Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2005, 21:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik kreeg laatst te horen, dat iemand zijn baan had opgezet om meer tijd in zijn vriendin te steken, hij was 18, zat mooi ergens gebakken, en toen hakte hij de pin erin. Hij was wel werkzaam in de horeca.

Toen ging ik zelf eens denken, als ik een baan heb, dan moet mijn vriendin er maar rekening mee houden, dat ik werk. Ik zou zoveel mogelijk tijd in haar steken, de vrije tijd die ik heb, maar ik werk ook graag aan mijn toekomst en dat wil ik ook niet verwaarlozen. Aangezien koken ook grotendeels een hobby van mij is, kan ik moeilijk iets anders gaan doen. Ben namelijk nergens goed in, behalve dat, of jah redelijk.

Als je 30+ bent, en je gaat het dan wat rustiger aan doen, oke...Maar zo jong al

Wat zouden jullie doen, relatie boven je toekomst kiezen?Of juist niet?
En zo ja of nee, waarom?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2005, 21:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Volgens mij ís een relatie juist een belangrijk deel van die toekomst.

Maar om je vraag te beantwoorden: nee.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik doelde eigenlijk op werk gebied, baan, etc .

Er bestaat natuurlijk een gulden middenweg, maar daar voor moet de andere kant het ook laten zien.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:35
Kimisa
Avatar van Kimisa
Kimisa is offline
Ik zou niet zomaar mijn baan opgeven of studie stoppen oid. Ik zou wel zoeken naar een oplossing om een balans tussen die twee te maken, als het echt een serieuze relatie is.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 26-05-2005 @ 22:35 :
Ik zou niet zomaar mijn baan opgeven of studie stoppen oid. Ik zou wel zoeken naar een oplossing om een balans tussen die twee te maken, als het echt een serieuze relatie is.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:36
justalone
Avatar van justalone
justalone is offline
Ik zou niet stoppen met werk/school maar als ik veel zou werken zou ik wel wat minder gaan werken of afentoe een dagje vrij nemen ofzo maar helemaal stoppen zal ik niet doen als ik het er naar mijn zin heb en er toekomst in zit, maar ik zou het wel proberen te combineren zover dat lukt. Mijn toekomst vind ik nu nog wel ff belangrijker, je weet nooit hoelang je een relatie houd en dan zou ik echt heel lang spijt hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:50
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
nee, ik zou mijn baan niet opgeven, tenzij het een baan is waar ik toch al vanaf wilde ik zou het gewoon proberen te combineren. maar ik zou ook nooit de horeca in gaan, dus dat probleem geldt niet echt voor mij.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:59
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ach ieder zijn eigen ding, horeca wordt vaak als iets negatiefs in zien, maar je moet er je maar eens in verdiepen, komt meer bij kijken dan je zult denken.

Tja het zat eigenlijk zo, ik had nog geen nieuwe baan, toen kreeg ik een belletje, dat een leerling waar ik eerst had gesolliciteerd er mee ging kapte, ik was wel benieuwd waarom, bleekt het dat hij meer tijd in zijn vriendin wilde steken, beetje zonde imho, het is een hartstikke goed bedrijf, hij was pas 18, etc.

Toen bedacht ik, wat de rest wel eens zou kiezen.
Voor de liefde, of voor een baan.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:05
Verwijderd
Tuurlijk niet, want je toekomst wordt in grote lijnen bepaald door je opleiding en je werk. Het is natuurlijk wel leuk om een beetje de dingen op elkaar af te stemmen, maar een goede vaste baan opzeggen om meer tijd met je vriendin door te brengen...nee, dat zou je vriendin ook niet van je moeten verwachten vind ik
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:22
Verwijderd
Ik zou nooit mijn relatie boven mijn toekomst stellen.
Als ik nou 18 was en ik had een kutbaantje en toch wel geld zat zou ik misschien twijfelen, maar ik zou nooit zomaar mijn baan opzeggen voor een partner zonder een belangrijke reden (zoals bijvoorbeeld ziekte). Dat vind ik het gewoon niet waard, het moet naast elkaar kunnen bestaan en als dat niet kan ligt het aan de aard van de relatie en niet aan die van mijn werk.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:24
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
een bijbaantje kun je wellicht opzij schuiven. Je carriere niet. Mss als je 80+ uur per week werkt, maar dan heb je sowieso al problemen, of je vriendin dat nou goed vindt of niet. (Daarnaast geilen vrouwen nou eenmaal op macht en rijkdom).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:39
soultodeny
soultodeny is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-05-2005 @ 23:24 :
(Daarnaast geilen vrouwen nou eenmaal op macht en rijkdom).
Oh?

