Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2004, 12:04
Tom987
Tom987 is offline
ik zoek een nummer van elvis presley
ik heb helaas alleen geen tekst
het komt uit de film pulp fiction, als vincent en mia naar de jackrabbit slims gaan staat een elvis imitator een nummer te spelen... dat nummer zoek ik dus! en ook zoek ik de titel en de artiest van de intro van true romance..... als iemand me daarmee kan helpen... bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2004, 14:03
Verwijderd
Het 'onvoorspelbare' vind ik wel cool aan Pulp Fiction. Je weet nie precies wat er kan gebeuren... Tkan alle kanten opgaan. Plus t feit natuurlijk dat de dialogen magnifique zijn en dat t meerdere verhalen in 1 film bevat met een aparte volgorde
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 14:06
Lionheart
Dan zal ik m maar eens gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:28
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
De humor stukken vond ik echt kei goed
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:35
Verwijderd
ooit ergens gelezen (en ja, ik parafraseer):

De kracht van Pulp Fiction is dat het typische hollywood scenes zijn, maar dat de karakters niet-hollywood reageren, zoals normale mensen. Zodra iets te hollywoodig begint te worden.
zit wel wat in dacht ik
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 18:20
Martijn
Avatar van Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Rollie schreef op 20-07-2003 @ 21:18:
English motherfucker, do you speak it!!!




Als Butch op een gegeven moment in zoon taxi zit is de actergrond heel erg nep, als in oude films.. Is dat opzet ofzo?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 18:51
CyWu
CyWu is offline
I might be pulling on the wrong end of the chain here maar ik heb ondervonden dat de meeste vrouwen pulp fiction niet zo goed vinden. Al mijn manlijke vrienden vinden hem geniaal, ik ook. En mijn vriendinnen vinden hem ok.
__________________
- I became insane with long intervals of horrible sanity - Poe
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:38
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ja, een van de weinige films die drie uur duurt en toch makkelijk opnieuw te kijken is, topfilm.

(mijn tante snapte hem trouwens niet, ze kon er geen touw aan vastknopen, zijn er meer mensen die dat hebben of is mijn tante gewoon dom?)
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 20:15
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
Citaat:
Brutus schreef op 20-07-2003 @ 01:42:
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children.
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger, those who attempt to poison and destroy my brothers. AND YOU WILL KNOW MY NAME IS THE LORD, WHEN I LAY MY VENGEANCE UPON THEE!


J
geweldig, die film is in 1 woord GEWELDIG, echt. Het acteerwerk de dialogen, zoals hier voor al is genoemd, maar ook gewoon de humor.... Hoe die het voor elkaar krijgt. De sfeer is gewoon helemaal goed en idd het idee van 2 gangsters die een gesprek hebben over voetmassages en nederland voor ze ff een paar jongens gaan omleggen... prachtig.
Maar wat het diepe er achter is, is natuurlijk het geheim van het koffertje.. wat zit dr in? daar kan je echt heel lang over door filosoferen mja

nog ff ter afsluiting:

*poef!*
'ow i'm sorry did I break your concentration?'
__________________
~"In nomine Patris,et Filii, et Spiritus Sancti."~- The Boondock Saints
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 17:30
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
In die winkel wat voor rare gasten waren dat wel niet?
En wie was die gast in dat sm pak die uit die kooi werd gehaald?
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 17:58
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Qimm schreef op 07-07-2003 @ 16:00:
hmz ik moet die film echt een keer zien...
als je post al begint met hmmz kun het beter alvast maar vergeten

Trouwens een geniale film, de acteurs, de situaties, maar vooral de dialogen zijn fuckin briljant, maar daar QT bekend om he

"I solve problems"

Trouwens laatst nog hele discussie gehad over wat erin de koffer zit, ik weet het nu

Toevallig ligt ie nu naast me, heb hem dinsdag gekocht (op DVD, eindelijk) bij de FRS, voor 9,99 euro

Ik heb al zeker 1000 keer gezien ( sinds 1997 al)
En vanavond ga ik hem weer kijken, voor de zoveelste keer...
Ik ontdek telkens weer nieuwe dingen en hij gaat gewoon niet vervelen
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 18:09
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Gesplitst van http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=534178 Alle nieuwe reactie's zijn naar dit topic verhuist.
Met een slotje word het afgekapt en dat is in dit geval wel jammer.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 18:54
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Mijn eigen post ook maar ff gecopyed-paste, want die was je vergeten

Citaat:
eXo schreef op 21-07-2003 @ 18:51:
Ja prachtig topic iedereen typt een stuk text uit de film

Urm mensen die PF cool vinden moeten Snatch 'ns checken
Snatch<3333

En lovers talk, en Lock stock 'n 2 smoking barrels<333

Mean machine is trouwens ook erg leuk, wat ook geldt voor The transporter (Jason "Turkish" Statham<333) en the 51st state ( met Samuel L. Jackson en Robert Carlyle (trainspotting)

Dat stukje met Jules, en die brett met die hamburgers "What you're having" en die blik als hij de sprite van brett opdrinkt, moet je maar eens op letten, fuckin geniaal
En dat van "Oh sorry, did I break your concentration, please, continue...."
You where saying something about best intentions....("..........") Oh you're finished, well allow me to re-tord...."
"What does Marcellus Wallace look like???"
Etc. Etc. en dan die blik als hij opeens zegt: "Does he look like a bitch??? "
Briljant....

