Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2004, 10:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Qimm schreef op 09-08-2004 @ 19:56 :
en hoe zit het dan met roodharigen enzo?
Rood is volgens mij dominant over blond.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2004, 11:02
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Vice schreef op 13-08-2004 @ 10:51 :
Rood is volgens mij dominant over blond.
zover heb ik mij nooit verdiept in het genen gedoe

Maar als het blond-gen recessief is... waarom zijn er dan toch wel zoveel blondines (van nature)

En zijn blonde jongens eigenlijk ook 'dommer' dan donkerharigen?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 14:54
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Qimm schreef op 14-08-2004 @ 12:02 :
zover heb ik mij nooit verdiept in het genen gedoe

Maar als het blond-gen recessief is... waarom zijn er dan toch wel zoveel blondines (van nature)

En zijn blonde jongens eigenlijk ook 'dommer' dan donkerharigen?
Jongens zijn altijd dom. Dus ik let daar niet op.

Nee, ik denk dat het gewoon een grote vooroordeel is dat blondjes gedoe. Jongens maak je maar geen zorgen ik weet dat jullie niet dom zijn. Hoewel jullie je vaak wel zo gedragen
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 17:02
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Qimm schreef op 14-08-2004 @ 12:02 :
zover heb ik mij nooit verdiept in het genen gedoe

Maar als het blond-gen recessief is... waarom zijn er dan toch wel zoveel blondines (van nature)

En zijn blonde jongens eigenlijk ook 'dommer' dan donkerharigen?
Omdat donkerharige ook een blond-gen kunnen hebben. Zelf zijn ze dan niet blond omdat ze ook bijvoorbeeld een bruin-gen hebben, maar ze kunnen die blond-gen wel doorgeven aan hun kinderen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:22
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-08-2004 @ 17:02 :
Omdat donkerharige ook een blond-gen kunnen hebben. Zelf zijn ze dan niet blond omdat ze ook bijvoorbeeld een bruin-gen hebben, maar ze kunnen die blond-gen wel doorgeven aan hun kinderen.
Oke maar de kans dat die kinderen dan ook bruin haar krijgen is best groot.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 15-08-2004 @ 17:22 :
Oke maar de kans dat die kinderen dan ook bruin haar krijgen is best groot.
Dat is afhankelijk van de partner. Wanneer de partner ook donker haar heeft maar één recessief blond-gen, is er 25% kans op een blond kind.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 12:03
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Op het vwo lopen bij ons op school meer blonde meisjes rond dan op de havo en mavo.

*jaja, enquette geweest*

Ben blond en doe vwo
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 12:17
swiet_mädchen
swiet_mädchen is offline
Citaat:
I love stars schreef op 11-08-2004 @ 17:44 :
Ja , er zijn vele genen nodig om een belg te zijn.
-domheidsgen
-belgische lichaams genen
-10 voor taal gen



Maar het is toch zo dat vele blonde mensen naar mate ze ouder worden steeds donkerder haar krijgen totdat het ongeveer licht bruin is.
AHUM Ik ben belg en ik ben NIET dom *klinkt heeel fout als ik dat zelf zeg..maar tog*

maar veel mensen donkeren idd op als ze ouder worden. Ik was vroeger witblond en ben nu brunette (okeej, met behulp van haarverf, mijn egte kleur is heel donkerblond....) maar ik denk dat de 'blondjes zijn dom' mythe wel een beetje klopt. Niet meisjes die van nature blond zijn, maar een heleboel mensen die hun haar blonderen zijn een bepaalt type meisje dat nu eenmaal wat minder slim is....
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 23:38
Laurens87
Avatar van Laurens87
Laurens87 is offline
Citaat:
Qimm schreef op 14-08-2004 @ 12:02 :
Maar als het blond-gen recessief is... waarom zijn er dan toch wel zoveel blondines (van nature)
mannen vallen (gemiddeld) op blondines,
komt doordat het aan een meisje met bleke huid & blond haar makkelijker optemerken is of ze er gezond uitziet. Dus die mannen hadden 't gemakkelijker om een gezonde partner te vinden & dus was het evolutionair gezien een voordeel om op blondines te vallen.

en 't is logisch optemerken dat als er meer mannen op blondines vallen dat het dan een voordeel is om blond te zijn.