On-Topic:
Ik zou mijn toekomst niet dusdanig op het spel zetten, dat wanneer het uitgaat ik alleen nog maar WC's kan schoonmaken of iets dergelijks. Ik snap natuurlijk wel dat als je helemaal verliefd bent je je hele wereldje om wilt gooien voor die ander, maar uiteindelijk moet je toch ook aan jezelf blijven denken (vind ik).
__________________
..how can they sleep while their beds are burning?..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:52
Verwijderd
Citaat:
soultodeny schreef op 26-05-2005 @ 23:39 :
Oh?
Wist je nog niet? Nu wel
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 23:19
Mousse
Avatar van Mousse
Mousse is offline
Nee als ik nog zo jong zou zijn, zou ik het willen combineren of de toekomst toch voor laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 23:45
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2005 @ 23:52 :
Wist je nog niet? Nu wel
Oh?


ik geil op eh.. wat was het.. overeenkomsten in strijd met de goede zeden
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 23:49
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
ontopic: Ik zou niet een droombaan opgeven voor een jongen. Mocht ik ooit de kans krijgen om te gaan doen wat ik wil doen, dan ga ik daar ook zeker voor. Maar ik vind niet dat je je relatie moet verwaarlozen, ook niet als je werk doet wat je graag wil doen. Of iig, dat je niet moet verwachten dat je partner bij je blijft als je hem/haar verwaarloost. Daar tegenover staat dat je partner niet moet verwachten dat jij je droombaan opgeeft voor hem/haar.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 06:15
Verwijderd
nooit.

ik ga geen droom opgeven, voor niemand niet
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 08:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik zou nooit mijn studie of werk opgeven voor iemand. Hetzelfde ergens anders voortzetten, dat zou evt. nog kunnen, mits mijn sociale leven daardoor niet onder gaat lijden.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2005, 08:39
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Ik vraag me af of mensen er anders over denken als dezelfde vraag word gesteld, als je al getrouwd bent met je vriend(in).

Je bent getrouwd maar op een gegeven moment moet je kiezen; je carriere of je vrouw.

Kiezen dan nog steeds de mensen hier voor hun carriere? (zo nee, wat is 't verschil in je gevoelens/relatie als je getrouwd bent? Waarom nu ineens niet? )

Komt liefde en de vrouw altijd op de tweede plaats?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 08:46
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Marcade schreef op 27-05-2005 @ 09:39 :
Ik vraag me af of mensen er anders over denken als dezelfde vraag word gesteld, als je al getrouwd bent met je vriend(in).
Ja, dan zou ik het ook doen. Iets opgeven om meer tijd in iemand te steken is vragen naar onzekerheid. Minder gaan werken, als het mogelijk is, is geen probleem, mits je nog rond kunt komen. Ook allebei een deeltijdbaan moet kunnen, maar helemaal stoppen met werken, zou ik nooit doen. Dit zou ik overigens ook mijn vriendin niet aandoen. Zij moet ook haar werk niet opgeven voor mij.

Citaat:
Je bent getrouwd maar op een gegeven moment moet je kiezen; je carriere of je vrouw.
Dan kies ik dus voor mijn vrouw, met de redenen die ik hierboven gesteld heb.

Citaat:
Kiezen dan nog steeds de mensen hier voor hun carriere? (zo nee, wat is 't verschil in je gevoelens/relatie als je getrouwd bent? Waarom nu ineens niet? )
Ik zou probeen een tussenweg te vinden, niet voor het één of het ander te kiezen. Als het door afstand moeilijk wordt daar te blijven werken, in de buurt een gelijkwaardige baan proberen te vinden, zodat je ook veel tijd in elkaar kunt steken (niet té letterlijk opvatten ), maar niet iets helemaal opgeven.