Als je trouwens goed oplet mer je ook op een gegeven moment dat in de beginscéne honneybunny zegt: "....I will execute every motherfucking last one of ya" en in de hele desbetreffende scene zegt ze iets anders op het laatste, iets van "...and i will execute all of you motherfuckers".....
I weet niet of dit nou een fout is of dat het extra gedaan is door QT, wel cool in iig
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:02
Verwijderd
Citaat:
purplerose schreef op 16-03-2004 @ 21:15:
geweldig, die film is in 1 woord GEWELDIG, echt. Het acteerwerk de dialogen, zoals hier voor al is genoemd, maar ook gewoon de humor.... Hoe die het voor elkaar krijgt. De sfeer is gewoon helemaal goed en idd het idee van 2 gangsters die een gesprek hebben over voetmassages en nederland voor ze ff een paar jongens gaan omleggen... prachtig.
Maar wat het diepe er achter is, is natuurlijk het geheim van het koffertje.. wat zit dr in? daar kan je echt heel lang over door filosoferen mja

nog ff ter afsluiting:

*poef!*
'ow i'm sorry did I break your concentration?'
*poef*

Ps wat zit er in het koffertje dan?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Tom987 schreef op 16-03-2004 @ 13:04:
ik zoek een nummer van elvis presley
ik heb helaas alleen geen tekst
het komt uit de film pulp fiction, als vincent en mia naar de jackrabbit slims gaan staat een elvis imitator een nummer te spelen... dat nummer zoek ik dus! en ook zoek ik de titel en de artiest van de intro van true romance..... als iemand me daarmee kan helpen... bedankt!
Da's natuurlijk Chuck Berry's You Never Can Tell. En van True Romance --> zoek even op www.cddb.com
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:13
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
eXo schreef op 19-03-2004 @ 21:02:
*poef*

Ps wat zit er in het koffertje dan?
Citaat:
juno schreef op 06-12-2003 @ 12:20:
Het goudlame pak van Elvis natuurlijk. Tarantino heeft ook het script geschreven voor True Romance, en de hoofdrolspeler Clarence overlegt steeds met de ziel van Elvis als hij even naar de badkamer gaat, en dat is steeds vlak voor een dicisive moment, en Clarence zwijnt steeds doordat hij even weggaat naar de badkamer, en je ziet Elvis nooit in beeld, maar wel die gouden gloed van hem afstralen. Elvis is zijn beschermengel.

Marcellus Wallace heeft ook een beschermengel nodig, en daarom zit zijn pak in die koffer en wil Marsellus die zo graag terug.

De beschermengel werkt ook, je ziet dat Jules en Vincent steeds miraculeus gered worden als ze de koffer hebben. De shoot out in dat hotel, waar ze die koffer te pakken krijgen, en ze toch niet geraakt worden op 4 meter afstand. Jules zegt het zelf: dit was een wonder.

Omdat hij dat inziet, en zijn leven betert, wordt hij gespaard. Ringo en Honeybunny worden ook gered. Vincent daarentegen wordt afgemaakt in de WC van Bruce Willis.

Th
klik hier voor de hele discussie
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:16
Verwijderd
Oh die heb ik niet gezien. (En al had ik 'm gezien had ik die conclusie nooit kunnen trekken )
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:20
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
uhuh ik vind wat er staat wat in het koffertje zou moeten zitten leukgezocht en der zit ook wel een kern van waarheid in denk ik, maar wat er werkelijk in zat zullen we helaas nooit te weten komen

Maar zo'n mcguffin'/mcduffin' whatever is eigelijk ook wel realistisch
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-03-2004, 21:36
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Metal schreef op 19-03-2004 @ 19:54:
Mijn eigen post ook maar ff gecopyed-paste, want die was je vergeten
Die ben ik niet vergeten omdat hij er simpelweg nog niet geplaatst was. Je hebt hem 20 minuten na mijn splitsactie geplaatst, dus logisch dat hij er niet bij zit.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:58
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
oke no hard feelings hurrr
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 19-03-2004 @ 21:16:
Oh die heb ik niet gezien. (En al had ik 'm gezien had ik die conclusie nooit kunnen trekken )
dr zit gewoon zo'n soort dashboardlampje in die koffer, met alleen wat paperassen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Over Pulp Fiction
Bongalientje
298 02-05-2007 11:10
Films, TV & Radio [Film] Pulp Fiction 2?
Verwijderd
27 25-06-2004 18:10
Films, TV & Radio Pulp Fiction
Tizike
11 24-05-2004 20:46
Films, TV & Radio Pulp fiction
8m&m85
68 19-03-2004 21:34
Films, TV & Radio Boondock saints
lovetear
30 10-02-2004 21:00
Films, TV & Radio Go
IEMOW-KOR
20 11-08-2002 16:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.