Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 21:43
Micheal_2001
Beste mensen,

Ik heb hulp nodig bij het maken van mijn Excel-opdracht. Zou iemand mij kunnen helpen? Ik vraag jullie niet om mijn opdracht te maken (al zou dat wel tof van jullie zijn ) maar kunnen jullie mij tips geven over hoe ik deze opdracht het best kan aanpakken en een voorbeeld van een evt. formule die ik kan gebruiken bij deze opdracht? Thanks.

OPDRACHT:

Je bent de eigenaar van een onderneming en geeft aan je administratief personeel de opdracht om de jaarcijfers in een Excel spreadsheet te plaatsen.
Doel is, een overzicht van de in het afgelopen jaar behaalde resultaten en een mogelijkheid om met deze spreadsheet een prognose te maken op gebied van break-even en te bepalen welke omzet behaald moet worden om in het komende jaar 10% meer winst te maken.
Voor break-even en voor de winststijging, moet binnen Excel de doelzoeker toegepast worden.
In het komende jaar zullen de vaste kosten stijgen met 3% en de variabele kosten met 2%.
Na invulling van deze kostenstijgingen moeten de resultaten in de bestaande spreadsheet doorberekend worden, er mag geen kopie van een werkblad-tabel in de spreadsheet voorkomen. De spreadsheet moet dus echt gebruikt kunnen worden voor een What-if analyse.

Schrijf de opdracht, die het administratief personeel moet gaan uitvoeren.

- Verzin zelf de naam van je bedrijf, en verzin drie inkomende geldstromen voor je bedrijf
- Geef in een overzicht de omzetgegevens per maand en de kostenplaatsen en –bedragen van de vaste- en de variabele kosten van je bedrijf.
- Bouw de spreadsheet in Excel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2004, 13:00
seba
seba is offline
ik zal es kijken wat ik kan doen. tegen wanneer heb je het nodig?
__________________
I am sure you can talk the talk, but can you walk the walk?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Dringend hulp nodig met verslag!
Lychee
3 18-03-2009 21:11
Software & Hardware Hulp nodig met foutmelding!
beckham1990
2 23-02-2008 12:04
Software & Hardware [Excel] verkleinen sheet
Barry K
3 17-11-2005 22:11
Software & Hardware [Office] Excel: complexe formule
Rishi
2 12-06-2005 15:38
Software & Hardware Hulp nodig bij 'n MS Excel formule
Slither
0 11-03-2003 19:41
Software & Hardware excel en-of-als functie
Apomes
1 01-10-2002 19:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.