Citaat:
Komt liefde en de vrouw altijd op de tweede plaats?
Nee, zeker niet, dat zijn auto's over het algemeen.
©Herman Finkers


Liefde komt voor mij zeker op de eerste plaats en ik zou er ook wel aanpassingen voor willen maken, maar geen dingen opgeven dus
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 08:49.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 09:20
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
Ik wil het proberen te combineren en weet bjina zeker dat dat wel te doen is. Ga iig niet als huisvrouwtje thuis zitten tot meneer thuiskomt, zijn eten fixen enzo.. hehe zo werk ik niet.
Een andere baan nemen zodat je meer bij elkaar kan zijn (zonder dat je veel opgeeft) is natuurlijk altijd een optie.
Wil graag zelfstandig zijn en niet dependent zijn op mijn partner, maar natuurlijk denk ik ook wel aan hem
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 09:39
analese
Avatar van analese
analese is offline
k zou het juist heel erg vinden als me vriendje stopt met zn baan voor mij...je moet ook nog een beetje je eigen leven hebben t och
__________________
pimpin lese shizzle ma nizzle fizzle dizzle
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 10:06
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 26-05-2005 @ 22:35 :
Ik zou niet zomaar mijn baan opgeven of studie stoppen oid. Ik zou wel zoeken naar een oplossing om een balans tussen die twee te maken, als het echt een serieuze relatie is.
Hoewel ik denk dat ik dat absoluut niet snel zou doen, maargoed dit ja.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 10:36
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik zou niet willen dat mijn vriend stopt met werken voor mij. een baan hoort bij de toekomst, net zoals je relatie. ik zou ook niet stoppen met mijn baan voor mijn vriend. je wilt elkaar t liefste zo vaak mogelijk zien, ik ook , maar een baan hoort er ook bij.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 27-05-2005 @ 09:39 :
Ik vraag me af of mensen er anders over denken als dezelfde vraag word gesteld, als je al getrouwd bent met je vriend(in).

Je bent getrouwd maar op een gegeven moment moet je kiezen; je carriere of je vrouw.

Kiezen dan nog steeds de mensen hier voor hun carriere? (zo nee, wat is 't verschil in je gevoelens/relatie als je getrouwd bent? Waarom nu ineens niet? )

Komt liefde en de vrouw altijd op de tweede plaats?
Dan loopt dat huwelijk dus stuk, want als mijn vrouw mij dwingt tot het kiezen tussen haar of mijn carrière dan is ze van een type waar ik niet (meer) mee getrouwd wil zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2005, 11:00
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2005 @ 11:38 :
Dan loopt dat huwelijk dus stuk, want als mijn vrouw mij dwingt tot het kiezen tussen haar of mijn carrière dan is ze van een type waar ik niet (meer) mee getrouwd wil zijn.
Ik had express uit mijn post gelaten de reden waarom je zou moeten kiezen; zeker dat de vrouw je zou dwingen tot kiezen .. want dan lijkt 't me idd. ook het type waarmee je niet getrouwd wilt zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 11:06
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
WolterB schreef op 27-05-2005 @ 09:46 :
[B]Ja, dan zou ik het ook doen. Iets opgeven om meer tijd in iemand te steken is vragen naar onzekerheid. Minder gaan werken, als het mogelijk is, is geen probleem, mits je nog rond kunt komen. Ook allebei een deeltijdbaan moet kunnen, maar helemaal stoppen met werken, zou ik nooit doen. Dit zou ik overigens ook mijn vriendin niet aandoen. Zij moet ook haar werk niet opgeven voor mij.

Dan kies ik dus voor mijn vrouw, met de redenen die ik hierboven gesteld heb.
Heu lees ik 't verkeerd? Eerste stuk kies je toch voor werk .. en daarna zeg je dat je kiest voor je vrouw?

Vragen naar onzekerheid hoeft niet perse slecht uit te pakken; in 't leven moet je soms risico's nemen?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 11:16
Verwijderd
Als het nou een bijbaantje was waar ik toch al een hekel aan had, dan tja, mooi excuus. Maar ik zou nooit mijn studie of baan opzeggen voor iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 11:19
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Marcade schreef op 27-05-2005 @ 12:06 :
Heu lees ik 't verkeerd? Eerste stuk kies je toch voor werk .. en daarna zeg je dat je kiest voor je vrouw?