(over het uitsterven van blondines geloof'k niet zoveel, men moet idd niet blond zijn om het "blond-gen" mee te dragen, mss gewoon dat deze "generaties" niet zoveel blondes meebrengen =\ )


over het grijs haar komt het indeed door het kleurpigment-gedoe maar hierdoor ontstaan witte haren, grijzen haren bestaan niet, het is alleen maar een kleurcontrast tussen de witte haren en de "nog niet" witte haren.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:10
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
swiet_mädchen schreef op 20-08-2004 @ 12:17 :
maar ik denk dat de 'blondjes zijn dom' mythe wel een beetje klopt. Niet meisjes die van nature blond zijn, maar een heleboel mensen die hun haar blonderen zijn een bepaalt type meisje dat nu eenmaal wat minder slim is....
daar heb je dan wel weer gelijk, maar dan zit je nog met de gradaties van blonderen, je kan ordinair (gelig)blond doen of een minder opvallende kleur blond. De mensen die hun haar knal blond (om het maar even zo te noemen) schilderen zijn veelal van die (excuseer mijn taalgebruik en voel je verder niet aangevallen) mavo-doosjes.

(ben zelf ook een mavo-blondje maar dan wel van mezelf )
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 21:10
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Misschien lijkt het maar zo dat blondjes dommer zijn. Door al die vooroordelen letten mensen er sneller op, dus zal het ook eerder opvallen als een blondje iets doms doet.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Miles schreef op 15-07-2004 @ 13:15 :
Whaha, nu moet er nog een onderzoek komen of alle skaters lomp zijn.
En of alto's stinken.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 14:31
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 09-09-2004 @ 23:04 :
En of alto's stinken.
Als ze zich douchen niet .
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 20:23
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 20-08-2004 @ 13:03 :
Op het vwo lopen bij ons op school meer blonde meisjes rond dan op de havo en mavo.

*jaja, enquette geweest*

Ben blond en doe vwo
ik heb er een grote hekel aan aan de gedachte dat mensen die op het vwo zitten, per defintie slim zijn. dat slaat nergens op, ze kunnen alleen beter leren, zijn saaier, orgineler en eigenzinniger.

maar dat doet er niet toe bwt: zit zelf ook op vwo; d.bruin haar

ik denk dat heel deze theorie onzin is. als je eens goed nadenkt over de samenstelling in een willekeurige klas kan ik niet tot de ontdekking komen dat blondjes dommer zouden zijn. mss juist ook wel niet. dit is volgens mij gewoon puur toeval.

en dan is het idd ook nog zo, dat ze dit eerst op heel de nederlandse bevolking moeten uittesten, en dan geloof ik nog in toeval . het kan toch niet zo zijn dat je haar kleur je iq bepaalt? ik geloof niet dat daar maar een klein linkje tussen kan zitten. en dan kun je nog wel verder gaan ook.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 15:57
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Als je ergens speciaal op gaat letten dan is het ook zo. Als ik je zou vertellen dat er op donderdag meer dingen uit je hand vallen dan op de andere dagen van de week, dan ga je daar op letten. En bij alles wat je je op donderdag uit je handen laat vallen denk je: verrek het is waar! terwijl je de rest van de week er niet op let.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 14:58
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Qimm schreef op 26-09-2004 @ 16:57 :
Als je ergens speciaal op gaat letten dan is het ook zo. Als ik je zou vertellen dat er op donderdag meer dingen uit je hand vallen dan op de andere dagen van de week, dan ga je daar op letten. En bij alles wat je je op donderdag uit je handen laat vallen denk je: verrek het is waar! terwijl je de rest van de week er niet op let.
Ja, daardoor lijkt het meer en dat heeft denk ik ook weer tot gevolg dat je zenuwachtig word en daardoor jusit weer meer uit je hand laat vallen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:54
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
precies
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 14:23
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
En in het biologie boek stond een plaatje over blond en bruin haar. En daar kregen 2 mensen met blonde haren een kind met bruin haar. Dus toen ik dat vroeg , kreeg ik te horen dat blond dominant is over bruin . Dus blondharige sterven niet zo snel uit.

Gaat over een stuk van de eerste topicbladzijde,dat de blonde gen niet dominant is.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee

Laatst gewijzigd op 30-09-2004 om 14:27.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 16:32
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2004 @ 01:48 :
Blondjes zijn ook dommer. Het is mij ook altijd een volkomen raadsel waarom meisjes blond willen zijn.
Ik denk het ook, ja Het lijkt me niet dat intelligentie opeens bepaald wordt door haarkleur, of ik moet natuurlijk iets gemist hebben omdat ik blond ben...
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 00:27
Verwijderd
thats right sportsfans! het zit allemaal tussen je oren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.