Oud 22-04-2008, 15:26
sthing
sthing is offline
Ik moet morgen mijn definitieve profielkeuze gaan doen, maar ik twijfel nog over m'n keuzevak. Ik twijfel tussen Wiskunde D en Economie in een natuur-profiel (gymnasium, dus mét Latijn).

Het liefst zou ik economie als extra vak nemen (dat vind ik gewoon leuker), maar ik heb geen idee hoe handig Wiskunde D is voor een vervolgopleiding (ik wil graag Bouwkunde gaan studeren aan de TU/e) en vraag daarom hier om hulp, is Wiskunde D handig als je Bouwkunde gaat studeren? En gaat het dan om een klein onderdeeltje dat handig is of is eigenlijk het totale vak een goede basis voor een bouwkunde-studie?

Niet om jullie te beledigen ofzo, maar ik hoef niet te horen dat ik gewoon moet doen wat ik het leukst vind, want daar gaat het even niet om .

Alvast bedankt voor jullie hulp!

EDIT: Ik kan ook beide vakken doen, maar dan moet ik één vak buiten het rooster doen, en dat doe ik liever niet.

Laatst gewijzigd op 22-04-2008 om 15:27. Reden: extra informatie toevoegen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2008, 17:58
Verwijderd
Wat zit er precies in wiskunde D? Als dat alleen meetkunde is, dan heb je er bij bouwkunde niet zoveel aan
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 18:02
sthing
sthing is offline
Wiskunde D is niet alleen meetkunde, maar ook kansrekening/statistiek, complexe getallen en dynamische modellen. Dus eigenlijk denk ik dat je er bij bouwkunde niet bijster veel aan hebt, maar ja, ik ben geen expert op het gebied van wiskunde en hoe nuttig het voor elke studie is.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 18:39
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Je kunt toch bij de eisen kijken bij de TU voor de studie Bouwkunde?
Anyway, ik zou het allebei doen, want in het loop van het jaar kun je meestal toch één van de twee laten vallen als het teveel wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 18:41
sthing
sthing is offline
Ik heb bij de eisen van de TU/e gekeken, het is NIET verplicht, maar daar gaat het ook niet om. De vraag is alleen of je het bij de studie Bouwkunde een stuk makkelijker krijgt als je wèl Wiskunde D doet.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 19:18
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
het lijkt me dat je met wiskunde D toch wel een stukje extra inzicht (kan) krijgen, wat je later bij (bijvoorbeeld bouwkunde) kunt toepassen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 21:33
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Economie komt bij bouwkunde ook niet slecht uit natuurlijk. Je krijgt zonder twijfel met het bedrijfsleven te maken.
Volgens mij is wiskunde D echt iets voor de liefhebbers: ontzettend leuk, maar nou niet direct relevant. Maar eigenlijk weet ik dat niet, dus beter vraag je het even aan je docent.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 21:43
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Bouwkunde staat niet echt bekend om een hoog niveau van wiskunde...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Moeite met extra vakken kiezen
Anoniem><
33 13-03-2016 14:51
Studeren Wil niveau 3, heb 1. Wat doe ik?
Rarrarr
19 07-01-2013 18:56
Algemene schoolzaken Op welk niveau zit jij?
Verwijderd
389 18-07-2012 12:42
Studeren Profielkeuze: C&M of N&G?
Emma2812
9 08-11-2008 11:54
Algemene schoolzaken [profielkeuze] invulling van het vrije deel
Verwijderd
51 18-04-2004 16:40
Algemene schoolzaken Rechten of accountancy?
AK-47
44 27-08-2003 17:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.