Vragen naar onzekerheid hoeft niet perse slecht uit te pakken; in 't leven moet je soms risico's nemen?
In het eerste deel zeg ik niets op te willen geven, maar wel aanpassingen te willen maken. Werk of studie opgeven zal ik nooit doen, maar dat betekent niet dat ik daar volledig voor ga kiezen dan. Je kan ook zorgen dat je een goede tussenweg kunt vinden, daar doelde ik meer op, zodat je en blijft werken (en met studie mss dichterbij gaat studeren, maar ik denk dat dat iets is wat ik niet zal doen, maar daar heb ik nooit echt over nagedacht eigenlijk) en genoeg aandacht aan je relatie kunt besteden.

Onzekerheid is zeker niet altijd slecht, maar je baan volledig opgeven, zonder dat je weet dat daarna zal komen, is voor mij iets te veel van het goede. Dan zal ik eerst zorgen dat, als mijn baan in dat geval op een te grote afstand is, ik ergens dichterbij kom te werken, waardoor je elkaar genoeg kunt zien. Als er geen afstand is, dan zie ik eigenlijk niet echt een groot probleem. Krijg je te maken met ritmes dat je langs elkaar heen zal leven door het werk, dan zal ik die baan denk ik niet echt snel accepteren, want voor mijzelf vind ik dat al niet geweldig, dus dat is meer eigenbelang dan.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 11:33
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
idd dichterbij gaan wonen zou ik ook doen, maar helemaal opgeven niet.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 12:40
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Nee, daar heb je veel aan, aan een werkeloze/schoolloze vriend(in)
+
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2005 @ 23:05 :
Tuurlijk niet, want je toekomst wordt in grote lijnen bepaald door je opleiding en je werk. Het is natuurlijk wel leuk om een beetje de dingen op elkaar af te stemmen, maar een goede vaste baan opzeggen om meer tijd met je vriendin door te brengen...nee, dat zou je vriendin ook niet van je moeten verwachten vind ik
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 13:47
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 27-05-2005 @ 13:40 :
Nee, daar heb je veel aan, aan een werkeloze/schoolloze vriend(in)
+
Er word hier nergens gesproken dat je nadat je je werk opgezegd hebt, geen ander baantje of andere opleiding mag zoeken?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 14:58
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Marcade schreef op 27-05-2005 @ 14:47 :
Er word hier nergens gesproken dat je nadat je je werk opgezegd hebt, geen ander baantje of andere opleiding mag zoeken?
Maar dat lijkt wel te volgen uit de post van de TS

Iig, zo vatte ik het wel op
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 15:26
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Marcade schreef op 27-05-2005 @ 14:47 :
Er word hier nergens gesproken dat je nadat je je werk opgezegd hebt, geen ander baantje of andere opleiding mag zoeken?
Dat concludeerde ik idd uit de beginpost

Van mij mag iedereen daarna weer werken/opleiding volgen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 15:31
Verwijderd
Nee, relatie combineren met toekomst.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 18:30
T!ne
Avatar van T!ne
T!ne is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 26-05-2005 @ 22:35 :
Ik zou niet zomaar mijn baan opgeven of studie stoppen oid. Ik zou wel zoeken naar een oplossing om een balans tussen die twee te maken, als het echt een serieuze relatie is.
__________________
Having again my favourite dream.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2005, 18:34
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
WolterB schreef op 27-05-2005 @ 15:58 :
Maar dat lijkt wel te volgen uit de post van de TS

Iig, zo vatte ik het wel op
Citaat:
*Juliah* schreef op 27-05-2005 @ 16:26 :
Dat concludeerde ik idd uit de beginpost

Van mij mag iedereen daarna weer werken/opleiding volgen.
Mja word 't helemaal mooi .. vanuit gaan dat je maar een carriere hebt en die weggooit .. en er ook vanuit gaan dat je gewoon weer een nieuwe vriendin kan krijgen zeker, nadat je carriere gemaakt hebt

