodig (of hoe het inmiddels ook officieel heet) en voor de beschermde titel die ik binnenkort hopelijk mag gaan voeren ook. Nu is het op dit moment zo dat ze voor dergelijke aanvragen ook naar het doel van de aanvraag kijken en in mijn geval dus enkel naar economische delicten. Maar onze grote vriend Fred Teeven is aan de VOG (zo heet dat ding dus) aan het rammelen en wil meer ruimte om zo'n verklaring te weigeren:

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/01/16/...nnen-weigeren/

Als dit doorgaat en ik word opgepakt op een terras omdat ik toevallig de volgens de burgemeester verkeerde woon- of geboorteplaats heb, dan kan ik fluiten naar mijn titel en naar een toekomstige baan. Ook al geeft de rechter me uiteindelijk gelijk, in de tussentijd zal ik zo'n verklaring niet meer krijgen.

De gevolgen kunnen dus wel wat erger zijn dan dat je een keertje een wedstrijdje mist of onterecht vastzit.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 12:25
Verwijderd
Waarmee ik overigens het discrimineren van Marokkanen (los van de vraag of Wilders dat nou wel of niet deed) niet wil bagatelliseren.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 16:35
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Goed. Dat is inderdaad handig voor jezelf. Maar dat betekent niet dat zij die dat niet weten, niet goed geïntegreerd zijn.
wat is dan jouw definitie van integratie? en kun je dan ook uitleggen wat je onderscheid is tussen goed geintegreerd en niet goed, of middel goed? want volgens de definitie die ik eerder gaf (wat volgens mij ook de juiste betekenis is) is integreren niet iets waarin je goed of slecht kunt zijn, je bent wel of niet geintegreerd
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 16:36
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Collega's van mij die in Zwolle wonen hebben er met wedstrijden van FC Zwolle uit tegen GAE issues mee gehad terwijl ze gewoon met collega's uit Deventer op het terras zaten in Deventer.
Ajax fans die niet in Eindhoven mogen komen. Maar ik ben gewoon een nederlander!!@!ine #ProudAjacied
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 16:49
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
wat is dan jouw definitie van integratie? en kun je dan ook uitleggen wat je onderscheid is tussen goed geintegreerd en niet goed, of middel goed? want volgens de definitie die ik eerder gaf (wat volgens mij ook de juiste betekenis is) is integreren niet iets waarin je goed of slecht kunt zijn, je bent wel of niet geintegreerd
"Integratie" is gewoon een codewoord dat louter gebruikt wordt omdat expliciet racisme binnen racistische kringen niet politiek correct is.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 17:04
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
echt waar joh weer een Wilderstopic...

Zucht.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 17:06
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
wat is dan jouw definitie van integratie? en kun je dan ook uitleggen wat je onderscheid is tussen goed geintegreerd en niet goed
Volledig geassimileerd of onderdrukt dan wel verbannen natuurlijk...

Behalve dat het juridisch geen steek houdt een prima nationalistisch gedachtengoed.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 17:15
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Waarmee ik overigens het discrimineren van Marokkanen (los van de vraag of Wilders dat nou wel of niet deed) niet wil bagatelliseren.
ik wel marokkanen specifiek die stellen zich over het algemeen enorm ontoegankelijk en vijandig op, uberhaupt wil ik discriminatie bagataliseren want het is de natuur; vraag maar aan Turk February die weet dat vast nog van de zwarte piet discussie.

Waar het over gaat is het benoemen van negatieve associaties, niet discriminatie op zichzelf...

Maar omdat Wilders nu eenmaal zo'n politiek onbenul en oetlul is die hij is gaat het nog meer over symptomen en het zogenaamd bestrijden er van al kan dat niet eens onder de Nederlandse grondwet...

Nee ik zou het heerlijk vinden als Wilders -zou- zeggen; verkrachting wordt binnen de islam goedgepraat door de vrouw de schuld te geven en een symptoom ervan zijn religieuze hoofddoeken...

Maar nee "minder marokkanen, regelen we" brilliant.

Het is niet de eerste keer dat ik het zeg maar over het lijk van Pim... Wilders is een egostrelend jankend kind dat niet de aandacht verdient die hij krijgt, diplomatiek en redenerend een compleet nitwit die door iedereen in debatten alle hoeken getoond krijgt...

Maar dat sentiment hey, vdomme waarom passen zich toch niet aan, want laten we gewoon ff eerlijk wezen je aanpassen alle kanten op is gewoon sociaal en het is overduidelijk dat daar weerwil tegen is en dat is zeker iets wat je groepen kwalijk kan nemen.

Je stelt je niet ontvankelijk op en dan ga je klagen dat mensen je niet willen ontvangen... je hoeft geen geweldenaar te zijn om daar de drempel te kunnen zien, en dat doet Wilders dan ook de verdere redenering en de conclusies die hij daar persoonlijk uit trekt zijn idioot en juridisch niet te rijmen.

Prima voor een gelegenheidskabinet met de SGP maar niet voor het poldermodel.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 17:18
Verwijderd
Gewoon iedereen zwaarder straffen. Opgelost.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 18:06
Verwijderd
Dus omdat iets natuur is moeten we het maar pikken Verkrachting is ook natuur.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 22:04
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
wat is dan jouw definitie van integratie? en kun je dan ook uitleggen wat je onderscheid is tussen goed geintegreerd en niet goed, of middel goed? want volgens de definitie die ik eerder gaf (wat volgens mij ook de juiste betekenis is) is integreren niet iets waarin je goed of slecht kunt zijn, je bent wel of niet geintegreerd
Och. Volgens mij kun je best meer of minder geïntegreerd zijn, zoals een plak kaas voor de helft tussen een broodje gezond uit kan steken, daarmee deels deel uitmakende van het broodje, maar deels ook niet.

Maar goed, mij interesseert het niet zo veel; jij begon over integreren. Mij lijkt het voldoende als iemand de taal leert, in verband met werk en eventuele kinderen. Afgezien daarvan vind ik integratie geen zaak voor de politiek.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders
Verwijderd
442 14-09-2009 06:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Toch proces tegen Geert Wilders
Verwijderd
500 07-03-2009 15:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De koran, de bijbel, Wilders en tolerantie voor de geschriften
Daevrem
196 10-10-2007 23:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders: terreurverdachten zonder proces vastzetten
Levitating Nun
167 31-10-2005 12:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geert Wilders presenteert partijprogramma
PGWR
500 14-03-2005 18:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD'er Wilders haalt uit naar de islam.
JantjePietje
220 17-02-2004 17:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.