Wat als de keuze is, of een vriendin en geen carriere, voor 't hele leven .. of geen vriendin en een carriere, voor 't hele leven?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Marcade schreef op 27-05-2005 @ 19:34 :
Mja word 't helemaal mooi .. vanuit gaan dat je maar een carriere hebt en die weggooit .. en er ook vanuit gaan dat je gewoon weer een nieuwe vriendin kan krijgen zeker, nadat je carriere gemaakt hebt

Wat als de keuze is, of een vriendin en geen carriere, voor 't hele leven .. of geen vriendin en een carriere, voor 't hele leven?
Dan zou ik niet kunnen kiezen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 20:47
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Jolt schreef op 26-05-2005 @ 22:30 :
Ik kreeg laatst te horen, dat iemand zijn baan had opgezet om meer tijd in zijn vriendin te steken, hij was 18, zat mooi ergens gebakken, en toen hakte hij de pin erin. Hij was wel werkzaam in de horeca.

Toen ging ik zelf eens denken, als ik een baan heb, dan moet mijn vriendin er maar rekening mee houden, dat ik werk. Ik zou zoveel mogelijk tijd in haar steken, de vrije tijd die ik heb, maar ik werk ook graag aan mijn toekomst en dat wil ik ook niet verwaarlozen. Aangezien koken ook grotendeels een hobby van mij is, kan ik moeilijk iets anders gaan doen. Ben namelijk nergens goed in, behalve dat, of jah redelijk.

Als je 30+ bent, en je gaat het dan wat rustiger aan doen, oke...Maar zo jong al

Wat zouden jullie doen, relatie boven je toekomst kiezen?Of juist niet?
En zo ja of nee, waarom?
Toekomst boven relatie, en ja daar ben ik soms wel hard in Liefst de toekomst mee laten 'buigen' met relatie als dat kan.....maar wil wel mijn 'eigen' doelen behouden
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-05-2005 @ 16:31 :
Nee, relatie combineren met toekomst.
Dat is in mijn geval helaas niet echt goed te doen. DWZ als ik een vriendin heb die niet in de muziek zit, snapt ze maar voor de helft waar ik mee bezig ben, en war ik het over heb, en waarom ik in godsnaam zulke achterlijke werkdagen maak.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 27-05-2005 @ 23:38 :
Dat is in mijn geval helaas niet echt goed te doen. DWZ als ik een vriendin heb die niet in de muziek zit, snapt ze maar voor de helft waar ik mee bezig ben, en war ik het over heb, en waarom ik in godsnaam zulke achterlijke werkdagen maak.
Ja, bij muziek kunnen de meeste mensen zich vaak nog wel een beeld vormen. Hoe denk je dat dat zit bij natuurkunde?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 23:38
Donny must die
Donny must die is offline
toekomst <3
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 05:37
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-05-2005 @ 23:47 :
Ja, bij muziek kunnen de meeste mensen zich vaak nog wel een beeld vormen. Hoe denk je dat dat zit bij natuurkunde?
nee dus, of je hebt me niet begrepen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 08:13
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
No way.

Ik werk nu 15 uur in de week, en ik zou mijn baan nooit opgegeven voor wie dan ook, om deze redenen:
- het is een geode referentie voor later
- het verdiend goed geld
- ik heb sociale contacten
- ik voel me nuttig

als deze dingen wegvallen, dan zal mijn 'vriend' wel met mij opgescheept zitten, maar met een sjagerijnige, onzekere, verveelde versie.

het is dus in het belang van de relatie het aan te houden
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 09:11
Verwijderd
Als mijn werk een belemmering wordt voor deze relatie, zou ik proberen mijn uren zo in te delen dat het een minder groot probleem wordt. Desnoods zoek ik dan een andere baan, maar helemaal opzeggen zou ik niet doen. Daar heeft hij ook niets aan, minder inkomen, ik ga me vervelen thuis enz.
Ik ga ook voor het toekomst combineren met relatie. Mijn toekomst is zeker belangrijk, maar daar moet mijn relatie niet onder lijden, dus dat wordt dan de bekende gulden middenweg.

Citaat:
want als mijn vrouw mij dwingt tot het kiezen tussen haar of mijn carrière dan is ze van een type waar ik niet (meer) mee getrouwd wil zijn.
Dan ligt het echt aan de reden. Stel dat ik mijn man of kinderen verwaarloos, dan is het zijn goed recht om mij even tot de orde te roepen denk ik. Zo raar anders:'Ik wil mijn leven met je delen, maar je mag er niets over zeggen."

Alhoewel 'dwingen' niet echt goed is, een goed gesprek doet meer met mij denk ik...

Maar goed, of je daar ook voor kiest is denk ik ook afhankelijk van je eigen beeld van je relatie. Als je serieus denkt dat de relatie deel uit gaat maken van je toekomst, dan ben je daar denk ik eerder toe geneigd dan als je het allemaal nog niet zo serieus neemt...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 11:18
DO EE.B
Avatar van DO EE.B
DO EE.B is offline
Ik vind dat dus wel een moeilijke kwestie!
toevallig zit ik ook wel een beetje in zo iets, mijn vriend is heel erg huisje,boompje,kindje&zou t liefst heel zn leven in zn geboortedorp willen blijven wonen...
we zijn gek op elkaar, maar mijn 1e levensprioriteit was (en miss nog steeds wel... Carriere maken en uit t leven en mezelf halen qua talent ed wat erin zit!
En mijn levensdroom is dat ik over een jaar of 10 in parijs kan wonen,werken en leven....
En natuurlijk is t niet zeker of we dan nog bij elkaar zijn...
maar toch vind hij t stom als ik zeg dat dat gewoon super super super belangirjkv oor mij is,dat voelt hij echt als een belediging... heel vervelen..., Mannen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 12:35
The0
The0 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-05-2005 @ 23:24 :
(Daarnaast geilen vrouwen nou eenmaal op macht en rijkdom).
Is inderdaad bewezen.. Combinatie tussen relatie en toekomst lijkt mij
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 27-05-2005 @ 23:38 :
Dat is in mijn geval helaas niet echt goed te doen. DWZ als ik een vriendin heb die niet in de muziek zit, snapt ze maar voor de helft waar ik mee bezig ben, en war ik het over heb, en waarom ik in godsnaam zulke achterlijke werkdagen maak.
Combineren is iets heel anders dan volledig begrijpen, natuurlijk. Het kan mijn vriendje waarschijnlijk ook niet buitengewoon boeien wat ik allemaal doe bij moderne letterkunde, net zo min als ik me echt kan interesseren voor celbiologie. Dat wil echter niet zeggen dat we onze studie en later misschien onze carrière niet kunnen combineren.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 27-05-2005 @ 12:00 :
Ik had express uit mijn post gelaten de reden waarom je zou moeten kiezen; zeker dat de vrouw je zou dwingen tot kiezen .. want dan lijkt 't me idd. ook het type waarmee je niet getrouwd wilt zijn.
Ja kijk, ik begrijp prima als mijn vriendin/vrouw zou zeggen dat ik teveel tijd aan mijn werk besteed, dat is ook iets waar je voor moet oppassen. Je moet beide niet negeren en je moet in beide niet teveel tijd steken. Er moet een balans komen. Maar over het algemeen kan ik wel zeggen dat ik mijn baan belangrijker vind dan mijn vriendin/vrouw, dat klinkt grof, maar het is logisch. Baan heb je nodig om te overleven, vrouw niet.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 28-05-2005 @ 15:02 :
Combineren is iets heel anders dan volledig begrijpen, natuurlijk. Het kan mijn vriendje waarschijnlijk ook niet buitengewoon boeien wat ik allemaal doe bij moderne letterkunde, net zo min als ik me echt kan interesseren voor celbiologie. Dat wil echter niet zeggen dat we onze studie en later misschien onze carrière niet kunnen combineren.
het is ook niet ondoenlijk, maar ik zie ook heel veel nadelen. Bovendien vind ik muziek iets ( omdat het simpelweg mijn wezen is ) wat ik moet delen met een relatie ( al dan niet op professioneel niveau, want als ik ergens op afknap is het iemand die zegt bandje ipv orkest )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Kijk in mijn toekomst!
trophus
230 08-04-2008 14:10
Liefde & Relatie Je vriend/vriendin op de eerste plaats?
Verwijderd
66 16-06-2005 13:25
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Lifestyle Vegetarier worden --> pubertijd
Verwijderd
300 17-07-2003 15:22
Levensbeschouwing & Filosofie toekomst
Boer_kameeL
34 11-12-2002 15:10
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.